Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2020, 08:40   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het ergste moet nog komen zouden wij kunnen plaatsen onder de noemer 'doomdenken' maar gedaan is het nog zeker niet met de opmars van het Covid-19.

WHO meldt recordstijging: meer dan 200.000 besmettingen op een dag

En dan hoor ik sommige mensen al 'zingen' van:

Blijf in uw kot!!

Blijf in uw eigen land!!!
Oud 5 juli 2020, 09:47   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het ergste moet nog komen zouden wij kunnen plaatsen onder de noemer 'doomdenken' maar gedaan is het nog zeker niet met de opmars van het Covid-19.

Blijf in uw kot!!

We’re doomed, doomed, DOOMED!!!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 10:32   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Blijf in uw kot!!

Anderzijds heeft Donald ook misschien gelijk. Ik moet de man niet maar geef grif toe dat hij toch wel dikwijls dingen zegt waarvan je denkt....innfeite heeft hij misschien wel gelijk.

https://www.demorgen.be/nieuws/trump...ijk~be1d692a4/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 10:39   #84
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal wel zijn reden hebben zeker ? Ander zie ik niet in waarom je al die regeltjes moet blijven volgen.
Uiteraard, men heeft zware en drastische maatregelen getroffen.

Je kan die niet zomaar van de baan schuiven, anders zou je de indruk krijgen dat het fel overdreven was.

Waarom denk je dat die virologen (nu) nog steeds zo bezorgd zijn?
Ze moeten hun 'naam en faam' en ere kunnen houden.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 11:07   #85
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Uiteraard, men heeft zware en drastische maatregelen getroffen.

Je kan die niet zomaar van de baan schuiven, anders zou je de indruk krijgen dat het fel overdreven was.

Waarom denk je dat die virologen (nu) nog steeds zo bezorgd zijn?
Ze moeten hun 'naam en faam' en ere kunnen houden.
Inderdaad.
Beeld je in dat ze nu plots moeten zeggen dat het misschien toch allemaal wat minder erg was dan ze verwacht hadden. Daar gaat hun gezag voor de komende jaren.
Net hetzelfde met onze politici trouwens. Hoe hard zouden die afgestraft worden indien ze moeten toegeven dat heel de economische miserie die ze hebben veroorzaakt niet nodig was.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 11:24   #86
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Inderdaad.
Beeld je in dat ze nu plots moeten zeggen dat het misschien toch allemaal wat minder erg was dan ze verwacht hadden. Daar gaat hun gezag voor de komende jaren.
Net hetzelfde met onze politici trouwens. Hoe hard zouden die afgestraft worden indien ze moeten toegeven dat heel de economische miserie die ze hebben veroorzaakt niet nodig was.
Niet alleen 'virologen' en politiekers , maar ook de mainstream media actoren .
Oud 5 juli 2020, 11:26   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We’re doomed, doomed, DOOMED!!!
We zijn gedoomed inderdaad.

Daar past een liedje bij?

Nocturnal Depression - The Cult Of Negation

De ontkenningscultus
Oud 5 juli 2020, 11:28   #88
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijf in uw kot!!

Het gaat nog steeds om plaatsen waar de eerste golf plaatsvindt. In de VS is corona in het noordoosten gaan liggen zoals bij ons, maar is het zuiden nu aan de beurt.

Je ziet tot nu toe nergens plaatsen waar er echt een tweede golf is die in de buurt komt van de eerste. Er wordt regelmatig wel paniekerig bericht over plaatsen waar dat dreigt te gebeuren. Maar in de praktijk zie je dat niet gebeuren (Peking, Gutersloh in Duitsland, Catalonië).
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 12:01   #89
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Niet alleen 'virologen' en politiekers , maar ook de mainstream media actoren .
Tja, paniek verkoopt nu éénmaal beter dan goed nieuws.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 5 juli 2020, 12:06   #90
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Bij ons ook. De reeks gebeurtenissen die zeker een nieuwe opstoot zouden teweegbrengen en het niet deden wordt lang:

