Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 november 2004, 19:11   #81
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Nu het hier toch weer gaat over de media:

In een uitgebreid artikel heeft deze Waalse Dag Allemaal, een echt kwaliteitsmagazine dus 8) , nog eens het Vlaams Belang en al zijn kiezers zonder meer afgemaakt.
Ook enkele Vlaamse artiesten lieten hierover hun licht schijnen. Zo kwam Clouseau (die zouden nochtans beter moeten weten als Rodenaren), Hooverphonic en vooral Daan (Stuyven) aan de beurt om te klagen over het vermaledijde VB. Deze laatste ging naar mijn mening wel iets te ver. Hij zei dat hij van Antwerpen naar Brussel was verhuisd onder meer omwille van het VB. Tot daar aan toe, maar hij meldde ook dat hij tijdens een optreden in de "commune bruxelloise" Dilbeek (Daan is klaarblijkelijk goed op de hoogte van de Vlaamse geografie, sic!) een affiche "Waar Vlamingen Thuis Zijn" heeft verscheurd tijdens het nummer Victory om zo een soort van eigen victory te vieren.
Daar wordt een mens nu eens kwaad van zie . Daan is een geweldige artiest die geweldige muziek maakt, maar ik kan het als overtuigde Vlaming niet hebben dat de zogenaamde "smet" van het VB wordt misbruikt om mijn Vlaanderen door de mangel te halen, en dan nog wel door een toonaangevende Vlaamse artiest. Hij zou maar beter moeten weten en zich eens realiseren waarom die affiches daar in Dilbeek eigenlijk zo talrijk hangen! Ik denk met name niet dat het VB daarvoor verantwoordelijk is...
Dit alles maar om maar een impressie te geven van hoe het er in de Waalse mainstream-pers aan toe gaat.
Ik zeg toch dat jullie in Vlaanderen weinig redenen hebben om te klagen over de media.
solidarnosc is offline  
Oud 30 november 2004, 20:49   #82
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT
De partij Vlaams Belang is tevreden dat
ze haar Vlaamse dotatie kan behouden.
Volgens de extreem-rechtse partij heeft
het Vlaams Parlement een politieke
afrekening willen vermijden.
Het BLIJFT toch terugkomen hé.
De VRT kan het maar niet laten om zo'n beledigende, valse en uiteraard "contraproductieve" term te gebruiken.
Ik moet die rode uitdrukking nog maar lézen om ervan overtuigd te zijn dat ik goed zit.
Löwe is offline  
Oud 1 december 2004, 18:19   #83
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
Het BLIJFT toch terugkomen hé.
De VRT kan het maar niet laten om zo'n beledigende, valse en uiteraard "contraproductieve" term te gebruiken.
Ik moet die rode uitdrukking nog maar lézen om ervan overtuigd te zijn dat ik goed zit.
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.
Oud 1 december 2004, 18:31   #84
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.
Het Vlaams Belang is rechts, niet extreem rechts, daarvoor moet je op het politieke landschap eerst RECHTSE partijen hebben, vooraleer je kan spreken over extremen.

BTW, alles hangt af van hoeverre jij je wel bevindt aan de andere kant van het politieke landschap, hoe linkser je bent, des te meer denk je dat rechts extreem is.

Sam is offline  
Oud 1 december 2004, 18:35   #85
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit uberhaupt strafbaar om extreem rechts te zijn?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 1 december 2004, 19:25   #86
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Het Vlaams Belang is rechts, niet extreem rechts, daarvoor moet je op het politieke landschap eerst RECHTSE partijen hebben, vooraleer je kan spreken over extremen.

BTW, alles hangt af van hoeverre jij je wel bevindt aan de andere kant van het politieke landschap, hoe linkser je bent, des te meer denk je dat rechts extreem is.
Juist!
Löwe is offline  
Oud 1 december 2004, 19:45   #87
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk maar eens aan zie...als je vanuit de positie van LSP-ers en amada-madammen �* la Martine Tanghe kijkt zijn zelfs de sossen extreem rechts.
Oud 1 december 2004, 20:11   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De extremen zijn nu eenmaal de +/-5% uitersten. Zo is groen extreemlinks. Bij het vb ligt het iets ingewikkelder omdat enerzijds zij zowat een 20 �* 25% van het vlaams kiezerskorps bestrijken, maar er anderzijds geen echte meer rechtse partij is. Dus gewoon rechts, tenzij men de republikeinen in de vs ook als extreemrechts, en de democraten aldaar dan weer als extreemlinks gaat bestempelen.
Bob is offline  
Oud 1 december 2004, 21:04   #89
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U weet toch dat bepaalde mensen voor de VRT "meer gelijk" zijn dan anderen. Stunt wordt inderdaad voortdurend onder zijn eigen pseudoniem aangekondigd, terwijl men doet alsof Filip Dewinter zijn naam in het dagdagelijks gebruik toch niet anders schrijft.
Never blame malice, for what can easely be blamed on stupidity
Oud 2 december 2004, 19:13   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Nu het hier toch weer gaat over de media:

In een uitgebreid artikel heeft deze Waalse Dag Allemaal, een echt kwaliteitsmagazine dus 8) , nog eens het Vlaams Belang en al zijn kiezers zonder meer afgemaakt.
Ook enkele Vlaamse artiesten lieten hierover hun licht schijnen. Zo kwam Clouseau (die zouden nochtans beter moeten weten als Rodenaren), Hooverphonic en vooral Daan (Stuyven) aan de beurt om te klagen over het vermaledijde VB. Deze laatste ging naar mijn mening wel iets te ver. Hij zei dat hij van Antwerpen naar Brussel was verhuisd onder meer omwille van het VB. Tot daar aan toe, maar hij meldde ook dat hij tijdens een optreden in de "commune bruxelloise" Dilbeek (Daan is klaarblijkelijk goed op de hoogte van de Vlaamse geografie, sic!) een affiche "Waar Vlamingen Thuis Zijn" heeft verscheurd tijdens het nummer Victory om zo een soort van eigen victory te vieren.
Daar wordt een mens nu eens kwaad van zie . Daan is een geweldige artiest die geweldige muziek maakt, maar ik kan het als overtuigde Vlaming niet hebben dat de zogenaamde "smet" van het VB wordt misbruikt om mijn Vlaanderen door de mangel te halen, en dan nog wel door een toonaangevende Vlaamse artiest. Hij zou maar beter moeten weten en zich eens realiseren waarom die affiches daar in Dilbeek eigenlijk zo talrijk hangen! Ik denk met name niet dat het VB daarvoor verantwoordelijk is...
Dit alles maar om maar een impressie te geven van hoe het er in de Waalse mainstream-pers aan toe gaat.
Het is vooral een idioot. In Brussel haalt het VB procentueel gezien onder de nederlandstalige partijen nog iets meer stemmen dan in Antwerpen
Rr00ttt is offline  
Oud 2 december 2004, 19:25   #91
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam

Zeer juist !
Laudi is offline  
Oud 7 december 2004, 10:25   #92
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Is dit uberhaupt strafbaar om extreem rechts te zijn?
nee, het is niet strafbaar. ik vond het gewoon hilarisch dat werd ontkend dat Vlaams Belang extreem-rechts is.
Het maakt niet uit of rechts bestaat of niet in ons politieke landschap (het bestaat wel: N-VA, Liberaal Appel, de helft van de VLD). Vlaams Belang is extreem-rechts. Net zoals LSP of PVDA extreem-links is. En ik ben geen voorstander van extremen.
Het is niet omdat een partij plots veel stemmen haalt, dat ze niet meer extreem is... om even een vergelijking te maken wat betreft stemmenaantal: de NSDAP was ook verkozen... de communisten hadden na WOII ook veel stemmen in België.

extremen hebben niet altijd met stemmenaantal te maken in de politiek. Ik geef bob gelijk dat de extremen in een standaardnormale verdeling de marginale uitersten zijn. Maar men kan hier in geen geval spreken van een standaardnormale verdeling.
Oud 7 december 2004, 10:39   #93
ilfalco
Minister-President

Standaard

N-va is centrum ( dat zeggen ze zelf toch altijd) ..; er zitten veel linksen in( zie om meervoud groep) , La bestaat amper ... het VB is een grote rechtse partij waar zowel plaats is voor centrum en radicaal rechts , tot spijt van wie het benijdt.
ilfalco is offline  
Oud 7 december 2004, 10:55   #94
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Alweer zo'n verzuringstopic.

LEER RELATIVEREN, uw hartje zal u dankbaar zijn!
Het Skill Effect is offline  
Oud 7 december 2004, 15:50   #95
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Alweer zo'n verzuringstopic.

LEER RELATIVEREN, uw hartje zal u dankbaar zijn!
Is es wat anders hé

Sam is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be