![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
tenzij ge u zelf kunt klonen tot in het oneindige, en dus evolutie uitsluit, dan hebt ge anderen nodig (en zoveel mogelijk) om de soort verder te zetten. Uw DNA is niet enkel uw DNA, maar een deel van een grote wolk van DNA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is er gedeeld belang, als de soort het moet opnemen tegen andere soorten. Tegenover andere soorten heeft het individu en de soort meestal min of meer dezelfde belangen. Binnen de soort, helemaal niet meer. De soort heeft een strategie die niet helemaal dezelfde is als het individu: de soort is een spel-theoretische oplossing van de strategieen van vele individuen binnen de soort, en die is dus meestal anders dan de individuele strategieen zelf. Dat is een vaak voorkomende eigenschap van een Nash evenwicht, dat het Nash evenwicht (de spel-theoretische oplossing van het geheel) ver van de optimisering van de individuele strategieen van de spelers zit. Prisoner's dilemma en zo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu voor mij kan abortus zolang de foetus niet levensvatbaar is, dus tot maximaal 22 weken. Met 18 weken kan ik perfect in mee gaan, je hebt dan ook voldoende bedenktijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat al niet op om mensen wat voortplanting betreft enkel te vergelijken met dieren, ons gedrag is veel complexer, o.a door de ontwikkeling van onze hersens. Mensen hebben meestal seks, omwille van allerlei redenen behalve voortplanting. Een gevolg daarvan zijn ongewenste zwangerschappen, wat vrouwen voor een keuze stelt, wil je en kan dit kind of niet? Sommigen beslissen van niet en dat is van alle tijden. De legalisering van abortus heeft er voor gezorgd dat wanneer je die keuze voor abortus maakt, dit veilig kan gebeuren. Evenmin is " tegen abortus zijn" aangeboren! Je keuze over dit soort zaken is afhankelijk van je levensovertuiging ( aangeleerd) kennis en ervaring ( aangeleerd) en situatie ( gevolg van eerdere keuze) U vertelt dus regelrechte lulkoek! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen verschil met hier dus. Want ook hier gaat het over de situatie van de moeder en haar keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie geen verschil tussen uw gedrag en dat van flat eathers die een cruise organiseren, op een cruiseschip dat navigeert dank zij satellieten. Satellieten waarvan flat eathers geloven dat ze niet bestaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
|
![]() wat ik schrijf is natuurlijk parels voor de zwijnen
![]() Citaat:
dan moet ge mij toch eens uitleggen waarom er in 2019, met alle anti conceptie mogelijkheden, er nog zoveel vrouwen ongewenst zwanger worden? Denken die dan niet na met hun hersens? ![]() Ik zie geen verschil met dieren, hoor! Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ik heb geen vrije wil, gij ook niet. Ik besef het (en ik vind het niet erg), gij beseft het niet. maar wacht, misschien hebt gij gelijk! Misschien is het een keuze om anti abortus te zijn. Ge kunt mij dat gemakkelijk bewijzen. Hebt gij ooit al iemand met logische argumenten een anti abortus persoon te kunnen overtuigen van uw mening? Want ik zie hier uw hilarische discussies met JvdB op dit forum ... Is m al overtuigd? ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 december 2019 om 22:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw denkwijze is toch volkomen onsamenhangend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenstaand bericht laat toch zien hoe voorstanders van abortus geen logische argumentatie opbouwen. Enerzijds goochelen met "baas in eigen buik", anderzijds allerlei elementen aanhalen om de uitvoerbaarheid van dat principe in te snoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dit bij u aangeboren gedrag en kunt u die keuze niet maken? Het is ook aangeboren dat u geen enkele situatie kunt bedenken waarin een ongewenste zwangerschap ontstaat? Natuurlijk is er verschil met dieren, ook al zijn er ook nog andere dieren die plezier hebben in seks! Onze samenlevingen zijn veel complexer en ons gedrag ook, moet u dit echt worden uitgelegd met voorbeelden?? Nee , ik deel uw opvatting niet, geloof niet dat " alles aangeboren is omdat vrije keuze niet bestaat" en vind dit zelfs een domme opvatting, maar wanneer het u geruststelt dat u niet beter kunt, succes er dan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Het is niet omdat ge kunt winnen van Alice dat ge gelijk hebt. Naders zou iedereen op dit forum gelijk hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
|
![]() Citaat:
uw reactie daarop was boertig, dus pas ik mij direct aan aan uw niveau. Het verschil is dat ik niet direct begin te janken in zelfmedelijden. Citaat:
Citaat:
En wat is uw argument weer: ah ja, mensen hebben hersens... Blijkbaar dus niet genoeg. Citaat:
Zelfs al zou ons gedrag complexer zijn (wat dat ook moge betekenen), dat betekent niet dat we de programmatie van miljoenen jaren van evolutie kunnen overstijgen. Abortus zit gewoon in ons genetisch overgedragen gedrag. Serieus? HAHAHAHA, er is wetenschappelijk onderzoek die bevestigt dat vrije wil een illusie is, weet ge dat dan niet? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: alice heeft al vele malen gesteld dat "baas in eigen buik" het principe is waarop het recht op abortus is gestoeld. Een vrouw moet volgens haar de volledige controle bezitten over haar zwangerschap en bijgevolg hoort zij het recht te hebben om te beslissen over leven en dood van wat in haar schoot groeit. Dan is het onlogisch en onsamenhangend om dan elementen aan te brengen die dat recht zouden beperken. Dan kan alice trouwens geen redelijk argument aanbrengen tegenover wie abortus sterk wil beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zich als een boer gedraagt bent u, maar wanneer u dit als aangeboren eigenschap heeft, volgens uw eigen redenering, valt daar nog weinig over te zeggen. Abortus heeft geen bal met genetica te maken, wel met de situatie van de moeder, op ieder gebied. Maar laat ik u eens een vraag stellen. " Wanneer zou blijken dat moslima's oververtegenwoordigd zijn in statistieken over abortus, betekent dis voor u dan dat zij genetisch " voorgeprogrammeerd zijn tot meer abortussen" of gewoon dat ze sneller in ene situatie zitten waarin voor hen dit de oplossing is voor een ongewenste zwangerschap"? Volgens uw redenering wel, en zou dus een bepaalde levensovertuiging ook verbonden zijn met genetische aspecten, ziet u zelf hoe ridicuul uw opvattingen zijn? Waarschijnlijk niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Want anders zouden mannetjes geen gevechten leveren tegen hun rivalen. Als die rivalen van hun eigen soort de wijfjes drachtig maken, zou dat even goed zijn volgens U, zolang de soort maar voortgezet wordt. Binnen de soort zijn er wel degelijk gevechten voor eigen voortzetting ten koste van die van de rivaal. Een leeuw die een andere van zijn territorium verjaagt, gaat eerst al die zijn welpen doden, alvorens terug met de wijfjes te paren om nieuwe, eigen welpen te werpen.
Die geeft niet om kindergeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2019 om 14:25. |
![]() |
![]() |