Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2020, 13:10   #81
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik sprak over zijn collega partijvoorzitters.
Inderdaad belangrijk want we leven in een particratie en niet in een democratie...
Maar de democratie zit nu wel die partiecratie, in negatieve zin voor hen, op de enkels en dat stoort...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 13:13   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad belangrijk want we leven in een particratie en niet in een democratie...
Maar de democratie zit nu wel die partiecratie, in negatieve zin voor hen, op de enkels en dat stoort...
In een directe democratie hadden jullie nog veel minder te zeggen, het is via de representatieve democratie en de koppeling van migratiestandpunten, conservatisme & nationalisme dat ge iets te zeggen hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 13:17   #83
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In een directe democratie hadden jullie nog veel minder te zeggen, het is via de representatieve democratie en de koppeling van migratiestandpunten, conservatisme & nationalisme dat ge iets te zeggen hebt.
Het is via het zich vrijelijk verenigen dat democratie inderdaad beter werkt en dat heeft lang geleden inderdaad kunnen werken via de partijen... Maar de Vlaamse partijen hebben aangetoond dat het niet meer hun kiezers maar andere (duistere) belangen waren die hen regeerden en dan vervalt de democratie in een particratie die zich in Vlaanderen grotendeels tegen de belangen van het Vlaamse volk hebben gekeerd...
Zou het kunnen dat de democratie zich nu op hen wreekt???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 13:27   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De parlementaire democratie heeft ervoor gezorgd dat Khattabi niet in het grondwettelijk hof is geraakt, terwijl de particratie dat wel wou. Geheime stemmingen zouden de norm moeten zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 januari 2020 om 13:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:00   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De parlementaire democratie heeft ervoor gezorgd dat Khattabi niet in het grondwettelijk hof is geraakt, terwijl de particratie dat wel wou. Geheime stemmingen zouden de norm moeten zijn.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:02   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je begrijpt me verkeerd.

Ik wou haar ook niet in het GH.

Wegens het feit dat ik van oordeel ben dat een basiskennis rechten noodzakelijk is om die complexe materie te kunnen behandelen.

Laat staan oordelen.

Maar ik wil haar niet afrekenen op haar huidskleur of geloof. Daat sprak ik Zipper op aan.
Oud 17 januari 2020, 14:06   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me verkeerd.

Wegens het feit dat ik van oordeel ben dat een basiskennis rechten noodzakelijk is om die complexe materie te kunnen behandelen.

Laat staan oordelen.

Maar ik wil haar niet afrekenen op haar huidskleur of geloof. Daat sprak ik Zipper op aan.
niemand had het totnutoe over huidskleur.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:07   #88
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk,

En doe nu een enquete bij de partijvoorzitters ? Zij spreken over de vorming van de regering.
Zij spreken over de vorming van de regering, klopt.

Maar als voorzitters van politieke partijen - die hun macht verkrijgen wegens de stem van het volk - zou men eventueel kunnen overwegen om ook te luisteren naar dat volk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:08   #89
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me verkeerd.

Laat staan oordelen.

Zwakke poging om de aandacht af te leiden van haar politieke standpunten en er te proberen om een racisme kwestie van te maken.

Haar overtuigingen zijn het probleem, niet haar melaninegehalte.
Oud 17 januari 2020, 14:12   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zij spreken over de vorming van de regering, klopt.

Maar als voorzitters van politieke partijen - die hun macht verkrijgen wegens de stem van het volk - zou men eventueel kunnen overwegen om ook te luisteren naar dat volk.
Ik zou niks lievers hebben dan een reeks referenda over belangrijke topics.

Staatsvorm Belgie mag daar 1 van zijn.
Oud 17 januari 2020, 14:13   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwakke poging om de aandacht af te leiden van haar politieke standpunten en er te proberen om een racisme kwestie van te maken.

Haar overtuigingen zijn het probleem, niet haar melaninegehalte.
Ze wordt voorgedragen door Ecolo, blijkbaar zijn dat Ecolo standpunten, en Ecolo heeft recht op een zitje....

Haar competentie voor de job is voor mij een doorslaggevende factor.
Oud 17 januari 2020, 14:14   #92
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze wordt voorgedragen door Ecolo, blijkbaar zijn dat Ecolo standpunten, en Ecolo heeft recht op een zitje....

En andere senatoren hebben het recht om het niet eens te zijn met haar standpunten en bijgevolg tegen te stemmen.

Waarom wil u de andere senatoren het recht op eigen standpunten ontkennen?
Oud 17 januari 2020, 14:14   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En andere senatoren hebben het recht om het niet eens te zijn met haar standpunten en bijgevolg tegen te stemmen.

Waarom wil u de andere senatoren het recht op eigen standpunten ontkennen?
Euh, dat wil ik niet ?
Oud 17 januari 2020, 14:16   #94
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, dat wil ik niet ?
Wat is het probleem dan met het feit dat een bepaald aantal senatoren haar - om wat voor reden dan ook - ongeschikt acht?
Oud 17 januari 2020, 14:34   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat weet ik. Maar dat was dus niet de meest recente peiling.

De top drie bestaat hoe dan ook uit Vlaams-nationalisten...terwijl hier een blinde mol beweert dat iedereen hen haat.
Geen greintje medelijden met de Belgicisten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:38   #96
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me verkeerd.

Laat staan oordelen.

Ik zie het anders. Ik veeg mijn kl...n aan gekende politici; van welke strekking ook. In een democratie mag iedereen uitkomen voor zijn gedacht zonder het gevaar te lopen dat misdadigers U financieel of op andere manieren nekken. En dat kan nu wel.
Jaren lang heb ik voor mijn gedacht gehandeld.
Welke partij ook die pretendeert democratisch te zijn moet er voor ijveren dat de huidige smeerlapperij stopt.
Doet ze dat niet dan kunnen ze het voor mijn part vergeten.
Ik ga niet meer stemmen voor een nieuwe bende ezels die niet beter zijn dan degenen die er al zijn.
Willen ze mee met iedereen zijn kloten spelen die hen niet ligt of bruikbaar is als offerlam dan mogen ze opkrassen. Voor mij toch.
Gemakkelijk is het wel om gebruik te maken van ezels om er zich nadien van af te maken met de woorden : "Hij heeft pech gehad maar mijn vriend heeft besloten om hem te kloten en omwille van de vriendschap moet dat kunnen"
Met alle Chinezen paljaskes maar niet meer met den deze.
Ga uw stemmetjes voor mijn part maar op een ander zoeken.
Na vijftig jaar heb ik het recht en de ondervinding om er anders over te denken. Wat ik ook doe. En uw folders; pamfletten en beloften gebruik ik op mijn WC. Klaar? Lafaards hoeven voor mij geen deel uit te maken van nieuwe regeringen. Kuis eerst uw eigen vuiligheid op i.p.v. het op een ander te steken.
Schaamte kennen jullie niet!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 14:40   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie bepaalt haar competentie? Haar politieke partij? Waarom wil Ecolo persé een moslima in het Belgische Grondwettelijke Hof? Uit electorale motieven? Om de stemmen aan te trekken van de groeiende moslimbevolking in het Brusselse? Voor de centen? Om het eigen volk nog meer te koeioneren dan al het geval is? Om haar eigen moslimvolk nog meer eieren onder hun fanatiek-religieuze gat te leggen dan al het geval is?

Het is niet gelukt. Dankzij het grote aantal Vlaams-nationalisten. Wie weet welke rotzooi ze ons bespaard hebben.
Oud 17 januari 2020, 15:02   #98
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie bepaalt haar competentie? Haar politieke partij? Waarom wil Ecolo persé een moslima in het Belgische Grondwettelijke Hof? Uit electorale motieven? Om de stemmen aan te trekken van de groeiende moslimbevolking in het Brusselse? Voor de centen? Om het eigen volk nog meer te koeioneren dan al het geval is? Om haar eigen moslimvolk nog meer eieren onder hun fanatiek-religieuze gat te leggen dan al het geval is?

Het is niet gelukt. Dankzij het grote aantal Vlaams-nationalisten. Wie weet welke rotzooi ze ons bespaard hebben.

Niet meer voldoende voor mij.
Er is nog andere rotzooi die ze kunnen opruimen!
Dat ze beginnen met de witte rotzooi. De zwarten of anders gekleurden kunnen het niet erger maken.
Ze leren het hier trouwens. Alhoewel; wij denken er misschien anders over.
Natuurlijk! De anderen zijn in fout. Wijzelf uiteraard nooit. Walgelijk!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 16:51   #99
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neem me niet kwalijk maar dat werkte vroeger al heel goed met stupiede politiekers toen.
Magnette speelt een klasse hoger.
Dus: ?
Zonder troeven kan men ook iemand aftroeven. Zeker wanneer die 'iemand' genetisch getraind is met het syndroom van de geslagen hond.

Mijn aanvoelen, hé.
U heeft in zekere zin wel gelijk hoor maar wat gaat Magnette doen aan de volgende situatie: met het VB wil bijna niemand regeren, NVA voelt aan dat ze zwaar zullen verliezen als ze met de PS in zee gaan en dat ze dan opgepeuzeld zullen worden door het VB, idem voor de andere partijen...

De PS vraag eigenlijk aan een minderheid in Vlaanderen om met hen in zee te gaan zodat zij het Waals profitariaat in stand zullen houden, maar dat zal simpelweg niet gebeuren hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 17:04   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neem me niet kwalijk maar dat werkte vroeger al heel goed met stupiede politiekers toen.
Magnette speelt een klasse hoger.
Dus: ?
Zonder troeven kan men ook iemand aftroeven. Zeker wanneer die 'iemand' genetisch getraind is met het syndroom van de geslagen hond.

Mijn aanvoelen, hé.
De vraag is wat de man die een klasse hoger speelt daarmee zal bereiken.
Zijn doel is een paarsgroene regering, aangevuld de VLD en de CD&V.
Ik kan alleen maar hopen dat Magnette zijn doel bereikt.

Het zal lachen geblazen zijn met een resem partijen met tegengestelde belangen die niets in de pap te brokkelen hebben, maar waar wel van verwacht toch dat ze de man die een klasse hoger speelt het geld te bezorgen dat hij nodig heeft om aan persoonlijke klantenbinding te blijven doen. Gwendolien Trutten is niet slimmer, maar de tsjeven zullen het niet leuk vinden om langzaam politieke zelfmoord te plegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be