Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2020, 07:15   #81
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De modellen van vandaag tonen dat we het moeten doen zoals de Chinezen.
Anders geraken we er niet vanaf.
Probleem is dat we niet weten wat de Chinezen echt doen.
Citaat:
(Die vuile communisten !)
Neen : die vuile fascisten.
Oud 13 oktober 2020, 10:32   #82
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor de laatste keer, als immuniteit maar enkele weken werkt, dan is dat ook zo voor een vaccin die dan compleet nutteloos is. Waarop wachten we dan om die nutteloze maatregelen te stoppen?
Dat klopt niet helemaal. Een vaccin werkt niet helemaal hetzelfde als een echte besmetting. Het bevat de genetische code van het genoom dat voor verschillende mutaties werkt. Met een vaccin zou je minstens 6 maanden tot een jaar beschermd moeten zijn (en tegen dan krijg je een nieuw)... Net zoals bij andere virussen dus zoals influenza.

Het probleem gaat een vaccin vinden zijn. We zijn bvb al 40 jaar op zoek naar een vaccin tegen HIV en het is nog altijd niet gelukt dus ja...

Ik heb het 10 jaar geleden al gezegd. Er zijn gewoon veel te veel mensen en de natuur zal hier een oplossing voor zoeken. Of we dat nu willen of niet.

De ouderen en zwakkeren gaan eruit.

Dit is pure Darwin.
Oud 13 oktober 2020, 11:04   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat klopt niet helemaal. Een vaccin werkt niet helemaal hetzelfde als een echte besmetting. Het bevat de genetische code van het genoom dat voor verschillende mutaties werkt. Met een vaccin zou je minstens 6 maanden tot een jaar beschermd moeten zijn (en tegen dan krijg je een nieuw)... Net zoals bij andere virussen dus zoals influenza.
Een vaccin werkt minder goed dan een gewone besmetting, dat is altijd zo.

Een gewone besmetting beschermt waarschijnlijk 6 maanden als we nu al herbesmettingen hebben, een vaccin dus 1 tot 3 maanden zoals een griep vaccin. Griep vaccins werken maar 10% bij ouderen en soms 0% als ze fout gegokt hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 11:27   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Probleem is dat we niet weten wat de Chinezen echt doen.Neen : die vuile fascisten.
Belgen die al jaaaaaren in China wonen, weten dat wél.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 14:12   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgen die al jaaaaaren in China wonen, weten dat wél.
In Brussel zoeken "ze" excuses die er niet zijn.
Bende onbekwamen in de Wetstraat.
Grrr...
Oud 13 oktober 2020, 15:03   #86
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jane Fonda Says The Coronavirus is “God's Gift to the Left”
Wow. De schaamte ver voorbij. Zeg dat eens tegen de nazaten vd overledenen.

Edit: ik heb dit even gecheckt bij Snopes en ze heeft dit idd uitgekraamd. Dat mens moet tegen haarzelf beschermd worden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 oktober 2020 om 15:07.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 15:49   #87
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Edit: ik heb dit even gecheckt bij Snopes en ze heeft dit idd uitgekraamd. Dat mens moet tegen haarzelf beschermd worden.
Dezelfde bende anti Trump idioten hebben ook al gezegd dat ze een goeie economische voor over hebben om Trump buiten te krijgen. Met Corona hebben ze beiden, of het ze hiermee zal lukken is iets anders.

Bill Maher says recession is ‘worth it’ if Trump loses in 2020
https://youtu.be/4zlcdVOZq_4
Oud 13 oktober 2020, 23:32   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dezelfde bende anti Trump idioten hebben ook al gezegd dat ze een goeie economische voor over hebben om Trump buiten te krijgen. Met Corona hebben ze beiden, of het ze hiermee zal lukken is iets anders.

Bill Maher says recession is ‘worth it’ if Trump loses in 2020
https://youtu.be/4zlcdVOZq_4
?????????????????????
Oud 14 oktober 2020, 07:17   #89
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?????????????????????
anti-Trump idioten
Oud 6 november 2020, 11:18   #90
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

3 november is voorbij, binnenkort zal Trump z'n verlies wel toegeven en nu eens kijken hoe lang corona nog een probleem zal zijn.
Oud 6 november 2020, 11:19   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Die is op haar ouwe dag helemaal aan het flippen.
Oud 7 november 2020, 17:28   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu gaat het opeens vlug

CEO farmabedrijf AstraZeneca: “Vaccin klaar in december, in januari beginnen vaccineren”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201107_95777572
Oud 7 november 2020, 18:03   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat het opeens vlug

CEO farmabedrijf AstraZeneca: “Vaccin klaar in december, in januari beginnen vaccineren”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201107_95777572

Aanvankelijk werd gezegd ergens najaar 2021. Maar wacht, we zullen zien wat ze bedoelen he. Een doos met 100 spuitjes ?

Ik begrijp dat ze zich haasten want eens we zouden zien dat we aan groepsimmuniteit zitten, zouden ze het niet meer kunnen slijten, dus moeten ze het absoluut aan de man brengen voor de maatregelen stoppen.

Enfin, wat er ook van weze, als met dat spul deze waanzin kan stoppen is het goed. Het gevaar is natuurlijk dat er een ongelofelijk precedent geschapen is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 november 2020 om 18:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 18:15   #94
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Aanvankelijk werd gezegd ergens najaar 2021. Maar wacht, we zullen zien wat ze bedoelen he. Een doos met 100 spuitjes ?

Ik begrijp dat ze zich haasten want eens we zouden zien dat we aan groepsimmuniteit zitten, zouden ze het niet meer kunnen slijten, dus moeten ze het absoluut aan de man brengen voor de maatregelen stoppen.

Enfin, wat er ook van weze, als met dat spul deze waanzin kan stoppen is het goed. Het gevaar is natuurlijk dat er een ongelofelijk precedent geschapen is.
Ja, nu kunnen ze het land dichtsmijten en vrijheden beperken voor gelijk wat ze maar willen. Het volgende staat al in de stijgers, global warming.
Oud 7 november 2020, 19:04   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, nu kunnen ze het land dichtsmijten en vrijheden beperken voor gelijk wat ze maar willen. Het volgende staat al in de stijgers, global warming.
Dat wordt dan wel een HELE LANGE lockdown tot in 2100 he
Oud 7 november 2020, 19:57   #96
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Van Ranst is al weer aan het pleiten voor een lockdown.

Die wil zijn plaats in de spotlight nog niet kwijt...
Als er een piek komt naar aanleiding van de beroemde koopzondag in vele steden, zal ik hem gelijk geven.
Maar op dit moment ziet het er naar uit dat de paniek van die dag (weet u nog van de 5 verpleegkundigen die zoveel tijd teveel hadden dat ze filmpjes konden maken) alweer totaal misplaatst en kompleet overtrokken was !
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 20:23   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wordt dan wel een HELE LANGE lockdown tot in 2100 he
Het zal dan ook gaan over blijvende regels. Het eerste is al bezig, net zoals corona gaan ze alles censureren wat niet past binnen het mantra. Dan bangmakerij om allerhande belastingen door te voeren en we zijn vertrokken.
Oud 7 november 2020, 20:37   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik moet er mij bij neerleggen, als het gros van de mensen idioten zijn, dan is er niet veel aan te doen he. Dan is het voor mij een troost dat machines het zullen overnemen. Zoals Elon Musk het zegde: wij zijn de bootloader voor intelligente machines. (hij stelde het dat hij hoopte dat wij dat niet waren).

Ik moet zeggen dat ik rondom mij toch wel consensus vind dat het bilan negatief is. De eerste keer hadden veel mensen echt schrik, maar ik zie er nu geen meer die schrik hebben. Er is wel eventueel nog begrip voor de overbelaste ziekenhuizen maar ook daar begint men door te hebben dat er ergens een machtsstrijd bezig is voor meer middelen. Maar ik ken letterlijk niemand die nog bang is voor corona. Wel mensen (en ik hoor daar trouwens bij) die wensen voorzichtig te zijn en mochten ze op een of andere manier het niet betrappen dat is toch wel goed meegenomen. Maar ik ken er nog maar weinig die met het beschuldigende vingertje naar anderen wijzen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 november 2020 om 20:39.
Oud 7 november 2020, 20:48   #99
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik moet er mij bij neerleggen, als het gros van de mensen idioten zijn, dan is er niet veel aan te doen he. Dan is het voor mij een troost dat machines het zullen overnemen. Zoals Elon Musk het zegde: wij zijn de bootloader voor intelligente machines. (hij stelde het dat hij hoopte dat wij dat niet waren).

Ik moet zeggen dat ik rondom mij toch wel consensus vind dat het bilan negatief is. De eerste keer hadden veel mensen echt schrik, maar ik zie er nu geen meer die schrik hebben. Er is wel eventueel nog begrip voor de overbelaste ziekenhuizen maar ook daar begint men door te hebben dat er ergens een machtsstrijd bezig is voor meer middelen. Maar ik ken letterlijk niemand die nog bang is voor corona. Wel mensen (en ik hoor daar trouwens bij) die wensen voorzichtig te zijn en mochten ze op een of andere manier het niet betrappen dat is toch wel goed meegenomen. Maar ik ken er nog maar weinig die met het beschuldigende vingertje naar anderen wijzen.
Dat is ook mijn ervaring.
Nadat ik positief teste, was ik benieuwd naar de reacties die ik daarover zou krijgen.
Wel, wat ik meestal hoor, is zoiets als " jij bent er tenminste vanaf ". Je zou het soms bijna afgunst kunnen noemen, wat ik niet verwacht had. Eerlijkheidshalve heb ik van corona, net zoals de meeste positief getesten, zo goed als niets gemerkt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 20:58   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wel, wat ik meestal hoor, is zoiets als " jij bent er tenminste vanaf ". Je zou het soms bijna afgunst kunnen noemen, wat ik niet verwacht had. Eerlijkheidshalve heb ik van corona, net zoals de meeste positief getesten, zo goed als niets gemerkt.
Ja, daar zit wel iets in. Zo heb ik de existentiele twijfel dat ik toch wel heel zwaar ziek zou kunnen zijn. Ik heb eigenlijk meer schrik van zwaar ziek te zijn dan van dood te gaan, dat laatste is iets waar ik eigenlijk geen problemen mee heb. Ik ben niet graag zwaar ziek. En ergens zegt er iets in mij dat karma a bitch is. Mocht ik weten welk ziektepatroon mij wacht, dan zou het inderdaad cooler zijn. Onder de 40 zou ik mij geen zorgen maken. Aan mijn leeftijd (lichtjes 50+) is het grijzer.

Dus, als ik deel zou kunnen uitmaken van zij die van de anderen hun groepsimmuniteit profiteren, sla ik het aanbod niet af !

Maar ik ga daarvoor geen essentiele dingen laten. En het zou bij mij niet opkomen om van anderen hiervoor iets te eisen (tenzij misschien van mij te informeren als ze ziek zijn en het weten, voor ik zomaar bij hen ga).

Ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik iets betrap, dat komt door wat ik zelf doe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be