Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2020, 17:56   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men kon U zelfs verplichten om thuis te blijven ! Men kon zelfs Joden verplichten van op de trein te stappen. Men kan alles verplichten, het volstaat dat het volk zich als schapen naar de slachtbank laat voeren he.
Ik vind het toch niet slecht als men een lawaaierige buurman verplicht om zijn muziek na 22 uur wat te dempen.
Zelfs al zijn de slachthuizen om dat uur gesloten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 18:02   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gezond verstand, iemand?
Bij ons hier thuis worden maskers gedragen door 90% van de locals, full Monty: nauw aansluitend over neus en mond. Ik ook als ik buiten kom: nauw aansluitend over mijn amandelen en verder afstand respecteren. Wanneer de situatie het nodig maakt (vollere bus bvb): hop, mond en neus bedekt. No sweat.
In die landen hebben ze dan ook ervaring hoe het wel en niet moet. Ik blijf erbij....die afstand is larie en apekool. Dat duurt even en gaat even snel weer weg. Je kan het ook niet handhaven. Het mondmasker daarentegen wel.

https://www.demorgen.be/nieuws/psych...oort~b95da57c/
Oud 10 juni 2020, 18:05   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er bus stakingen zijn gaat gij ook niet naar uw werk ? Neem een fiets !
Waarom ? Iedereen laat zich niet zomaar naar de slachtbank leiden. Ik zou een privé bus eisen. Zo moet dat. We betalen genoeg belastingen.
Oud 10 juni 2020, 18:09   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom ? Iedereen laat zich niet zomaar naar de slachtbank leiden. Ik zou een privé bus eisen. Zo moet dat. We betalen genoeg belastingen.
2!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 18:12   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
2!!
En nog...sommige mensen hebben evenwichtsproblemen en kunnen niet fietsen.
De bus is hun enige middel van transport.
Misschien kan Patrick die mensen zelf gaan ophalen
Oud 10 juni 2020, 21:05   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zo zwart-wit niet he.
Het is wel zo zwart-wit.
Okee, in meerdere factoren.
Een erg langdurig gesprek op anderhalve meter afstand is meer risicovol dan een kort gesprek op diezelfde afstand (dan naar nul zou neigen).

Een verzwakt persoon zal het vlugger vlaggen hebben met een kleine dosis aan besmet materiaal, dan een gewone mens.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 21:06   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gezond verstand, iemand?
Bij ons hier thuis worden maskers gedragen door 90% van de locals, full Monty: nauw aansluitend over neus en mond. Ik ook als ik buiten kom: nauw aansluitend over mijn amandelen en verder afstand respecteren. Wanneer de situatie het nodig maakt (vollere bus bvb): hop, mond en neus bedekt. No sweat.
En iedereen content, behalve die dubbel geblokte witte zaag van +1m95 uit Melbourne, die mij (op zijn Aussies) verweet hem te gaan besmetten. Typisch weeral! Wij hebben er hier ook ene, hoor: onze Freddie niet beledigen, he!
Komt elke dag 10 seconden op TV met een synthese van het weer van morgen.
Braaf manneke, Zonneke in Huis, ook als het regent... die van ons.
Ge zult uw adamspeer bedoelen zeker?

Ernstiger nu: ik ben ook in een drie Aziatische ontwikkelingslanden (als Thailand en Indonesië daar onder gerekend mogen worden) geweest, en er loopt daar nog wat anders rond te hoesten en te rochelen dan gewone verkoudheden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 juni 2020 om 21:09.
Oud 10 juni 2020, 21:43   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zult uw adamspeer bedoelen zeker?

Ernstiger nu: ik ben ook in een drie Aziatische ontwikkelingslanden (als Thailand en Indonesië daar onder gerekend mogen worden) geweest, en er loopt daar nog wat anders rond te hoesten en te rochelen dan gewone verkoudheden ...
Wat zoal ?
Weer een voorbeeld van een 10 daagse toerist die blijkbaar na 2 dagen vliegen en 8 dagen rond crossen blijkbaar alles heeft gezien en alles weet.
Een toerist ziet wat toeristische attracties en weet na 10 dagen geen sikkepit meer dan voor hij vertrok.
Uw eerste bemerking klopt al van geen kanten....Thailand en Indonesië zijn alles behalve ontwikkelingslanden of denkt u dat rijke mensen naar ontwikkelingslanden zouden gaan voor allerhande heelkundige ingrepen??
In vele opzichten is België eerder een ontwikkelingsland.
Vergelijk maar eens hoe Thailand de corona crisis heeft aangepakt.....daar kunnen wij hier een serieus lesje van leren.
Graag beetje ernstig blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2020 om 21:56.
Oud 12 juni 2020, 11:53   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is wel zo zwart-wit.
Okee, in meerdere factoren.
Een erg langdurig gesprek op anderhalve meter afstand is meer risicovol dan een kort gesprek op diezelfde afstand (dan naar nul zou neigen).

Een verzwakt persoon zal het vlugger vlaggen hebben met een kleine dosis aan besmet materiaal, dan een gewone mens.
Mondmaskers....mondmaskers.......Niet meer of niet minder.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200611_04988750
Oud 12 juni 2020, 12:04   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog...sommige mensen hebben evenwichtsproblemen en kunnen niet fietsen.
De bus is hun enige middel van transport.
Misschien kan Patrick die mensen zelf gaan ophalen
Ik wil maar zeggen, dat is het probleem van die persoon he, en die heeft ook problemen als er busstakingen zijn. Als je een bus kan nemen, kan je ook een fiets nemen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 12:05   #91
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ondertussen is de besmettingsgraad in de mondmaskerlanden Spanje en Italië nog altijd hoger dan hier. En in Duitsland dat vergelijkbaar is met België maar waar maskers bvb verplicht zijn in de winkels, is de besmettingsgraad identiek. En in Zuid-Anerika dragen ze maskers en de epidemie wint elke dag aan kracht. De winter is daar op komst. in Denemarken zijn zijn de maskers nergens nog verplicht en de curve blijft er gewoon dalen.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 12 juni 2020 om 12:07.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 12:07   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mondmaskers....mondmaskers.......Niet meer of niet minder.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200611_04988750
Ik ben het er mee eens hoor, dat mondmaskers wel degelijk iets doen (in tegenstelling tot wat sommige grote experten hierover zegden).

Maar mondmaskers geven ook ongemakken. Soms is "ziek worden" de keuze boven "ongemak van masker".
Oud 12 juni 2020, 13:58   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach ik doe allemaal zo moeilijk niet.
Ik zal zeer stipt een mondmasker dragen waar het verplicht is volgens de wet (station en trein vb., mocht ik onverhoeds een trein nemen eerstdaags) en waar de "meester van de plaats" (eigenaar, bewoner ..) mij dat vraagt.
Maar elders niet.
En waar ik verwacht dat de anderhalve meter niet zal gaan, daar zal je mij voorlopig niet zien.

En of dat nu nuttig is of niet, iets helpt of niet, wetenschappelijk onderbouwd of niet ... ik weet dat allemaal niet (en jullie ook niet), en dus doe ik maar zoals gezegd, en liefst zo amusant mogelijk.

Oud 12 juni 2020, 14:11   #94
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

vers van de pers:

Citaat:
We have elucidated the transmission pathways of coronavirus disease 2019 (COVID-19) by analyzing the trend and mitigation measures in the three epicenters. Our results show that the airborne transmission route is highly virulent and dominant for the spread of COVID-19. The mitigation measures are discernable from the trends of the pandemic. Our analysis reveals that the difference with and without mandated face covering represents the determinant in shaping the trends of the pandemic. This protective measure significantly reduces the number of infections. Other mitigation measures, such as social distancing implemented in the United States, are insufficient by themselves in protecting the public.
https://www.pnas.org/content/early/2.../10/2009637117

mondmaskers zijn essentieel en noodzakelijk om de epidemie te bedwingen
Oud 12 juni 2020, 14:25   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vers van de pers:

Ga dat maar tegen De Block en Van Ranst vertellen die de mensen wijs maakten dat mondmaskers geen bescherming boden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 15:00   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vers van de pers:

Het is dus toch airborne he. En de zever van "maskers zijn enkel nodig als je op minder dan 1.5 meter bent" zat er zo naast als maar wat.

Het geeft ook aan dat al die superspreader events min of meer verklaarbaar worden. En inderdaad, dat de weer condities daar serieus op spelen.

En dat mensen opsluiten, maar zonder masker naar de winkel gaan, totaal idioot was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juni 2020 om 15:01.
Oud 12 juni 2020, 16:07   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dus toch airborne he. En de zever van "maskers zijn enkel nodig als je op minder dan 1.5 meter bent" zat er zo naast als maar wat.

Het geeft ook aan dat al die superspreader events min of meer verklaarbaar worden. En inderdaad, dat de weer condities daar serieus op spelen.

En dat mensen opsluiten, maar zonder masker naar de winkel gaan, totaal idioot was.
We kunnen dus niets anders vaststellen dan dat De Block en Van Ranst deels schuldig zijn dat het virus hier zo hard toesloeg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 17:46   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Via druppeltjes is het zeker airborne, dat werd in het prille begin al meegegeven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 18:23   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Via druppeltjes is het zeker airborne, dat werd in het prille begin al meegegeven.
Airborne wil zeggen dat er geen nabijheid nodig is van de bron, in tijd of in ruimte, maar dat het virus zich half als een gas gedraagt. Voor een airborne virus is "contactopsporing" idioot, en is "veilig zijn op 1.5 m afstand" totaal idioot. Zelfs "handen wassen" en zo is minder zinvol. Het enige dat telt is luchtstromen beheersen, en filteren.

Vergelijk airborne met stuifmeel. Het is niet omdat je op 1.5 meter bent van een plant waar je allergisch aan bent in dezelfde kamer, dat je geen allergie zal opdoen, bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juni 2020 om 18:24.
Oud 12 juni 2020, 18:24   #100
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
We kunnen dus niets anders vaststellen dan dat De Block en Van Ranst deels schuldig zijn dat het virus hier zo hard toesloeg.
Dat hadden we tevoren ook al wel door hoor. 't Is maar een griepje, die mondmaskers staan in de weg voor de asielzoekers, ga maar skiën, kom maar terug het land binnen zonder meer, neen de grenzen moeten niet toe, blijf in uw kot maar op de luchthaven gaat alles zijn gang, blijf in uw kot behalve als ge een besmette asielzoeker zijt, ge moogt niet naar de kust behalve als ge ne asielzoeker zijt, er is geen geld voor mondmaskers doe het asielbudget nog eens naar omhoog en nog eens en nog eens en nog eens, alle witten zijn vieze vuile racisten, bubbel hier bubbel daar en met tienduizend in Brussel op elkaar, ... oei het is toch misschien airborn ...

Als we dan toch midden een beeldenstorm en inquisitie zitten kunnen we misschien opeens terug brandstapels zetten, Maggies walvistraan brandt twee dagen en Van Ransts lichtgas twee seconden ... boem!

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be