Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2020, 22:40   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar komt het wel op neer....

Maar nu ga je de lange tenen brigade hiertegen in actie zien komen...

Voor sommige volkeren blijken er volgens hun historische uitzonderingen te bestaan...

Ofwel geldt dat voor ieder volk ,ofwel voor niemand....

Maar die keuze bepaalt of je anti-semitisch bent of niet...

Ze gaan graag kort door de bocht,doch dat schijnt echter een voorrecht te zijn waar zij enkel gebruik van mogen maken....
Die brigade is hier al actief geweest zoals u wel al hebt kunnen vaststellen. Zoals te verwachten, wordt het strooibusje al gretig en overvloedig gehanteerd dat de naam "antisemitisme" draagt.

Ik vraag me dan af: stel dat ik kritiek heb op de politiek van Rusland, ben ik dan ook antislavist of zoiets?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 22:41   #82
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze mogen dat van mij, maar dat ze het hard kunnen maken, da's een ander verhaal.

Langs de andere kant. 1000 jaar geleden , als iemand riep "de Mongolen komen", was er paniek en hysterie. Als nu iemand roept, "de Mongolen komen", staan vele muziekliefhebbers aan te schuiven om het concert van The Hu te volgen.
De Romeinen en hun aanwezigheid hier,moeten daar nog meer feiten van worden gegeven om hun aanwezigheid op geschiedkundig niveau hard te maken....

In mijn gemeente kan je hun aanwezigheid nog steeds herkennen aan die typische Romeinse zuilen die hier na zo'n 2000 jaar nog steeds overeind staan,en als je in het voorjaar goed kijkt kan je nog steeds de contouren in de weide ontwaren van die weg die vanaf die zuilen naar de Romeinse villa die daar stond leidde..

Dus eh,de Italianen mogen ons geschiedkundig gaan claimen als hun eigendom....

Bewijzen genoeg te vinden hier....

Hetgeen ik zeg over die Romeinse villa,plus het feit dat ikzelf bovenop de restanten van een Romeins fort woon dat is gelegen naast een Romeinse heerbaan...

Waar wachten die Italianen nou nog op...

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 mei 2020 om 22:50.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 22:46   #83
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die brigade is hier al actief geweest zoals u wel al hebt kunnen vaststellen. Zoals te verwachten, wordt het strooibusje al gretig en overvloedig gehanteerd dat de naam "antisemitisme" draagt.

Ik vraag me dan af: stel dat ik kritiek heb op de politiek van Rusland, ben ik dan ook antislavist of zoiets?
Nee,je mag iederéén in vraag stellen...

Behalve dat éne volk dat zich beroept op een geschiedkundig feit van duizenden jaren geleden om zich enige legimiteit te verschaffen onder het motto dat hun aanspraak gebaseerd is op "historische feiten"....
Oud 22 mei 2020, 22:53   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Romeinen en hun aanwezigheid hier,moeten daar nog meer feiten van worden gegeven om hun aanwezigheid op geschiedkundig niveau hard te maken....

In mijn gemeente kan je hun aanwezigheid nog steeds herkennen aan die typische Romeinse zuilen die hier na zo'n 2000 jaar nog steeds overeind staan,en als je in het voorjaar goed kijkt kan je nog steeds de contouren in de weide ontwaren van die weg die vanaf die zuilen naar de Romeinse villa die daar stond leidde..

Hetgeen ik zeg over die Romeinse villa,plus het feit dat ikzelf bovenop de restanten van een Romeins fort woon dat is gelegen naast een Romeinse heerbaan...

Ook zou ik de Noren en Zweden aanraden om iets actiever te pleiten voor het herstel van historische rechten over Europa. In de 9e eeuw doken ze zowat overal in Europa op. Dus, opeisen die boel, net als de Joden!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 23:05   #85
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat hoeft niet per se. De post van Marie Daenen die ik citeerde is antisemitisch, maar is blijven staan. Complotgekkies als Gun, Diego Raga en Zobron insinueren heel veel, maar zullen nooit als een Nestor Burma een YouTubefilmpje posten waarin het aantal van zes miljoen gedode Joden in twijfel wordt getrokken (waardoor hij permanent is geband). Gun beweert bijvoorbeeld dat het dagboek van Anne Frank nep is. Dat is vrij smakeloos en ruikt naar antisemitisme. Alleen is dat juridisch niet hard te maken.
Kijk, het is niet de eerste keer dat je dit soort zever verkoopt.
In het verleden heb ik je al eens gevraagd om je mening hieromtrent te onderbouwen, met voorbeelden van posts van me die dat zouden aantonen.
Zo lang je dat niet kan, beschouw ik je zever van het niveau die deze dame zo eerlijk en helder uitlegt:

Israeli Minister "We always use the anti-Semitism trick or bring up the Holocaust"

https://www.youtube.com/watch?v=uW3a1bw5XlE

Citaat:
Helemaal niet. Ik kom hier lang genoeg om te weten wie hier antisemitisch zijn en kan gemakkelijk posts van de betreffende personen deponeren.
So put your money where your mouth is & show me the candy.
Easy as pie, no ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 mei 2020 om 23:06.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 23:12   #86
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook zou ik de Noren en Zweden aanraden om iets actiever te pleiten voor het herstel van historische rechten over Europa. In de 9e eeuw doken ze zowat overal in Europa op. Dus, opeisen die boel, net als de Joden!
Voor mij geen probleem,ik heb dus Vikingen in mijn aangetrouwde familie..

Maar we hebben dus een punt dat wat historische aanspraak op bepaalde gebieden betreft hélemaal géén inhoud heeft om die aansprakelijkheid na zovele eeuwen te gaan verrechtvaardigen ,en dit gebaseerd op een schrift dat deze aansprakelijkheid als historisch én onweerlegbaar zou beschouwen...
Oud 22 mei 2020, 23:22   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Ze mogen het proberen van me. En als ze het als ze het hard kunnen maken, meh, dan betaal ik belastingen aan Italianen. Dat heb ik al gedaan, heb er geen boterham minder om gegeten onder DiRupio.
Oud 22 mei 2020, 23:33   #88
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze mogen het proberen van me. En als ze het als ze het hard kunnen maken, meh, dan betaal ik belastingen aan Italianen. Dat heb ik al gedaan, heb er geen boterham minder om gegeten onder DiRupio.
Wat is hard maken mijn beste,uitgaan van een meer dan 2000 jaar geleden feit,dat volgens hun bepaald dat die woning waar jij in woont eigenlijk niet meer van jou is...

Je woont immers in het verkeerde gebied...

Ook als ze gaan bevelen dat je dan moet gaan verhuizen naar een bepaald gebied dat vervolgens afgesloten wordt...

Ook als je in dat geval niet wil verhuizen ,je huis door bulldozers in puin word gereden....

Ga je dan nog altijd akkoord om braaf je belasting te betalen,zelfs al word je naar een door hun bepaald gebied gedeporteerd...
Oud 23 mei 2020, 00:31   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is hard maken mijn beste,uitgaan van een meer dan 2000 jaar geleden feit,dat volgens hun bepaald dat die woning waar jij in woont eigenlijk niet meer van jou is...

Je woont immers in het verkeerde gebied...

Ook als ze gaan bevelen dat je dan moet gaan verhuizen naar een bepaald gebied dat vervolgens afgesloten wordt...

Ook als je in dat geval niet wil verhuizen ,je huis door bulldozers in puin word gereden....

Ga je dan nog altijd akkoord om braaf je belasting te betalen,zelfs al word je naar een door hun bepaald gebied gedeporteerd...
Denk je nu echt dat de Palestijnse/Israëli burgers binnen Israël daar aan onderworpen worden?
Oud 23 mei 2020, 00:33   #90
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat de Palestijnse/Israëli burgers binnen Israël daar aan onderworpen worden?
Niet afdwalen gast......

Ik vraag aan u ,hoe u op die situatie die ik omschrijf zou reageren,niet meer maar ook niet minder...
Oud 23 mei 2020, 00:42   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet afdwalen gast......

Ik vraag aan u ,hoe u op die situatie die ik omschrijf zou reageren,niet meer maar ook niet minder...
De kans dat ik in die situatie terecht kom is zo klein dat ik vertrouw op mijn winstkansen op de Euromillions om door mijn rijkdom er geen last van te hebben.
Oud 23 mei 2020, 00:45   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met zo'n antwoorden stopt het voor mij persoonlijk dus...

Al blijft de vraag waarom u niet op het gestelde durft te antwoorden....

Niet meer en niet minder hé...

De groeten alvast nog....
Oud 23 mei 2020, 00:48   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zo'n antwoorden stopt het voor mij persoonlijk dus...

Al blijft de vraag waarom u niet op het gestelde durft te antwoorden....

Niet meer en niet minder hé...

De groeten alvast nog....
Omdat ik er geen antwoord op kan geven. Het is een hypothetische situatie waar zelfs een doorwinterde roleplayer geen deftig antwoord op kan geven.

Maar wat ik zou durven zeggen, Breivik is een voorbeeld dan. Maar wat kleinschalig.
Oud 23 mei 2020, 02:53   #94
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
QED
antisemitisme tot in de vierde macht.
Fout, in alle mogelijke objectiviteit. Jan was er boenk op. (Als het goed is, moet het ... )
Citaat:
Nee, Israël is juist het gevolg en niet de oorzaak van de burgeroorlog voorafgaand aan het uitroepen van de staat Israël.
De algemene mentaliteit in het M.O., de groepen Semieten onderling zullen altijd met elkaar overhoop liggen: joden & arabieren zijn trouwens van hetzelfde merk, de ene wat snuggerder dan de andere, dawel.

Volgens de geschiedenis is jouw interpretatie fout: Israël als natie is oorzaak en gevolg van de situatie ginder na 1940 PLUS trouwens van het huidige algemene antisemitisme.
Zeg maar merci aan Balfour uit vroegere tijden. Lekker geëxploiteerd door Ben-Gurion & Akolieten Zio's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jan heeft gelijk. Ik geef toe dat ik jouw onderbuik ook deel. Maar onderbuik is geen bewijs. Antisemitisme is haat/afkeer tegenover Joden. Ik heb Jan nog niets zien posten dat dat direct bewijst.
Neem je verlies, Pandareus. Dit ga je niet winnen.
Dat wordt Godot!
Brug te ver voor Panda in 't huidige maatschappelijk bestel dankzij zware beïnvloeding door de Zionistische P.R. machine.
Citaat:
Nee,je mag iederéén in vraag stellen...
Behalve dat éne volk dat zich beroept op een geschiedkundig feit van duizenden jaren geleden om zich enige legimiteit te verschaffen onder het motto dat hun aanspraak gebaseerd is op "historische feiten"....
P.R. is een exacte wetenschap, verfijnd door de Zionisten net zoals Machiavelli op niet racistische wijze (alhoewel) ook politieke verfijning van leiderschap promoveerde tot kunst.
Oud 23 mei 2020, 02:55   #95
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

En, Herinner je steeds:

Oud 23 mei 2020, 06:28   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus, onbewust misschien, maar om de echte problemen op te lossen steunt u Iran die met vreugde een bom op dat Israël zal gooien...
U kunt alleen maar zegggen dat ze het nog moeten kunnen; maar indien wel dat ze dan gelijk hebben...
Eh, ja. Zo is het altijd gegaan. Uiteraard zal Iran gelijk krijgen als ze Israel platgooien en kunnen veroveren en die verovering behouden. Maar, zoals je zegt, ze moeten het eerst nog kunnen en doen. Maar als ze het kunnen en doen, zijn zij inderdaad de rechtmatige eigenaars van dat grondgebied. Dat is overal en altijd zo.

Ik "steun" daarbij niet Iran, want ze hebben het nog niet gedaan, he. Ik zal ze "steunen" als ze het gedaan hebben, en dan zal iedereen ze steunen. Zo gaat de wereld nu eenmaal.

Vae victis.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2020 om 06:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 06:31   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit gaat niet om 'winnen'.
Volk en staat spoort gelijk op.
Nee, natuurlijk niet. Wat is dat voor een idioot idee ? Staat is de vijand van volk. Een staat is een administratieve structuur.

Wil jij zeggen dat er anti-semitisme gepleegd werd in 1830 ?
Oud 23 mei 2020, 06:33   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ironisch. Ik vind dat de nazi's veel te inefficiënt bezig waren. Als ge wil uitroeien, moet ge het te goed doen, en niet halfgebakken.
Inderdaad. Kijk naar het verschil in succes tussen de nazi's die op hun bek gegaan zijn, en waar hun af te maken doelgroep zich nu bevindt, enerzijds, en de Amerikanen anderzijds, en waar hun af te maken doelgroep zich nu bevindt.

Het is het grote risico van een genocide willen te beginnen: je moet hem ook afmaken, zo niet ontploft het in uw gezicht. Dat is wat de nazi's overkomen is, en niet de Amerikanen.
Oud 23 mei 2020, 06:35   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een gebied toewijst aan een ander volk en daardoor het volk dat al eeuwen in dat gebied woont zwaar onder druk wordt gezet, moet je geen groot licht zijn om te beseffen dat zo'n beslissing gewoonweg tot problemen moet leiden.
Niet noodzakelijk, maar enkel als je het kan klaarspelen om het vroegere volk helemaal te extermineren. Dat is hier niet gebeurd, vandaar alle problemen. De Amerikanen hebben dat veel beter aangepakt destijds.
Oud 23 mei 2020, 06:37   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze mogen dat van mij, maar dat ze het hard kunnen maken, da's een ander verhaal.

Langs de andere kant. 1000 jaar geleden , als iemand riep "de Mongolen komen", was er paniek en hysterie. Als nu iemand roept, "de Mongolen komen", staan vele muziekliefhebbers aan te schuiven om het concert van The Hu te volgen.
Eh, als ik naar de regering kijk, denk ik: "de mongolen zijn hier !"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be