Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 17:27   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat die politieke "taskforce" uitvrat is verhoudingsgewijs even waanzinnig als een heel dorp tegen de muur zetten en fusilleren om een verzetslid met een radiozender te identificeren.
Dat is het ongeveer, ja.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:48   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Ze zijn in ieder geval veel en veel te ver gegaan... Hadden ze onmiddellijk op de bal gespeeld ik zou hen nog gevolgd zijn; maar de zaak meer dan veertien dagen op zijn beloop laten omdat de francofonie wachtte op de federale om iets te doen...
Voor mij zijn zij de criminelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:49   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het licht schijnt in de duisternis.
Met de genocidaire principes ga ik nog niet akkoord
Je moet echt een onderscheid maken tussen mijn andere bijdragen en wat ik gewoon logischerwijze over corona zeg. Wat ik schrijf staat op zich, en is onafhankelijk van mijn genocidaire voorkeuren.
Oud 22 november 2020, 18:03   #84
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Dit is bijzonder erg. Vooral voor diegenen voor wie het de laatste kerstmis zal zijn. Ongeveer 110 000 mensen dus.

En waarom ?

Nergens om. Niemand gaat daar enig voordeel aan hebben, dat gaat geen kat redden he. Zij die nu niet ziek worden, zullen dat binnen een paar maand wel worden. Tenzij er ondertussen al genoeg ziek geworden zijn. En dan is dit ook nutteloos.

Er wordt van elkeen van ons 1 van zijn 80 kerstmissen afgenomen. Dat is meer dan 1% van de kerstmissen die de bevolking zal meemaken.
Er wordt helemaal geen kerst afgenomen. Dit klinkt misschien wat "stroperig" maar kerst gaat om met wie je bent en om geven om elkaar en niet om met zoveel mogelijk op een zo kleine mogelijke ruimte bevinden. Kwaliteit boven kwantiteit.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 19:25   #85
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er wordt helemaal geen kerst afgenomen. Dit klinkt misschien wat "stroperig" maar kerst gaat om met wie je bent en om geven om elkaar en niet om met zoveel mogelijk op een zo kleine mogelijke ruimte bevinden. Kwaliteit boven kwantiteit.
Ieder vult dat op zijn manier in.
Als mensen dat in groep willen vieren, gaat Kerstmis voor hen daarover.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:52   #86
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, maar waarom sloeg men dat dan al die andere jaren niet en masse over ?
Omdat het met de paplepel is ingegeven van het moment dat ze baby waren. U weet wel; een lepel pap, mondje open en slikken.
Oud 23 november 2020, 06:22   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Omdat het met de paplepel is ingegeven van het moment dat ze baby waren. U weet wel; een lepel pap, mondje open en slikken.
Zoals jij doet met de corona hysterie ?

Het is wel eigenaardig dat jij je dada's aan anderen wil opsolferen, omdat hun denken zou beinvloed zijn door indoctrinatie, maar je beseft niet dat jouw opdringerige dwingelandij even goed door idiote indoctrinatie komt he.

Normaal gezien laat men mensen vrij kiezen hoe ze willen leven. Omdat dat de reden van het bestaan is als autonoom levend wezen. Zonder die reden moet men niet leven he. Als JIJ dus kerstmis idioot vindt, is dat JOUW goeie recht, maar moei U niet met hoe anderen dat zien.

Nee, anderen "maken U niet ziek", je WORDT ziek omdat je met anderen omgaat die ziek zijn. Het volstaat dat je zelf met niemand omgaat en je zal niet ziek worden he. Als anderen liever ziek worden, is dat hun zaak. Iedereen maakt keuzes voor zichzelf, omdat dat de reden van het leven is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 06:25.
Oud 23 november 2020, 06:56   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als anderen liever ziek worden, is dat hun zaak. Iedereen maakt keuzes voor zichzelf, omdat dat de reden van het leven is.
Uiteraard maar dat ze dan ook maar wegblijven uit de ziekenhuizen als het zo ver is. Eigen schuld dikke bult.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 06:58   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard maar dat ze dan ook maar wegblijven uit de ziekenhuizen als het zo ver is. Eigen schuld dikke bult.
Dat is dus wat ik van al die gepensioneerden zeg die zich kunnen isoleren en dat niet doen: eigen schuld, dikken bult.
Oud 23 november 2020, 16:44   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze morgen op Radio 1 : een vrouw v.h. het Test & tracingcenter (Sciensano ?) wist +/- 10 min quasi ononderbroken met een ongehoorde woordenvloed allerlei zaken te "vertellen" over afzondering, quarantaine, isolatie, ...Na 10 min had ze eigenlijk NIETS NIEUWS uit haar mond gekletst. Zelfvoldaan besloot ze haar monoloog.

