![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er zijn genoeg woningen die singles kunnen huren. Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 november 2019 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou nee...dat is nu net het probleem, voor bescheiden inkomens en zeker voor alleenstaande ouders is de huur vaak gewoon teveel en te hoog. Soms gaat twee derde van het inkomen naar huur en kosten zoals nutsvoorzieningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet de verhuurder zijn prijs verlagen wanneer de potentiële huurder single is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien kun je wanneer je huur een bepaald gedeelte van je inkomen overschrijdt, bij bescheiden inkomens belastingvoordeel geven? Hogere teruggave? Of huursubsidie, voor meer mensen dan nu wordt gegeven? Of hogere lonen voor die bescheiden inkomens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kamers te verhuren aan singles voor niet meer dan 400 euro/maand. Eventueel te kopen voor pakweg 80 a 100 000 euro. Je hebt dan mensen zoals Panda die zeggen van "wie gaat er in zo'n schoenendoos wonen?" maar ik ben er zeker van dat er een enorm draagvlak voor is. Het alternatief is andermans lening afbetalen en zelf met niks eindigen. Gemeenschappelijke ruimtes maken het ook sociaal. Een menselijk contact waar veel singles naar op zoek zijn.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Half leuven staat er vol mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Met van die beschimmelde muren alsof je met een huisjesmelker te maken hebt. Koten mogen doorgaans ook niet verhuurd worden aan niet - studenten, en je vindt ze enkel in studentensteden.
Ik ben ervan overtuigd dat zo'n bouwproject voor singles in niet - studentensteden heel populair zou zijn
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar helaas is de realiteit dat dat heel snel barakken worden met armen, omdat je knal in die hun prijscategorie terecht komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het geluk dat mijn vader tientallen jaren geleden wat woningen heeft opgekocht, want anders had ik gegarandeerd miserie in de zoektocht naar een woonst. De overheid dient iets te doen aan deze krapte ipv steeds te zeuren over "bouwwoede" en dat soort zever. België heeft een grotere woningmarkt nodig NU! Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 november 2019 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
koop uzelf een bouwgrond en bouw een huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de taak van de Vlaamse overheid om de woningmarkt in goede banen te leiden. Maar die houdt zich tegenwoordig liever bezig met zijlingse discussies en plijsters op wonden te leggen ipv echte maatschappelijke problemen aan te pakken. En dat weet je goed genoeg. Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 november 2019 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse overheid moet zich enkel bezighouden met ruimtelijke ordening en bouwvoorschriften. Voor de rest moet de markt zijn werking doen. |
|
![]() |
![]() |