![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de wapensindustrie de grootste voyous die er hier rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() 48 nieuwe opnames sinds gisteren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien nog eens naar de beelden kijken van de revaliderende overlevers van de intensieve. ("relatief Jongeren" want de ouderen overleven niet)
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze week hebben 16000 artsen gevraagd om de kleuter- en lagere scholen zo snel mogelijk te heropenen. Virologen vonden dat de scholen open mochten, en Ben Weyts vond dat de scholen open mochten. Ik zou hem zeker geen almachtige ziener noemen - verre van. Maar op dit vlak zijn het in ieder geval de artsen die hun kar hebben gekeerd. En lijkt Ben Weyts gelijk gehad te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zijn mensen dan zo uniek op dat vlak ? Ik vind dat stilaan wat verdacht. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 mei 2020 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meest recente waar ik op viel was een reportage in het Franse TV2 acht uur nieuws vorige vrijdag (22/5).
https://www.france.tv/france-2/journ...-mai-2020.html Vanaf 00:13 Het is dus niet zo dat je "terug in orde" bent als je uit het hospitaal komt. Zelfs voor wie niet in de intensieve moest, blijven er soms (zo'n 20% zegt de man van het hospitaal in de reportage) langdurig problemen van ademhaling, vermoeidheid, pijnen, en een aantal moeten zelfs terug naar het ziekenhuis. En ook verlies van smaak en geur is een vervelend effect dat lang kan blijven nawerken. (Hoe lang weet men nog niet, Voor sommigen misschien voor altijd) De patiënten in deze reportage zijn niet echt als "oudjes" te bestempelen. Maar ik heb eerder ook al van die getuigenissen gezien, dus dat moet wel te vinden zijn met wat googelen.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de meeste ouderen die het betrappen, overleven het (de meesten, in de zin van "meer dan"). Er zijn meer ouderen, van alle leeftijden, die covid-19 overleven dan eraan dood gaan. Zelfs in de 90+ is de dodelijkheid minder dan 50%. Maar toegegeven, risico's van 20% of zo, dat zijn grote risico's. DAAR wil je wel al eens een offer voor brengen als je dat kan vermijden. Dat ouderen in sommige gevallen veiligheid verkiezen boven wat frivool plezier, kan ik ergens wel begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ze niet worden opgenomen is er niets aan de hand, we komen nu met de opening bij het deel van de bevolking die een hoge besmettingsgraad maar lage sterfcijfers heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lijkt nog steeds niet te beseffen welke ravage dit virus aanricht.....ook bij jonge mensen. En ja er is een minderheid aan jongeren die de zot uithangen maar het merendeel hangt helemaal niet de zot uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Heb de gehele lockdown mij geen fluit aangetrokken van alles. Ter nuance: ik hing sowieso al niet de toerist uit, maar ben 2 maanden blijven verder werken en heb alles professioneel alle provincies doorkruist en onder de mensen blijven komen voor werk dus. Boodschappen deed ik ook natuurlijk. Maar handgel en andere gadgets heb ik niet frequenter gebruikt als ik anders zou gedaan hebben. Ik heb één ding goed onthouden: tot begin maart was het een gewone griep, volgens expert virologen. 2 weken later stond de wereld in brand. Men stuurde beelden van Italie de wereld in maar vergat te melden dat het lokale tragedie betrof en niet heel Italie in brand stond. Kortom: ik geloof geen bal van al het geleuter in de media. 1,5 m afstand houden: kust mijn blote kloten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit even volledig 'terzijde' maar mijn lieve moeder heeft zich daarstraks tijdens een nieuwsuitzending waar het onderwerp Corona bubbels in voorkwam, ver platgelachen.
Ik gaf even tekst & uitleg dat het niet om Champagne ging. p.s. Als reactie op wat C854 schreef. Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 mei 2020 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan der over meespreken. Dat hangt nog een paar maanden in je lijf.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaarlijks sterven er 200 jongeren in deze leeftijdscategorie en vallen er bijna 2000 zwaargewonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |