![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik geprobeerd, maar dan komen de nachtmerries terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkt nog en zit nog netjes in de originele verpakking.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Klinkt bekend in deze tijden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 november 2020 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo las ik laatst een artikel over de Nintendo NES Console dat er ééntje bij was die echt véél geld ging. Laatst heeft men het in het programma 'Bargain Hunt' ook nog over spelcomputers en andere vintage dingen gehad die zeker géén prullaria waren.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 november 2020 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons buurt was er een (basket)pleintje waar alle kinderen, soms wel 30, uit de buurt samentroepten, van 6 tot +18jaar. Voetbal, basket, andere spelletjes of gewoon wat rondhangen voor de oudere...Moeder riep eens als het tijd was om te eten of binnen te gaan. Dikke fun.
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ferm jammer. Als ik bedenk wat een mooie tijd we daar hadden.
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Waar ik woonde was er een spoorwergberm die in onbruik was geraakt. De vroegere treinverbinding Antwerpen-Boom passerde daar. Ik heb nog de afbraak vd spoorwegbrug meegemaakt aan het kruispunt Jules Moretuslei/Prins Boudewijnlaan op de grens tss Wilrijk en Mortsel. Het vervallen stationetje Luythagen was er ook nog. Een aantal omwonenden hadden daar ook volkstuintjes.
In de lente en zomer zat ik daar bijna alle dagen. Kampementen bouwen en achter spinnen en insecten zoeken. Ook mollen en muizen. In de winter was het dan weer leuk om te sleeen. Ook veel plezier gehad met mijn BMX veloke. Er was daar een soort natuurlijk hindernissenparcours. Het was wel uitkijken soms voor de grote jongens want die wilden soms wel eens rottigheden uithalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah bon, dan is dat een uitzondering waar ik woon. In de zomer zitten mijn kinderen vaak de hele dag op het "pleintje" met de andere kinderen van de buurt die allemaal op dezelfde school zitten. Ze zijn 9 en 11.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, ik heb daar nog in de Spoorweglaan in het "Blekke Scholeke" gezeten. Ook dat had wat verandering ondergaan toen ik daar 20 jaar later met de Groendienst hun groen onderhield.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger was dat een mooie gemeente, met als enig echt probleem een onoplosbare verkeersknoop kort voor het 'oud gemeentehuis'. Nu is het een permanente file, een verkeersfuik om automobilisten te pesten. De mooie winkelstraat van vroeger : groezelige cafee's, pitta's , wasserette, gok kantoor, en de obligate interim kantoren. Middenstand is zo goed als dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 november 2020 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge kunt veel zeggen van Somers, maar Mechelen is toch verbeterd tov 30 jaar geleden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie? Voor de islamieten?