Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2020, 12:32   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vraag moet je beantwoorden met een vraag.
Namelijk de vraag, hoeveel gaat er in de toekomst te verdienen zijn met een vaccin tegen covid-19.
Men weet dat virussen muteren.
Het virus in Europa is niet het virus in Wuhan.
En er zijn zelfs verschillen tussen het virus in Italië en dat in Duitsland.
Het virus in de VS heeft wel Europese en Chinese stammen, maar is niet gelijk aan die twee virussen.

Het einde van de tunnel, nu dat einde zal afgedwongen moeten worden, want de maatregelen tegen corona waren er niet om de bevolking te beschermen, men wou enkel een afvlakking van de piek bekomen.
Dit wil zeggen dat men vanuit de politiek en de medische wereld met de experten op kop, een versprijding in tijd van het aantal besmettingen, ziektegevallen en sterfgevallen wou bekomen.
Dus geen 9 000 op 14dagen tijd, maar versprijd over 60dagen, zodat de ziekenhuizen en de begravenisondernemers kunnen blijven volgen.
Die 9 000 coronadoden, ja die zouden altijd gevallen zijn.
Aan het einde van de tunnel zullen de farmabedrijven staan.
Na de wapensindustrie de grootste voyous die er hier rondlopen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 12:53   #82
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

48 nieuwe opnames sinds gisteren
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 13:44   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
48 nieuwe opnames sinds gisteren

En hoeveel mensen besmet ? Weer bijna 300 ( geweten ).
En dat terwijl alle vertier nog is gesloten.
Zal rap terug naar af zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 13:58   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja, inclusief nieuwe full lockdown tot 1 september.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 14:03   #85
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja die is moeilijk. Die maakt het leven stukken en dan ook stukken minder aangenaam. Wat winnen die jongeren erbij om hun leven stukken en stukken minder aangenaam te maken ? Welk voordeel zit er voor hen in ? Waarom zouden ze zich daarnaar schikken ?
Misschien nog eens naar de beelden kijken van de revaliderende overlevers van de intensieve. ("relatief Jongeren" want de ouderen overleven niet)
Oud 24 mei 2020, 14:05   #86
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zolang er géén vaccin is of een manier om het virus bij zijn 'nekvel' te pakken zal het risico op een 2de lockdown hoog blijven.

p.s.

Artsen willen alle scholen dicht, Weyts noemt dat ‘niet aan de orde’

Dan denk ik: Is Weyts een almachtige ziener geworden?

Of lult hij gewoon uit zijn nek?
In maart zeiden de virologen dat de scholen best open bleven. Ben Weyts vond dat de scholen niet dicht moesten - maar moest bakzeil halen onder franstalige druk. De artsenfederatie vond dat ze wel dicht moesten.
Deze week hebben 16000 artsen gevraagd om de kleuter- en lagere scholen zo snel mogelijk te heropenen. Virologen vonden dat de scholen open mochten, en Ben Weyts vond dat de scholen open mochten.

Ik zou hem zeker geen almachtige ziener noemen - verre van. Maar op dit vlak zijn het in ieder geval de artsen die hun kar hebben gekeerd. En lijkt Ben Weyts gelijk gehad te hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 14:26   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Aan het einde van de tunnel zullen de farmabedrijven staan.
Na de wapensindustrie de grootste voyous die er hier rondlopen.
Wat ik altijd opmerkelijk vindt is dat die blijkbaar altijd binnen de maand een goed functionerend vaccin vinden. Alleen is dat vaccin dan toevallig nooit toepasselijk voor mensen. Dat is altijd 100 % perfect voor apen muizen hamsters en alle diersoorten maar nooit voor de mens.
Zijn mensen dan zo uniek op dat vlak ?
Ik vind dat stilaan wat verdacht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 mei 2020 om 14:27.
Oud 24 mei 2020, 16:11   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien nog eens naar de beelden kijken van de revaliderende overlevers van de intensieve. ("relatief Jongeren" want de ouderen overleven niet)
Waar & hoe kan je dat doen ?
Oud 24 mei 2020, 16:30   #89
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waar & hoe kan je dat doen ?
De meest recente waar ik op viel was een reportage in het Franse TV2 acht uur nieuws vorige vrijdag (22/5).
https://www.france.tv/france-2/journ...-mai-2020.html
Vanaf 00:13

