Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2019, 12:51   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ene van jullie? Forget it!
Ja man, vechten tegen uw Vlaming zijn lijkt me serieus neurotisch.

Die term wordt dan wel niet meer gebruikt in de medische wereld, niettemin lijkt hij hier van toepassing.
Oud 17 september 2019, 12:52   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
even voor het dossiertje,

heb je toevallig gestort voor #teampia ?

mss kan ik dat wel als lichtjes verzachtende omstandigheden inbrengen nog.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:58   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof ik dat ooit onder stoelen of banken stak.

wij gaan onze speciale vrienden echt wel duidelijk maken dat we hen in het bijzonder appreciëren.
Ga verder...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:02   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga verder...........
Geduld is een schone zaak.
Oud 17 september 2019, 13:05   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Franstaligen moeten Vlaanderen boycotten of verlaten als ze er wonen. De haat die we hier tegenover Franstaligen kunnen lezen is zo groot geworden dat het om te kotsen is. Vlaanderen is totaal gek geworden.
Wat hebben Brusselaars en Walen u gedaan dat u ze zo haat? Op die vraag willen jullie zelf niet antwoorden. Neen, liever hypocrisie tot en met : "We hebben niets tegen de Franstaligen"....................

Wat is uw volgende stap? Op Franstaligen slaan, hen doodschieten? Waarom zoveel haat?
Lees eerst dit alvorens u hier voortdurende onzin komt vertellen:

Citaat:
Jos Daniels • 5 uur geleden
Vier weken geleden was ik samen met mijn vrouw aanwezig op een BBQ in Liernieux (bij Vielsalm) met een twintigtal mensen. Het is blijkbaar onvermijdelijk dat de politiek aan bod komt wanneer het Waalse gezelschap weet dat er Vlamingen aanwezig zijn. Op zeker moment vraagt mijn buurman (ten gehore van iedereen) : êtes-vous d'accord avec De Wever quand il dit que tous les Wallons sont des fainéants? Ineens heel veel gêne rond de tafel.
Ik weet zeker dat De Wever dat nooit heeft gezegd, riposteerde ik. Het gesprek ontrolde zich verder, met inbreng ook van anderen rond de tafel. Op vraag van iemand op wie ik had gestemd noemde ik de NV-A. Mijn gebuur, en ondertussen onaangename opponent, repliceerde : que vous votiez pour NV-A est une insulte ?* moi. Hij stond op en ging op een andere plaats zitten. Onversneden haat. Zover gaat het dus. Ik moet er wel aan toevoegen dat verschillenden zich zijn komen verontschuldigen. Ik heb veel contact met Walen, ik woon halftijds in Wallonië, en ik kan niet anders dan constateren dat veel Walen de NV-A in dezelfde schuif leggen als het Vlaams Belang. De Waalse pers is daar voor een groot gedeelte zeker verantwoordelijk voor. Je houdt het niet voor mogelijk wat er allemaal over NV-A en/of Vlamingen geschreven wordt. De virulente afkeer spat er soms af. Om dan maar te zwijgen over Vlaams Belang.

Jos Daniels • 4 uur geleden
Ik woon in Wallonie en bevestig uw verhaal volledig. De ervaring die u heeft is ook de mijne. De haat voor de vlamingen is onwaarschijnlijk groot. Lees gewoon Le Soir een paar dagen en je valt van je stoel.

Maurits Thys mki • 3 uur geleden
Ook zo in La Libre & La Derniere Heure, maar de kroon spant Dimanche op RTL, wat franstalige politici daar soms uitbraken over VLaanderen tart alle verbeelding … en de Vlaamse media berichten daar NOOIT over … (het zou eens andersom moeten zijn) …

P.P. Maurits Thys • 2 uur geleden
Inderdaad. Men zou in de Vlaamse media Dimanche nauwgezet moeten volgen en hun uitspraken in het nieuws brengen. Op korte tijd zal de aanhang voor het VB en NVA verdubbelen.

Jos Daniels mki • één uur geleden
Nog een voorbeeld van dat misprijzen of is het verlatingsangst ( één van de vele). Einde mei, net na de verkiezingen, maakten we een vierdaagse trip naar Armeau (Bourgogne) met het koor en sympathisanten van Liernieux. De eerste avond was het al van dattem. Een groot gedeelte van de tafelgenoten wist niet dat er twee Vlamingen in het gezelschap waren. De verwijten richting Vlaamse kiezer die het had aangedurfd voor respievelijk NV-A en Vlaams Belang te stemmen vierden dus hoogtij. Op zeker moment, ik kon het niet laten, gooi ik in de groep dat mijn vrouw en ik NV-A-stemmers, en erger nog, lid zijn van NV-A. Waarop mijn buurvrouw zegt dat ze heeft gehoord dat de Walen binnenkort niet meer zullen worden toegelaten aan de Belgische kust. Ze vond dat verschrikkelijk want elk jaar passeerde ze twee weken vakantie in Nieuwpoort. Hallucinant maar ik fantaseer dit echt niet. Iemand anders opperde dat wanneer een Waal nederlands probeert te spreken de Vlaamse gesprekspartner dat altijd afblokt en in het frans het gesprek verder zet. Hij zag dat als een misprijzen (hij gebruikte het woord mépris) naar Walen toe. Daar word je dus redelijk hopeloos van.

maarten Jos Daniels • 2 uur geleden
Vlamingen worden gehaat door Franstaligen en moeten er nochtans zwaar aan betalen. Ze worden ook gehaat door moslims en moeten er nochtans zwaar aan betalen. De énige oplossing is Vlaamse onafhankelijkheid en stevig terugkeerbeleid voor mohammedanen en andere onaanpasbare/criminele gelukzoekers. Maar met de nakende waarschijnlijk paarsgroene regering drijven we verder af naar de waterval.
Laat de Vlaamsbewuste partij(en) in vredesnaam werk maken van mega sensibiliseringscampagnes met doorslaggevende gegevens zoals bvb. in bovenstaand artikel en andere Juul Hannessen, Van Rooys en consoorten.

Oscar maarten • 19 minuten geleden • edited
Die bewustmaking zou inderdaad, veel meer dan nu, het hoofdthema moeten worden binnen de strategie van de V-partijen. Samen met overal in Vlaanderen de persartikels uit de franstalige pers, die uitpuilen van miskenning,leugens en vernederende arrogantie tenoverstaan de Vlamingen onder ogen te brengen van die geografische Vlamingen die het nog niet door hebben, niet willen of kunnen geloven en zelfs tegenspreken. Met getuigenissen, feiten en vooral cijfers. Op de mainstream media kunnen we immers niet rekenen. Nog niet, want met de opgang van de V-partijen, de implosie van de traditionele en de gewijzigde vertegenwoordiging in de officiële organen kan een en ander rap veranderen. Tot spijt van wie het benijdt.

24 carat Jos Daniels • 4 uur geleden • edited
95% van de Vlamingen hebben totaal geen weet hoe de gemiddelde Waal BDW, haat. HAAT...al vanaf het begin !
De laffe Vlaamse media (eigen volk) gaan daar met een enorme bocht omheen. Spreek daar dus, in Waals gezelschap, nooit het woord konfederaal uit. Want dat zien ze daar als regelrechte broodroof.

P.P. Jos Daniels • 3 uur geleden
Ik was ooit op een feest in Brussel met een bekende RTBF journalist. Deze journalist weigerde naast mij of een andere Vlaming te zitten. Veel Vlamingen beseffen niet hoe racistisch de Franstalige media is naar Vlamingen. Ik raad iedereen aan om eens naar de Franstalige media te luisteren.

mki P.P. • 32 minuten geleden
Ik vind dat we dit soort van racistisch gedrag veel meer moeten aan de kaak stellen!
En Everytime, deze getuigenissen gelezen, wat gaat uw volgende stap zijn; het licht van de zon ontkennen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:06   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga verder...........
dan is het geen verassing meer, ik heb eigenlijk al teveel gezegd!
Oud 17 september 2019, 13:08   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Le ménapien s'énerve.
In het frans zelf, het moet diep zitten...
Oud 17 september 2019, 13:09   #88
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarheid kwetst blijkbaar.
Oei, u wist dat hij autistisch was...
Oud 17 september 2019, 13:14   #89
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat woont in Vlaanderen en vergaat van minachting tegenover zijn omgeving... en vraagt zich dan nog verwonderd af wat de Vlamingen toch tegen de franstaligen hebben...
Oud 17 september 2019, 13:15   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De geschiedenis? We zijn in 2019, leef met uw tijd!
Inderdaad de jaren dertig van de vorige eeuw zijn al lang voorbij... enfin, in la Belgique nog niet...
Oud 17 september 2019, 13:19   #91
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan is het geen verassing meer, ik heb eigenlijk al teveel gezegd!
Zou hem het door hebben....

Ze moeten op zijn minst van ons toch een nieuw pak krijgen om te dragen...

Met zo van die fijne streepjes...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:20   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zou hem het door hebben....

Ze moeten op zijn minst van ons toch een nieuw pak krijgen om te dragen...

Met zo van die fijne streepjes...
Oud 17 september 2019, 13:27   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Lees eerst dit alvorens u hier voortdurende onzin komt vertellen:

En Everytime, deze getuigenissen gelezen, wat gaat uw volgende stap zijn; het licht van de zon ontkennen???
Eindelijk heb ik een uitleg die niet hypocriet is. Bedankt Marie!
Oud 17 september 2019, 13:28   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Eindelijk heb ik een uitleg die niet hypocriet is. Bedankt Marie!
wat was er hypocriet aan mijn post #70 mss?
Oud 17 september 2019, 13:40   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat woont in Vlaanderen en vergaat van minachting tegenover zijn omgeving... en vraagt zich dan nog verwonderd af wat de Vlamingen toch tegen de franstaligen hebben...
Xeno is anti-Franstalig. Ik voel me helemaal niet verbonden met wat hij over hen denkt.
Oud 17 september 2019, 13:43   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Xeno is anti-Franstalig. Ik voel me helemaal niet verbonden met wat hij over hen denkt.
arme Xeno ...
Oud 17 september 2019, 14:07   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben pro-Vlaams, dat is niet hetzelfde.

Ik moet toch geen link posten naar het bericht waarin ik u gerust stel, ook al ben je een Franstalige Vlaming.

Misschien ook eens kijken naar uw hatelijke reactie er op.
Oud 17 september 2019, 14:18   #98
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Franstaligen moeten Vlaanderen boycotten of verlaten als ze er wonen. De haat die we hier tegenover Franstaligen kunnen lezen is zo groot geworden dat het om te kotsen is. Vlaanderen is totaal gek geworden.
Wat hebben Brusselaars en Walen u gedaan dat u ze zo haat? Op die vraag willen jullie zelf niet antwoorden. Neen, liever hypocrisie tot en met : "We hebben niets tegen de Franstaligen"....................

Wat is uw volgende stap? Op Franstaligen slaan, hen doodschieten? Waarom zoveel haat?
Hoor uzelf eens bezig. Projecteert je vlamingenhaat niet op Vlamingen.
Ik haat Franstaligen niet. Integendeel.
Maar hun status als voorrangsburger behoort tot het verleden. Voor elke euro moet gewerkt worden. Cadeaus geven en dan nog bagger krijgen.. Dat duurt nu al veel te lang.
Het groeiend zelfbewustzijn bij Vlamingen Mad dan schrikbarend zijn voor Franstaligen maar vertaal dit niet naar haat. Gewoon kwestie van een goede verstandhouding. Wat is daar verkeerd aan misschien?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 17:32   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Hoor uzelf eens bezig. Projecteert je vlamingenhaat niet op Vlamingen.
Ik haat Franstaligen niet. Integendeel.
Maar hun status als voorrangsburger behoort tot het verleden. Voor elke euro moet gewerkt worden. Cadeaus geven en dan nog bagger krijgen.. Dat duurt nu al veel te lang.
Het groeiend zelfbewustzijn bij Vlamingen Mad dan schrikbarend zijn voor Franstaligen maar vertaal dit niet naar haat. Gewoon kwestie van een goede verstandhouding. Wat is daar verkeerd aan misschien?
Het groeiend zelfbewustzijn: daar zijn de franstaligen écht bang voor: zet je maar eens op een terras in Oostende!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be