Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2020, 10:22   #81
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Hoe gaat u een besmetting oplopen in een supermarkt?
Via de weegschaal waar de groenten op gewogen worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 10:29   #82
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Natuurlijk gaan we dat nog lang in het geniep moeten doen. Zolang mensen als jij de gestapo zouden bellen om de buren aan te geven zit er niet veel anders op.

En dan nog werkelijk geloven dat je iets goed doet door mee te gaan in het corona fascisme. De propaganda en leugens werken goed.

Dat klopt. Maar wat we nu zien is dat de kapitein ergens heeft tegen gevaren en de boot daardoor gezonken is.

Dan hoef ik zelf geen kapitein te zijn om te weten dat dat fout is. Ik hoef niet te weten waartegen hij juist gevaren is om te weten dat dat niet de bedoeling was.

Onze overheid en wannabe experten hebben het volledig verkloot. Dat is geen mening maar een vaststelling.
Wat er dan wel moet gebeuren kan ik niet bepalen, maar volharden in de huidige boosheid van steeds maar meer en langere maatregelen is in elk geval niet de oplossing.
Zoals de onervaren "wanne be" kapiteins aan de wal, hoe weten die nu waar ze terecht komen op "hun" manier?
Ieder land heeft in paniek gereageerd want ongekend, dus begrijpelijk.
Nu bijna een jaar later blijkt dat vooral gezond verstand in de omgang met het risico tot besmetting de enige remedie is.
Let dan ook op en doe niet egoïstisch maar vooral dat laatste lappen sommigen aan hun laars, omdat ze beter "denken" te weten.
Daarom de drastische regels die velen niet nodig hebben omdat ze sowieso opletten.
In Engeland rijden ze links, wij hier rechts, wat is het beste?
Voor de simplisten; zolang er hier geen mensen links en in Engeland geen mensen rechts gaan rijden lukt het wel, niet als iedereen "zijn" zin doet.
Oud 8 december 2020, 10:32   #83
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).
Voila, alles in een notendop.
Oud 8 december 2020, 10:37   #84
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zou besmet kunnen geraken binnen mijn gezin, omdat zonder dat ik het weet mijn zoon zich niet aan de regels houdt en besmet raakt.
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand.
Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer.
Ik kan besmet geraken door geld aan te nemen.
Ik kan besmet geraken door de deur van mijn appartementsblok te openen.
Ik kan besmet geraken door de deur van de krantenwinkel te openen.
En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa.

Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me.
Buiten kan u niet besmet geraken daar de virus-aerosolen vliegensvlug in de lucht verdunnen en vervliegen net zoals sigarettenrook. De viruslading is te gering en de blootstelling te kort.

Door 'contact' kan u niet besmet worden. Dat weet men sinds het onderzoek van de uitbraak in Heinsberg in de tent van de feestende carnavalsvereniging.

U kan zeker besmet worden door 1 tot 2 uur te vertoeven in een slecht afgezogen en slecht verlucht gesloten lokaal waarbij men niets aan de luchtzuivering verbeterd heeft.
De 1,5 meter afstand en het mondkapje houden de virus-aerosolen niet tegen, die zweven door de lucht en die komen door de ademhaling rechtstreeks in de longen terecht. Zolang de viruslading klein blijft, door bijvoorbeeld de korte aanwezigingstijd is het risico beperkt.

Laatst gewijzigd door fcal : 8 december 2020 om 10:38.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 10:38   #85
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je mag in de winkel nog zo strikt de maatregelen volgen. Als er in diezelfde winkel één kieken is die zich onkwetsbaar waant en vindt dat de maatregelen zoals afstand houden dikke zever zijn, dan kan je inderdaad besmet geraken.
https://forum.politics.be/images/smi...n_thumbsup.gif
Oud 8 december 2020, 10:55   #86
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Buiten kan u niet besmet geraken daar de virus-aerosolen vliegensvlug in de lucht verdunnen en vervliegen net zoals sigarettenrook. De viruslading is te gering en de blootstelling te kort.

Door 'contact' kan u niet besmet worden. Dat weet men sinds het onderzoek van de uitbraak in Heinsberg in de tent van de feestende carnavalsvereniging.

U kan zeker besmet worden door 1 tot 2 uur te vertoeven in een slecht afgezogen en slecht verlucht gesloten lokaal waarbij men niets aan de luchtzuivering verbeterd heeft.
De 1,5 meter afstand en het mondkapje houden de virus-aerosolen niet tegen, die zweven door de lucht en die komen door de ademhaling rechtstreeks in de longen terecht. Zolang de viruslading klein blijft, door bijvoorbeeld de korte aanwezigingstijd is het risico beperkt.
Kort en goed samengevat.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 10:58   #87
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou besmet kunnen geraken binnen mijn gezin, omdat zonder dat ik het weet mijn zoon zich niet aan de regels houdt en besmet raakt.
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand.
Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer.
En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa.

Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me.
Jij hebt het vast en nee naar 0 reduceren is "onmogelijk", daarom de maatregelen voor wie dit "nog niet" vast heeft.
Oud 8 december 2020, 11:06   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit is een correcte post.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 11:12   #89
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).
Moest het een zaak zijn van percenten had je gelijk, de kans van 90% verlagen naar 10%. Dat is het echter niet, je vermindert besmettingsmogelijkheden maar 1 is voldoende. Als je 100 besmettingsmomenten herleidt naar slechts 1 heb je het nog steeds zitten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 11:41   #90
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Via de weegschaal waar de groenten op gewogen worden.
Besmetting via gecontamineerde oppervlakken is een fabeltje.
Men heeft dit in laboratoria onder ideale omstandigheden gesimuleerd, omstandigheden die in de echte wereld niet eens voorkomen. Ook de virus concentraties waren veel hoger dan normaal, in 1 bepaalde studie zelfs x 55.

Zelfs het WHO geeft toe dat besmetting via oppervlakken onwaarschijnlijk is. Er zijn tot op de dag van vandaag wereldwijd nul gevallen bekend van overdracht van het virus op die manier (ook alweer volgens het WHO).

https://www.who.int/publications-det...ecommendations
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 11:45   #91
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Dat bevestigt dus wat ik eerder beweerde.
Indien men besmet geraakt, zijn er maar 2 verklaringen :
- de persoon heeft de maatregelen niet strikt gevolg
OF
- hij heeft ze wel strikt gevolgd en dan wil dat zeggen dat de maatregelen gewoonweg niet helpen en dan kan men ze beter afschaffen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 8 december 2020, 11:51   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegen het meeste dat u opnoemt kunt u zichzelf beschermen met alcoholgel te gebruiken.
Oud 8 december 2020, 12:06   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier nog een paniekzaaier. 10%daling tov vorige week noemt hij stagneren??

https://www.hln.be/dossier-coronavir...ngen~a0cc7e4b/
10% dalen is weinig, terwijl 5% stijgen alarmerend was.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 12:33   #94
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zoals de onervaren "wanne be" kapiteins aan de wal, hoe weten die nu waar ze terecht komen op "hun" manier?
Ieder land heeft in paniek gereageerd want ongekend, dus begrijpelijk.
Nu bijna een jaar later blijkt dat vooral gezond verstand in de omgang met het risico tot besmetting de enige remedie is.
Let dan ook op en doe niet egoïstisch maar vooral dat laatste lappen sommigen aan hun laars, omdat ze beter "denken" te weten.
Daarom de drastische regels die velen niet nodig hebben omdat ze sowieso opletten.
In Engeland rijden ze links, wij hier rechts, wat is het beste?
Voor de simplisten; zolang er hier geen mensen links en in Engeland geen mensen rechts gaan rijden lukt het wel, niet als iedereen "zijn" zin doet.
Als Engeland door hun links rijden 3 keer zoveel doden zou hebben als belgie dan zouden ze al lang ook rechts rijden.

Wat beter is, is duidelijk in dit geval. Diegene met de combinatie van het minste doden en het minste economische schade is de betere.

En dan zie je dat Belgie het op beide vlakken rampzalig doet. We hebben zowel 3 keer meer doden als nederland, terwijl er toch veel meer economie verwoestende maatregelen genomen worden. Gezien het virus overal hetzelfde is, zijn minstens 1/3 van de doden veroorzaakt door het beleid.
Wij zijn de kwakzalvers die een kankerpatiënt een amulet en wat magisch water verkocht hebben.