Het is dus niet zo dat je "terug in orde" bent als je uit het hospitaal komt. Zelfs voor wie niet in de intensieve moest, blijven er soms (zo'n 20% zegt de man van het hospitaal in de reportage) langdurig problemen van ademhaling, vermoeidheid, pijnen, en een aantal moeten zelfs terug naar het ziekenhuis. En ook verlies van smaak en geur is een vervelend effect dat lang kan blijven nawerken. (Hoe lang weet men nog niet, Voor sommigen misschien voor altijd)
De patiënten in deze reportage zijn niet echt als "oudjes" te bestempelen.

Maar ik heb eerder ook al van die getuigenissen gezien, dus dat moet wel te vinden zijn met wat googelen.
Oud 24 mei 2020, 18:17   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven. Zo kan je ook sukkelaars tonen die een zwaar auto ongeval hebben meegemaakt. Voor 20-ers en 30-ers is het risico van een covid-19 die slecht afloopt, van dezelfde grootte orde als een auto ongeluk. Waarom zouden die dus plezier opgeven voor dat kleine risico, terwijl ze anderzijds dat kleine risico nemen om de zot gaan uit te hangen de zaterdag avond ?

Zelfs de meeste ouderen die het betrappen, overleven het (de meesten, in de zin van "meer dan"). Er zijn meer ouderen, van alle leeftijden, die covid-19 overleven dan eraan dood gaan. Zelfs in de 90+ is de dodelijkheid minder dan 50%. Maar toegegeven, risico's van 20% of zo, dat zijn grote risico's. DAAR wil je wel al eens een offer voor brengen als je dat kan vermijden. Dat ouderen in sommige gevallen veiligheid verkiezen boven wat frivool plezier, kan ik ergens wel begrijpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 18:23   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang ze niet worden opgenomen is er niets aan de hand, we komen nu met de opening bij het deel van de bevolking die een hoge besmettingsgraad maar lage sterfcijfers heeft.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 18:33   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zolang ze niet worden opgenomen is er niets aan de hand, we komen nu met de opening bij het deel van de bevolking die een hoge besmettingsgraad maar lage sterfcijfers heeft.
Maak je maar geen illusies het ergste moet nog komen.
Oud 24 mei 2020, 18:38   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven. Zo kan je ook sukkelaars tonen die een zwaar auto ongeval hebben meegemaakt. Voor 20-ers en 30-ers is het risico van een covid-19 die slecht afloopt, van dezelfde grootte orde als een auto ongeluk. Waarom zouden die dus plezier opgeven voor dat kleine risico, terwijl ze anderzijds dat kleine risico nemen om de zot gaan uit te hangen de zaterdag avond ?

Zelfs de meeste ouderen die het betrappen, overleven het (de meesten, in de zin van "meer dan"). Er zijn meer ouderen, van alle leeftijden, die covid-19 overleven dan eraan dood gaan. Zelfs in de 90+ is de dodelijkheid minder dan 50%. Maar toegegeven, risico's van 20% of zo, dat zijn grote risico's. DAAR wil je wel al eens een offer voor brengen als je dat kan vermijden. Dat ouderen in sommige gevallen veiligheid verkiezen boven wat frivool plezier, kan ik ergens wel begrijpen.
Ik denk dat de jongeren die het te pakken hebben gehad dit niet graag zullen lezen.
U lijkt nog steeds niet te beseffen welke ravage dit virus aanricht.....ook bij jonge mensen.
En ja er is een minderheid aan jongeren die de zot uithangen maar het merendeel hangt helemaal niet de zot uit.
Oud 24 mei 2020, 18:42   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meest recente waar ik op viel was een reportage in het Franse TV2 acht uur nieuws vorige vrijdag (22/5).
https://www.france.tv/france-2/journ...-mai-2020.html
Vanaf 00:13

Het is dus niet zo dat je "terug in orde" bent als je uit het hospitaal komt. Zelfs voor wie niet in de intensieve moest, blijven er soms (zo'n 20% zegt de man van het hospitaal in de reportage) langdurig problemen van ademhaling, vermoeidheid, pijnen, en een aantal moeten zelfs terug naar het ziekenhuis. En ook verlies van smaak en geur is een vervelend effect dat lang kan blijven nawerken. (Hoe lang weet men nog niet, Voor sommigen misschien voor altijd)
De patiënten in deze reportage zijn niet echt als "oudjes" te bestempelen.

Maar ik heb eerder ook al van die getuigenissen gezien, dus dat moet wel te vinden zijn met wat googelen.
Ja, inderdaad, de nasleep lijkt soms zwaar te zijn. Ik dacht dat het eerder uitzonderingen waren, maar blijkbaar is de schade soms langdurig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 18:44   #95
C854
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maak je maar geen illusies het ergste moet nog komen.
Verklaar u nader.

Heb de gehele lockdown mij geen fluit aangetrokken van alles. Ter nuance: ik hing sowieso al niet de toerist uit, maar ben 2 maanden blijven verder werken en heb alles professioneel alle provincies doorkruist en onder de mensen blijven komen voor werk dus. Boodschappen deed ik ook natuurlijk. Maar handgel en andere gadgets heb ik niet frequenter gebruikt als ik anders zou gedaan hebben.

Ik heb één ding goed onthouden: tot begin maart was het een gewone griep, volgens expert virologen. 2 weken later stond de wereld in brand.
Men stuurde beelden van Italie de wereld in maar vergat te melden dat het lokale tragedie betrof en niet heel Italie in brand stond.
Kortom: ik geloof geen bal van al het geleuter in de media. 1,5 m afstand houden: kust mijn blote kloten!
C854 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 19:34   #96
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dit even volledig 'terzijde' maar mijn lieve moeder heeft zich daarstraks tijdens een nieuwsuitzending waar het onderwerp Corona bubbels in voorkwam, ver platgelachen.

Ik gaf even tekst & uitleg dat het niet om Champagne ging.

p.s.

Als reactie op wat C854 schreef.

Citaat:
Wat is de incubatietijd van het virus?
“Dat hangt af van de symptomen”, zegt viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven). “De incubatietijd, wanneer je nog geen symptomen hebt, duurt gemiddeld ongeveer 5,2 dagen. Dat kan wat korter zijn, of wat langer. Je kan dus bijna een week rondlopen met het virus zonder het zelf te beseffen. Je gaat dan niet hoesten of niezen, waardoor het virus in de keel blijft zitten.”

Belangrijk: je kan het virus dus ook doorgeven als je (nog) geen symptomen hebt.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 mei 2020 om 19:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 19:48   #97
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, de nasleep lijkt soms zwaar te zijn. Ik dacht dat het eerder uitzonderingen waren, maar blijkbaar is de schade soms langdurig.
De nasleep kan je ook voor een stuk vergelijken met die van een zware longontsteking.
Ik kan der over meespreken.
Dat hangt nog een paar maanden in je lijf.
Oud 24 mei 2020, 19:53   #98
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De nasleep kan je ook voor een stuk vergelijken met die van een zware longontsteking.
Ik kan der over meespreken.
Dat hangt nog een paar maanden in je lijf.
2 !
Oud 24 mei 2020, 20:51   #99
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

De cijfers voor doden en zwaargewonden bij verkeersongevallen zijn toch wel van een andere orde.
Jaarlijks sterven er 200 jongeren in deze leeftijdscategorie en vallen er bijna 2000 zwaargewonden.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 22:04   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C854 Bekijk bericht
Verklaar u nader.

Heb de gehele lockdown mij geen fluit aangetrokken van alles. Ter nuance: ik hing sowieso al niet de toerist uit, maar ben 2 maanden blijven verder werken en heb alles professioneel alle provincies doorkruist en onder de mensen blijven komen voor werk dus. Boodschappen deed ik ook natuurlijk. Maar handgel en andere gadgets heb ik niet frequenter gebruikt als ik anders zou gedaan hebben.

Ik heb één ding goed onthouden: tot begin maart was het een gewone griep, volgens expert virologen. 2 weken later stond de wereld in brand.
Men stuurde beelden van Italie de wereld in maar vergat te melden dat het lokale tragedie betrof en niet heel Italie in brand stond.
Kortom: ik geloof geen bal van al het geleuter in de media. 1,5 m afstand houden: kust mijn blote kloten!
Ik hoop voor jou dat iemand hierop reageert maar ik ga U dat plezier niet doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be