![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Graag uw antwoord | |||
Vind jij dat nieuwe verkiezingen een oplossing zal brengen uit deze crisis |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,11% |
Vind jij dat er nieuwe verkiezingen moeten komen? |
![]() ![]() ![]() |
31 | 68,89% |
Geen verkiezingen, ze moeten het maar oplossen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,00% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel belang hecht ik daaraan. Het Blok is gewoon een pain in the ass. Zeer oncomfortabel maar verder van geen enkel belang. Nu, de uitnodiging blijft geldig hoor : overtuig me van het tegendeel, het moment dat BDW in zijn eigen stad de coalitie opblaast en de poort openzet voor de bruine barbaren. Dan ga ik toegeven, dat ik écht verrast ben. Kans op realisatie hiervan : zero point zero % |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als BDW de MR erbij nam, dat hadden ze ook een regering die kon starten. Maar de PS moest dan op twee fronten toegevingen doen, en dat was teveel van het goede. Dus idd, hij spande BDW om dit 'probleem' op te lossen. Met gevolg dat de NVA de dansvloer mocht verlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem iemand die niets liever wil dan dat 40% van de Vlamingen niet vertegenwoordigd worden, omdat ze voor de met de erfzonde belaste Vlaams-nationalisten stemden, niet te ernstig. Zo iemand neemt zijn fascistische wensen voor waarheid. HO maakt zichzelf wijs dat zijn favoriete partijen als winnaars uit AVANTI zullen komen. De geheime peilingen die circuleren tonen het tegendeel aan. Om een meerderheid in zetels te behalen hoeft de N-VA dus slechts 15% van de stemmen te vergaren. ALLE andere partijen verliezen stemmen. En ze hadden er al niet teveel meer. Let wel, dat is de stand van zaken als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. Indien Avanti op krukken geraakt zal het nog veel erger zijn wegens hetgeen jij hierboven beschrijft, en wat ik al veel eerder voorspelde. Een regering vormen met zeven partijen, en zonder meerderheid van de Vlaamse meerderheid, zal hoe dan ook ernstige gevolgen hebben. De N-VA behaalde haar hoogste score ooit in 2014, nadat Di Rupo er in slaagde om de N-VA na 541 dagen af te schudden. Volgens de interne peiling van de Pest Voor Vlaanderen behaalt het Vlaams Belang NU al meer stemmen dan de N-VA in 2014. Dat is bijna het dubbele dat de partij in 2019 bijeen sprokkelde. We weten ook al van welke partijen het VB die stemmen zal afsnoepen. De kans is zo goed als onbestaande dat die stemmen zullen verloren worden door partij(en) die, Avantigewijs, in de oppositie worden gedreven.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent één van de uitzonderingen op de ijzeren partijtucht bij de vendelzwaaiersbrigade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() bij zon peiling, vraagen ze 1000 mensen?
en hier zijn er die dat en serieux neemen ? ![]() ![]() ken u iemand de ze ook maar een keer gecontacteerd hebben voor zo een peiling? ik niet en ik heb ook in de vriendenring waar walen en vlamingen binnen zijn geen enkele die ooit iets van zon peiling gehoord of gezien had edit maar ik begrijp het , de wanhoop en de panik dat ze toch an een regiering komen is groot en slaat hard toe bij de mensen die al weken zoals n draaiorgel verkondigen dat het niet gaat lukken en het land kapot is
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 3 september 2020 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/politiek/oud...heid~b26bc16f/ Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 september 2020 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was in opdracht van Flipke, en de eerste keer dat de Grote Leider werd ingezet, samen met Magnette, die al een mislukking achter de rug had. Gelukkig voor de Grote Leider en zijn partij werd zijn voorwaarde, en die van Magnette, afgewezen door Lachaert. De kiezer zal de Pest Voor Vlaanderen lonen dat de eerste prestatie van haar kersverse voorzitter is: een paars kazuifel aantrekken. Paars wordt gedragen in tijden van boete: de vastentijd en de advent.
