Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2020, 16:31   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus u heeft het erover dat la Belgique al meer dan dertig jaar roet in het Vlaamse eten gooit; want daarvoor deed Vlaanderen het op alle vlakken veel en veel beter...
Maar ja, als je elke jaar je eigen fakturen en de overdreven fakturen, waar tegenover geen enkele vooruitgang staat, van het zuiden moet betalen...

Maar dat vegen onze franstaligen vrienden wel gewoon onder de mat; want daar zijn het zijzelf en alleen zijzelf die zwaar in de fout gaan...
Daarvoor waren het federale bevoegdheden.

Maar hoelang is men nu al bezig met de Oosterweel verbinding om het olympische dorp om linker over met het sportpaleis op rechter over te verbinden? Iets meer dan 15 jaar denk ik.
Hoelang is men nu al bezig het verhinderen van de verbinding tussen de Liefkenshoek en de aansluiting met de E17 in Beveren? Iets meer dan 30 jaar denk ik.
Hoelang is men al bezig met de verbreding van het Albertkanaal in Vlaanderen? Iets meer dan 35 jaar denk ik.

Ach ja, hoelang zijn ze nu al bezig met de Vlaamse scholen te moderniseren? Iets meer dan 30 jaar denk ik.
Hoe vaak is het onderwijssysteem in Vlaanderen al verandert de laatste 40 jaar, iets meer dan 6 keer denk ik.
Hoe lang is Vlaanderen nu al bezig de wachtlijsten voor mindervalide in te korten, terwijl ze steeds langer worden? Iets meer dan 39 jaar.

Allemaal bevoegdheden die al vanaf 1980: De tweede staatshervorming bij de gewesten liggen.

Maar je zegt het zelf, daarvoor deed Vlaanderen het veel beter.
Maar daarvoor was België een unitaire staat en bestond de Vlaamse overheid en regering niet.

Hoe gek het ook klinkt, niet de Waalse, maar de Vlaamse politici bestelen en bedriegen het Vlaamse volk.
Ook de Vlaamse politici in de federale regering.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 16:52   #82
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga nergens naartoe. Mijn doel is weerstand leveren tegen de vlaamse bezetter.
Jij weet dus niet meer wat je enige tijd geleden aangekondigd hebt. Dit kan wijzen op een vroege vorm van dementie ofwel ben je een geboren leugenaar. In ieder geval heb je een ernstig probleem.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 17:09   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is een hardnekkige mythe. Zoiets is nooit beslist.
Dat is gewoon een crapuleuze leugen, om het saucissenvolk op te dwepen.
Fascistoide propaganda.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 17:15   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Holala mensen die kritish zijn ten opzichte van de leer van de grote leider worden nogal aangepakt vandaag

Hoe DURFT Jantje kritiek geven op de formidabele realisaties van Vlaanderen ?
Waar haalt hij het recht om kritiek te geven op de Grote Leider, en de Blijde Boodschap in twijfel te trekken ?
Oud 7 augustus 2020, 20:37   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daarvoor waren het federale bevoegdheden.

Maar hoelang is men nu al bezig met de Oosterweel verbinding om het olympische dorp om linker over met het sportpaleis op rechter over te verbinden? Iets meer dan 15 jaar denk ik.
Hoelang is men nu al bezig het verhinderen van de verbinding tussen de Liefkenshoek en de aansluiting met de E17 in Beveren? Iets meer dan 30 jaar denk ik.
Hoelang is men al bezig met de verbreding van het Albertkanaal in Vlaanderen? Iets meer dan 35 jaar denk ik.

Ach ja, hoelang zijn ze nu al bezig met de Vlaamse scholen te moderniseren? Iets meer dan 30 jaar denk ik.
Hoe vaak is het onderwijssysteem in Vlaanderen al verandert de laatste 40 jaar, iets meer dan 6 keer denk ik.
Hoe lang is Vlaanderen nu al bezig de wachtlijsten voor mindervalide in te korten, terwijl ze steeds langer worden? Iets meer dan 39 jaar.

Allemaal bevoegdheden die al vanaf 1980: De tweede staatshervorming bij de gewesten liggen.

Maar je zegt het zelf, daarvoor deed Vlaanderen het veel beter.
Maar daarvoor was België een unitaire staat en bestond de Vlaamse overheid en regering niet.

Hoe gek het ook klinkt, niet de Waalse, maar de Vlaamse politici bestelen en bedriegen het Vlaamse volk.
Ook de Vlaamse politici in de federale regering.
Man, man, wat zit je er naast... Toen was er nog geld en mocht Vlaanderen zijn werk doen... Daarna was het geld op en moest Vlaanderen besparen om de grote francofonie in leven te houden...
Dat was, is en zal altijd het probleem zijn met de grote francofonie... Geldhonger voor zichzelf, goed bestuur is de laatste van hun zorgen, en de anderen daarvoor laten opdraaien; daar en alleen daar zijn ze goed in...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 20:41   #86
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een hardnekkige mythe. Zoiets is nooit beslist.
Oh jawel; je gaat mij toch niet vertellen dat de ouderlingentehuizen dat zelf beslist hebben om de mensen binnenhuis in quarantaine te zetten...
Zeg mij wat hadden ze erbij te winnen... Alleen heel veel werk erbij met onaangepast personeel om die taken op zich te nemen... en een enorme schrik om het eigen volk en zichzelf nog meer te besmetten...
Ten andere leg mij dan maar eens uit dat het niet alleen de Vlaamse maar ook de Brusselse en de Waalse rusthuizen dat hebben gedaan als het ieder voor zich was...
Oud 7 augustus 2020, 20:43   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe DURFT Jantje kritiek geven op de formidabele realisaties van Vlaanderen ?
Waar haalt hij het recht om kritiek te geven op de Grote Leider, en de Blijde Boodschap in twijfel te trekken ?
Jantje weet dat hij zo waarschijnlijk op de vlugste manier een medaille van la Belgique zal krijgen...
De francofone Belgische indoctrinatie druipt er gewoon van af...
Oud 7 augustus 2020, 21:07   #88
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oh jawel; je gaat mij toch niet vertellen dat de ouderlingentehuizen dat zelf beslist hebben om de mensen binnenhuis in quarantaine te zetten...
Zeg mij wat hadden ze erbij te winnen... Alleen heel veel werk erbij met onaangepast personeel om die taken op zich te nemen... en een enorme schrik om het eigen volk en zichzelf nog meer te besmetten...
Ten andere leg mij dan maar eens uit dat het niet alleen de Vlaamse maar ook de Brusselse en de Waalse rusthuizen dat hebben gedaan als het ieder voor zich was...
Het privé rusthuis van mijn moeder heeft zelf beslist, de tweede week van maart, volledig in lock-down te gaan, met quarantaine binnenshuis. Daar hebben ze geen autoriteiten voor nodig gehad.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 07:33   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje weet dat hij zo waarschijnlijk op de vlugste manier een medaille van la Belgique zal krijgen...
De francofone Belgische indoctrinatie druipt er gewoon van af...
Jantje is geen Belgische nationalist.
En Jantje is ook geen francofoon aanhanger.
Jantje is de kleinzoon van een Vlaamse IJzersoldaat en de zoon van een Vlaamse Oostfrontstrijder.
Maar Jantje is ook niet zo dwaas om niet in te zien, dat onze Vlaamse politici onbekwaam zijn.
Jantje is niet zo dwaas om niet in te zien dat onze Vlaamse politici er niet zijn voor het Vlaamse volk.
Jantje is niet zo dwaas om niet in te zien dat onze Vlaamse politici Vlaanderen aan het verkloten zijn.

Jantje is verstandig genoeg om te zien, dat als Vlaanderen echt zelfbestuur wil, dit moet gebeuren via een federale kieskring.
Jantje is verstandig genoeg om in te zien, dat als het zijn rijkdom wil behouden, het moet zorgen dat zijn zuiderbuur geen ontwikkeliingsgebied meer is.
Jantje is verstandig genoeg om te zien, dat er slechts enkele bekwame politici actief zijn in heel Belgistan.

Trouwens marie daenen, Jantje heeft al medailles van la Belgique gekregen.
Ze liggen ergens op zolder stof te vergaren, want ze hebben voor Jantje geen waarde.

Wat voor Jantje wel waarde heeft, is de tegel van zijn familie in de IJzertoren en de kleine versie van de opgeblazen IJzertoren voor zijn raam.

Jantje is trouwens voorstander van een Europese unie der volkeren.
Voor Jantje zijn staten een opgedrongen kunstmatig iets.
Oud 8 augustus 2020, 07:36   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het privé rusthuis van mijn moeder heeft zelf beslist, de tweede week van maart, volledig in lock-down te gaan, met quarantaine binnenshuis. Daar hebben ze geen autoriteiten voor nodig gehad.
Er is dan ook nooit een politieke beslissing geweest dat de bewoners van RVT en WZC niet buiten mochten komen.
Er is nooit een quarantaine opgelegd geweest, enkel een verbod tot toegang.
Oud 8 augustus 2020, 08:01   #91
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jantje is geen Belgische nationalist.
En Jantje is ook geen francofoon aanhanger.

Jantje is de kleinzoon van een Vlaamse IJzersoldaat en de zoon van een Vlaamse Oostfrontstrijder.
Maar Jantje is ook niet zo dwaas om niet in te zien, dat onze Vlaamse politici onbekwaam zijn.
Jantje is niet zo dwaas om niet in te zien dat onze Vlaamse politici er niet zijn voor het Vlaamse volk.
Jantje is niet zo dwaas om niet in te zien dat onze Vlaamse politici Vlaanderen aan het verkloten zijn.

Jantje is verstandig genoeg om te zien, dat als Vlaanderen echt zelfbestuur wil, dit moet gebeuren via een federale kieskring.
Jantje is verstandig genoeg om in te zien, dat als het zijn rijkdom wil behouden, het moet zorgen dat zijn zuiderbuur geen ontwikkeliingsgebied meer is.
Jantje is verstandig genoeg om te zien, dat er slechts enkele bekwame politici actief zijn in heel Belgistan.

Trouwens marie daenen, Jantje heeft al medailles van la Belgique gekregen.
Ze liggen ergens op zolder stof te vergaren, want ze hebben voor Jantje geen waarde.

Wat voor Jantje wel waarde heeft, is de tegel van zijn familie in de IJzertoren en de kleine versie van de opgeblazen IJzertoren voor zijn raam.

Voor Jantje zijn staten een opgedrongen kunstmatig iets
.
In de dik geschreven tekst zou je 'jantje' mogen vervangen door 'pajoske'. Vooral in die twee laatste zinnen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 08:14   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In de dik geschreven tekst zou je 'jantje' mogen vervangen door 'pajoske'. Vooral in die twee laatste zinnen.

De rest zijn dan ook persoonlijke zaken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 8 augustus 2020 om 08:17.
Oud 8 augustus 2020, 08:38   #93
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de onderzoekscommissie naar corona in het Vlaams parlement is uitgebreid ingegaan op die kwestie. Er is daar duidelijk gebleken dat noch de ziekenhuizen noch de federale overheid ooit de beslissing hebben genomen om geen patiënten uit woonzorgcentra op te nemen.

Het is wel voorgekomen dat een patiënt zelf, in overleg met de huisarts of de dokter van het woonzorgcentrum, dat besliste. Maar steeds geval per geval.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 08:48   #94
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rest zijn dan ook persoonlijke zaken.
Idd. Maar dat toont ook dat mensen met een zeer verschillende persoonlijke achtergrond toch dezelfde ideeën kunnen hebben, en dezelfde idealen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 09:40   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In de onderzoekscommissie naar corona in het Vlaams parlement is uitgebreid ingegaan op die kwestie. Er is daar duidelijk gebleken dat noch de ziekenhuizen noch de federale overheid ooit de beslissing hebben genomen om geen patiënten uit woonzorgcentra op te nemen.

Het is wel voorgekomen dat een patiënt zelf, in overleg met de huisarts of de dokter van het woonzorgcentrum, dat besliste. Maar steeds geval per geval.
Geval per geval??? Zoveel doden en u spreekt over geval per geval???

Ok als in een land de grootste waarheid niet meer gezegd mag worden zullen we het dan maar hebben over een algehele verdwazing van heel de bevolking...
Boek op, liever vandaag dan morgen dat onwezen dat zich la Belgique noemt...
Oud 8 augustus 2020, 09:42   #96
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Tuurlijk juiste beslissing om de besmetting van de mensen aldaar zoveel mogelijk te voorkomen; maar dat wil nog niet zeggen dat men de mensen daar zonder de nodige verzorging tot hun dood moest vasthouden...
Oud 8 augustus 2020, 09:42   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Marie beschikt ongetwijfeld over meer informatie dan een parlementaire onderzoekscommissie van het Vlaams parlement ?

