Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 21:03   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jezus zeg, het gaat hier over een hond hé, een dier!
Als mijn hond sterft vind ik dat veel erger dan dat uw vrouw of uw moeder of kind sterft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 21:22   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik loop meestal verder en tot nu toe is dat altijd goed gekomen.
Een paar jaar geleden tijdens een fietstochtje door De Haan heb ik eens een kwaad moment gehad, een toerist had het hek vergeten te sluiten en zijn Mechelaar zag in mij een bedreiging. Kalm blijven doorrijden, doodsbang, tot die hond mij een meter of 100 verder niet langer interessant leek te vinden.
Liever geen tweede keer...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 21:27   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij opvalt is dat iemand die een stoute hond een lesje verkoopt, blijkbaar harder wordt aangepakt dan Brusselse "jongeren" die politie-agenten aanvallen, die mochten na verhoor direct naar huis.
Godverdomme...

Het was weer enkel wachten tot er ene de voorspelbare behoefte voelde om de discussie te verkloten door weer maar eens voor de elvendertigste keer over de makak, de islam en de 'jongeren' te beginnen zeveren...

WAT HEEFT DAT TE MAKEN MET WAPENGEVAARLIJKE GEKKEN, OF GEKKEN DIE HUN HOND LATEN LOSLOPEN ?
Oud 22 november 2020, 21:28   #84
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is vaak beter voor de hond en zijn gedrag dat ie eens de benen kan strekken en voluit los kan lopen, er is natuurlijk het verbod, er is natuurlijk het gezond verstand van te weten waar het kan en waar niet, maar in dat geval is uw hond wel de eigenaars verantwoordelijkheid en is eigenlijk vogelvrij bij conflict. Dus ik zou zeggen in dit geval pech voor de hondeneigenaar .
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 21:31   #85
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dikke hypocrisie van de "vrije uitloop" hondeneigenaars die zogezegd wat zouden geven voor het leven van andermans hond.
Hoe waardevol is het leven van een ree voor die vollidioten denk je ?

https://www.robtv.be/nieuws/opnieuw-...tremelo-104232
Citaat:
Worden de Natuurgebieden in Tremelo binnenkort afgesloten voor wandelaars? Als het probleem van loslopende honden er aanhoudt, zal het misschien niet anders kunnen. Honden moeten in natuurgebieden aan de leiband, maar dat gebeurt niet altijd. En dat heeft zware gevolgen. Dit jaar werden in de gemeente al 6 reeën doodgebeten door loslopende honden.
Oud 22 november 2020, 21:35   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Al lopend heb ik er eigenlijk nog maar weinig last van gehad. Met de fiets ben ik wel al eens in de gracht gesukkeld door een hond die plots op me af kwam gelopen. Toen heb ik de eigenaar toch ook wel de huid volgescholden. Maar de hond iets aandoen is nooit bij mij opgekomen. Het is dan ook niet de schuld van die hond maar van de eigenaar. Er is dus geen enkel excuus voor die stekende jogger

Ik durf aannemen dat dit niet je belangrijkste prioriteit was toen je uit die gracht terug omhoog klauterde...
Oud 22 november 2020, 21:43   #87
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Nog zo'n typische hondeneigenaar
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...5496566624E6CA

Citaat:
Donderdagochtend was hij weer op post en volgde vanuit een hut de dieren. “Het was rond 8 uur toen de honden opdoken. Ze vielen de hinde met haar twee jongen meteen aan. Een reetje kon niet meer ontkomen en is doodgebeten. Loslopende honden zijn een dikke pest. De eigenares had haar dieren niet onder controle”, zucht Ivo.

De fotograaf begon meteen naar de vrouw te roepen en rende naar beneden. “Tevergeefs. Het was te laat. Met veel moeite heeft de vrouw haar honden aangelijnd. Ze was nog brutaal ook. Ik zei haar dat het privéterrein was en dat ze er niet mocht zijn, maar ze bleef brutaal reageren.
...
Oud 22 november 2020, 21:44   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dikke hypocrisie van de "vrije uitloop" hondeneigenaars die zogezegd wat zouden geven voor het leven van andermans hond.

Het is zonde van het lekkere vlees maar een hert of ree is een wild dier. Ik heb al hond gegeten ook maar in landen waar een andere cultuur is. Men roept tegenwoordig hoera omdat er terug wolven zijn maar die voeden zich ook niet met gras en madeliefjes.
Oud 22 november 2020, 22:05   #89
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Godverdomme...

