Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2020, 13:43   #81
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat bedoel je nu met vreemdelingen ?
In heel je relaas gebruik je dat woordje meermaals.
Zijn dat Syriërs & e.a. uit die landen of Fransen of Nederlanders of Belgen die hier niet wonen (vaste verblijfplaats) ?

Wat betreft de capaciteiten in de ziekenhuizen aan de kust klopt je verhaal ook niet.
De laatse jaren zijn er meer en meer mensen op pensioen bijgekomen die hier nu hun vaste verblijfplaats hebben. Een kwetsbare bevolkingsgroep.
Wat het aanbod van ziekenhuizen betreft is daar tot nu toe nog altijd géén rekening mee gehouden. Een noodkreet die ze hier aan de kust de laatste jaren al meermaals hebben laten horen.
Erger zelfs, het militair ziekenhuis in Oostende (waar ook burgers te recht konden) heeft onlangs ook zijn deuren gesloten.
Verder is de toestand aan onze kust helemaal anders aan de Oostkust (van Oostende tot Knokke) dan wat het aan de Westkust is (De Panne - Middelkerke)

Hier aan de kust zitten ze men ei.
Er leeft & woont hier een kwetsbare groep en een besmetting is het laatste wat ze hier wensen. Begrijpelijk voor een stuk.

Vreemdelingen die aan de kust te pas en te onpas welkom zijn..

En in verband met ziekenhuizen en bedrijven dit:

Overheid steunt ziekenhuizen met één miljard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200129_04826074

Kwart bedrijven kan in moeilijkheden komen

RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:14   #82
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Toevoeging van: tijdens het zomerseizoen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
'Je suis Charlie'

Het ziet er voor West-Vlaanderen goed uit of niet?

Vreemdelingen worden achtervolgd door drones en politie te paard.
Het zal de Antwerpenaren duidelijk worden dat zij niet welkom zijn aan de West-Vlaamse kust.
Het strand is hier op zijn 60 kilmeter te klein voor mensen die niet van hier zijn.
Goed dat de democratische gouverneur van West-Vlaanderen Carl Decaluwé dat aan al die vreemdelingen duidelijk heeft gesteld, Limburgers en Brusselaars ingrepen. Nee, de Walen zijn wij niet vergeten die mogen naar hu Ardennen.

Zelf die van Oost-Vlaanderen met Aalter inbegrepen moeten daar maar in hun kot blijven.

Hier volgen al deze genomen maatregelen.

Boetes voor dagtoeristen aan zee, controles te paard en met drones

West-Vlaamse politiezone streng: 'Het is echt tijd dat mensen het begrijpen'

Wat deze maatregelen de provincie en de gouverneur Carl Decaluwé in verband met de vrije circulatie van personen op weg naar hun tweede verblijf allemaal kan kosten is een andere zaak.
Indien er een van deze die West-Vlaanderen vandaag aanziet als vreemdelingen morgen een klacht neerlegt is ook een andere zaak.

Samen met deze ander factoren.

Het Paasseizoen zou voor de kust verloren zijn.

Er is nu al sprake dat de zomer ook nog midden in het CORONAVIRUS en doden zal zitten.

Het zomerseizoen is dan ook twijfelachtig.

Buiten dit zijn er al Walen die stellen dat zij gaan verkopen om naar de noord-Franse kust te gaan kopen.

Dus het is nog niet – einde verhaal.

Tweede verblijven melkkoe voor kust

Vastgoed

Ellen Cleeren
22 december 2016 06:26
De inkomsten van de kustgemeenten uit de taks op tweede verblijven zijn sinds 2006 bijna verdubbeld. De Vlaamse Confederatie van Immoberoepen vreest dat dat de tweedeverblijvers wegjaagt.

https://www.tijd.be/netto/vastgoed/t...t/9844773.html

Vlaamse vastgoedmakelaars wijzen op cruciaal belang om tweede verblijf aan de Kust betaalbaar te houden

vrijdag 5 april 2013

• 6 kustgemeenten houden tweede verblijf betaalbaar, 4 gemeenten voeren belastingverhoging door
• 50% van de kustmakelaars merkt vandaag zekere argwaan bij (potentiële) tweede verblijvers
• 62% van tweede verblijvers is doorsnee gezin
• 82% verwacht dat tweede verblijvers hun pand zullen verkopen wanneer belastingverhoging effectief wordt

https://www.biv.be/publicaties/persb...e-verblijf-aan

Tweedeverblijvers goudmijn voor kust

• 07 december 2016
• 13u49
• Bron: vtmnieuws.be

De tweedeverblijvers aan de kust geven er elk jaar 1,1 miljard euro uit, goed voor ongeveer 41 procent van alle bestedingen gegenereerd door het toerisme aan de kust. De kust telt 94.200 individuele vakantiewoningen, meldt provinciebedrijf Westtoer, dat voor het eerst dit segment helemaal in kaart bracht.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iF5sKQzcLXMw47

West-Vlaanderen zal ook geen steun krijgen voor haar ziekenhuizen aangezien dat deze zonder vreemdelingen voldoende capaciteit heeft.
Het verhaal van de Gouverneur schijnt dus niet te kloppen zeggen zij in de zorgsector aan gezien dat aan de kust tijdens het zomerseizoen het aantal vreemdelingen nog veel groter is. En dat er dan niet over capaciteit wordt gesproken. Nee, het zou in dit geval van CORONVIRUS bezoek aan de kust over een excuses gaan dat alleen maar zou aantonen dat West-Vlamingen niet solidair zijn.
En dat om aan eigenaars van een tweede verblijf de mogelijk te ontnemen om dit eigendom te gebruiken meer te maken heeft met racisme dan wat anders.
Het kan dus alle richtingen uit
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:15   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Westvlamingen werken & sparen.
Ze hebben (tot nu toe) géén financiële hulp nodig.
En zuigen de toeristen uit. En nadat ze de hele natuur langs de kust verkloot hebben om veel geld te incasseren menen ze zich te moeten moeien met het behoud van de natuur in Limburg door leugens en onwaarheden te verkondigen. In Limburg werkt natuur en economie samen voor een goed evenwicht. Daar hebben die van West-Vlaanderen zich niet mee te moeien.

Ze doen maar aan de kust. De gevolgen zie ik hier. Elk jaar stijgt het aantal toeristen in Limburg.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:16   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En zuigen de toeristen uit. En nadat ze de hele natuur langs de kust verkloot hebben om veel geld te incasseren menen ze zich te moeten moeien met het behoud van de natuur in Limburg door leugens en onwaarheden te verkondigen. In Limburg werkt natuur en economie samen voor een goed evenwicht. Daar hebben die van West-Vlaanderen zich niet mee te moeien.

Ze doen maar aan de kust. De gevolgen zie ik hier. Elk jaar stijgt het aantal toeristen in Limburg.
West Vlaanderen is een lelijke, platte provincie met een grote betonnen muur langs de kust op de meeste plekken.

Maar ze zijn nog altijd superieur aan de Antwerpenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:17   #85
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
West Vlaanderen is een lelijke, platte provincie met een grote betonnen muur langs de kust op de meeste plekken.

Maar ze zijn nog altijd superieur aan de Antwerpenaar.
Is Blankenberge geen kolonie van Antwerpen?
Oud 21 maart 2020, 15:30   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Is Blankenberge geen kolonie van Antwerpen?
Het is het omgekeerde +
al de rest is parking van
Oostende
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:33   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

OVERAL ter wereld worden toeristen uitgezogen.
De Atlantik Wal is grotendeels gefinancierd door (franstalige) Brusseaars.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 19:52   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik heb maar zes

vragen daarbij :

1° op basis van welke wet kan een burgemeester zomaar effe een nieuwe wet schrijven die bovendien nog een maatstaf krijgt van 4000euro boete dat iemand die een huis heeft in zijn gemeente daar niet meer moet komen

2° en als je dan weet dat de burgers die betalen de tweedeverblijvers zijn,, en de burgers die niets betalen de autochtonen zijn, dan zou je verwachten aangezien je niet meer uw huis mag gebruiken dat er ook een 10% korting gaat komen op die gemeentebelasting en de gemeente diezelfde som gaat recupereren bij de autochtone inwoners, want anders betaal je voor iets dat je niet krijgt en profiteert diegene dieaan de kust woont extra hard van uw belasting

3° stel je zit daar toevallig dan effe aan de kust tijdens het verordenen van die maatregel. Wat moet je dan doen ? Blijven zitten of terug naar huis ?? je kan zo een boete krijgen terwijl je eens naar delhaize rijdt achter uw eten ????

4° je bent toevallig marokkaan enje hebt daar een tweede verblijf ? Kan die kerel dan geen klacht indienen tegen de burgemeester wegens racisme ??

