![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Schepen
|
![]() Waarom verbiedt de overheid dan tabak niet?
Als het enorm dodelijk is; -> zware repressie (zoals bij andere drugs) !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Stoppen met roken is schadelijk voor de staatskist
![]() daarom dat het niet verbodden wordt. AAN ALLE ROKERS ONDER ONS : STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JULLIE WORDEN MISBRUIKT DOOR DE TABAKINDUSTRIE, JULLIE BETALEN JULLIE DOOD, DE MEESTE VAN JULLIE GAAN DOOR ZEER PIJNLIJKE LONGENKANKER OF HARTZIEKTE VROEGTIJDIG OVERLIJDEN. STOP NU! Roken is niet voor intelligente mensen. Hou van uwzelf, doe uw lichaam deze kwaad niet aan. Als je NU stopt dan ga je u binnen een week VEEL gezonder en jonger voelen. STOP STOP STOP ! Hij is gestorven aan longkanker en hij was maar 34. http://whyquit.com/whyquit/BryanLeeCurtis.html lees dit gratis E-book om meer motivatie te krijgen : http://whyquit.com/joel/ntap.pdf Rokers hebben hulp nodig, en in dat boek krijgen ze hulp. Rokers zijn nog MEER verslaafd dan iemand die heorine inspuit (wetenschappelijk bewezen). Denk daarover. Vraag aan een roker waarom hij rookt ? Zijn antwoord is meestal : omdat ik het plezant vind. Absurd! De meeste rokers roken omdat ze niet anders kunnen. Zonder hun drug worden ze suf, kwaad, agressief, verliezen ze concentratie etc. Ze roken om zich redelijk goed te voelen. Roken is een van de domste dingen die iemand kan doen in zijn leven. IEDEREEN kan stoppen, please DO SO! Bevrijd uzelf, na slechts 1 week ga je uw HELEMAAL anders voelen. Durven en doen!!!! En ja, NATUURLIJK zouden rokers niet in cafe mogen roken! Roken in aanwezigheid van niet rokers is zeer egoistisch. Laatst gewijzigd door Shizie : 4 december 2004 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
wij steunen een overheid die geld belangrijker vindt dan de gezondheid van 30% van de burgers. Vindt niemand dit hier ook maar enigzins merkwaardig? Hypocriet? Een middel die zo weinig plezier biedt (tabak heeft een zeer miniem effect), zo schadelijk is en toch vrij verkocht mag worden? Achja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Volgens u zitten niet-rokers dus het liefst in de rook. Hilarisch! De realiteit is echter dat niet-rokers met een vervelende keuze te maken krijgen omdat rokers asociaal zijn. Maar ja, zolang u er geen last van heeft ![]() Respect, daar heeft u nog geen kaas van gegeten. Roken is gewoon een asociale drug. Drink liever een glas bier of wijn of eet een spacecake als je op café gaat. En rook buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Absoluut niet. Het is één van de duizend dingen die we dagelijks doen en die allemaal ongezond zijn. Zelfs ademen is ongezond door de enorme luchtvervuiling, ook zonder sigaretten.
Ik hou alleen niet van hetzes waarbij men zich toespits op één produkt. Meestal heeft dat te maken met financiele belangen of dient het als rookgordijn voor andere zaken, de snelheidbeperkingen bvb. zijn zo'n rookgordijn. Wij produceren hier nauwelijks tabak maar wel veel alcohol, dat even schadelijk, zoniet schadelijker, is dan tabak. Nogthans maakt men daar niet zo veel drukte over. Hoe zou dat nu komen?
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Prachtig en kan je me zeggen waar ik dat bevestigd kan krijgen en vooral, hoe ze dat dan wel onweerlegbaar hebben bewezen?? Hebben ze de proefpersonen hun leven laten overdoen? Dergelijke Stellingen zijn eigenlijk belachelijk. Niemand kan ONOMSTOTELIJK BEWIJZEN dat het schadelijk is, net zo min als het omgekeerde.
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alcohol is ook zeer goed voor de staatskas en houd ook nog enige duizenden mensen aan het werk. De staat heeft geen last van de ellende die het veroorzaakt.
![]() |
![]() |
#92 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Vreemdeling
|
![]() Tabak is een harddrug zoals heroïne of cocaïne en zou zo ook behandeld moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus, als ik je met mijn zatte botten voor de rest van je leven in een rolstoel rijd heb jij daar geen probleem aan. Ik wel.
Bij mijn weten is tabak overigens ook geen harddrug. Alcohol wel want het tast de hersens aan. P.S. Op 1 februari 2005 rook ik al 25 jaar niet meer.
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 4 december 2004 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En dat kan je wél bewijzen. Als een patiënte van een dokter overlijdt aan een hartaanval: nooit gerookt, gezond eten ... Maar ze heeft thuis wel een echtgenoot zitten die rookt als een ketter, waardoor haar kransslagaders het typische, berookte uitzicht krijgen. Dan weet je toch ook wel wat de reden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://whyquit.com/whyquit/smokersbody.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zoek maar eens iets op over tabak, sigaretten, roken enz. Dit is gewoon een harddrug ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Partijlid
|
![]() Alle gekheid op een stokje:
Bece ontkent dat roken schadelijk is. Raf komt opnieuw af met een argument dat reeds ontkracht is in dit topic. Men begrijpt nog steeds niet wat er asociaal is aan roken ivm drinken. Bece ontgaat het feit dat alcohol alleen geen verkeersdoden maakt, maar dat het alcohol+rijden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |