Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2019, 18:06   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vanaf 50 ben je een oude man. Vraag dat maar aan een puber. Die vindt je zelfs stokoud en gelijk heeft ie.

Op je 56 heb je 80% van je leven achter je.
²

Enige bescheidenheid over het mee vorm geven van de toekomst zou die ouderlingen wel sieren.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 oktober 2019 om 18:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 18:17   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Je gaat voorbij aan de essentie...ouderlingen stemmen over zaken die impact hebben wanneer zij dood zijn.
En politieke partijen worden kortzichtiger om die stemmen te behouden. Besturen moet vooruitzien zijn.
Beter dat stemrecht voor 55+ ouderlingen schrappen.
Mogen 55+ dan ook stoppen met belastingen betalen? Ik zeg zo maar wat. Of hun voeten vegen aan de verkeersregels want ze kunnen toch niet meer stemmen om de verkeerswetten te laten aanpassen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 18:20   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²

Enige bescheidenheid over het mee vorm geven van de toekomst zou die ouderlingen wel sieren.
Ik ben volledig akkoord dat er zaken zijn waar ouderlingen zich niet moeten in bemoeien.
Ik ben volledig akkoord dat een bepaalde groep ouderlingen zich nergens nog mee moeten bemoeien.
Als ze hier een referendum over kindergeld zouden hebben gehouden, dan was ik afzijdig gebleven.
Als ze hier morgen een referendum houden over een nieuwe woonwijk neerpoten hier, dan zal ik mijn stemrecht wel gebruiken.

Als ze morgen een referendum houden over een Belxit, wel dan zal ik ook mijn stemrecht gebruiken.
Alleen ben ik niet zo kortzichtig als de Britten, ik zal in tegen een Belxit stemmen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 18:28   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mogen 55+ dan ook stoppen met belastingen betalen? Ik zeg zo maar wat.
Akkoord, geen inkomsten belastingen meer, geen wegentaks, geen onroerendevoorheffing meer, geen BTW meer, geen taksen meer op energie verbruik, geen provincie taksen meer,

Maar denk dat de jongeren daar niet mee akkoord gaan, want dan mogen zij er alleen voor opdraaien.

Citaat:

Of hun voeten vegen aan de verkeersregels want ze kunnen toch niet meer stemmen om de verkeerswetten te laten aanpassen?
Mag ik dan tegen 50 op de snelweg rijden?
Oud 26 oktober 2019, 18:35   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mogen 55+ dan ook stoppen met belastingen betalen? Ik zeg zo maar wat. Of hun voeten vegen aan de verkeersregels want ze kunnen toch niet meer stemmen om de verkeerswetten te laten aanpassen?
Uiteraard. No taxation without representation.
Oud 26 oktober 2019, 18:49   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Akkoord, geen inkomsten belastingen meer, geen wegentaks, geen onroerendevoorheffing meer, geen BTW meer, geen taksen meer op energie verbruik, geen provincie taksen meer,

Maar denk dat de jongeren daar niet mee akkoord gaan, want dan mogen zij er alleen voor opdraaien.

Mag ik dan tegen 50 op de snelweg rijden?
Dat is idd de constante van deze 55+ generatie ... Al de rekeningen doorgeschoven naar de volgende generatie. Shame on you!

PS die 50 op de snelweg doe je al.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 oktober 2019 om 18:51.
Oud 26 oktober 2019, 18:50   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard. No taxation without representation.
En voor de werklozen en leefloners : no representation without taxation.
Oud 26 oktober 2019, 18:52   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben volledig akkoord dat er zaken zijn waar ouderlingen zich niet moeten in bemoeien.
Ik ben volledig akkoord dat een bepaalde groep ouderlingen zich nergens nog mee moeten bemoeien.
Als ze hier een referendum over kindergeld zouden hebben gehouden, dan was ik afzijdig gebleven.
Als ze hier morgen een referendum houden over een nieuwe woonwijk neerpoten hier, dan zal ik mijn stemrecht wel gebruiken.

Als ze morgen een referendum houden over een Belxit, wel dan zal ik ook mijn stemrecht gebruiken.
Alleen ben ik niet zo kortzichtig als de Britten, ik zal in tegen een Belxit stemmen.
Maar u wel schaamteloos moeien met de schoolpoort he...
Oud 26 oktober 2019, 19:02   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.demorgen.be/meningen/moe...emen~be7de706/

Eindelijk mag de discussie gevoerd worden.
Het is eigenlijk puur rationeel de logica zelve natuurlijk.
Ik zou voorstellen van enkel nog machines laten te stemmen. De toekomst hoort hen immers toe.

Ik vind dat een eigenaardige redenering, gezien de politiek enkel maar beslissingen neemt op een termijn van 1 mandaat, he. A priori bekommert een politicus zich, tenminste als het een professioneel is, enkel maar om de verkiezingsuitslag bij het volgende mandaat. Zoniet is het een amateur die zijn dada's laat voorgaan op zijn professionele activiteit.

Ik zou dan ook verwachten, dat als mensen boven de 55 niet meer mogen stemmen, de eerste wet die gestemd wordt, het verplicht executeren van 55+ ers is. Wie zou daar iets tegen hebben - op 55+ ers na natuurlijk, maar die hebben politiek geen belang meer want dragen niet bij tot het bekomen van mandaten. Zelfs als men niet onmiddellijk tot executie over gaat, zou ik verwachten dat pensioenen afgeschaft worden, en dat elke vorm van bezit boven uw 55 jaar door de staat aangeslagen zou worden.

En nog verder. De jeugd van nu moet dan beseffen, dat ze binnen 35 jaar niks meer te zeggen zal hebben. Het is dan ook eigenaardig om over zaken bezig te willen zijn waar zij geen zaken mee hebben, namelijk zaken die zouden gebeuren, verder dan 35 jaar in de toekomst he, wanneer men aanneemt dat ZIJ geen spreekrecht meer hebben.

Een rare visie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 19:05   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overspannen ouders die hun kinderen aan school afzetten zijn een gevaar voor de maatschappij. Afknallen.
Ik krijg meer en meer volgelingen
Oud 26 oktober 2019, 19:07   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u wel schaamteloos moeien met de schoolpoort he...
Ja, daar kom ik op voor de rechten van zij die te jong zijn om voor hun rechten te mogen opkomen.
En hoewel niet alle scholieren blij waren, want nu mogen ze de grote poort aan de grote baan niet meer gebruiken, daar mag het verkeer tegen 50 blijven rijden.
Oud 26 oktober 2019, 19:10   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is idd de constante van deze 55+ generatie ... Al de rekeningen doorgeschoven naar de volgende generatie. Shame on you!
Die generatie deed dat ook toen ze 20 was he. En de volgende zal dat ook doen. Ik vind het eigenaardig dat je mensen hun horizon wil beperken tot 55 jaar. Het wil zeggen dat een politicus niet moet bezig zijn met wensen die verder in de toekomst liggen dan wanneer zijn jongste kiezer nu, 55 jaar zal zijn. Want tegen dat die kiezer 60 is, zal die niet meer mogen stemmen.

Maar nog eens, in de praktijk is de politiek niet beperkt door de levensverwachting van kiezers, maar wel door de horizon van het volgende mandaat. Het is als politicus totaal idioot om DAADWERKELIJKE maatregelen te nemen die een DAADWERKELIJK resultaat zouden hebben NA de volgende verkiezing. Immers, met een beetje pech gaat zijn opvolger dan met de pluimen lopen. Het enige wat een politicus moet doen, is aan mensen LATEN GELOVEN dat zijn maatregelen iets zullen doen in de verre toekomst.

Kijk naar de Groenen in 2002. Die hadden ook een jonge toekomstvisie: een kernenergie-loze maatschappij. Kijk wat voor een ramp ze veroorzaakt hebben. Zij moesten toen ook niet met een WERKENDE oplossing tevoorschijn komen, maar hun jeugdige naieve kiezers enkel LATEN GELOVEN dat ze een betere lange-termijn toekomst voorzagen.
Oud 26 oktober 2019, 19:12   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betaal jaarlijks meer dan 30 000€ aan taksen,
30 000 * 45 jaar = 1?*350 000 € die ik heb afgedragen.
Zal wel gaan zeker.

Citaat:
PS die 50 op de snelweg doe je al.
Nee, 95, anders halen de vrachtwagen mij in.
Oud 26 oktober 2019, 19:26   #94
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja eigenlijk zouden enkel mensen met de nick 'Dadeemelee' mogen stemmen.
maar die mag dan weer enkel op 1207 stemmen

alles is beginnen misgaan toen vrouwen mochten stemmen, als ik me niet vergis

Laatst gewijzigd door 1207 : 26 oktober 2019 om 19:26.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 19:31   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar die mag dan weer enkel op 1207 stemmen

alles is beginnen misgaan toen vrouwen mochten stemmen, als ik me niet vergis
U vergist u niet.

Zal ik er nog wat aan toevoegen?

Naast dat vrouwen mochten stemmen is het ook lelijk misgegaan van op het ogenblik dat vrouwen in politieke kringen ook hun zegje mochten doen.

Vrouwen met de wagen laten rijden, ferme misser.

Oud 26 oktober 2019, 19:33   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Betaal jaarlijks meer dan 30 000€ aan taksen,
30 000 * 45 jaar = 1?*350 000 € die ik heb afgedragen.
Zal wel gaan zeker.

Nee, 95, anders halen de vrachtwagen mij in.
Hoeveel taksen jij een ok betaald hebt met elk begrotingstekort heeft uw generatie de factuur schaamteloos doorgeschoven naar de volgende generatie.
Oud 26 oktober 2019, 19:46   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel taksen jij een ok betaald hebt met elk begrotingstekort heeft uw generatie de factuur schaamteloos doorgeschoven naar de volgende generatie.
Dat is om vele redenen verkeerd als redenering, hoor.

De voornaamste reden om te zeggen dat het verkeerd is, is dat jij denkt dat een volk verantwoordelijk is voor de daden van de aristocratie die bestuurt, terwijl het volk daar geen zeggenschap over heeft. Het volk moet bij een verkiezing een blanco cheque overhandigen aan de verkozen aristocratie en wat die verder beslist, daar heeft het volk niks over te zeggen. Denk jij echt dat de wafelijzer politiek destijds de goedkeuring van een meerderheid had in het volk ?

Maar ten tweede is er helemaal niks mis met veel schulden maken. In tegendeel. Wie een probleem heeft bij veel schulden, is de schuldeiser, niet de schuldenaar. Er is niks mis met onafbetaalbare schulden: de oplossing bestaat er gewoon in van die niet af te betalen, meer niet. Kijk naar Argentinie bijvoorbeeld.

Wat dramatisch is, is in de illusie te verkeren dat ge uw schulden moet afbetalen. Daarmee maakt ge uzelf kapot. Schulden zijn dingen die ge van een schuldeiser bekomen hebt, en nu is het die kwiebus zijn probleem om dat proberen terug te krijgen. Hij had maar zo onnozel niet moeten zijn.

Niks is beter dan een staat met gigantisch veel schulden. Die zegt dan, zoals Argentinie "hola mannen, ik betaal niks meer" en dan staan die anderen daar.

Ja natuurlijk gezien wij uitverkocht zijn aan de EU is dat een ander paar mouwen, natuurlijk. Maar ik zie niet in waar het probleem zit. Stel dat de EU Belgie zwaar onder druk zet, dan beslissen Vlaanderen en Wallonie dat Belgie niet meer bestaat, en zijn die alletwee buiten de EU. Waar de EU dus niks meer aan te zeggen heeft. Misschien kan men afspreken van een dorp "Belgie" te laten heten, en dat aan de EU te laten he.
Oud 26 oktober 2019, 19:53   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Durex glijmiddel?
Reklame net gezien op Belse kabelTV.
En nu gaak maar dodo doen.
Oud 26 oktober 2019, 20:31   #99
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor de werklozen en leefloners : no representation without taxation.
Cijnskiesrecht
Oud 26 oktober 2019, 20:32   #100
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de huidige generatie doet het qua begroting al geen haar beter
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be