Jammer dat zij niet is opgeroepen als getuige.
Oud 8 augustus 2020, 10:16   #98
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Jantje is wel nog niet slim genoeg om in te zien dat het niet anders mag/kan zijn van/met la Belgique en dat het la Belgique is die achter de schermen de touwtjes stevig in handen houdt...

Hoeveel Vlaamse politiekers zijn verkozen op een sterk pro-Vlaams programma en hebben daarna verplicht hun keutel moeten intrekken om mee te mogen besturen (o.a. Verhofstadt, maar ook vele anderen) of werden anders regelrecht de grond in geboord (Leterme en vele anderen)...?

Bij elke kolonisatie heb je een elite in het gekoloniseerd land dat omgekocht is om mee te heulen met de kolonisator en die mee de eigen bevolking ongenadigd onderdrukt...
In Vlaanderen is dat totaal niet anders...
Zie nu zelfs de gehele officiële media, die na voor Vlaanderen te zijn uitgekomen op het ogenblik dat dat mocht van la Belgique, nu ostentatief zijn staart heeft ingetrokken en zelfs meeheult met la Belgique om de Vlamingen te verwijten dat ze Vlaming zijn en hun zogezegde bekrompenheid, hun rechtse ideeën, hun egoïsme... aan te klagen.
Kijk naar de hele sociale instellingen, die zich 100% ten nadele van Vlaanderen hebben vastgeklonken aan het beloederd francofoon bestuur in la Belgique...
Kijk Jantje en oordeel erna...
Als jij gelijk hebt dat het zo slecht gaat met het huidige Vlaanderen dan is er voor mij maar één schuldige, nl. kromdraaiend la Belgique...

Citaat:
Nooit zal het gebeuren via een federale kieskring gezien alle mediamacht en omkopingsmacht la Belgique in handen heeft... en dat het weelderig en zonder de minste scrupules tegen Vlaanderen gebruikt.

Citaat:
Ha, ha, probeer eens... Nog nooit gehoord van de franstalige onaantasbare interne aangelegenheden... Het eerste woord dat Vlaanderen in dat opzicht nog maar durft voor te stellen en ze krijgt de hele francofone pletswals over zich...
En wat de mogelijke samenwerking Vlamingen-franstaligen betreft... zie hoe goed het loopt in Bruxelles waar gewoon als de Vlamingen iets durven voorstellen het volstaat om het in de prullenmand te gooien...
Denk je niet dat Jantje wel heel goede ideale ideeën heeft maar totaal weigert te kijken hoe dit landje kromgegroeid ineen geflanst zit...
Citaat:
De vraag is bekwaam voor wat... Ze zitten allemaal aan de top wat het betreft hun eigen zakken te vullen...

Citaat:
Voor Jantje zijn staten een opgedrongen kunstmatig iets.
Daar was ik ook lang voorstander van... ik zag het Europa der volkeren; maar ik had, zoals jij nu waarschijnlijk ook, mij verkeken op de macht van die kuntsmatige staten die, vernietigend voor heel Europa, opnieuw meer en meer de macht in hun geile handen hebben genomen en dit Europa regelrecht naar de afgrond voeren...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 augustus 2020 om 10:18.
Oud 8 augustus 2020, 10:18   #99
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geval per geval??? Zoveel doden en u spreekt over geval per geval???

Ok als in een land de grootste waarheid niet meer gezegd mag worden zullen we het dan maar hebben over een algehele verdwazing van heel de bevolking...
Boek op, liever vandaag dan morgen dat onwezen dat zich la Belgique noemt...
Luister eens naar de uitleg in de parlementaire commissie van Geert Meyfroid in plaats van hardnekkig onzin te blijven verspreiden.

https://www.vlaamsparlement.be/commi...ringen/1406600

Uiteraard vielen er te veel doden in de woonzorgcentra. Instellingen die niet door "la Belgique" worden aangestuurd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 8 augustus 2020 om 10:21.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2020, 10:21   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Weet je wat mij de ogen geopend heeft wat de (al)macht van de mediagiganten betreft...
Toen enkele jaren geleden opeens de onechte dochter van Albert te voorschijn kwam...
Heel Europa was op de hoogte van de verhouding van Albert met de moeder van Delphine... Heel Europa, behalve het Belgische volk...
Terwijl men toch altijd zegt dat de pers zich op ieder 'aangebrand' feitje stort om zijn oplage te zien stijgen... Hier, niet dus...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be