![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vreemdelingen die aan de kust te pas en te onpas welkom zijn.. ![]() ![]() En in verband met ziekenhuizen en bedrijven dit: Overheid steunt ziekenhuizen met één miljard https://www.standaard.be/cnt/dmf20200129_04826074 Kwart bedrijven kan in moeilijkheden komen https://www.standaard.be/cnt/dmf20200129_04826074 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze doen maar aan de kust. De gevolgen zie ik hier. Elk jaar stijgt het aantal toeristen in Limburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn nog altijd superieur aan de Antwerpenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Is Blankenberge geen kolonie van Antwerpen?
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Atlantik Wal is grotendeels gefinancierd door (franstalige) Brusseaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb maar zes
vragen daarbij : 1° op basis van welke wet kan een burgemeester zomaar effe een nieuwe wet schrijven die bovendien nog een maatstaf krijgt van 4000euro boete dat iemand die een huis heeft in zijn gemeente daar niet meer moet komen 2° en als je dan weet dat de burgers die betalen de tweedeverblijvers zijn,, en de burgers die niets betalen de autochtonen zijn, dan zou je verwachten aangezien je niet meer uw huis mag gebruiken dat er ook een 10% korting gaat komen op die gemeentebelasting en de gemeente diezelfde som gaat recupereren bij de autochtone inwoners, want anders betaal je voor iets dat je niet krijgt en profiteert diegene dieaan de kust woont extra hard van uw belasting 3° stel je zit daar toevallig dan effe aan de kust tijdens het verordenen van die maatregel. Wat moet je dan doen ? Blijven zitten of terug naar huis ?? je kan zo een boete krijgen terwijl je eens naar delhaize rijdt achter uw eten ???? 4° je bent toevallig marokkaan enje hebt daar een tweede verblijf ? Kan die kerel dan geen klacht indienen tegen de burgemeester wegens racisme ?? 5° als je mensen wilt spreiden... wat dan toch het doel is, waarom moet iedereen samenhokken in de steden, en kunnen we niet gewoon zorgen dat mensen evengoed een stuk gespreid over de steden zitten 6° waarom mag je niet kiezen waar je woont als je twee verblijven hebt ??? en hé we moeten spreiden... dus dat is spreiden 7° dient deze massapsychose nu echt om allerlei zotte regels uit te vaardigen ? Dus concreet, kan het zomaar dat onder de mom van corona, en volmachten iedereen verplicht is om regels te slikken die zomaar erop los gefantaseerd worden.. ik zou veronderstellen dat een volmacht gebruikt wordt om te zorgen dat er alcohol, maskers, chloroquine beschikbaar is e niet om burgers aan 100 per uur boetes te geven en ongeschreven erop losgefantaseerde regels te doen volgen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 maart 2020 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een gezeur en gezaag en het draait altijd uit op geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan komen uw vragen wel in een heel ander daglicht te staan hé. Wat puntje 3 betreft. Ik zat en zit er nog steeds aan onze kust. Wel op hotel, en die mogen nog altijd open blijven. Ik heb tot 2 x toe contact gehad met de overheid en ik mag hier gerust blijven, wel moet ik me natuurlijk ook houden aan de regeltjes, net zoals thuis het geval zou zijn, maar wel met één uitzondering en dat is dat we ook terug naar huis mogen. Als ik buiten kom heb ik wel een papier bij waarmee ik kan bewijzen dat ik hier was van voor de maatregel(s) van kracht werden (boekingsbewijs hotel), maar tot nu toe heb ik nog geen controle gehad. Hoe het zit met mensen die in hun 2de woonst verbleven voor de maatregel van kracht werd, dat weet ik nu ook niet precies. Ik vermoed dat ook zij mogen blijven. (onnodige verplaatsingen tot een minimum beperken)
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 21 maart 2020 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffes ga ik ook een premie aanvragen omdat ik niet meer op café kan & mag gaan.
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Als ge niet naar uw tweede verblijf moogt gaan hebt ge geen genoegen van uw tweede verblijf, maar kost u dat geld. Roerende voorheffing+inkomsten belasting+gemeentelijke taks op tweede verblijven+gemeentelijke taksen op afval+provinciale taksen op tweede verblijven. Om nog te zwijgen van andere kosten zoals bv mede-eigendom. Uw vergelijking gaat dus helemaal niet op. Ps ik ben helemaal niet van zinnens naar mijn tweede verblijf te gaan. Maar wil toch ff de puntjes op de "i" zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je al in Napels geweest? Ik Wel. Ze Spreken Italiaans, ze eten Italiaans, ze drinken Italiaans en zen zijn al bij al misschien nog Italiaanser dan de rest van Italië. Ik ben er al meer dan eens geweest en heb telkens mijn auto geparkeerd met alles er in en deuren los en raampjes wijt open. De eerste keer dat ik daar samen met mijn vrouw kwam en dat ik dat deed met een amper twee maanden oude auto vroeg mijn vrouw, " zou je dat wel doen". Geen probleem er is zelfs nooit iets uit gejat geweest. Maar zet je hem compleet goed afgesloten ergens op een parking loop je wel de kans dat er een ruit uitgeslagen is wanneer je weer keert.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik steeds een sticker op mijn auto's heb met de Italiaanse kleuren en toen ook nog een met de tekst, "Parlo Italiano, e lei?". Er is trouwens een verschil tussen "Parlo Italiano en Parlo l' Italiano", ter inlichting. Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door iedereen in zijn eigen thuisomgeving te houden worden de getroffenen het mooiste verdeelt tussen ALLE klinieken van het land. Maar te zien aan het aantal zageventen hier over het feit dat ze taksen moeten betalen voor hun tweede verblijven en er niet van mogen genieten, kun je er niet anders dan uit opmaken dat ge geen hoog IQ behoeft om een tweede verblijf aan de kust te hebben! Hebben die mensen nu echt maar één hersencel? Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd,hij wist even niet waar hij het had van VERONTWAARDIGING .Dat er blijkbaar mensen zijn die ,in deze tijden,daarmee bezig zijn..... Zoals al zijn collega burgemeesters heeft hij wel andere dingen aan zijn hoofd.Bvb De Haan zo corona-vrij mogelijk te houden of in ieder geval de verspreiding helpen vertragen.... Mensen die feitelijk geld vragen omdat ze voor enkele weken deze inspanningen niet mogen komen hinderen zijn.......enfin... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2020 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zijn de grenzen ook eindelijk dicht. |
|
![]() |
![]() |