![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe belegt u? | |||
Bij de grootbank via een fonds, die verborgen kosten die betaal ik boos en grommend |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Soms met kaas, soms met hesp |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Smos met kaas, smos met hesp |
![]() ![]() ![]() |
4 | 40,00% |
Ik heb gewoon een zichtrekening en spaarrekening want ik wil slapend arm worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Via verschillende online brokers, ik aas op de onkunde van beginnende beleggers en ik doe analyse van de beursgang * rukt zich af op een grafiek * |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Alleen pensioensparen, de rest is zever |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Ik doe ni aan pensioensparen, de jeugd moet dat maar doen voor mij |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Wat is geld? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Ik steek mijn geld in de matras! Het risico is tegenwoordig lager dan een geile grootbank |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Ik steek mijn belegging in mijn gat! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Ik beleg al mijn spaargeld in toespijs |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
't is allemaal de schuld van de N-VA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beleg maar voor uw oude dag....als je die al haalt ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2020 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn levensverwachting is nog 55 jaar ofzo. 55 jaar lang spaargeld laten aanvreten en er blijft niets van over. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2020 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou volgende regel wel opgaan?
Ik heb geen geld om te beleggen, men kan mij dus ook niets afpakken? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was enig kind in de ganse familie als je begrijpt wat ik bedoel. Waarom zou ik nog beleggen ? In uw geval is dat niet dom zeker als men kinderen heeft . Beetje sparen voor later moet je zeker doen....maar toch maar beter rijk leven dan rijk te sterven. Het leven ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2020 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en neen. Je moet een onderscheid maken tussen ETF’s en actief beheerde beleggingsfondsen. De laatsten wijzigen om de haverklap de samenstelling van hun portefeuille en rekenen hun cliëntele flink wat transactie- en beheerskosten aan waardoor de grote meerderheid van die fondsen er niet in slagen de beursindex te kloppen. Daarvoor moet je maar eens “The little book of common sense investing” van John Bogle lezen en ook het recente boek van Jan Longeval “God dobbelt niet op de beurs”.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 januari 2020 om 09:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar nu is dat vooral diversifiëren. IMMO, Spaarboekjes, verschillende fondsen, vast bedrag(je) per maand aan aankopen aandelen of fondsen. Fiscaal gezien (successie) is best roerend=onroerend. Maar de beste belegging was de belegging in de studie van de kinderen. Niet dat ons dat persoonlijk financieel iets opbrengt. Maar voor de kinderen daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge hebt geen kinderen en geen partner, waarom zou ge uzelf dingen ontzeggen ? De centen kunt ge niet mee in het graf nemen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Levenslang rendement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het blijft dus bijzonder relatief. alleen op grond daarvan zou ik geen enkele belegging doen. met de sector kennen bedoel ik weten wie in welk bedrijf het management doet en door ervaring weten of ze deugen, wie in de sector de beste kaarten in handen heeft etc. puur eigen netwerk dus. daarom ook dat ik stelde dat ik maar één sector een beetje ken om me confortabel genoeg te voelen om erin te beleggen. Laatst gewijzigd door Anna List : 8 januari 2020 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het gaat om het “kennen” van een onderneming in de zin van écht snappen wat ze er precies doen dan is dat toch niet altijd zo eenvoudig. Eén van de aandelen die ik in portefeuille heb is het Nederlandse ASML. Die vervaardigen machines voor het maken van chips met de allernieuwste technieken. Ik lees dat die machines ondermeer gebruik maken van UV-licht voor het maken van connecties op ultra kleine siliconen-plaatjes. Ik weet niet hoe het bij u zit maar ik neem aan dat jij, ook economist zijnde, net als ik van dergelijke informatie gewoon akte neemt, meer niet. Idem als het gaat over een biotech-onderneming zoals Galapagos of Mithra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook meteen de reden waarom ik nog nooit in pharma zat en beleggingsadvies wordt om dezelfde reden op dezelfde wijze geklasseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gekocht en betaald is altijd een goed begin. Voortdoen nu, zouk zo zegge!
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |