Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2020, 09:28   #81
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maak er het beste van samen met "She Who Must Be Obeyed".
Hou ons op de hoogte, mate!
Doe ik zeker.
She is thuis met de kinderen. Ik ben op inspectie/verkenning. Nog een tiental dagen en ik mag eindelijk verder doorreizen naar Brisbane.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 09:35   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Vandaag mijn vierde dag in hotelkamer in Sydney. Ik mag de kamer niet uit en de maaltijden (ontbijt, lunch en dinner) worden aan de deur gebracht. Er wordt drie keer op de deur geklopt; en dat is het signaal dat het eten beschikbaar is.
Het is een Australische traditie. Zij willen altijd de pandemie een jaar later als de anderen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 09:37   #83
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een Australische traditie. Zij willen altijd de pandemie een jaar later als de anderen.
Heeft iemand u al gezegd dat uw cynisme best wel te pruimen valt?

— Jeremy Clarkson
Oud 13 juli 2020, 09:39   #84
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe ik zeker.
She is thuis met de kinderen. Ik ben op inspectie/verkenning. Nog een tiental dagen en ik mag eindelijk verder doorreizen naar Brisbane.
Trouwens, wat mij persoonlijk interesseert: hoe was de vliegreis? (Biz of Eco). En hoe waren de lounges in transit (Changi?)
-Om me mentaal helpen voor te bereiden op mijn eventuele trip, hopelijk in de drie of vier volgende maanden.-
Oud 13 juli 2020, 09:43   #85
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat mij persoonlijk interesseert: hoe was de vliegreis? (Biz of Eco). En hoe waren de lounges in transit (Changi?)
-Om me mentaal helpen voor te bereiden op mijn eventuele trip, hopelijk in de drie of vier volgende maanden.-
Ik vloog via Qatar.
Hoewel ik betaalde voor economy, ben ik om één of andere reden (vermoedelijk mijn natuurlijke charme) in business beland.
Transit was amper één uur, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Bij Qatar is business echt wel business.Zelfs het water op de toiletten is geparfumeerd ...

— Jeremy Clarkson
Oud 13 juli 2020, 09:50   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vloog via Qatar.
Hoewel ik betaalde voor economy, ben ik om één of andere reden (vermoedelijk mijn natuurlijke charme) in business beland.
Transit was amper één uur, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Bij Qatar is business echt wel business.Zelfs het water op de toiletten is geparfumeerd ...
Lol. Zijt ge met uwe kop in 't toilet gaan hangen?
Soit, dus geen belemmeringen in de cabin-service (masker? eten, drank & schnabbels?) daar ik je er niks over zie schrijven. Dat klinkt positief. (Ik vlieg wel trouw Marco Polo met Cathay en hopelijk zal hun service ook optimaal blijven.)
Oud 13 juli 2020, 09:54   #87
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Soit, dus geen belemmeringen in de cabin-service (masker? eten, drank & schnabbels?) daar ik je er niks over zie schrijven. Dat klinkt positief. (Ik vlieg wel trouw Marco Polo met Cathay en hopelijk zal hun service ook optimaal blijven.)
Enkel op de luchthaven moest je zo een face shield dragen.
Dat werd voorzien daar de maatschappij.

In het vliegtuig zelf, vermoed ik mondmaskers; maar gezien ik in zo een afgesloten cabine zat, heb ik daar weinig of niets van gemerkt. Dat was op zich een grote luxe. En als ik dan één keer in mijn leven als per reden waarom dan ook in biz beland, dan was dit de best mogelijke timing ...

Cathay is een meer dan degelijke maatschappij, dus ik kan alleen maar aannemen dat dit het geval zal zijn.

— Jeremy Clarkson
Oud 13 juli 2020, 21:08   #88
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het zijn niet de politici maar corona dat de economie verwurgd heeft.
Neen hoor, de door de panikerende regeringsbavianen ingestelde lockdown heeft de economie kreupel gemaakt, met als bijkomend gevolg dat er de komende jaren mondiaal véél meer doden zullen vallen, dan wat dat virus ooit zal kunnen kunnen.
Ik dacht dat er al voldoende berichten en artikels verschenen zijn, die dat bevestigen.
Oud 13 juli 2020, 21:19   #89
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijdens het opstijgen en landen spelen ze nog altijd datzelfde schijtliedje zoals 30-40 jaar leden? Een eeuwigheid dat ik nog met Cathay heb gevlogen en toevallig had ik in maart dit jaar geboekt met hen maar de corona heeft er anders over beslist
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 21:44   #90
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Neen hoor, de door de panikerende regeringsbavianen ingestelde lockdown heeft de economie kreupel gemaakt, met als bijkomend gevolg dat er de komende jaren mondiaal véél meer doden zullen vallen, dan wat dat virus ooit zal kunnen kunnen.
Ik dacht dat er al voldoende berichten en artikels verschenen zijn, die dat bevestigen.
cool, geef eens wat bronnen die bevestigen dat in de komende jaren veel meer doden gevallen zijn dan wat corona in totaal heeft veroorzaakt
Oud 14 juli 2020, 01:30   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tijdens het opstijgen en landen spelen ze nog altijd datzelfde schijtliedje zoals 30-40 jaar leden? Een eeuwigheid dat ik nog met Cathay heb gevlogen en toevallig had ik in maart dit jaar geboekt met hen maar de corona heeft er anders over beslist
Awel, gij vloog Cathay blijkbaar in tijden dat ik enkel SIA vloog. (hoofdreden was tussenstop gratis mogelijk in Malé voor weekje duikvakantie toendertijd.)
Geen idee mbt vroegere liedjes aan boord bij Cathay maar hun huidige cabin is er ook zeker niet op achteruit gegaan. Kijk maar:

Plus: ik heb nog een flink aantal Marco Polo airmiles die ik gebruik voor upgrades, dus hopelijk overleven ze de huidige miserie. Onze lokale overheid heeft ze wel al een aantal miljard $ cash toegestopt sinds vorige maand. De schatkist van Hong Kong kan dat nog steeds gemakkelijk verdragen.
"Poervoe ke sa doere". Da's het hele eieren eten, nu!
Los daarvan: Cathay is zeker OK wat mij betreft maar SIA blijft tot heden mijn favoriet in de S.-E. Asia vliegwereld.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 juli 2020 om 01:51.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 05:06   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
cool, geef eens wat bronnen die bevestigen dat in de komende jaren veel meer doden gevallen zijn dan wat corona in totaal heeft veroorzaakt
https://www.nbcnews.com/news/world/u...nturn-n1189326

Citaat:
An additional 130 million people could be on the brink of starvation by the end of 2020 as a result of the outbreak and its economic ramifications.
Zelfs al zijn ze met een factor 100 mis, dat is dan nog altijd meer dan het dubbele van het aantal corona doden tot hier toe, he.

Dus daar is niet de minste twijfel over dat de maatregelen een veelvoud aan doden veroorzaken dan corona. Zoveel is duidelijk. Maar dat lijkt mij ook normaal. Maatregelen dienen altijd om de zaken erger te maken. Anders zou men ze niet moeten dwingen. Als men ze dwingt, is het wel degelijk omdat mensen er weerstand tegen hebben omdat het de zaken erger maakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2020 om 05:09.
Oud 14 juli 2020, 08:45   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zweden was er geen lockdown...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 22:18   #94
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
At your service, ma’am.
To start with:

“Hoogleraar psychologie Michaela Schippers doet tijdens een interview met Café Weltschmerz een aantal opmerkelijke uitspraken over de lockdown.
Ze somt een aantal gevolgen van de lockdown op, waarvan ze zegt dat deze veel schadelijker zijn, dan die van het virus zelf.
– 60 miljoen werklozen in Europa
– 375.000 mensen zijn gestorven aan covid-19 op een bevolking van 7 miljard
– maximaal zullen 1 miljoen mensen aan corona overlijden, die gemiddeld 80 jaar oud zijn, met onderliggende ziektes
– 100 miljoen mensen komen van de honger om
– in Engeland is door huiselijk geweld het aantal doden verdubbeld
– Bij 80% van de mensen die al mentale problemen hadden is dit nog erger geworden
– mensen met kanker worden niet behandeld tijdens de lockdown”

https://www.dlmplus.nl/2020/06/08/ho...t-covid-virus/

Komt nog bij dat er tijdens de lockdown diagnoses, operaties en therapieën zijn uitgesteld, waarvan de gevolgen pas later zullen opduiken, nog los van de psychologische impact mbt het consumptie- en investeringsvertrouwen.
Voeg daar nog wereldwijd de gevolgen bij van de massa's faillissementen en werklozen en men kan gerust stellen dat de lockdown meer doden gaat opleveren dan het virus zelve.

Dit is ook een mooitje om te lezen:

Avondklok en lockdown zijn in Afrika grotere bedreiging voor gezondheid dan corona

https://www.volkskrant.nl/columns-op....google.com%2F

Cool enough 4 U?
Oud 15 juli 2020, 22:19   #95
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Zweden was er geen lockdown...

Gevolg: 5600 doden.
België mét lockdown: bijna het dubbele.
Conclusie: lockdown heeft niets geholpen, trouwens, na het opheffen ervan zijn er nog amper doden gevallen.
Oud 15 juli 2020, 22:26   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorbereiden op wat ? Uren in een vliegtuig zitten of op een luchthaven rondlopen heb ik nog nooit gedaan voor de lol. Het is een zure appel die je moet doorbijten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 22:30   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevolg: 5600 doden.
België mét lockdown: bijna het dubbele.
Conclusie: lockdown heeft niets geholpen, trouwens, na het opheffen ervan zijn er nog amper doden gevallen.
Moeilijk te zeggen of U zou moeten kunnen weten hoeveel doden er zouden zijn geweest in België zonder lockdown.

En een land vergelijken met 22 inw per km² met een land als het onze met bijna 400 inw per km² is niet echt relevant.

U moet België niet vergelijken met Zweden dan wel met Stockholm daar waar bijna alle doden zijn gevallen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juli 2020 om 22:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 22:50   #98
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moeilijk te zeggen of U zou moeten kunnen weten hoeveel doden er zouden zijn geweest in België zonder lockdown.

En een land vergelijken met 22 inw per km² met een land als het onze met bijna 400 inw per km² is niet echt relevant.

U moet België niet vergelijken met Zweden dan wel met Stockholm daar waar bijna alle doden zijn gevallen
Idd, in Stockholm zijn veruit de meeste doden gevallen, net zoals in België de meeste doden zijn gevallen in...de rusthuizen, veelal wegens het gebrek aan kennis mbt de virusoverdracht én dito mondmaskers:

"Alleen in de verpleeghuizen heeft de aanpak niet gewerkt, geeft Tegnell toe. ,,Meer dan de helft van de overlijdens heeft plaatsgevonden in de rusthuizen, vooral in de regio Stockholm”, verklaart de viroloog. Hij wijt de hoge tol aan een gebrek aan opleiding van de medewerkers en mogelijk een taalbarrière. ,,Maar we moeten dat zeker grondig onderzoeken. We bekijken dat niet als een falen van ons beleid, maar wel als een falen van de werking van onze rusthuizen. We krijgen trouwens signalen uit Denemarken dat ook zij meer problemen krijgen in de woonzorgcentra.”

https://www.ad.nl/buitenland/zweedse...ww.google.com/
Oud 16 juli 2020, 00:35   #99
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorbereiden op wat ? Uren in een vliegtuig zitten of op een luchthaven rondlopen heb ik nog nooit gedaan voor de lol. Het is een zure appel die je moet doorbijten.
Iedereen heeft het recht te kiezen voor betere of slechtere accommodatie voor zijn transport.
Hier komen klagen wanneer men voor het laatste kiest is zo Bembemmerig, Fredje.

Langs de andere kant, klagen is averechts populair, toegegeven.
Oud 16 juli 2020, 05:34   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk, voeg aan Belgie een tiende van de Atlantische oceaan, en de gemiddelde bevolkingsdichtheid daalt ook enorm. In Zweden hebben ze steden en gigantische onbewoonde bossen. In Belgie hebben ze steden, en veel minder onbewoonde bossen. Maar de zieken en doden vallen niet in die bossen, maar wel in die steden.

Citaat:
Juist. En de dichtheid in Stockholm is ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be