![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/wetensch...mal-47551.html Conclusie: we zijn met zijn allen aan de dood ontsnapt! In de labo-wereld waar die white-coats vertoeven geldt een andere realiteit dan de echte wereld. Zelfs voor de coronazever werden we al doodgeslagen met onderzoeken als "x kan y veroorzaken" en "x vergroot de kans op hartfalen met factor y". Als iets een verdriedubbeling van de kans op hartfalen veroorzaakt, dan weet je nog niks. Als de kans op hartfalen normaal 0,001% is, wordt dat dus 0,003%, ja, amai... Meestal niet de schuld van die onderzoekers zelf maar wel van de manier waarop het in de media komt en mensen denken dat ze een enorm risico lopen want "drie keer zoveel kans! Das echt wel veel, hoor!". En daarom, mensen zonder kennis van statistiek kunnen zo'n zaken niet correct plaatsen en zijn nu als de dood voor corona want ze zullen er later hartfalen van krijgen.
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zever gerust verder.
![]() |
![]() |
#83 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() haha haha verschil is dat je een mug kan zien en doodslaan, en een Covid19 virusje is onzichtbaar monstertje die je doodbijt
Lockdown tegen MUGGEN?? haha denk aan Zika virus uit Brazilie, via muskieten en bloedzuigers overgebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb die link eerst geplaatst vooraleer jij met die resem links afkwam.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergodiciteit wil zeggen dat de oneindige-tijd gemiddelden van een enkele realisatie convergeren naar de ensemble-verwachtingswaarden, maar dat is uiteraard enkel maar zinvol voor stationaire processen. Een epidemie is geen stationair proces, dus kan er daar al geen sprake van zijn van ergodiciteit, he. En voor stationaire processen heeft de precieze vorm van een statistische verdeling geen belang om ergodiciteit voorop te stellen of niet. "Brede" verdelingen in het ensemble kunnen ook ergodisch zijn, he. Neem het simplest denkbare "brede" proces: witte ruis met een uniforme verdeling. Witte ruis wil zeggen: geen tijdscorrelaties. Welnu zo een systeem is ergodisch. De statistische eigenschappen "langsheen" een enkele signaal realisatie zijn identiek aan de statistische eigenschappen van een enkel punt in de tijd, voor alle ensemble-signalen: namelijk onze uniforme verdeling. Vervang die uniforme verdeling door gelijk welke "brede staart" verdeling, en dat blijft geldig. Ik heb hier dus net een tegenvoorbeeld gegeven van uw stelling. Maar ik denk dat ik weet waar uw bewering vandaan komt, en in zekere omstandigheden is ze juist. Zij is juist in het geval van tijdsreeksen die "dood" kunnen gaan bij een zekere fluctuatie. Bijvoorbeeld, een soort die uitsterft. Een bedrijf dat failliet gaat. In dat geval zijn de stochastische processen eindig in de tijd, hoewel ze statistisch stationair zijn, en is er uiteraard geen tijdsconvergentie bij t -> oneindig. Epidemiologisch komt dat echter overeen met "de ziekte sterft uit". Het virus verdwijnt. Dat is nu niet echt de "grote-risico" kant van een epidemie, tenzij vanuit het oogpunt van het virus. En ja, dat is het lot van elke soort, en ook van de onze, en daarom is er ook zoveel spectakel over "doomsday" scenario's. Het zijn de fluctuaties die de mensheid uitroeien. Ma foi, ik vind dat niet erg. Ik begrijp trouwens niet dat mensen inzitten met doomsday scenario's, vermits je EEN zekerheid hebt: ooit ga je zelf dood, en daar is niks aan te doen. Wat er nadien gebeurt, heeft dan toch geen enkel belang meer, dus dat de mensheid verdwijnt is ook niet erg. Wat telt is de fun in het eindige leven dat je hebt, niet in de illusoire langdurigheid daarvan: ooit is het nog 1 dag lang he. Dus waarom zouden we ons druk maken over epidemieen, en daarvoor de dagelijkse fun verminderen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2020 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53856776
![]() Florida zet 3/4 miljard genetisch gesteriliseerde muggen in de aanval tegen ziekteversprijdende muggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog altijd géén mug gezien in huis of in de tuin.
![]() Ben ik dan zo een slechte bloed of van bloed? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De leesrichting van het RNA van het virus is positief.
De Chinezen zijn sinds hun "verwestering" enkele decennia geleden na enkele facturatie debacles overgestapt naar onze leesrichting. Dus vala, bewijs Chinese laboproductie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over enkele weken NV Belziek bijt opnieuw de corona wereldspits af: het doodslaan van een mondvodweigeraar door een SS'er met motief eliminatie van mogelijke overdracht van ziekte door eliminatie van overdrager.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |