Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2020, 21:57   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De ervaren Duitse top-viroloog Drosten stelt dat er bij een 2de golf corona VEEL meer mensen zullen sterven dan nu.
Hij maakt hiervoor o.a. een vgl met de Spaanse griep in 1918-'19

Die begon in het voorjaar van '18 en scheen in de zomer voorbij te zijn; in de winter kwam er een 2de golf: dan stierf de overgrote meerderheid v.d. +/- 50.000.000 slachtoffers
Drosten is de ontdekker v.h. Sars virus en is een v.d. weinige deskundigen qua het MERS virus, broer van corona...
En wie zegt dat het bij 2 golven zal blijven ? Ik verwacht zeer woelig water tot als er een vaccin komt. Als dat er al ooit komt.
Indien niet veranderd onze wereld voorgoed in een sciencefiction wereld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 22:06   #82
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wie zegt dat het bij 2 golven zal blijven ? Ik verwacht zeer woelig water tot als er een vaccin komt. Als dat er al ooit komt.
Dat is natuurlijk een nachtmerrie, dan moet men wel klaar en duidelijk kiezen voor de economie of voorzichtigheid. Ik ga sowieso voor de economie zelf als ik het risico moet nemen te sterven. Vroeg of laat gaat het daar op neer komen. De overheid is gewoon een bange hond. Op het einde van de rit gaan ze voor de centen kiezen omdat er geen andere keuze is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 22:22   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een nachtmerrie, dan moet men wel klaar en duidelijk kiezen voor de economie of voorzichtigheid. Ik ga sowieso voor de economie zelf als ik het risico moet nemen te sterven. Vroeg of laat gaat het daar op neer komen. De overheid is gewoon een bange hond. Op het einde van de rit gaan ze voor de centen kiezen omdat er geen andere keuze is.
Als ge dood zijt hebt ge ook niet veel meer aan economie en centen. Trouwens een economie waar alle dagen collega's naast u doodvallen zal ook maar een afspiegeling meer zijn van wat een goede economie moet zijn.

Alle hoop is nu gevestigd op de wetenschap. Hopelijk gaat men eindelijk eens beseffen dat geld daar beter aan wordt besteed dan aan een voetballende ventjes.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 april 2020 om 22:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 03:45   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is niet de eerste keer, en ook niet de laatste keer, dat er een nieuwe ziektekiem tevoorschijn komt he. Dat is van alle tijden. We hebben geluk dat deze niet te dodelijk is. Een fenomeen dat van alle tijden is, laat ons nu zelf beslissen om onze maatschappijen omzeep te helpen, een raar verschijnsel.

De Spaanse griep was stukken erger, die heeft gewoekerd tot een flink deel van de bevolking die gehad heeft, in drie golven, en nadien is die stukken milder geworden. Ze is verdwenen in 1956 naar 't schijnt, 35 jaar later.

En waarom is de Spaanse golf in 3 keer gekomen ? Omdat men "maatregelen" had genomen in sommige plekken, waar ze dus kon terugkomen.

Dat zal deze keer niet anders zijn. Tegen dat die de ronde gedaan heeft van het gros van de bevolking (en we doen er alles aan om dat uit te smeren in de tijd), zal dit virus ook "milder" worden, en zal misschien binnen 30 jaar of zo verdwijnen, wie weet.

Gaan we onze maatschappij gedurende 30 jaar kelderen ? Zelfs de Soviets hebben het zo bond nooit gebakken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 03:46   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Inderdaad. Dit lijkt op de jager die in zijn grot blijft zitten, omdat hij bang is dat een gevaarlijk beest hem zou aanvallen. Wel, die jager gaat op den duur toch teveel honger hebben, en gaat dan uitgemergeld toch op jacht moeten gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be