![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst konden ze niks goed doen en nu is het weer dat het te goed gedaan hebben. Ge moet weten wat ge wilt hé Die 60% is bereikt nádat de regering (allez de medische wereld ) de nodige voorbereidingen met uitbreiding ic heeft getroffen voor een worst-case En vergis u niet ...we gaan die nog broodnodig hebben hé als de maatregelen wat losser genomen gaan worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft vanuit heelder afdelingen gesloten, alles ad hoc aangepast voor Covid, IC zuiver nog na strenge triage voor de zwaarste gevallen. Alsof men iemand die met een aneurisma zit gaat tussen de covid patiënten leggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want da's zo'n 'argument' dat hier geregeld opduikt om de overdreven fixatie voor corona in de kijker te zetten. Stel ge hebt 100 bedden moet ge dan zeggen we 'reserveren' 90 voor corona en 10 voor die andere belangrijke zaken die nu ( schijnbaar: zo wordt het toch voorgesteld door alt-right) in het gedrang komen. Okay doe dat en nu komt er één corona geval binnen samen met één ander geval...bedien hebben ic nodig gesteld dat hun bezettingsduur even lang zou zijn waarom zou ge dan opteren voor dat niet-corona geval ? Ik zie de logica daar niet van in Nu ja zoals ge zegt...in de praktijk is het net ietske anders daar ge wel iets moet reserveren omdat ge corona-gevallen wilt scheiden van anderen...en verder is het heel simplistisch voorgesteld daar de noden ook anders zullen zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de belgicisten zou deze uitslag een ramp zijn. Wanneer je de % van de Vlaams-nationalisten en de vlaamsgezinde CD&V'ers optelt komen ze aan een ruime meerderheid van rond de 60 %, ruim voldoende om de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen, alhoewel de N-VA en de CD&V dit op dit ogenblik niet opportuun achten, maar niets is uitgesloten. Jouw voorspelling verdient dus de prullenmand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ge zei dat de nva zou dalen VB stijgt ... dat lijkt me logisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het najaar verkiezingen.
Zeg dat Rik Van Cauwelaert het gezegd heeft. Toeval dat P. Magnette nieuwe verkiezingen wil ? Ik geloof niet meer in zo'n toevalligheden. Laatst gewijzigd door Boduo : 3 mei 2020 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt Er bestaat niet zoiets als toeval enkel een toevallige samenloop van omstandigheden. Alleen moet ge het niet zo strikt nemen vrees ik. Het is niet Magnette die dat beslist of initieert _ alhoewel hij wel wat gewicht in de schaal kan leggen _ ook die beweegt zich voort op de golfbeweging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar allee...
Toen ik deze ochtend opstond had ik verwacht dat er heden,de 4de mei van het Jaar Des Heren 2020,een nieuwe Belgische regering ,in volheid van bevoegdheden,in volle bereidheid van solidariteit en samenwerking,zou aangekondigd zijn zonder die "vermaledijde" N-VA erbij.... Wat gaat er niet misschien? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2020 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat je nog toegang gaf tot deftige medische zorgen, was covid-besmet zijn en dan nog enkel als je zware syntomen had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het parlement moet zichzelf dan ontbinden en veel van de huidige verkozenen weten dat ze bij nieuwe verkiezingen hun zetel kwijt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaat Groen! hard mogen werken om nog boven de kiesdrempel te geraken. Ze hebben geen enkel punt kunnen maken tijdens de corona-crisis. En de jongeren hebben nu aan den lijve ondervonden wat ze allemaal moeten opgeven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat corona-spel heeft de mensen zich doen bezig houden met heel andere dingen. Misschien weten politieke partijen iets meer, in de veronderstelling dat ze discrete peilingen gehouden hebben de laatste 14 dagen ..?? Concreter: ik weet hoe ik het graag zou hebben, maar ik heb er geen flauw benul van hoe de meerderheid van de kiezers nu zou kiezen (behoudens dat heel grote wijzigingen zeer zeldzaam zijn, maar ook dat kan wijzigen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Jouw bewering klopt. Alhoewel ik nooit stem op de CD&V vertrouw ik Joachim Coens. Hij is ook voorstander van samenwerking met de N-VA. Vandaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij komen er wel verkiezingen. Aanvankelijk(voor de coronacrisis) waren partijen zoals PS en SPA tegen nieuwe verkiezingen. Nu in volle coronacrisis zijn ze opeens voor. Volgens sommige rode sujetten zijn ze de mening toegedaan dat de Belgen door deze coronacrisis massaal gaan stemmen op alles wat groen en rood is....een beetje zoals tijdens de dioxine crisis. We mogen ook niet vergeten dat wat de PS zegt in dit land meestal ook gebeurt...zij zijn tenslotte nog altijd de grote bazen in dit land. Maar wat mij nog het meest overtuigt van verkiezingen in het najaar is de 180° bocht van Jan Jambon. Hoe en waarom ??? Wel aan het begin van de coronacrisis toen de eerste cijfers naar buiten kwamen van hoeveel ons dit gaat kosten....was Jan Jambon er als de kippen bij om te zeggen dat we meer belastingen zouden gaan betalen, langer werken.... Hij was de enigste politicus die ons dit recht in ons gezicht durfde te komen zeggen, hetgeen hem sierde. Vandaag lees ik echter dat hij tegen het heffen is van extra belastingen om de kosten van corona op te vangen.....hij wil die ontsporing spreiden in de tijd en bepaalde investeringen vertragen....maar de belastingbetaler zou er niks van voelen. Hoe komt nonkel Jan aan zo'n bocht???? Niet moeilijk.......als ze bij NVA ook al denken dat er in het najaar nieuwe verkiezingen komen (en ze zijn al zoveel kiezers verloren) moeten ze nu natuurlijk gaan oppassen met elke verklaring.......een partij die naar de kiezer stapt en belastingsverhogingen belooft...die is er gelegen, en dat willen ze voorkomen bij NVA......dus mijn stelling.....ja er komen nieuwe verkiezingen, NVA is al volop bezig haar communicaties hier op af te stellen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs het communautaire dient bespreekbaar te zijn ( te zeggen geen vermeend taboe meer ) maar da's nog wat anders dan de communutaire rotzooi die BDW wilt doordrukken ( of althans graag zo laat overkomen ) Dus dat zie er niet van komen. We hebben het hier al 1001x gezegd hé Als BDW zich vooraf niet als dwingeland opstelt en bovendien zijne zever terug op zolder steekt (wat ook is maar niet voor de kiezer) dan is een paars-gele redelijk vlug beklonken En het stond bijna in de steigers door het geluk/ongeluk van die corona-zever en de noodzaak naar een 'noodregering' want dan die zich daar achter verschuilen om dat terug effe op zolder te laten. Magnette zag dat en heeft 'm nen goeie kloot afgetrokken toen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is jaren voorzitter geweest van het Havenbedrijf van Zeebrugge.....jawel...een BEDRIJF..Met "gelul" moet men bij hem niet afkomen. Hij verkleedde zich tijdens zijn periode als Koninklijk Informateur dan wel als clown,maar de echte clown (politiek gezien dan...) bleek uiteindelijk die goedgeklede snotneus van de MR die toen naast hem liep..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2020 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |