![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij inderdaad aangewezen van geen énkele wetenschap een 'religie' te maken. Uit de geschiedenis - nog zo'n gevaarlijke wetenschap! - kunnen we gemakkelijk genoeg voldoende lessen trekken die ons daarvan zouden moeten weerhouden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat was perfect. Italie was de epidemie aan het oplossen, en dan hebben die oenen dat verknalt met een lockdown.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik uit gewoon de kritiek op economie. Het valt mij op dat over zo goed als niks er consensus is, dat er een duidelijke politieke overtoon is, dat vanuit identieke feiten verschillende conclusies getrokken kunnen worden, dat het voorspellende vermogen van de modellen en theorien in de economie eigenlijk niks overblijft na een test,....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hebt ge nu eenmaal met 'religies'. Let wel: uw 'technocratische utopie' is er ook zo een, hé. En het zou mij ergens toch wel verwonderen mocht mijn 'ideaal' dan 'iets helemaal anders' zijn, dat op miraculeuze wijze aan dat euvel ontsnapt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() De economie moet ook draaien. In Nederland blijkt men een goed evenwicht gevonden te hebben en bekijkt men de zaken pragmatisch waarbij winkels en zaken nog open blijven, mits in acht name van de nodige voorschriften.
In België zou dat in principe ook kunnen, ware het niet dat er een enorm mentaliteitsverschil is tussen Nederland en België. In Nederland is men open minded, pragmatisch en plichtsbewust. België is net het omgekeerde. Iedereen kijkt er enkel naar om zijn eigen voordeeltje doen zonder met het collectief rekening te houden. Als men regels uitvaardigt is de eerste reactie hier hoe men die kan omzeilen. Men is hier ook bekrompen, onwetend, wereldvreemd en betweterig. Hoe minder gestudeerd en kennis terzake, hoe meer ze mensen hier overtuigd zijn het grote gelijk in pacht te hebben. Enfin, het moge duidelijk zijn dat een verschillende aanpak in beide landen nodig is. Het huidige economische systeem is overigens een onhoudbare zeepbel die niet anders kan dan imploderen. Economie zou binnen een veel strikter kader moeten bedreven worden, met meer oog voor duurzaamheid, producten in een gesloten kringloop, enz. Het huidige systeem is self destructive, niet in het minst in combinatie met een lethaal aangroeide wereldbevolking.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 april 2020 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaruit komen dan diverse modellen die wel degelijk een voorspellende waarde hebben. We weten immers wat bijvoorbeeld de gevolgen zijn van geld ontrekken of geld pompen in een economie. We kennen de gevolgen van invoertarieven, van verhoging of verlaging van belastingen. Enz...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 april 2020 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die fun omzeep helpen voor een dwaze onrealistische utopie ("eeuwig leven" - "duurzaamheid") is de basis van alle georganiseerde miserie. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 04:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik niet leuk vind aan het Koreaanse plan is dat er geen punt in de nabije toekomst is waar men kan zeggen: "het is voorbij". En DAT is het belangrijkste, veel belangrijker dan doden en zo: snel kunnen zeggen "het is voorbij, we draaien die bladzijde om". En als het werkt, dan is het een groot geluk dat er geen "wereldregering" of zoiets is die hen andere dingen kon opleggen he: nog een chance dat er diversiteit en concurrentie is. Mijn plan is trouwens geen kamikaze plan hoor. Het is omdat men DENKT dat het een kamikaze plan is dat men er niet over wil nadenken, maar als men het goed doet, zijn er minder doden dan nu. Dit is immers een vrij selectieve ziekte: het doodt essentieel ouderen. Het volstond om die en enkel die heel goed te beschermen. Als bijvoorbeeld ouderen, ik zeg maar, 80% van de slachtoffers zijn, en je kan die beschermen, dan daalt de *totale* dodentol met een factor 5. Als het nu zo zou zijn dat 10% van de bevolking besmet is, dan zou "met mijn plan" we voor dezelfde dodentol (maar enkel bij de jongeren) we aan 50% zitten en is het bijna over. Maw, we zouden 5 keer meer besmettingen en groepsimmuniteit kunnen kopen voor dezelfde dodentol. Als wij nu voort doen zoals we bezig zijn, dan gaan we dat ook bereiken, binnen 5 maanden (we doen er ongeveer 10% bij per maand, we zijn min of meer stabiel), maar dan wel met 5 keer meer doden en 5 keer meer economische schade. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 04:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Hong Kong doen ze het ook niet slecht.
En dat terwijl de afstanden onderling met heel wat zoutkorrels worden genomen. Restaurants zijn open, verkeer is -intern- vrij. De mierennest transportcultuur is wel naar een veel lager pitje gedraaid door de burgers zelf. Het resulteert tot heden niet in spectaculaire extra spreiding van de infecties. Bizar. Maar we klagen uiteraard niet voor 't moment.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Covid is ook geen ziekte die je met wat pillen en zalfjes kan bestrijden. Een deel van de bevolking zal er slechts ligt ziek van worden, een ander deel zal er aan sterven. En pas als men een Vacin heeft zal men kunnen zeggen, nu hebben we het onder controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"voorbij" wil zeggen: we moeten er niet meer mee bezig zijn. We kunnen normaal leven, dansen, lachen, zoenen, handjes geven en we trekken het ons niet aan dat zo een ding circuleert. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar Covid-19 een mutatie is van Covid-2, is er nog een derde mogelijkheid. We gaan massaal immuum worden voor Covid-19, maar na een tijd zal het Covidvirus opnieuw zodanig gemuteerd zijn, dat het terug een pandemie kan veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bepaald deel van de culturele sector kan vierkant mijn kloten kussen. Vooral dat gedeelte dat zichzelf nogal verheven voelt boven het plebs dat een andere politieke mening heeft. Of het recht meent te hebben om zonder zich iets van de gemiddelde belastingbetaler iets aan te trekken, ongebreideld uit de ruif van de subsidies zich te mogen zelfbedienen. Ik ben verder nogal voor transparantie. Vb. de goegemeente zou mogen weten dat een kaartje voor een opera-avond x inkomgeld kost, met daar boven op nog vb. 200 of meer euro's belastingsgeld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economie is grotendeels een toepassing van sociologie: gedrag van groepen van mensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel trema's moet ge ? Citaat:
Laten we dat dan ook actief bijsturen aan de hand van die wetenschap Lijkt me nogal wiedes Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2020 om 15:45. |
||
![]() |
![]() |