Onder "leiding" van dit soort verwaande nesten moeten we ons laten testen.
Amaai !

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 november 2020 om 16:46.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 13:45   #91
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze morgen op Radio 1 : een vrouw v.h. het Test & tracingcenter (Sciensano ?) wist +/- 10 min quasi ononderbroken met een ongehoorde woordenvloed allerlei zaken te "vertellen" over afzondering, quarantaine, isolatie, ...Na 10 min had ze eigenlijk NIETS NIEUWS uit haar mond gekletst. Zelfvoldaan besloot ze haar monoloog.

Onder "leiding" van dit soort verwaande nesten moeten we ons laten testen.
Amaai !

Gelukkig hebben we alle echte experten hier op dit forum, die zorgen dat het virus overmorgen verdwijnt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 13:50   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Gelukkig hebben we alle echte experten hier op dit forum, die zorgen dat het virus overmorgen verdwijnt.
Het virus zal niet verdwijnen, waarom zeg je dat ?

Het is een beetje eigenaardig dat een maatschappij als doel zou moeten hebben om een virus laten te verdwijnen, ten koste van haar eigen welzijn, en zonder dat het gaat lukken, nee ?

De "experten" hier op het forum proberen U juist diets te maken dat "de strijd tegen het virus" een dwaze strijd is die meer stuk maakt dan wat anders en niet eens gaat lukken in zijn dwaze doelstelling.
Oud 24 november 2020, 13:57   #93
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Net m'n schoonzus gesproken en die dacht dat het vaccin je blijvend zou beschermen tegen corona, toen ze hoorde dat dit niet zo ging zijn dan had ze opeens door hoe nutteloos heel het gedoe is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 14:02   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Net m'n schoonzus gesproken en die dacht dat het vaccin je blijvend zou beschermen tegen corona, toen ze hoorde dat dit niet zo ging zijn dan had ze opeens door hoe nutteloos heel het gedoe is.
En toch zullen ze in de rij staan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 14:02   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het punt is doodgewoon dat we het niet weten. Het zou kunnen, maar het is totaal koffiedik kijken.

Je moet wel aan je zus zeggen dat het wel goed mogelijk is dat zij voor de rest van haar leven van een ZWARE corona infectie zal beschermd zijn, voor deze corona variant. Op voorwaarde van na dat vaccin, zo veel mogelijk met corona in contact te komen he Liefst niet wachten tot 6 maanden later...

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2020 om 14:05.
Oud 24 november 2020, 14:04   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch zullen ze in de rij staan.
Ik hoop het. Ik hoop dat veel mensen zich laten vaccineren, zodat we een betere kijk hebben op hoe dat op termijn werkt. Proefkonijnen zijn nodig he.

Men moet vorderingen maken met vaccins, en daarvoor moeten veel mensen zich laten vaccineren, want anders kan men daar de subtiele effecten niet van bestuderen he.
Oud 24 november 2020, 14:10   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop het. Ik hoop dat veel mensen zich laten vaccineren, zodat we een betere kijk hebben op hoe dat op termijn werkt. Proefkonijnen zijn nodig he.

Men moet vorderingen maken met vaccins, en daarvoor moeten veel mensen zich laten vaccineren, want anders kan men daar de subtiele effecten niet van bestuderen he.
Juist. Ook voor medicijnen hebben ze proefkonijnen nodig. Dat systeem ken ik wel doordat medewerkers van mij zich kandidaat stelden, soms tot mijn grote ergernis omdat ze hiermee arbeidsvrijstellingen kregen.

Maar inderdaad, hoe groter de geteste populatie, hoe betrouwbaarder de conclusies.
Oud 24 november 2020, 14:21   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees dat velen niet van plan zijn om met kerst en oudejaar de corona-maatregelen te respecteren, in familiale kring.
Ik ben eigenlijk best tevreden dat ik aan die sociale verplichting niet hoef deel te nemen dit jaar.
Oud 24 november 2020, 14:22   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar inderdaad, hoe groter de geteste populatie, hoe betrouwbaarder de conclusies.
Zeker als die bijzonder negatief uitdraaien he

70.3% +/- 0.2% gaan dood bij een infectie na vaccinatie na 5 maanden

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2020 om 14:24.
Oud 24 november 2020, 14:33   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk best tevreden dat ik aan die sociale verplichting niet hoef deel te nemen dit jaar.
Je beschouwt dat als een sociale verplichting. Skob toch.
Ik vind het best eens leuk, maar niet voor elke week, anders wordt het eentonig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be