Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2020, 18:44   #81
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat artikel te negatief, als je de gegevens in het artikel zelf bekijkt. Het halveren of zo van de virale load is op zich een goeie zaak, vooral in licht besmettende omgevingen.

Ik ben ook niet akkoord met de stelling dat een masker dragen "meer risico" zou brengen. Dit is geredeneerd vanuit een ziekenhuis-standpunt.

Men moet goed begrijpen dat een masker dragen in 99.9% van de gevallen geen enkel virus zal zien. Het is voor die ene keer op 1000 of zo dat je toevallig eens een zieke tegenkomt, EN dat die zieke een virale belasting zou geven die U ziek maakt.

Welnu, aangezien een grote virale belasting (zeg 5000 virus deeltjes) toch in elk geval niet tegengehouden wordt door het masker, is het masker niet "gevaarlijk": je wordt ziek, met of zonder.

Het is als die zieke U, zeg maar, 120 virusdeeltjes geeft, en het masker maakt daar 70 van, dat uw masker U gered heeft (men neemt aan dat je 100 virus deeltjes nodig hebt, gemiddeld, om ziek te worden). Dan zijn er 50 op uw masker blijven plakken. Die beginnen te desintegreren, en een uur later zijn er al een stuk minder. Wel, wat er overblijft gaat U niet omzeep helpen he, zelfs al lek je je masker af.

Men doet alsof de meeste maskers zwaar besmet zouden zijn, maar dat is niet zo. 99.9% van de maskers gaan nooit een virusdeeltje zien. Dat ene masker op 1000 zal U misschien van een infectie redden, en gaat U nadien toch niet ziek maken.
Maar bij de meeste superspread events is de hoeveelheid virussen en verblijfsduur wel zo groot dat de effectiviteit zoveel kleiner gaat zijn dat het masker niet echt veel verschil uitmaakt.

Een andere mogelijke reden dat een masker wel 'gevaarlijker' zou kunnen zijn is dat de grote druppels in het masker blijven zitten ipv van op de grond te vallen en dat in het masker de virussen van de grote druppels opgenomen worden door de kleine druppels in de ademlucht en zo extra aerosol voortbrengen.

Je kan het ook zo oplossen.

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 31 juli 2020 om 18:52.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 19:05   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Maar bij de meeste superspread events is de hoeveelheid virussen en verblijfsduur wel zo groot dat de effectiviteit zoveel kleiner gaat zijn dat het masker niet echt veel verschil uitmaakt.
Dat weet ik zelfs niet. De virale load is misschien niet enorm, de ruimtelijke spreiding daarentegen wel.

Maar al dat zou uitgeprobeerd moeten worden met vrijwilligers he.

Citaat:
Een andere mogelijke reden dat een masker wel 'gevaarlijker' zou kunnen zijn is dat de grote druppels in het masker blijven zitten ipv van op de grond te vallen en dat in het masker de virussen van de grote druppels opgenomen worden door de kleine druppels in de ademlucht en zo extra aerosol voortbrengen.
Ha, een virus-verstuiver dus Masker geregeld in alcohol dompelen

Citaat:

Enkel maar als iedereen een duikerspak draagt, want de uitademlucht is niet gefilterd he ! En heel heel goed opletten waar je de compressor zet
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 19:12   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Prima outfit zo Covid-19 gericht dan wel want ...
Oud 31 juli 2020, 19:39   #84
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik zelfs niet. De virale load is misschien niet enorm, de ruimtelijke spreiding daarentegen wel.

Maar al dat zou uitgeprobeerd moeten worden met vrijwilligers he.

Ha, een virus-verstuiver dus Masker geregeld in alcohol dompelen

Enkel maar als iedereen een duikerspak draagt, want de uitademlucht is niet gefilterd he ! En heel heel goed opletten waar je de compressor zet
Vullen met Lach-gas meteen de oplossing om negatieven psychologische toestanden wegens isolement te omzeilen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 19:42   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Vullen met Lach-gas meteen de oplossing om negatieven psychologische toestanden wegens isolement te omzeilen.
Oeioeioei, als een zieke begint te lachen dan gaat die veel virussen in het rond gooien zulle.

Het is misschien daarom dat ze iedereen depressief willen krijgen, zo lachen we minder, en stopt de verspreiding op die manier ?

Dus, lachgas of traangas ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2020 om 19:42.
Oud 31 juli 2020, 19:44   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik geef het masker voor mezelf 14 dagen respijt.
Half augustus mee of tegen uw zin draag ik het niet meer.

In deze temperatuur en met mijn intensief werk is dat niet te doen. Het wordt soms zwart voor mijn ogen van de hitte. Ik werk op ladders en hoogtes en het zweet gutst van mijn lijf. Dit gaat niet. Ik zit niet net als jullie ganse dagen op een terras of naast de airco.

Verzin iets anders, ik doe dan niet meer mee met jullie collectieve waanzin.

Ps mijn boetes ga ik ook niet betalen.
Zondag ll. zagen we een vader & zoon met een echt gasmasker !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 21:44   #87
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef het masker voor mezelf 14 dagen respijt.
Half augustus mee of tegen uw zin draag ik het niet meer.

In deze temperatuur en met mijn intensief werk is dat niet te doen. Het wordt soms zwart voor mijn ogen van de hitte. Ik werk op ladders en hoogtes en het zweet gutst van mijn lijf. Dit gaat niet. Ik zit niet net als jullie ganse dagen op een terras of naast de airco.

Verzin iets anders, ik doe dan niet meer mee met jullie collectieve waanzin.

Ps mijn boetes ga ik ook niet betalen.
Een goede raad van de VRT :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-je-niet-verw/

Citaat:
Een mondmasker dragen veroorzaakt op heel warme dagen extra hinder. "Als je het benauwd krijgt bij het ademhalen, mag je dat zeker niet verwarren met COVID-19. Als je twijfelt, moet je je laten onderzoeken

Waanzin idd

Dit is het niveau.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 31 juli 2020 om 22:03.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 23:20   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Ook hier droppen:

https://pws.byu.edu/covid-19-and-mas...eCW5RRP7bqs-Q8

Citaat:
Masks prevent infected people from spreading the virus to others by trapping the respiratory droplets (tiny moisture particles) that are produced when we cough, speak, and breathe10,12,13. Cloth masks can stop 90% or more of the dispersal of droplets carrying the virus12,14. There is some evidence that cloth masks also protect the wearer from infection7,8, though this is less certain.
Oud 31 juli 2020, 23:43   #89
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Psychopathic traits linked to non-compliance with social distancing guidelines amid the coronavirus pandemic

New research provides some initial evidence that certain antagonistic personality traits are associated with ignoring preventative measures meant to halt the spread of the novel coronavirus SARS-CoV-2.
https://www.psypost.org/2020/06/psyc...pandemic-56980
Wie zich niet asociaal gedraagt heeft psychopatische neigingen.
Ook hier geldt weer de wet van omkering.

En voor wie geen masker wil opzetten zijn de freaks nog bezig om met knip- en plakwerk weer een nieuw ziektebeeld samen te stellen voor hun bijbel, de DSM.
Bedankt Frankfurter Schülers!

Profiteer nog van je vrijheid zonder dwangbuis Mambo.
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 31 juli 2020 om 23:49.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 00:06   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar dat is gewoon een daad van agressie. De vraag was: waarom zou je regels WILLEN volgen, niet "wat is de beste strategie om zo weinig mogelijk agressie te ondergaan".
Ik ben geen anarchist. En ook geen meeloper in de massa.
Dit betekent niet dat ik alles zomaar slik als zoete koek. Kritisch zijn mag wel.
En ja, er wordt geluld waarbij je je de vraag stelt waar een mens mee bezig is.
Er is geen keuze. Als je slimmer bent dan een viroloog wetenschapper dan doe je wat je wilt, de boetes buiten beschouwing gelaten.
Voor de rest stel ik vast dat ieder toch doet wat moet. Op een paar enkelingen na die meewarig worden bekeken als ze moeten betalen.
Het kan niet zijn dat alle maatregelen die worden gevorderd en opgelegd zinloos zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 05:12   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor de rest stel ik vast dat ieder toch doet wat moet.
Dat is altijd zo als er zware dwang uitgeoefend wordt. Je kon destijds ook in de katoenplantages zeggen dat al die negers toch maar braaf deden wat blanke bwana hen zegde he. Die negerkes deden toch ook "wat moest".

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2020 om 05:12.
Oud 1 augustus 2020, 05:14   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het kan niet zijn dat alle maatregelen die worden gevorderd en opgelegd zinloos zijn.
Statistisch heb je gelijk, er zal toevallig wel een tussen zitten die per ongeluk iets doet. Beweren dat al die maatregelen zodanig perfect uitgedokterd zijn om perfect geen enkel effect te hebben is inderdaad een te zeldzame en moeilijke zaak om als een zekerheid te beschouwen.

Maar dat is niet eens de vraag. De echte vraag is: zelfs maatregelen die werken, willen we die wel ? Is de moeite die die maatregelen komt, wel waard wat het opbrengt ?

Zoals ik elders al stelde: zelfs werkende maatregelen zijn enkel maar objectief winstgevend voor een minderheid die beneden de kiesdrempel valt.
Maar 5% van de bevolking en waarschijnlijk veel minder heeft iets te winnen bij de niet-propagatie van deze epidemie. Voor de rest is het onmerkbaar, een verkoudheid, of iets griepachtigs in het ergste geval.

Je gaat geen verjaardagsfeestjes schrappen omdat je wel eens iets griepachtigs zou hebben he !

Wel, 95% van de mensen wordt nu gedwongen om dat verjaardagsfeestje te schrappen. Minder dan 5% kan er serieuze gezondheidsproblemen mee vermijden, of vermijden om dood te gaan. Een partij die zou opkomen voor die mensen op democratisch vlak zou niet eens een zetel in het parlement hebben, want onder de kiesdrempel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2020 om 05:17.
Oud 1 augustus 2020, 05:39   #93
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik was eergisteren nacht toch blij dat ik het masker op had. Een in een onverstaanbare taal broebelende man die net iemand anders een hand had gegeven begon plots serieus te hoesten toen hij me bijna kruiste. Ik was te verbouwereerd om hem aan te spreken of in elkaar te rammen maar heb wel onmiddellijk van masker gewisseld. Neen, het verbaasd me niets dat in dat deel van Antwerpen de stijging eerst is begonnen. Niet door pech zoals districtsburgemeesteres Marij Preneel beweert, maar doordat een aanzienlijk deel van de bevolking daar gewoon de meest elementaire hygiënische en afstandsregels aan haar broek lapt. Volgens mij zijn het ook niet de gelovige moslims die hierin in de fout gaan. Die zijn nog met enige vertraging bereikbaar via de moskeeën. Er loopt daar een pak ander volk rond die op geen enkele manier bereikbaar zijn voor informatie. Pech maai ijs. De verrijking van de multiculturele samenleving ja.

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 10:37   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een reden waarom ik geen masker wil dragen is omdat ik opgemerkt heb dat covid een zeer sterk medicijn is tegen alle andere ziekten.

Niemand sterft nog aan iets anders dan covid!

Just he?
Oud 1 augustus 2020, 10:43   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Gisteren was hij weer eens op TV één van de beste Pink Panther films met Peter Sellers in de hoofdrol nog.

Daar zat die leuke lachgas scene in.
Oud 1 augustus 2020, 13:39   #96
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik was eergisteren nacht toch blij dat ik het masker op had. Een in een onverstaanbare taal broebelende man die net iemand anders een hand had gegeven begon plots serieus te hoesten toen hij me bijna kruiste. Ik was te verbouwereerd om hem aan te spreken of in elkaar te rammen maar heb wel onmiddellijk van masker gewisseld. Neen, het verbaasd me niets dat in dat deel van Antwerpen de stijging eerst is begonnen. Niet door pech zoals districtsburgemeesteres Marij Preneel beweert, maar doordat een aanzienlijk deel van de bevolking daar gewoon de meest elementaire hygiënische en afstandsregels aan haar broek lapt. Volgens mij zijn het ook niet de gelovige moslims die hierin in de fout gaan. Die zijn nog met enige vertraging bereikbaar via de moskeeën. Er loopt daar een pak ander volk rond die op geen enkele manier bereikbaar zijn voor informatie. Pech maai ijs. De verrijking van de multiculturele samenleving ja.
Denk je nu echt dat iedereen die hoest besmet is met covid, je maakt jezelf zot.
Oud 1 augustus 2020, 13:41   #97
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een reden waarom ik geen masker wil dragen is omdat ik opgemerkt heb dat covid een zeer sterk medicijn is tegen alle andere ziekten.

Niemand sterft nog aan iets anders dan covid!

Just he?
Ha, goed gezien. Als we de behandeling nog wat kunnen verbeteren gaan we moeten proberen covid zolang mogelijk bij ons te houden.
Je gaat de gemiddelde leeftijd nogal naar omhoog zien schieten.
Oud 1 augustus 2020, 13:57   #98
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zijn de regel(s) "blijf in uw 'kot', blijf in uw eigen land " nog steeds van toepassing want ik heb hier aan de kust zo de flauwe indruk dat iedereren op straat/strand gezien wil worden?

Is dat een soort van megalomanie? (grootheidswaanzin in de zin van, mij kan er toch niets overkomen?)

Natuurlijk zit het weer daar voor iets tussen waarschijnlijk, het is dan ook véél te warm op huidig ogenblik.

Laat ik dit er dan ook maar even bijzetten om het allemaal nog 'leuker' te maken .

Politie moet ingrijpen na overrompeling in station van Oostende: "Het was zoals op een festival"

Best wel véél vreemdelingen (95%) die zo kriskras door elkaar aan het lopen waren.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2020 om 14:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:20   #99
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn de regel(s) "blijf in uw 'kot', blijf in uw eigen land " nog steeds van toepassing want ik heb hier aan de kust zo de flauwe indruk dat iedereren op straat/strand gezien wil worden?

Is dat een soort van megalomanie? (grootheidswaanzin in de zin van, mij kan er toch niets overkomen?)

Natuurlijk zit het weer daar voor iets tussen waarschijnlijk, het is dan ook véél te warm op huidig ogenblik.

Laat ik dit er dan ook maar even bijzetten om het allemaal nog 'leuker' te maken .

Politie moet ingrijpen na overrompeling in station van Oostende: "Het was zoals op een festival"

Best wel véél vreemdelingen (95%) die zo kriskras door elkaar aan het lopen waren.
Grote probleem hier was wel weer fantastische de stiptheid van de NMBS.
Oud 1 augustus 2020, 14:21   #100
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote probleem hier was wel weer fantastische de stiptheid van de NMBS.
Merk ik daar een beetje sarcasme?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be