![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heb ik het al persoonlijk meegemaakt? | |||
Ja, zwaar gebeten door een loslopende hond; moest minstens genaaid worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Ja, licht gebeten door een loslopende hond. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 39,02% |
Neen, nog nooit gebeten door een loslopende hond |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Ja, vervelend gevoel gehad door loslopende hond |
![]() ![]() ![]() |
17 | 41,46% |
Neen, zelfs nog nooit een vervelend gevoel door zo'n hond |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Deze optie ben jij vergeten, Schoofken, dus ik leg uit. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kippen zijn er ook al geweest die hun eigenaar zijn gaan opvreten wanneerdie in het kippenhok bewusteloos is gevallen. Wil dat dan zeggen dat ge bang moet zijn van kippen? Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2020 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2020 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen, het gebeurde zo plots en compleet onverwacht en eerlijk gezegd voelde ik mij ook even niet erg op mijn gemak. Uiteindelijk bleken die dieren meer schrik te hebben van mij dan dat ik moest hebben van hun. Buiten me wat raar te opperveren kozen ze er toch maar voor om het af te druipen eerder dan de confrontatie aan te gaan. Desalniettemin liepen die natuurlijk allemaal los en waren het er toch zo een stuk of acht/negen en ik was er niet kwaad voor dat ze het hazenpad verkozen. Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2020 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rook niet. En spuiten doe ik ook niet of eender wat voor andere vieze rommel nemen doe ik ook niet.
https://www.google.com/search?q=Bran...cvvosQVBt6EpqM Laatst gewijzigd door Garry : 29 november 2020 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Ik zag een hond doodgebeten worden door een stafford, vlak voor mijn huis. Verder waren er nog 2 dodelijke bijtincidenten in mijn straat, waar ik niet bij was. Soms waren de honden wel aangelijnd maar konden ze niet bedwongen worden bij het kruisen van iemand anders.
Dat een hond een mens bijt interesseert me geen zier. Maar als ze een andere hond bijten is deze vaak getraumatiseerd en angstig voor het leven, en dat vind ik veel erger. Honden moeten ALTIJD aangelijnd zijn tijdens het wandelen. Ik heb vrienden die het niet doen. Ik word zelf heel defensief en agressief als mijn hond wordt benaderd door een loslopende hond. Ik scheld dan tegen de eigenaar omdat ik het verleden niet kan vergeten. Voor mij zijn de boetes voor eigenaars van loslopende honden veel te laag. Ik vind dat zoiets 10 000 euro moet kosten, en dat het veel scherper opgevolgd moet worden. Want vandaag de dag wordt het gewoon gedogen
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 november 2020 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest heeft u uiteraard 100% gelijk. Honden aan de leiband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar wordt hier heel wat volk door honden gebeten. Ik heb de indruk dat, moest ik hond zijn, die ook zou gebeten hebben.
Nu heb ik al 50 jaar honden. Ga dagelijks met minstens 2 wandelen aan de leiband en er heeft nog nooit eentje een poging gedaan om iemand te bijten. Wel heb ik een kleine anekdote meegemaakt. Ik passeerde voorbij een nieuw huis in de straat en de madam (die ik voor de eerste keer zag) stond buiten met een jongetje van ong. 5 jaar. Dat jongetje wou naar de hondjes toe maar de madam riep hem terug waarop ze tegen mij zegde "dat de kleine t er schrik van heeft want hij is al 3 keer gebeten . Waarop de kleine vroeg:"Mama, wanneer was dat dat ik gebeten was???????" Nu zegt ze geen goedendag meer en gaat ze telkens binnen als ik afkom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die honden van dat krakerscrapuul in de steden hebben ook altijd luizen en vlooien. Opgedaan van hun baasjes natuurlijk.
Bah.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De harige bosmuis heeft weer toegeslagen
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België is het absoluut illegaal, maar gezien de vele bijtincidenten met honden is er ofwel een nultolerantie + actieve en systematische vervolging voor overtreders nodig. (die op dit moment niet bestaat) Ofwel de natuur recreanten één of andere legale methode toelaten om zich tegen harige bosmuizen te kunnen verdedigen.
Kleine flacons met pepper spray ? https://www.asmc.fr/spray-au-poivre-...erisation-50-m Lijkt me beter dan allemaal de natuur intrekken met een 'zakmes'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kan dit circus blijven draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
2 Akita’s afmaken ? https://www.theactivetimes.com/healt...ous-dog-breeds |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk snap het totaal niet want ik vind het super egoistisch: je overtreedt de wet, andere mensen kunnen schrik hebben (tot op zekere hoogte mag je hier wel rekening mee houden), andere honden die wel aangelijnd zijn krijgen er stress van, dieren in de beschermde natuur worden opgejaagd .. Hoeveel percent van de bijtongevallen gebeurt door loslopende honden en hoeveel percent door aangelijnde honden? Ik snap echt niet wrm mensen zoals u het lot uitdagen en dan nog met een verantwoording als 'pech voor anderen'.. De overeenkomst honden aan te lijnen in de maatschappij heeft echt wel zijn basis hoor, ik snap niet waarom iemand zich daar niet aan wil houden. ps. anderen zijn niet 'eventueel' he, die kom je sowieso tegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mogelijkheden zijn er niet : ofwel houden eigenaars zich aan de wet en houden ze hun dieren aan de leiband. Ofwel moet de overheid actief en repressief optreden bij overtreding (vb : inbeslagname van de dieren als ze niet aan de leiband liggen) ofwel gaan burgers zichzelf 'organiseren' en dan krijg je toestanden met illegale wapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien, wil je relevant reageren, moet je weten waar en wanneer ik mijn honden laat los lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inbeslagnames vind ik altijd wat gevoelig, want kan het leven van een hond heel negatief beinvloeden, maar ik snap zeker je punt. Als een eigenaar er niet verantwoord mee kan omgaan, krijgt hij beter deze verantwoordelijkheid niet.. Bvb per park 1 agent random een namiddag per week op patrouille met boetes van 500€ per stuk, opbrengst voor slachtoffers van bijtincidenten en asielen, kan al misschien een positieve shift introduceren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |