![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kan dat inderdaad niet want op basis van zijn vroegere uitspraken en alle bagger die hij op Twitter en andere sociale media heeft uitgebraakt kan en zal alles wat hij zegt en doet politiek getoetst en gekaderd worden.
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 24 augustus 2020 om 07:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...en/ar-BB18iivD Oei, geen maskers voor schoolkinderen bij voldoende ventilatie. Alweer een biostaticus die geen grafiek kan lezen. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...e7fc/#comments |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is misschien maar 1 plek ter wereld geweest waar men daar dicht bij zou zijn gekomen, en daar zijn de cijfers zeer twijfelachtig: Bergamo. In Bergamo zou men inderdaad, op een bevolking van 1 200 000, 6000 doden gehad hebben, en zou 57% van de bevolking besmet geworden zijn. Eigenaardig genoeg heb ik nadien geen enkele bevestigende studie daarvan gezien. Je zou nochtans verwachten dat er een gans team van WHO mensen dat gebied langs alle kanten zou getest, uitgekamd en zo voort hebben omdat het bijzonder waardevolle gegevens zou bevatten, met een gigantisch staal aan vroege gevallen waarvan men de serologie zou opvolgen, maar men vindt NIKS terug in de maanden die volgen over systematische studies over Bergamo. Het is nochtans het ENIGE voorbeeld waar Ferguson zijn cijfers benaderd zouden geworden zijn. Maar doorgetrokken op een land is er geen enkel voorbeeld. Dat is exact wat Ferguson vertelde, en dus in Zweden ongeveer 90 000 doden voorspelde ; zijn model voorspelde elke week "toekomst" een sterke stijging, en telkens moest hij zijn coefficienten aanpassen, week na week. Ik kan dat best begrijpen in het begin - ik maakte die voorspelling trouwens ook ,het is het simpele SIR model dat dat zegt. Maar nu de data er zijn, kan ik niet begrijpen dat er nog iemand is die zich wetenschapper kan noemen en blijft dingen zeggen die totaal door de waarnemingen zijn tegengesproken. Dat is zoals op de maan staan, en blijven volhouden dat de wereld een platte schijf is he. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 augustus 2020 om 08:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat niet degene die de zog 'bubbeltheorie' 'ontwikkeld' heeft ?
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nochtans een politiek standpunt, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(Fausto by Tagtik/Source: Het Nieuwsblad/Picture: Belga) Ik tracht onbevooroordeeld te begrijpen. Wat is de redenering/argumentatie van deze viroloog voor zijn stelling. Ik begrijp dat hij voorstander is van het uitsmeren van de besmettingen in de tijd, maar is dat een bewijs dat het aantal dan minder wordt? Nog afgezien van de collateral damage. Het gaat toch niet meer over de mogelijke overbelasting van de ziekenhuizen. Duizend besmettingen over 8 weken zouden minder zieken/doden veroorzaken dan 1000 besmettingen over 2 weken? Is dat zo? Waarom? Ik ben dankbaar voor elke toelichting.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Er is ook een getuige vd NMBS.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Probleem is dat sommigen (=gewone burgers) geen zelfdiscipline meer kunnen opbrengen.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Dat brengt het verband tussen zijn kennis en zijn uitspraken in diskrediet.
Ofwel doe je aan wetenschap en blijf je bij de feiten, ofwel doe je aan politiek en pas je de feiten aan aan je politiek doel. Ik ga er vanuit dat MVR heus wel weet dat hij leugens en onzin vertelt, maar dat dat hem persoonlijk nu gewoon beter uitkomt dat de waarheid. Een soort modern Lysenkoïsme. Laatst gewijzigd door denkimi : 24 augustus 2020 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het moet toch mogelijk zijn de gedachtegang in 2 of 3 zinnen samen te vatten.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SIR model: bij een R0 van 2.5 moet 60% immuun worden om de epidemie te stoppen, want actuele R = R0 * (1 - fractie immuun). Dus R = 2.5 * ( 1 - 0.6) = 1. R wordt pas 1 als 60% immuun is, dus de ziekte gehad heeft. Dodelijkheid van covid-19, rond de 1%. Belgische bevolking: 11 miljoen mensen. 60% moeten het betrappen, dus kleine 7 miljoen, voor het stopt. Hiervan 1%: 70 000 man moet dood. Naargelang men de cijfertjes wat aanpast, zit men aan 50 000 of 100 000 doden. Dat is eigenlijk een eerste-jaars oefeningetje epidemiologie als toepassing op het SIR model. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat hij aanvaardt dat sommige door hun opleiding en studies meer kennis hebben over bepaalde aspecten. Dat er personen zijn die alles weten wat er op dit ogenblik beschikbaar is over het metabolisme van het virus, zijn geschiedenis, zijn verspreidingswijze, zijn natuurlijke vijanden, zijn verloop, zijn bestrijding, zijn preventie, .... lijkt niet waarschijnlijk. Het is de deskundigen niet kwalijk te nemen dat zij niet alles weten. Maar wanneer ze een stelling verkondigen vind ik dat zij moeten zeggen waarom. Waarom zijn maskers nutteloos en zelfs schadelijk? Wat hoopten ze met een masker te bereiken toen ze het verplicht maakten? Hoopt men nog op groepsimmuniteit? Waarom is het uitsmeren van besmettingen over een lange periode gunstig? Hoopt men op minder virulente mutaties? Blijft de verhouding van aantal besmettingen/ ernstige zieken inderdaad onveranderd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus kiest hij er bewust voor om te liegen, de waarheid te verdraaien en angst te zaaien. Ik kan nu ook wel begrijpen dat mensen gewoon denken dat hij echt zo onbekwaam is, maar dat geloof ik zelf niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je dient een onderscheid te maken tussen zijn politieke uitspraken en zijn uitspraken betreffende Corona. En er zijn er hier die dat zeer moeilijk kunnen.