![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geheel van jouw gedachten over de samenlevingsproblemen zijn gestoeld op die gedachten; zoals we dat toch kunnen lezen in jouw posts. Ik heb het nog gezegd, en herhaal het nog maar even: er is geen enkele politieke partij die in jaren zou willen opnemen in haar programma, wat jij allemaal wil zien gebeuren. Door zoveel te luchtfietsen, maak je jezelf een onaangename partner om te lezen en om mee te discuteren. Maar doe gerust je ding hoor, ik zal het mijne ook wel doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook alleszins redelijk , want die vakantiewoningen hebben ze op overschot in feite, die zijn niet direct nodig. Als ze jou vakantiehuis afpakken zal het jouw leven niet fundamenteel veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, want politieke partijen zijn gebaseerd op dwangmatigheid. Ze gaan hun eigen zin niet afschaffen he. Dat is zoals koningen die pleiten voor republieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft belastingen. Ik kreeg vandaag mijn aanslagbiljet onroerende voorheffing (!!!!!bedriegers: dat is geen, voorheffing). 625 euro. Gemeentebelasting + provinciebelasting tweede verblijven: 1100 euro Inkomstenbelasting op fictieve* huur= geïndexeerd kadestraal inkomen x 1,4 wordt bij mijn inkomsten geteld. Ongeveer 500 euro te betalen (als gepensioneerde heb ik een laag tarief) Ik betaal dus jaarlijks meer dan 2.200 euro belastingen op een tweede verblijf met een bewoonbare oppervlakte van ong. 50m². En dan zijn er die vertellen dat tweede woningen niet belast worden. *En dan moet ge weten dat ik in dat verblijf niet mag wonen, of verhuren om te wonen (geen domicilie). En niet mag verhuren als vakantieverblijf omdat het niet beantwoordt aan de door de Vlaamse overheid opgelegde normen. https://www.toerismevlaanderen.be/lo...vakantiewoning En dan wilt gij dat nog eens belasten omdat dit niet noodzakelijk is? Met een BMW rijden is ook niet noodzakelijk. Op restaurant gaan eten is ook niet noodzakelijk. Buitenlandse reizen is ook niet noodzakelijk. In een stad wonen is ook niet noodzakelijk....Ga dat dan ook maar belasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in deze draad leek het nu juist dat jij zelf stond te popelen anderen te verbieden van hun vakantiewoning(en) gebruik te maken. De overheid gelastte dat namelijk. Ik en veel anderen zeiden direct dat dat een draak van een maatregel was die hooguit contraproductief werkte. Citaat:
Officieel hebben Belgische gezinnen 400.000 vakantiehuizen, officieus is dat nog een pak hoger. Misschien wel het dubbele. Als je deze mensen hun vakantie huis afpakt is dat pak hem beet 500k x 200 k = 100 miljard euro. Daar kunnen we in één keer de coronaschuld mee aflossen. En dan zijn er nog heel wat vakantie huizen over. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden de basisregels niet hebben volstaan. Begrijpbaar voor iedereen. En efficiënt. Zoals afstand houden, enz.. We hoeven niet alles duizend keer te herhalen. We hebben achteraf gemakkelijk praten. Met de nadruk op achteraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "probleem" met intelligente machines is dat het een exponentiele groei is, en men laat zich daar altijd aan vangen. Zoals bij een epidemie. Ha, er is 1 geval. Hoho, er zijn twee gevallen. Jo, er zijn vier gevallen. Stelt niks voor... Kodak dacht dat ook met die belachelijke digitale foto apparaatjes met 120 * 200 pixels. En ja, Kasparov kon ook niet geloven dat hij ooit van een computer zou verliezen. Eerst is het "ronduit niet te doen". Nadien is het "gewoon een proof of concept" maar nog heel artificieel. Dan komen er "gadgets" die "belachelijk slechte resultaten geven". Dan begint het er een beetje op te lijken, maar zijn "professionelen nog altijd onklopbaar". En een beetje later is men totaal voorbijgestoken. Op dit ogenblik is dat nog maar zo in enkele domeinen. Zoals schaak spelen, inderdaad. Niettemin begint men het overal een beetje te gebruiken, maar het werkt nog "belachelijk slecht" tot "professionelen doen het nog altijd stukken beter". Auto rijden bijvoorbeeld. Of de radioloog uithangen. Wij zijn met een project bezig om elektronica te repareren, zodat nieuwkomers die de installatie niet goed kennen, geholpen kunnen worden. Voorlopig zijn "experten" nog altijd veel sneller in het herkennen van fouten dan onze AI systemen. Maar ten aanzien van nieuwe studenten is het AI systeem wel stukken "beter". Ga 20 jaar terug. Ondenkbaar, zo een ding. Vandaag: amateuristisch, proof of concept. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2020 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs Hedebauw zou blozen met dit soort stalinistische fantasieën. ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 mei 2020 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we hebben niet de luxe om een seizoen te missen...om uit de kosten te geraken. Want ja ik heb er ook aan gedacht dat het op middellange/lange termijn net extra in de lift kon gaan zitten als mensen minder geneigd zijn naar het buitenland op reis te gaan wegens angst of hogere prijzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- extra verplaatsing ...betere verspreiding -> denk aan de eerdere maatregelen dat ge mocht gaan wandelen/fietsen maar wel op slechts een uurtje afstand - extra pitstop onderweg - daar aangekomen een extra vrees ( gelijk bij het bankje) dat het zou uitdraaien op losser hanteren van de basis-maatregelen Okay NU is dat alllmaa weer wat anders geworden als de rest ook weer wat los gelaten wordt. Het gaat ook niet meer zolang duren wegens de huidige hetze...misschien haalt het niet eens 8 juni Citaat:
Dus nogmaals : in die 'logica' kon ik daar wel ergens inkomen en al het geneuzel dat 2de-verblijvers extra gediscrimineerd of benadeeld (als betalende voor iets wat ze niet konden gebruiken) werden berust zich op een valse vergelijking ...want dat geldt eveneens voor huurder of eigenaars van diverse andere roerende (garages, ateliers) en onroerende goederen (boten, brommer) die ze een tijdlang niet mochten of konden benutten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het communisme is niet toevallig bezig aan een bescheiden comeback... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 mei 2020 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
We zullen meer de richting uitgaan van extra belasting op consumptie. Btw verhoging, accijnzen op brandstoffen verhogen, vliegen kan gerust duurder worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is misschien al tien keer gezegd, of valt in herhaling. Maar zeg nu eens: Heb je een principieel probleem tegen wonen in een tweede woonst (eigendom) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je nu in woning 1 of woning 2 zit...ik zie het verschil niet.