![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ik vind de EU een zwakke kwakkel, vooral in deze | |||
Ja, zwak. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 79,17% |
Neen, het interesseert me niet. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Ik weet nog iets anders over deze niet-beslissing voor dit jaar. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb heel weinig dagen dat de zon voor mij op is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou evengoed kunnen stellen dat een volk besluiteloos is, omdat ze verschillende partijen naar het parlement verkiest he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Ik trek mij dus de officiele klok niet veel aan - enfin, de geplogenheden die mensen denken te moeten associeren met de getallen op de officiele klok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dat kunnen voor de doodstraf, kunnen ze dat ook voor het zomer- of winteruur. Als ze een standpunt kunnen innemen over Oeganda, waarom nemen ze er dan geen in over Spanje? Kijk van dit Europa, met regeltjes en ... krijg ik het vliegend schijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de EU geen staat is maar een confederatie, en stemmingen dus niet gelden. In een confederatie gaat het met consensus: men doet enkel samen wat men samen wil doen.
Nu heeft men dat wel al wat aangepast, en kunnen er over sommige dingen met heel speciale meerderheden gestemd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het EP is geen echt parlement, want het heeft geen wetgevende macht. Dat is trouwens normaal, aangezien de EU een confederatie is, en de leden akkoord moeten gaan. Het EP kan wel dingen BLOKKEREN, maar niet OPDRINGEN. Uiteindelijk zijn het altijd de regeringen van de leden die alles beslissen. Want de EU is geen staat, maar een club van staten. Het is ongelofelijk hoe slecht mensen weten wat de EU wel en niet is, he. De manier om iets te besluiten in de EU is de volgende: de Europese Raad (de vergadering van regeringen) geeft algemene richtlijnen aan de commissie over wat men min of meer gedaan wil hebben in de EU. Die Raad doet dat bij unanimiteit. Ttz, als ene niet akkoord is, komt het er niet. De commissie werkt dat in detail technisch uit, en is ongeveer het enige orgaan dat "wetteksten" kan voorstellen. De commissie heeft dus gewoon maar in detail uitgewerkt wat de regeringen hen vroegen van uit te werken. Over dat commissie voorstel mag het EP dan stemmen, maar enkel maar om "nee" te zeggen. Als het EP "ja" zegt, gaat het voorstel naar de Europese Raad, dus de regeringen, die uiteindelijk weer in vele gevallen unaniem, of soms met heel speciale meerderheden, het groene licht geven. DAN is het een Europese regel die de landen moeten opvolgen. Omdat hun eigen regering dat eerst in grote lijnen vroeg, en er dan mee akkoord ging. Het is dus normaal dat als er zaken zijn waar sommige regeringen niet over akkoord zijn, die nooit tot een EU regel zullen leiden he. Dat is precies wat een confederatie wil zeggen. Enkel samen doen waar we allen over akkoord gaan. Het is raar dat ik dat aan U moet uitleggen, he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2019 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel precies herinner ik me het resultaat niet meer. Maar één ding nog wel, en dat lag in de lijn van bevragingen in de buurlanden: geen zinloos tijdsverschil tussen buurlanden. Ikzelf heb dat ook zo ingevuld bij de online enquête.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gros van het maatschappelijk leven speelt zich pakweg af tussen 8 en 20 u. Indien men het zomeruur zou toepassen in het hoge noorden, dan forceer je een vergroting van zo'n altijd donker gebied TIJDENS het verloop van het maatschappelijk leven. Te moeilijk?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAN hebt ge een beslissing: "wij doen wat de buurlanden beslissen". Zeggen "ik wil dat mijn buren hetzelfde doen als ik" is geen zinvolle beslissing, want dat ligt niet in uw macht. Daarentegen: zeggen dat ik hetzelfde ga doen als de buren, wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gros van het maatschappelijke leven speelt zich af in een blok van ongeveer 12 uur, min of meer gecentreerd op het daglicht. En welke uren op de klok daarmee overeenkomen, is daaraan aan te passen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2019 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de geneeskunde is men meestal voor het winteruur: dat komt het meest overeen met het biologisch ritme van de mens in Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In andere zaken zijn ze dan weer heel snel: Hongarije veroordelen, Polen op de vingers tikken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Ik heb van verschillende bronnen vernomen dat in Zweden tijdens de winter de zon opkomt rond 11u en weer ondergaat rond 15u. Moet deprimerend zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen beslissing. Dat is zo. Dat heet: realiteit. Ge kunt daarover kwaken en filosoferen zoveel ge wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In juni van een lang geleden jaar. Speciaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar het getalm. |
|
![]() |
![]() |