5° als je mensen wilt spreiden... wat dan toch het doel is, waarom moet iedereen samenhokken in de steden, en kunnen we niet gewoon zorgen dat mensen evengoed een stuk gespreid over de steden zitten

6° waarom mag je niet kiezen waar je woont als je twee verblijven hebt ??? en hé we moeten spreiden... dus dat is spreiden

7° dient deze massapsychose nu echt om allerlei zotte regels uit te vaardigen ? Dus concreet, kan het zomaar dat onder de mom van corona, en volmachten iedereen verplicht is om regels te slikken die zomaar erop los gefantaseerd worden.. ik zou veronderstellen dat een volmacht gebruikt wordt om te zorgen dat er alcohol, maskers, chloroquine beschikbaar is e niet om burgers aan 100 per uur boetes te geven en ongeschreven erop losgefantaseerde regels te doen volgen

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 maart 2020 om 20:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 20:07   #89
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb maar twee vragen daarbij :

1° op basis van welke wet kan een burgemeester zomaar effe een nieuwe wet schrijven die bovendien nog een maatstaf krijgt van 4000euro boete dat iemand die een huis heeft in zijn gemeente daar niet meer moet komen

2° en als je dan weet dat de burgers die betalen de tweedeverblijvers zijn,, en de burgers die niets betalen de autochtonen zijn, dan zou je verwachten aangezien je niet meer uw huis mag gebruiken dat er ook een 10% korting gaat komen op die gemeentebelasting en de gemeente diezelfde som gaat recupereren bij de autochtone inwoners
Krijgen ze korting voor alle andere dagen dat ze hun tweede verblijf niet gebruiken ?

Wat een gezeur en gezaag en het draait altijd uit op geld.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 20:14   #90
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb maar zes

vragen daarbij :

1° op basis van welke wet kan een burgemeester ....
Niet voor het een of het ander, maar die beslissing is op federaal niveau genomen geweest. Wel op vraag van de burgemeesters aan de kust en de gouverneur van West Vlaanderen.
Dan komen uw vragen wel in een heel ander daglicht te staan hé.

Wat puntje 3 betreft. Ik zat en zit er nog steeds aan onze kust. Wel op hotel, en die mogen nog altijd open blijven.
Ik heb tot 2 x toe contact gehad met de overheid en ik mag hier gerust blijven, wel moet ik me natuurlijk ook houden aan de regeltjes, net zoals thuis het geval zou zijn, maar wel met één uitzondering en dat is dat we ook terug naar huis mogen.
Als ik buiten kom heb ik wel een papier bij waarmee ik kan bewijzen dat ik hier was van voor de maatregel(s) van kracht werden (boekingsbewijs hotel), maar tot nu toe heb ik nog geen controle gehad.
Hoe het zit met mensen die in hun 2de woonst verbleven voor de maatregel van kracht werd, dat weet ik nu ook niet precies. Ik vermoed dat ook zij mogen blijven. (onnodige verplaatsingen tot een minimum beperken)

Laatst gewijzigd door kojak : 21 maart 2020 om 20:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 20:20   #91
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Krijgen ze korting voor alle andere dagen dat ze hun tweede verblijf niet gebruiken ?

2.

Seffes ga ik ook een premie aanvragen omdat ik niet meer op café kan & mag gaan.
Oud 21 maart 2020, 22:42   #92
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2.

Seffes ga ik ook een premie aanvragen omdat ik niet meer op café kan & mag gaan.
Als ge niet op café moogt gaan hebt ge geen genoegen van het café gaan, maar kost u dat niks.
Als ge niet naar uw tweede verblijf moogt gaan hebt ge geen genoegen van uw tweede verblijf, maar kost u dat geld. Roerende voorheffing+inkomsten belasting+gemeentelijke taks op tweede verblijven+gemeentelijke taksen op afval+provinciale taksen op tweede verblijven. Om nog te zwijgen van andere kosten zoals bv mede-eigendom.

Uw vergelijking gaat dus helemaal niet op.

Ps ik ben helemaal niet van zinnens naar mijn tweede verblijf te gaan. Maar wil toch ff de puntjes op de "i" zetten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 22:45   #93
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gouverneur heeft gelijk.
Sjot al die boomers-aantwaarpeneirs die gaan vegeteren aan de kust buiten tot het virus het land uit is. Blankenberge zal dan half leeg zijn, Oostende wellicht ook wel een derde van de bevolking minder. De volksgezondheid primeert.

Als er tegen volgende week een piek zou komen in de besmettingen, met benodigde hospitalisatie, stort het lokale ziekenhuiswezen anders in door al die ouwe sasa's die daar gaan ziek worden.
Wat minder brutaal maar voor de rest volkomen juist en een terechte beslissing .....
Oud 21 maart 2020, 22:51   #94
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
ik heb maar zes

vragen daarbij :

2° en als je dan weet dat de burgers die betalen de tweedeverblijvers zijn,, en de burgers die niets betalen de autochtonen zijn, dan zou je verwachten aangezien je niet meer uw huis mag gebruiken dat er ook een 10% korting gaat komen op die gemeentebelasting en de gemeente diezelfde som gaat recupereren bij de autochtone inwoners, want anders betaal je voor iets dat je niet krijgt en profiteert diegene dieaan de kust woont extra hard van uw belasting

3° stel je zit daar toevallig dan effe aan de kust tijdens het verordenen van die maatregel. Wat moet je dan doen ? Blijven zitten of terug naar huis ?? je kan zo een boete krijgen terwijl je eens naar delhaize rijdt achter uw eten ????

4° je bent toevallig marokkaan enje hebt daar een tweede verblijf ? Kan die kerel dan geen klacht indienen tegen de burgemeester wegens racisme ??

5° als je mensen wilt spreiden... wat dan toch het doel is, waarom moet iedereen samenhokken in de steden, en kunnen we niet gewoon zorgen dat mensen evengoed een stuk gespreid over de steden zitten

6° waarom mag je niet kiezen waar je woont als je twee verblijven hebt ??? en hé we moeten spreiden... dus dat is spreiden

7° dient deze massapsychose nu echt om allerlei zotte regels uit te vaardigen ? Dus concreet, kan het zomaar dat onder de mom van corona, en volmachten iedereen verplicht is om regels te slikken die zomaar erop los gefantaseerd worden.. ik zou veronderstellen dat een volmacht gebruikt wordt om te zorgen dat er alcohol, maskers, chloroquine beschikbaar is e niet om burgers aan 100 per uur boetes te geven en ongeschreven erop losgefantaseerde regels te doen volgen
Nood maakt wet en met dit viruske valt niet te lachen laat ons toch wat ernstig blijven en blijf even thuis waar je zit.
Oud 22 maart 2020, 00:44   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge niet op café moogt gaan hebt ge geen genoegen van het café gaan, maar kost u dat niks.
Als ge niet naar uw tweede verblijf moogt gaan hebt ge geen genoegen van uw tweede verblijf, maar kost u dat geld. Roerende voorheffing+inkomsten belasting+gemeentelijke taks op tweede verblijven+gemeentelijke taksen op afval+provinciale taksen op tweede verblijven. Om nog te zwijgen van andere kosten zoals bv mede-eigendom.

Uw vergelijking gaat dus helemaal niet op.

Ps ik ben helemaal niet van zinnens naar mijn tweede verblijf te gaan. Maar wil toch ff de puntjes op de "i" zetten.
Heb je een datsja aan de kust?
Oud 22 maart 2020, 00:51   #96
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Napolitaan is geen Italiaan.
Ben je al in Napels geweest? Ik Wel. Ze Spreken Italiaans, ze eten Italiaans, ze drinken Italiaans en zen zijn al bij al misschien nog Italiaanser dan de rest van Italië. Ik ben er al meer dan eens geweest en heb telkens mijn auto geparkeerd met alles er in en deuren los en raampjes wijt open. De eerste keer dat ik daar samen met mijn vrouw kwam en dat ik dat deed met een amper twee maanden oude auto vroeg mijn vrouw, " zou je dat wel doen". Geen probleem er is zelfs nooit iets uit gejat geweest. Maar zet je hem compleet goed afgesloten ergens op een parking loop je wel de kans dat er een ruit uitgeslagen is wanneer je weer keert.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik steeds een sticker op mijn auto's heb met de Italiaanse kleuren en toen ook nog een met de tekst, "Parlo Italiano, e lei?". Er is trouwens een verschil tussen "Parlo Italiano en Parlo l' Italiano", ter inlichting.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 00:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 01:08   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor het een of het ander, maar die beslissing is op federaal niveau genomen geweest. Wel op vraag van de burgemeesters aan de kust en de gouverneur van West Vlaanderen.
Dan komen uw vragen wel in een heel ander daglicht te staan hé.

Wat puntje 3 betreft. Ik zat en zit er nog steeds aan onze kust. Wel op hotel, en die mogen nog altijd open blijven.
Ik heb tot 2 x toe contact gehad met de overheid en ik mag hier gerust blijven, wel moet ik me natuurlijk ook houden aan de regeltjes, net zoals thuis het geval zou zijn, maar wel met één uitzondering en dat is dat we ook terug naar huis mogen.
Als ik buiten kom heb ik wel een papier bij waarmee ik kan bewijzen dat ik hier was van voor de maatregel(s) van kracht werden (boekingsbewijs hotel), maar tot nu toe heb ik nog geen controle gehad.
Hoe het zit met mensen die in hun 2de woonst verbleven voor de maatregel van kracht werd, dat weet ik nu ook niet precies. Ik vermoed dat ook zij mogen blijven. (onnodige verplaatsingen tot een minimum beperken)
Dit is niet zomaar om moeilijk te doen dat met dit heeft ingevoerd. Wanneer, zoals nu half België thuis zit en begint te denken van," nu we niet hoeven te gaan werken kunnen we net zo goed naar de kust gaan", en als het over grote deel daarvan dan ook nog eens ziek in de kliniek beland met een corona aandoening, daar zijn de klinieken aan de kust niet op voorzien.

Door iedereen in zijn eigen thuisomgeving te houden worden de getroffenen het mooiste verdeelt tussen ALLE klinieken van het land.

Maar te zien aan het aantal zageventen hier over het feit dat ze taksen moeten betalen voor hun tweede verblijven en er niet van mogen genieten, kun je er niet anders dan uit opmaken dat ge geen hoog IQ behoeft om een tweede verblijf aan de kust te hebben! Hebben die mensen nu echt maar één hersencel?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 01:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:31   #98
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De burgemeester van De Haan,de Heer Vandaele,haalde die vraag om korting voor tweede-verblijvers gezien ze voorlopig niet kunnen komen verblijven aan in het WTV nieuws.

Eerlijk gezegd,hij wist even niet waar hij het had van VERONTWAARDIGING .Dat er blijkbaar mensen zijn die ,in deze tijden,daarmee bezig zijn.....

Zoals al zijn collega burgemeesters heeft hij wel andere dingen aan zijn hoofd.Bvb De Haan zo corona-vrij mogelijk te houden of in ieder geval de verspreiding helpen vertragen....

Mensen die feitelijk geld vragen omdat ze voor enkele weken deze inspanningen niet mogen komen hinderen zijn.......enfin...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2020 om 07:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:34   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Terwijl dat wij niets horen over een sluiting van de Waalse grenzen.
Terwijl dat wij niets horen over de sluiting van de Limburgse grenzen.
Terwijl dat wij niet horen over de sluiting van de Antwerpse grenzen.

Iedereen is dus solidair.

Behalve West – Vlaanderen?

En wat met de Belgische kust?

Of is het dan toch de West-Vlaamse kust geworden?

Volgens het VTM middag nieuws van 19.03.20 en het commentaar van de Gouverneur van West-Vlaanderen van een paar dagen geleden, gaan de West-Vlaamse grenzen dicht.

Het is niet meer toegelaten om naar de kust te gaan of er verder te verblijven.

Zelf mensen die aan de kust waren voor de laatste nieuwe Federale regels moeten volgens dat zelfde VTM nieuws de kust verlaten en terug naar huis.

Zij mogen niet in hun tweede verblijf blijven.

Dit is een ongelooflijke beslissing die alleen maar ‘apartheid’ aantoont.

In een land waar de toekomstige premier spreekt van solidariteit.

Men mag niet uit het oog verliezen dat een familie dankzij haar tweede verblijf haar familie kan verdelen over verschillende woongelegenheden waarover zij beschikken.

Hopelijk komen er hier voor de democratie duidelijk rechtzettingen.

Anders zal het blijken dat de West-Vlamingen zich onttrekken aan de algemene solidariteit en dat zij dus voor wat nog komen ‘cavalier seul’ doen.

Als zij ons vandaag in plan laten dan kunnen wij hen morgen eveneens in plan laten.

Voor wat gaan zij kiezen?
Een doordachte daad van die gouverneur.
Hier zijn de grenzen ook eindelijk dicht.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:39   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Terrassen leegmaken is verplicht sinds enkele dagen dacht ik?
veel meubilair wordt geplaatst door firma's.
Die firma's moeten het meubilair nu waarschijnlijk terug ophalen.
De nodige capaciteit kan ontbreken om dat allemaal op één dag te doen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be