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BDW had nooit de VLD mogen schofferen om de hielen te likken van Magnette. Als Magnette de MR er niet bij wou. Dat hij het dan zelf in het lang en in het breed in de media ging verkondigen. Maar persoonlijk vind ik het een goede zaak. Een volgende regering zal zwaar inhakken op de geldbeugel van de Vlaming. Wie er ook inzit, en dan is het beter om er geen deel van uit te maken. De rekening zal men in het stemhokje in 2024 presenteren. Laat de fanfare maar het moeras intrekken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten loopt nu ook met een vlag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat alle peilingen slagen op een staal van +/- 2000 mensen. Statistisch kan dat, als de groep die men peilt echt via degelijke methodiek is samengesteld. Voorzichtig zijn met internet peilingen... De beste en meest kwalitatieve peilingen zijn face to face, directe bevraging. Maar dat is duur... Daarom proberen de grote peilingbureau's om hun klanten te overtuigen dat zij ook in staat zijn om een representatieve groep samen te stellen om online te peilen. Ik ben zelf een non-believer. Opoe en Omoe kun je zo niet bereiken terwijl die mensen ook wel stemrecht hebben, ook een deel van het saucissenvolk is online totaal niet actief tenzij wat gezever op hun smartphone en je krijgt een over representering van de seriële zeiklijsters. O.a het soort dat denkt dat dagelijks zure zeik posten op de 'lezersreacties' rubriek van kranten een vorm van politieke communicatie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat de NVA een flater van jewelste gemaakt heeft door Paars-Geel (het echte) te torpederen. Er gaat een tweespalt komen - zij die een eind willen aan het gezever en een regering willen. Die gaan nu niet voor de NVA meer stemmen. - de foertstemmers en ‘laat het maar ontploffen stemmers’. Die gaan voor VB en PvdA stemmen. NVA is mossel noch vis geworden.
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Het problem wat ik met zoiets heb is als 2000 mensen dit en dat zeggen komen de vendeliers hier en verkonden dat als de realiteit en wat de vlaming wil, omdat het goed in hun fantasiewereld past van splitsingen , onafhanklijkheid en alle buitenlanders deporteren ook nu doen ze weer zo als of deze peiling te 100% dat vertegenwoordigt wat de vlaming wil (sic) we weten niet ens we gevraagt is en hoppa is het alweer en reden voor de vlaamse onafhanklijkheid bij sommigen ook dat nu bijna en regiering is verplaats hun gezever naar 2024 zo kan men zich altijd bezig houden is het niet voor nu is het voor morgen of 2048 , 2096 , 3008 ze zijn echt waanhopig , ik begrijp het niet ze hebben geen enkel voordeel van , maar goed dat ze zeveren zoveel ze willen hier, het verandert toch niks an de situatie
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, de eis om MR niet mee te nemen was enkel maar geldig zolang NVA meedeed. En ja, het is wat eigenaardig dat BDW de vuile was voor de PS heeft willen wassen, maar dat was zijn eigen enige kans om in een regering te geraken: de O-VLD overtuigen. De PS moest niemand overtuigen, die wist dat ze er wel bij zou zijn als er iets zou gebeuren. Kon BDW het inderdaad klaren om O-VLD los te weken, dan had hij zijn allerenigste kans om aan de vetpotten te zitten, binnen. Vandaar het harde proberen. De PS heeft gezegd: "kijk, BDW, gij moogt van mij in een federale regering van mij als ge MR buiten krijgt en O-VLD binnen." En brave Bart heeft dat echt geprobeerd, want hij wilde echt binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee he, Magnette kon dat niet schelen. Die wilde gewoon niet BEIDE NVA en MR erbij, en eigenlijk liefst zonder NVA. Maar zeker niet de twee. ALS BDW dus van Magnette mee MOCHT, DAN moest Bartje O-VLD losweken. Zoniet was het exit Bart. De PS ging daar gene vinger voor verleggen he. Waarom zou ze ?
|
![]() |
![]() |