![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gezin met een gezonde financiële situatie zou eigenlijk moeiteloos enkele maanden zonder inkomsten moeten kunnen overbruggen. Waarom mag hetzelfde niet worden verwacht van ondernemingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Belgique blijft drijven door twee zaken: RSZ en inkomsten die uit auto's. Neem één van de twee weg en het is direct gedaan met dit strontland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is goed mogelijk dat je iets koopt voor 100, het verkoopt voor 150, en na alle onkosten 10 overhoudt. met andere woorden, je uitgaande cashflow is *14* maal je bruto winst. je inkomende cashflows zijn *15* keer je bruto winst twee maanden niks verkopen laat dan een put achter van 30 maand bruto winst
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 8 mei 2020 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlamingen houden van hun spaarboekjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom hebt ge zoiets als een verzekering hé Daar staat niet het bedrag op geparkeerd om alle klanten een nieuw huis te verschaffen moest het morgen afbranden. Men rekent net op dat de steeds binnenkomende premies voldoende zullen zijn om het aantal afgebrande huizen te kunnen vergoeden Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 mei 2020 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat net zoals men een verzekering niet moet afsluiten na een eerste brand, men voorzieningen ook niet moet gaan aanleggen na de eerste grote economische tegenslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economisch is dit een atoombom die in geen enkel scenario ooit kon voorzien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder de consument valt alles plat. Zonder ondernemer valt alles plat. Zonder werknemers valt alles plat. Wat in feite is wat je nu ziet, omdat de consument niet mag buitenkomen. Tavek is de enige die ik hier totnutoe zie die het snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vorige baas verwoordde het simpel: mijn kapitaal heeft een stel hersenen en loopt rond. En gelijk had hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Tavek: Gewoonlijk interpreteert gij eenvoudige dingen liefst in een moeilijk kader. Wat trouwens -gezien je opleiding- normaal is.
In bovenstaand geval doet ge net het tegenovergestelde. Citaat:
Snap je 't verschil van wat hij zei en wat jij meende te begrijpen? ![]() Tussen haakjes: Akkoord met correct punt naar de medewerkers toe: de professionele kwaliteit van uitvoerend personeel hoort tot de basisgrondstof die cruciaal is om de eindkwaliteit van het afgewerkt product te bepalen. -Het zou eraan mankeren.- (Eigen ervaring uit een vorig leven.)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 mei 2020 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het principiele verschil met een "arbeidscontract" op economisch vlak ? Geen enkel, he. Het is een totaal door de wet geschapen arbitraire verschil tussen "ondernemer die zijn arbeid verkoopt" en "werknemer". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel, ik wil een website oprichten voor mijn eenmanszaak. Maar ik weet niet hoe dat te doen. Ik kan iemand hiervoor "aanwerven" en ik ben goed zot. Of ik kan dat uitbesteden aan een Indier die voor zichzelf werkt, als een "aankoop van diensten". Dat kan zelfs een contract zijn dat nadien ook naverkoop dienstverlening doet. Trouwens, dat is exact wat wij soms doen met eenmansbedrijven als we speciale expertise nodig hebben. Soms met een contract dat jaren duurt. We hebben zo een paar Zwitsers als eenmansbedrijven. Verdomme daar is er ene bij die stinkend rijk is ! Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2020 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom:
"This Is The Era of Aquarius aka ondernemer in bijberoep" voor sommigen.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 mei 2020 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over "2 maanden activiteiten uitstellen" he. Je hebt blijkbaar niet door dat de essentie van een onderneming erin bestaat om een dynamiek met klanten op te bouwen, en dat daar gans de marketing, publicitaire sector, en klantentevredenheid mee verbonden is. Een succesvol bedrijf kan die dynamiek aan de gang houden, een slecht bedrijf heeft een hickup in die esssentiele zaak. Welnu, uw klantendynamiek is bij wet kapot gemaakt. Met grote brutaliteit heeft de staat uw klanten buiten de wet gesteld. De continuiteit van uw klantencontact is bij wet opgeschort. Dat is ongezien. Want U toelaten en uw klanten toelaten om bij U te komen was de fundamentele vrijheid, de hoeksteen, van uw klantenrelatie en uw ondernemerschap. Dat fundamentele recht, die fundamentele vrijheid BESTAAT NU NIET MEER VOORGOED. We weten nu dat dat in de toekomst gewoon een tijdelijke en arbitraire gunst is die op elk moment kan opgeschort worden. GEEN ENKEL bedrijf kan het opschorten van de fundamentele vrijheden van ondernemerschap overleven he. Stel dat gij de gewoonte had om in een boekenwinkel te gaan, en daar elke week een boek te kopen. Ge moest niet hebben van Amazon. Nooit aan deelgenomen. Maar nu zijt ge twee maanden gedwongen om bij Amazon te kopen. Eigenlijk is dat verdomd praktisch. Gaat gij nu nog terug naar uw boekenwinkel gaan als die open is, waar ge niet eens in de boeken moogt bladeren, en een masker opzetten, en buiten een half uur moet wachten in de komende 3 maanden ? Nee. Misschien gaat ge nog 1 keer proberen. Slechte ervaring. Ge blijft bij Amazon. Die boekenwinkel, die tot dan toe erin geslaagd was om een klantendynamiek te behouden, is doodgewurgd voorgoed door wat er gebeurd is. Die kan dat niet "overbruggen". Dat is daar definitief afgelopen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2020 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |