Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2020, 21:44   #81
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Meestal met mensen die daar niet thuishoren
Voorhechtenis wordt inderdaad misbruikt maar zonder deze en met degene die hun korte celstraf niet moeten uitzitten of deze kunnen afkopen zal het er toch stampvol zitten.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 21:55   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Voorhechtenis wordt inderdaad misbruikt maar zonder deze en met degene die hun korte celstraf niet moeten uitzitten of deze kunnen afkopen zal het er toch stampvol zitten.
Ja als je iedereen die eens een andere drug gebruikt dan onze gesponsorde harddrug Alcohol achter de tralies wil dan zit het natuurlijk altijd rap vol.
Stel U voor dat we de gebruikers van dat spul ook opsluiten.....dan zit de helft van België in den bak paters trappisten incluis

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2020 om 21:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 05:05   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bedreigt wel serieus uw leven. Op uw 40 terug moeten leren stappen en eten.....en longen die aangetast zijn voor het leven. Akkoord ge zijt dan nog niet direct dood.
Voila, meer moet dat niet zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 05:06   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat versta je niet in mijn post die je quootte, en specifiek:
Zeer onaangenaam. En dat is dan nog het allerminste dat je kan meemaken met corona.
Natuurlijk niet. Het allerminste dat je kan meemaken met corona, is asymptomatisch zijn, en niet eens weten dat je ziek was.
Oud 20 juli 2020, 07:30   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bedreigt wel serieus uw leven. Op uw 40 terug moeten leren stappen en eten.....en longen die aangetast zijn voor het leven. Akkoord ge zijt dan nog niet direct dood.
Dat is enkel als ze je aan de geforceerde beademing leggen, dat is de directe oorzaak, niet de corona. Tegenwoordig denken ze 10 keer na voordat ze iemand daaraan hangen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 12:35   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet niet of er hier cijfers zijn maar in de VS zijn 60% van de nieuwe gevallen tussen 18 en 49 jaar oud, slechts 9% jonger dan 18.

https://www.foxnews.com/health/almos...alth-officials
Oud 22 juli 2020, 13:59   #87
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik weet niet of er hier cijfers zijn maar in de VS zijn 60% van de nieuwe gevallen tussen 18 en 49 jaar oud, slechts 9% jonger dan 18.

Hoogstwaarschijnlijk zijn er hier bij ons veel meer jongeren besmet dan geweten.
Maar zij zijn niet ziek of hebben er geen last van.

Dus blijven ze uit het vizier.

Het is pas als ze bij "ouderen" komen die er ziek van zijn, dat de besmetingscijfers omhoog gaan. Omdat die wel naar een huisarts gaan.

Laatst gewijzigd door De Prof : 22 juli 2020 om 14:01.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 14:50   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"jongeren" zijn mensen van 35 jaar he
Oud 22 juli 2020, 16:04   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ze het juiste kleurtje hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 16:21   #90
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
doet me aan jongeren en kinderen denken

2 ?* 3 weken geleden was het:
kinderen worden niet ziek
kinderen geven eht virus neit door
kinderen hebben er geen last van

omwille van die redenen mochten scoutskampen, speelpleinen ed allemaal open.
we zijn geen 2 weken verder en de ene na de andere wordt opgedoekt omdat kinderen besmet raken.
veilige bubbel, kind ziek en alle andere kinderen worden vrolijk naar huis gestuurd.
eens contact met de ouders mogen die dus ook onmiddleijk 2 weken in quarantaine. houdt dat steek?

heren experten,
leg dat nu eens uit, samen met de rest vh onbeantwoorde vragenlijstje

Laatst gewijzigd door 1207 : 22 juli 2020 om 16:22.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 16:38   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk zijn er hier bij ons veel meer jongeren besmet dan geweten.
Maar zij zijn niet ziek of hebben er geen last van.

Dus blijven ze uit het vizier.

Het is pas als ze bij "ouderen" komen die er ziek van zijn, dat de besmetingscijfers omhoog gaan. Omdat die wel naar een huisarts gaan.
Inderdaad, besmettingsgraad moet veel hoger zijn bij jongeren, ze hebben er gewoon veel minder last van. Dat is ook het probleem bij de jeugdkampen, ze worden soms preventief getest en dan zit er altijd wel ene tussen die besmet is.
Oud 22 juli 2020, 16:42   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

we zijn geen 2 weken verder en de ene na de andere wordt opgedoekt omdat kinderen besmet raken.
veilige bubbel, kind ziek en alle andere kinderen worden vrolijk naar huis gestuurd.
eens contact met de ouders mogen die dus ook onmiddleijk 2 weken in quarantaine. houdt dat steek?

heren experten,
leg dat nu eens uit, samen met de rest vh onbeantwoorde vragenlijstje
Vanaf 10 jaar zijn kinderen even besmettelijk als volwassenen, ze gebruiken dus de kinderen en scholen om aan groepsimmuniteit te komen zonder het te willen toegeven. Ze hebben iedereen zo bang gemaakt dat ze moeten doen alsof kinderen niet zo besmettelijk zijn.

https://www.nytimes.com/2020/07/18/h...n-schools.html

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 juli 2020 om 16:42.
Oud 22 juli 2020, 16:43   #93
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt jongeren, en je hebt "jongeren"
Oud 22 juli 2020, 16:44   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat was vooral om de scholen kunnen te openen. Maar het lijkt toch wel zo te zijn dat dit een van de grote verschillen is met griep.

Citaat:
Niks houdt steek in de maatregelen, dat is trouwens het enige betrouwbare erin.

Het lijkt erop dat kinderen minder besmettelijk zijn. Toch in vergelijking met griep waar kinderen een van de voornaamste vectoren zijn. Maar hoe groot dat effect is, is niet met een dubbelblinde studie nagegaan he.

Dat is nu net wat ik de overheden verwijt: van geen heel grondig systematisch onderzoek te doen naar alle besmettingen. Het zijn kleine onderzoeksgroepen die maar wat data moeten verzamelen en zo, en daar grootse conclusies uit trekken, terwijl niks grondig is bestudeerd.

Het punt is wel dat onze maatschappij nu eenmaal gericht is op het samenzetten van kinderen omdat dat de ouders vrij maakt om kunnen productief te zijn. Als je daar aan raakt, dan valt gans het productie schema van onze maatschappij ineen. Dus moeten we wel die kinderen blijven samenzetten, of daardoor nu mensen doodvallen of niet he.
Oud 22 juli 2020, 16:52   #95
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De kinderen? Of de leiders?
Citaat:
Iemand van de leiding van Klein-Vorst had bij Chirojeugd Vlaanderen een opleiding tot monitor gevolgd en kreeg nadien een telefoontje met de melding dat in die bubbel een besmetting was vastgesteld.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 07:07   #96
Trots op Vlaanderen
Vreemdeling

Standaard

Een groot deel van de besmettingen komt van twintigers. Het zijn vooral studenten die net na hun examens iets te weinig rekening hielden met de maatregelen, dat klopt.
Maar je kan toch niet de schuld schuiven in de schoenen van alle jongeren?
Er zijn ook jongeren of studenten naar een café gegaan waar ze de maatregelen perfect respecteerden, er zijn ook jongeren die er alles aan doen om niet besmet te raken(omdat ze bijvoorbeeld risicopatiënt zijn), er zijn jongeren die wel verantwoordelijk zijn, de meerderheid zelfs. Want als alle jongeren zouden de regels aan hun laars lappen, dan zouden we wat zien.

Ik ben zelf 15 jaar, ik studeer economie-wiskunde, maar ik heb nog geen enkele regel overtreden. Ik blijf zoveel mogelijk thuis. Ik hou het eens bij een wandeling of een andere kleine activiteit, maar ik zal niet op reis gaan of niet op café gaan.

Ik wil ook nog eens zeggen dat op café werd gepromoot door vele politieke partijen onder het motto: "Steun onze horeca!".
Geen schuld van alle jongeren!
Trots op Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 07:09   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trots op Vlaanderen Bekijk bericht
Een groot deel van de besmettingen komt van twintigers. Het zijn vooral studenten die net na hun examens iets te weinig rekening hielden met de maatregelen, dat klopt.
De vraag is gewoon: waarom zouden zij dat doen ? Waarom zouden zij een deel van hun comfort vrijwillig verder opgeven, na al wat hen al werd afgepakt op dwangmatige manier, voor een probleem dat hen niet aanbelangt ?

Als "jongere" is het veel beter om corona op te doen. Nadien ben je dan immers "vrij" en weet je dat je je familie en zo niet meer kan besmetten. Waarom dat uitstellen ? Vroeg of laat doe je het toch op.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2020 om 07:10.
Oud 23 juli 2020, 07:34   #98
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zijn vooral studenten die net na hun examens iets te weinig rekening hielden met de maatregelen, dat klopt.
Heb je enige data om die stelling te onderbouwen? In de recente besmettingscijfers zitten blijkbaar inderdaad veel 20-jarigen - maar is er ook bewijs dat die besmette jongeren de maatregelen niet naleefden? Als de overheid zegt dat het veilig en toegelaten is om met 15 man op café te gaan, moet je het vervolgens de bevolking niet kwalijk nemen als ze dat inderdaad ook doen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 07:37   #99
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je kan toch niet de schuld schuiven in de schoenen van alle jongeren?
Er zijn ook jongeren of studenten naar een café gegaan waar ze de maatregelen perfect respecteerden, er zijn ook jongeren die er alles aan doen om niet besmet te raken(omdat ze bijvoorbeeld risicopatiënt zijn), er zijn jongeren die wel verantwoordelijk zijn, de meerderheid zelfs. Want als alle jongeren zouden de regels aan hun laars lappen, dan zouden we wat zien.

Ik ben zelf 15 jaar, ik studeer economie-wiskunde, maar ik heb nog geen enkele regel overtreden. Ik blijf zoveel mogelijk thuis. Ik hou het eens bij een wandeling of een andere kleine activiteit, maar ik zal niet op reis gaan of niet op café gaan.

Ik wil ook nog eens zeggen dat op café werd gepromoot door vele politieke partijen onder het motto: "Steun onze horeca!".
Geen schuld van alle jongeren!
Niemand heeft schuld hieraan, het is een nieuw virus en we moeten er gewoon door.

Als jongere zou je het beter zo vlug mogelijk krijgen zodat je een immuniteit krijgt, gewoon wat wegblijven van je oma en opa.
Oud 23 juli 2020, 08:15   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Heb je enige data om die stelling te onderbouwen? In de recente besmettingscijfers zitten blijkbaar inderdaad veel 20-jarigen - maar is er ook bewijs dat die besmette jongeren de maatregelen niet naleefden? Als de overheid zegt dat het veilig en toegelaten is om met 15 man op café te gaan, moet je het vervolgens de bevolking niet kwalijk nemen als ze dat inderdaad ook doen.
Inderdaad, men gaat er altijd maar van uit dat de "maatregelen" veel zouden doen tegen "besmettingen". Het is niet omdat men de maatregelen volgt dat men minder besmet zal geraken he. Men gaat gewoon minder boetes krijgen, maar dat is zo ongeveer het enige "nut" van de maatregelen te volgen: die doen niet veel aan "besmettingen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be