Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2021, 08:30   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://trends.knack.be/economie/bel...s-1757481.html

De Chinese economie is in het tweede kwartaal opnieuw duidelijk gegroeid. Van april tot juni steeg het bruto binnenlands product (bbp) op jaarbasis met 7,9 procent, zo maakte het Chinese statistiekbureau donderdag bekend.

Ondertussen in de EU...

... blijven de geldpersen volle toeren draaien, blijven de rentes laag of negatief, stapelen de schulden op en gratis geld voor Chinese producten te verbruiken.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 juli 2021 om 08:32.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 09:27   #82
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Omg! Ik zie nu pas de gigantische fout in uw openings-titel.

Zou zeggen "Nederlands jij moet beter leren"...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 09:36   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Omg! Ik zie nu pas de gigantische fout in uw openings-titel.
Bedankt voor jouw terugkoppeling. De grammaticale afwijking in de titel was om aandacht te trekken. Het slagen van de opzet heeft jou bereikt, beter laat dan nooit.
Oud 15 juli 2021, 09:38   #84
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor jouw terugkoppeling. De grammaticale afwijking in de titel was om aandacht te trekken. Het slagen van de opzet heeft jou bereikt, beter laat dan nooit.
Dat zal wel !
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 11:06   #85
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Als het regent in China...:

China wil ongevaccineerde inwoners verbannen uit publieke ruimtes

"Miljoenen Chinezen kunnen mogelijk binnenkort niet meer naar publieke ruimtes als scholen, ziekenhuizen of winkelcentra omdat zij zich nog niet hebben laten vaccineren tegen het coronavirus.

In de stad Chuxiong moet iedereen van 18 jaar of ouder minstens één inenting hebben gehad voor 23 juli. Iedereen die dat niet doet, wordt verbannen uit publieke plekken. Een maand later zijn twee doseringen verplicht. In de regio Tianhe krijgen ambtenaren geen salaris meer als ze voor 20 juli nog niet gevaccineerd zijn."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5297...blieke-ruimtes

Het Chinese fascisme gaat in hogere versnelling, Europa zal volgen.
Tijd om koorden te bestellen.
Oud 15 juli 2021, 11:21   #86
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

volgen? der zijn hier cryptofascisten die daar actief voor pleiten om dat hier ook in te voeren.

om dan in de volgende post af te geven op sossen
Oud 15 juli 2021, 11:37   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

"Miljoenen Chinezen kunnen mogelijk binnenkort niet meer naar publieke ruimtes als scholen, ziekenhuizen of winkelcentra omdat zij zich nog niet hebben laten vaccineren tegen het coronavirus.

In de stad Chuxiong moet iedereen van 18 jaar of ouder minstens één inenting hebben gehad voor 23 juli. Iedereen die dat niet doet, wordt verbannen uit publieke plekken. Een maand later zijn twee doseringen verplicht. In de regio Tianhe krijgen ambtenaren geen salaris meer als ze voor 20 juli nog niet gevaccineerd zijn."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5297...blieke-ruimtes

Het Chinese fascisme gaat in hogere versnelling, Europa zal volgen.
Tijd om koorden te bestellen.
Zie ook HLN

In een dictatuur is dit mogelijk he Diego.

Laatst gewijzigd door Rudy : 15 juli 2021 om 11:38.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 12:06   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

[i]"Miljoenen Chinezen kunnen mogelijk binnenkort niet meer naar publieke ruimtes als scholen, ziekenhuizen of winkelcentra omdat zij zich nog niet hebben laten vaccineren tegen het coronavirus.
China wordt bijna even fascistisch als Frankrijk
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 12:08   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
China wordt bijna even fascistisch als Frankrijk
Niet beginnen klagen he.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 12:16   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet beginnen klagen he.
Het heel eigenaardige is dat veel mensen rondom mij, waaronder veel collega's, die allemaal nogal stevig anti-maatregelen waren, het "heel goed gevonden van Macron" vinden. Ik sta een beetje versteld van de totale principeloosheid van die mensen. Hun argument is exact wat Macron bedoelde: "had hij een vaccinatie verplichting ingevoerd, dan was het een revolutie geweest, hij doet het heel slim en subtiel, en het is de enige manier om van die onnozel lockdowns af te geraken". Als ik dan zeg "ah, het Chinese sociale pasje invoeren vinden jullie minder erg dan een lockdown" dan zeggen ze, "nee, het is maar een truuk om mensen zich laten te vaccineren, in september haalt hij dat weer weg". Toen ik zegde "en als hij het terug invoert voor de mensen die voor hem gestemd hebben ? Na de sanitaire pas, de electorale pas ? ", dan bekijken ze mij raar... met wat twijfels...
Oud 15 juli 2021, 19:51   #91
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://trends.knack.be/economie/bel...s-1757481.html

De Chinese economie is in het tweede kwartaal opnieuw duidelijk gegroeid. Van april tot juni steeg het bruto binnenlands product (bbp) op jaarbasis met 7,9 procent, zo maakte het Chinese statistiekbureau donderdag bekend.

Ondertussen in de EU...

... blijven de geldpersen volle toeren draaien, blijven de rentes laag of negatief, stapelen de schulden op en gratis geld voor Chinese producten te verbruiken.
Wil weinig zeggen die hard stijgende cijfers in 2021. Men moet vergelijken met 2019 niet met 2020 die overal in de wereld een instorting heeft gekend. Mijn bedrijf zet ook riante cijfers neer dit jaar als het vergeleken wordt met 2020 maar vergeleken met 2019 is het nog steeds een ramp zoals voor alle "niet essentiële" bedrijven. Food bedrijven en winkels daarentegen hebben tijdens de crisis en sluitingen enorme omzetstijgingen neergezet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 20:57   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wil weinig zeggen die hard stijgende cijfers in 2021. Men moet vergelijken met 2019 niet met 2020 die overal in de wereld een instorting heeft gekend. Mijn bedrijf zet ook riante cijfers neer dit jaar als het vergeleken wordt met 2020 maar vergeleken met 2019 is het nog steeds een ramp zoals voor alle "niet essentiële" bedrijven. Food bedrijven en winkels daarentegen hebben tijdens de crisis en sluitingen enorme omzetstijgingen neergezet.
In China groeide de economie in 2019 met 5.95%, in 2020 met 2.3%. Sinds 2010 is groei in China jaar op jaar iets minder met het vooruitzicht van een kering vanaf 2021. De KP streeft niet langer naar double digit groei omdat dit te veel bellen blaast.
Oud 15 juli 2021, 22:44   #93
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zie ook HLN

In een dictatuur is dit mogelijk he Diego.
Mocht de media het afgelopen jaar gehad hebben over ‘Opgelet mensen, er is een sterke griepgolf op komst, wees dus voorzichtig’, dan zouden we daar niks van gemerkt hebben.
De lockdowns en maatregelen die de zgn ‘democratische’ landen hebben genomen - voor een oversterfte van amper 0,20% op de jaarlijkse sterfcijfers - zijn het scenario van een dictatuur die in de steigers staat.
Europa kan dus nooit meer het vingertje wijzen naar China, Rusland ea landen waar mensenrechten met de voeten getreden worden, gezien dat hier en nu ook gaande is, zonder enige zicht op een einde daarvan.

Chantage, dwang en censuur zijn slechts enkele facetten die een dictatuur kenmerken en dat gebeurt nu ook in het zgn ‘vrije Westen’, notabene voor een sterke griepversie.
Geef het nog tot eind volgend jaar/begin 2023 en elke niet-gevaccineerde Europese burger zal in hetzelfde schuitje zitten als de Chinezen in Chuxiong en wat uitgebreider in heel China.
Als de eerste zaadjes – die sinds maart vorig jaar geplant zijn - wortel geschoten hebben, volgt de rest wel.
Van die politieke dwingelandij geraken we nooit meer af.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 juli 2021 om 22:59.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 22:58   #94
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
volgen? der zijn hier cryptofascisten die daar actief voor pleiten om dat hier ook in te voeren.

om dan in de volgende post af te geven op sossen
Wie geboren is in volle vrijheid (nu ja ) heeft geen besef van de waarde daarvan tot die afgepakt wordt en dan nog.
De meeste Noord-Koreanen weten ook niet beter en staan te juichen als er weer wat dissidenten publiekelijk worden veroordeeld voor 'verraad en leugens'.
Europa is een tranendal in wording, voor zover het dat al niet was.
Oud 16 juli 2021, 04:27   #95
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heel eigenaardige is dat veel mensen rondom mij, waaronder veel collega's, die allemaal nogal stevig anti-maatregelen waren, het "heel goed gevonden van Macron" vinden. Ik sta een beetje versteld van de totale principeloosheid van die mensen. Hun argument is exact wat Macron bedoelde: "had hij een vaccinatie verplichting ingevoerd, dan was het een revolutie geweest, hij doet het heel slim en subtiel, en het is de enige manier om van die onnozel lockdowns af te geraken". Als ik dan zeg "ah, het Chinese sociale pasje invoeren vinden jullie minder erg dan een lockdown" dan zeggen ze, "nee, het is maar een truuk om mensen zich laten te vaccineren, in september haalt hij dat weer weg". Toen ik zegde "en als hij het terug invoert voor de mensen die voor hem gestemd hebben ? Na de sanitaire pas, de electorale pas ? ", dan bekijken ze mij raar... met wat twijfels...
Zo subtiel is het toch niet, ik vind het echt raar dat de winkels en horeca en burgers niet gewoon zeggen 'bekijk het maar, wij doen dat niet en probeer het dan maar eens te handhaven'.
Oud 16 juli 2021, 04:52   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zo subtiel is het toch niet, ik vind het echt raar dat de winkels en horeca en burgers niet gewoon zeggen 'bekijk het maar, wij doen dat niet en probeer het dan maar eens te handhaven'.
45000 Euro boete en 1 jaar gevangenis voor de winkelier als iemand zonder certificaat aanwezig is.

Het volstaat dus van er een paar honderdtal te pakken, willekeurig, en te veroordelen, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2021 om 04:53.
Oud 16 juli 2021, 05:47   #97
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
45000 Euro boete en 1 jaar gevangenis voor de winkelier als iemand zonder certificaat aanwezig is.

Het volstaat dus van er een paar honderdtal te pakken, willekeurig, en te veroordelen, he.
Dat volstaat niet als alle anderen volhouden of als klanten overal een situatie van 'overmacht' tot stand brengen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 juli 2021 om 05:47.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 05:57   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat volstaat niet als alle anderen volhouden of als klanten overal een situatie van 'overmacht' tot stand brengen.
Wel, in de mate dat de bedoeling gewoon is om te dwingen tot vaccinatie, heeft dat eigenlijk geen belang. Dit is een bedreiging "voor wat zou kunnen komen", en wil dus de mensen aanzetten om "hun voorzorgen te nemen", ttz, zich toch maar te vaccineren, en een certificaat te hebben. Omdat je er als burger niet kan op rekenen dat het wel los zal lopen natuurlijk.

In de mate dat het de bedoeling is om een Chinees sociaal pasje te installeren, moet je inderdaad harder slaan. Ik denk, in de mate dat het gewoon een kwestie van vaccinatie is, dat men gewoon schrik wil aanjagen zodat mensen zich NU laten vaccineren om binnen een maand niet vast te zitten. En daarvoor zullen een paar kwiebussen dus een zware straf moeten krijgen als "voorbeeld". Dat men nadien daar los mee omspringt heeft geen belang, de bedoeling is dat het volk schrik heeft om vast te zitten en zich dus laat vaccineren.

Ik kan dat bovendien begrijpen, zoals ik al stelde, maar ik vind de methode gewoon weerzinwekkend achterbaks en gevaarlijk. Maar in Frankrijk IS er een probleem met de vaccinatie van ouderen, en inderdaad, als er een nieuwe golf komt (hehehe) zouden de ziekenhuizen vanwege die kwiebussen weer overspoeld worden. Het was dus paniek bij Macron, die zich geen verdere lockdown kan veroorloven, ZEKER NIET als ze in de UK feest vieren terwijl wij hier weer in onze huizen zitten opgesloten, tijdens zijn verkiezingsjaar.
Oud 16 juli 2021, 06:41   #99
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, in de mate dat de bedoeling gewoon is om te dwingen tot vaccinatie, heeft dat eigenlijk geen belang. Dit is een bedreiging "voor wat zou kunnen komen", en wil dus de mensen aanzetten om "hun voorzorgen te nemen", ttz, zich toch maar te vaccineren, en een certificaat te hebben. Omdat je er als burger niet kan op rekenen dat het wel los zal lopen natuurlijk.

In de mate dat het de bedoeling is om een Chinees sociaal pasje te installeren, moet je inderdaad harder slaan. Ik denk, in de mate dat het gewoon een kwestie van vaccinatie is, dat men gewoon schrik wil aanjagen zodat mensen zich NU laten vaccineren om binnen een maand niet vast te zitten. En daarvoor zullen een paar kwiebussen dus een zware straf moeten krijgen als "voorbeeld". Dat men nadien daar los mee omspringt heeft geen belang, de bedoeling is dat het volk schrik heeft om vast te zitten en zich dus laat vaccineren.

Ik kan dat bovendien begrijpen, zoals ik al stelde, maar ik vind de methode gewoon weerzinwekkend achterbaks en gevaarlijk. Maar in Frankrijk IS er een probleem met de vaccinatie van ouderen, en inderdaad, als er een nieuwe golf komt (hehehe) zouden de ziekenhuizen vanwege die kwiebussen weer overspoeld worden. Het was dus paniek bij Macron, die zich geen verdere lockdown kan veroorloven, ZEKER NIET als ze in de UK feest vieren terwijl wij hier weer in onze huizen zitten opgesloten, tijdens zijn verkiezingsjaar.
https://www.youtube.com/watch?v=UKW0mpH98cg

Waarom zijn er zoveel oudere 'weigeraars' daar?
Oud 16 juli 2021, 06:44   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=UKW0mpH98cg

Waarom zijn er zoveel oudere 'weigeraars' daar?
Er zijn hier geen "weigeraars", je moet zelf initiatief nemen, je wordt niet uitgenodigd.

Ik dacht trouwens dat het lager was:

https://solidarites-sante.gouv.fr/gr...la-vaccination

Blijkbaar zit boven de 50 ongeveer uniform 80% ongeveer gevaccineerd.

Maar dat is wel wat laag, het wil zeggen dat 20% nog in de ziekenhuizen kan terecht komen.

Eerlijk gezegd, met die vaccinatie graad zou ik eigenlijk wel een Boriske gedurfd hebben, ik had eerder gehoord dat het rond de 60% zat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be