Het was weer enkel wachten tot er ene de voorspelbare behoefte voelde om de discussie te verkloten door weer maar eens voor de elvendertigste keer over de makak, de islam en de 'jongeren' te beginnen zeveren...

WAT HEEFT DAT TE MAKEN MET WAPENGEVAARLIJKE GEKKEN, OF GEKKEN DIE HUN HOND LATEN LOSLOPEN ?
jij bent grappig, weet je dat?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 22:09   #90
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Loslopende honden kunnen het tekort aan roofdieren (wolf) van het ree kompenseren, en zo opgroeiende boompjes meer kansen geven.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 22:10   #91
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is zonde van het lekkere vlees maar een hert of ree is een wild dier. Ik heb al hond gegeten ook maar in landen waar een andere cultuur is. Men roept tegenwoordig hoera omdat er terug wolven zijn maar die voeden zich ook niet met gras en madeliefjes.
Probeert u zich nu in de meest onlogisch bochten te wringen om een punt te maken dat uw honden vrij moeten kunnen rondlopen en hierbij allerhande wilde dieren mogen opjagen en doorbijten?
Oud 22 november 2020, 22:16   #92
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij bent grappig, weet je dat?
Wat moslims met Dribbel te maken hebben is wel een mysterie. Ik stel voor aan Pontifex dat hij alle draden schrapt een één unieke draad maakt waar men op moslims kan zeiken en op de Walen. Wat feitelijk niet veel gaat veranderen aan de huidige situatie van het forum.
Oud 22 november 2020, 22:24   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moslims met Dribbel te maken hebben is wel een mysterie. Ik stel voor aan Pontifex dat hij alle draden schrapt een één unieke draad maakt waar men op moslims kan zeiken en op de Walen. Wat feitelijk niet veel gaat veranderen aan de huidige situatie van het forum.
En nog eentje over Hitler ook aub, anders voelt het Oosten en Rikske zich gediscrimineerd.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2020 om 22:25.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 22:25   #94
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probeert u zich nu in de meest onlogisch bochten te wringen om een punt te maken dat uw honden vrij moeten kunnen rondlopen en hierbij allerhande wilde dieren mogen opjagen en doorbijten?
Ik zet gewoon mijn achterdeur open en wat ze in de tuin uitsteken is hun probleem of eerder dat van de vogels, eekhoorntjes of konijnen, ze hebben helaas geen huur betaald om in mijn tuin rond te lopen. Mijn whippet gaat 60 per uur en springt met alle gemak een paar meters in de lucht. Ik heb hem ook al gezegd dat hij de vogels niet levend hun vleugels mag aftrekken. Konijnen openrijten of eekhoorntjes de nek afbijten. Maar hij is zoals mijn vrouw, hij luistert niet. Een superlieve hond trouwens. Hij ligt nu onschuldig in de zetel met zachte ogen naar mij te kijken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 november 2020 om 22:28.
Oud 22 november 2020, 22:26   #95
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als mijn hond sterft vind ik dat veel erger dan dat uw vrouw of uw moeder of kind sterft.
Dat geloof ik.
Maar als je het verandert naar :
Als een hond sterft vind ik dat veel erger dan dat uw vrouw of uw moeder of kind sterft.
Dan scheelt er iets met u. Zelfs dat geval met een kind vind ik er al over.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2020 om 22:28.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 22:26   #96
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zet gewoon mijn achterdeur open en wat ze in de tuin uitsteken is hun probleem of eerder dat van de vogels, eekhoorntjes of konijnen, ze hebben helaas geen huur betaald om in mijn tuin rond te lopen. Mijn whippet gaat 60 per uur en springt met alle gemak een paar meters in de lucht. Ik heb hem ook al gezegd dat hij de vogels niet levend hun vleugels mag aftrekken. Konijnen openrijten of eekhoorntjes de nek afbijten. Maar hij is zoals mijn vrouw, hij luistert niet.
Wat u in uw tuin doet is uw zaak, publiek domein of natuurgebied is een ander paar mouwen.
Oud 22 november 2020, 22:29   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai Gipsy. Straffe woorden.

Edit: maar ik ga er wel in mee.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2020 om 22:35.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 22:40   #98
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
en daar ben ik het nu eens volledig mee eens! Geen idee hoe Pandareus ertoe komt om mijn bericht met moslims te gaan verbinden.
Oud 22 november 2020, 22:42   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en daar ben ik het nu eens volledig mee eens! Geen idee hoe Pandareus ertoe komt om mijn bericht met moslims te gaan verbinden.
Oud 22 november 2020, 22:47   #100
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
je moet het toch eens goed herlezen hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be