- het creëren van de bubbels
- het uitbreiden van de bubbels
- de heropening van de scholen
- de heropening van winkels
- de BLM-betogingen
- de heropening van de horeca.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 12:24   #91
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bij ons ook. De reeks gebeurtenissen die zeker een nieuwe opstoot zouden teweegbrengen en het niet deden wordt lang:

- het creëren van de bubbels
- het uitbreiden van de bubbels
- de heropening van de scholen
- de heropening van winkels
- de BLM-betogingen
- de heropening van de horeca.
Het nieuwe gevaar is nu dansen op een huwelijksfeest. We zullen zien ...
Oud 5 juli 2020, 12:34   #92
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Vraagje
Bestaan er studies over de verhouding tussen geïnfecteerd zijn en overlijden? Indien ja zijn er verschillen in geslacht, leeftijd, woonplaats, etc. ?

Ben er mij van bewust dat dat correlatie niet noodzakelijk causaliteit betekent.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 15:46   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Ik weet dan ook niet waarom weer land na land stilaan weer op slot gaat. Zet je maar krap want ik denk niet dat we het einde van de maand halen eer alles hier weer op slot gaat.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aken~aa7c8d6c/
Oud 5 juli 2020, 16:47   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het ergste moet altijd nog komen.
Titel: Dit trieste lot staat het heelal de komende miljarden jaren te wachten
https://www.hln.be/wetenschap-planee...hten~a47e37e7/

fragmentje:

Over 1,3 miljoen jaar: ster slingert ruimtestenen onze kant op

Gliese 710, onthou die naam. De ster, die nu op zo’n 62 lichtjaar afstand van de aarde staat, komt over 1,3 miljoen jaar wel erg dichtbij. Volgens gegevens van ruimtesatelliet Gaia, de satelliet die een driedimensionale kaart maakt van alle sterren in de Melkweg, passeert Gliese 710 dan op zo’n 0,2 lichtjaar van de zon.

Dat is kosmisch gezien akelig dichtbij, stelt astronoom Rien van de Weijgaert (Universiteit Groningen). “Je vliegt dan door de oortwolk”, zegt hij, een wolk met miljarden kometen die als een uitgestrekte, ijle bol om het zonnestelsel hangt. Gliese 710 kan die kometen zodanig opschudden dat ze alle kanten op caramboleren, óók richting aarde, zo bevestigde een andere groep astronomen onlangs nog

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 17:03   #95
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet dan ook niet waarom weer land na land stilaan weer op slot gaat. Zet je maar krap want ik denk niet dat we het einde van de maand halen eer alles hier weer op slot gaat.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aken~aa7c8d6c/
Wel, ik weet het ook niet waarom die lockdowns er nu weer komen. Hou afstand, was je handen en vermijd massaevents.
Ik heb het hier op dit forum al ettelijke malen aan de voorstanders van de lockdown gevraagd, maar nooit een echt antwoord gekregen : waarom zijn jullie dan geen voorstander van een lockdown + alle andere maatregelen om die jaarlijkse 1000/2000 griepdoden te voorkomen? Die zijn even hard dood als die coronadoden hoor.
Maar met corona schiet iedereen in paniekmodus en gaan we weer overreageren.
Oud 5 juli 2020, 17:04   #96
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het ergste moet altijd nog komen.
Titel: Dit trieste lot staat het heelal de komende miljarden jaren te wachten
https://www.hln.be/wetenschap-planee...hten~a47e37e7/

fragmentje:

Over 1,3 miljoen jaar: ster slingert ruimtestenen onze kant op

Gliese 710, onthou die naam. De ster, die nu op zo’n 62 lichtjaar afstand van de aarde staat, komt over 1,3 miljoen jaar wel erg dichtbij. Volgens gegevens van ruimtesatelliet Gaia, de satelliet die een driedimensionale kaart maakt van alle sterren in de Melkweg, passeert Gliese 710 dan op zo’n 0,2 lichtjaar van de zon.

Dat is kosmisch gezien akelig dichtbij, stelt astronoom Rien van de Weijgaert (Universiteit Groningen). “Je vliegt dan door de oortwolk”, zegt hij, een wolk met miljarden kometen die als een uitgestrekte, ijle bol om het zonnestelsel hangt. Gliese 710 kan die kometen zodanig opschudden dat ze alle kanten op caramboleren, óók richting aarde, zo bevestigde een andere groep astronomen onlangs nog
Who cares ?
Oud 5 juli 2020, 17:10   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik weet het ook niet waarom die lockdowns er nu weer komen. Hou afstand, was je handen en vermijd massaevents.
Ik heb het hier op dit forum al ettelijke malen aan de voorstanders van de lockdown gevraagd, maar nooit een echt antwoord gekregen : waarom zijn jullie dan geen voorstander van een lockdown + alle andere maatregelen om die jaarlijkse 1000/2000 griepdoden te voorkomen? Die zijn even hard dood als die coronadoden hoor.
Maar met corona schiet iedereen in paniekmodus en gaan we weer overreageren.

Ik betwijfel of je hier op dit forum veel mensen zal vinden die beslissingen nemen omtrent Lockdowns.
Oud 5 juli 2020, 17:13   #98
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of je hier op dit forum veel mensen zal vinden die beslissingen nemen omtrent Lockdowns.
En toch hebben ze er een mening over ...
Oud 5 juli 2020, 18:31   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch hebben ze er een mening over ...
Meningen zijn als konten iedereen heeft er één.

Mijn mening is duidelijk. Als iedereen zich aan wat basisregels zou houden zouden we zeker een grote sprong voorwaarts maken.
Afstand houden....handhygiëne en mondmasker waar het moet.

Echter is het net dat dat ik omzeggens niet meer zie. Vandaag nog boodschappen gedaan in een kleine Delhaize. Omzeggens niemand meer met mondmasker. Ook de kassiersters niet.
Aan de kassa stonden mensen al weer veel dichter achter elkaar.
Ook toen ik vrijdag iets ging drinken zag ik geen voorzichtigheid meer ....
Hoeveel van die mensen nog hun handen wassen alvorens en na het winkelen vraag ik me af maar ik denk niet veel.
Misschien dat de mensen die nog wel wat voorzichtig (willen) blijven gewoon de mensen zijn die nog steeds zo weinig mogelijk buitenkomen.

Ik vrees dat we er nooit zullen uitkomen zoals we bezig zijn. Mijn voorspelling van 2027 zou nog wel eens kunnen bewaarheid kunnen worden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2020 om 18:41.
Oud 5 juli 2020, 21:39   #100
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meningen zijn als konten iedereen heeft er één.

Mijn mening is duidelijk. Als iedereen zich aan wat basisregels zou houden zouden we zeker een grote sprong voorwaarts maken.
Afstand houden....handhygiëne en mondmasker waar het moet.

Echter is het net dat dat ik omzeggens niet meer zie. Vandaag nog boodschappen gedaan in een kleine Delhaize. Omzeggens niemand meer met mondmasker. Ook de kassiersters niet.
Aan de kassa stonden mensen al weer veel dichter achter elkaar.
Ook toen ik vrijdag iets ging drinken zag ik geen voorzichtigheid meer ....
Hoeveel van die mensen nog hun handen wassen alvorens en na het winkelen vraag ik me af maar ik denk niet veel.
Misschien dat de mensen die nog wel wat voorzichtig (willen) blijven gewoon de mensen zijn die nog steeds zo weinig mogelijk buitenkomen.

Ik vrees dat we er nooit zullen uitkomen zoals we bezig zijn. Mijn voorspelling van 2027 zou nog wel eens kunnen bewaarheid kunnen worden.
Juist, we dienen dubbel zo hard onze handen wassen! Minimaal 20 x per dag. Meer is vanzelfsprekend beter.

Het beste is geen 1,5 meter sociale afstand maar 3 meter. 5 meter is uiteraard ook nog beter. De wetenschap dient hiervoor het optimum te bepalen. Achteraf zien politici wat mogelijk is.

En een mondkapje is niet genoeg, alle lichaamsopeningen dienen afdoende afgeschermd of desnoods afgesloten! Dit is hoogdringend!

Laatst gewijzigd door fcal : 5 juli 2020 om 21:40.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be