Dat er dan toch nog mensen zijn die denken dat onze overheid een goed beleid voert kan ik niet begrijpen.
Alle ja, ik begrijp het wel. Als je enkel naar de valse oorlogspopaganda op vrt en vtm kijkt en niet verder, dan kan je inderdaad niet anders dan concluderen dat onze grote leiders wel de beste leiders van de hele wereld moeten zijn. Een kleine opzoeking haalt dat meteen onderuit natuurlijk, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.

Citaat:

Dit.

Maar veel mensen blijven dus halsstarrig vasthouden aan achterhaalde ideeën als dat een betaalautomaat of een deurklink hen ziek zou kunnen maken.

Gewoon omdat de overheid en onze marc het lef en het fatsoen niet hebben om toe te geven dat ze in het begin fout waren. Gewoon omdat ze de bevolking niet correct willen informeren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 12:52   #95
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik dat zo lees, dan vraag ik mij af waar al die besmettingen vandaan komen. En zeker in de zomer in de provincie antwerpen. Het volstond immers om goed te verluchten.
En waarom wordt en dan zo de nadruk gelegd op uw handen ontsmetten, er staat bijvoorbeeld een flacon gereed bij de ingang van een openlucht markt. En we dragen op diezelfde markt mondmaskers. Allemaal onzin dus. Als dat klopt dan is de massa hysterie van alle overheden toch wel zwaar overdreven.
Ik ben vooral tegen de lockdown omdat er geen evenwicht is tussen de virologische, economische en psychosociale gevolgen van de lockdown.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 13:10   #96
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Als ik dat zo lees, dan vraag ik mij af waar al die besmettingen vandaan komen. En zeker in de zomer in de provincie antwerpen. Het volstond immers om goed te verluchten.
En waarom wordt en dan zo de nadruk gelegd op uw handen ontsmetten, er staat bijvoorbeeld een flacon gereed bij de ingang van een openlucht markt. En we dragen op diezelfde markt mondmaskers. Allemaal onzin dus. Als dat klopt dan is de massa hysterie van alle overheden toch wel zwaar overdreven.
Ik ben vooral tegen de lockdown omdat er geen evenwicht is tussen de virologische, economische en psychosociale gevolgen van de lockdown.
In Nederland droeg men tot 1/12 enkel mondmaskers op het openbaar vervoer en toch zijn hun cijfers stukken beter dan de onze.
Dan kan je mij niet wijsmaken dat die mondmaskers bij ons enig nut hebben.
Oud 8 december 2020, 13:10   #97
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke besmettingen? De hele zomer hebben we amper geregistreerde besmettingen gehad. Die paar honderd waar men plots paniekerig over deed bij gebrek aan iets anders waren amper het vernoemen waard.

Citaat:
Handen ontsmetten is 1 van de zovele onzinnige zaken waarover onze overheid nooit heeft willen toegeven dat ze fout waren. De verklaring voor alle bullshit die ze blijven aanhouden is nu dat het dient om mensen bewust te maken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 13:12   #98
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Straf dat in Nederland de besmettingen omhoog gaan een week na de invoering van strengere maatregels, zoals verplicht mondkapje.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 13:16   #99
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Straf dat in Nederland de besmettingen omhoog gaan een week na de invoering van strengere maatregels, zoals verplicht mondkapje.
Ik kan de uitleg al voorspellen :"jamaar, zonder mondmaskers was het nog erger geweest".

Goe poeier........
Oud 8 december 2020, 13:20   #100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaan we dat nog lang in het geniep moeten doen. Zolang mensen als jij de gestapo zouden bellen om de buren aan te geven zit er niet veel anders op.
Ik denk dat ze zo iemand tot corona-expert moeten benoemen !!
De wereld zou er nogal geweldig gaan uitzien !!
mijn bovenstaande reactie = sarcasmemode !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tegen het meeste dat u opnoemt kunt u zichzelf beschermen met alcoholgel te gebruiken.
Da's iets wat dan nu ook altijd bij de hand heb & gebruik !!

Citaat:
Wat beter is, is duidelijk in dit geval. Diegene met de combinatie van het minste doden en het minste economische schade is de betere.
Als iedereen zich aan de regels houdt , zijn we sneller door de coronacrisis heen !!
Een van de weinige regels die echt absurd zijn , is van de tuinontvangst !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Voila, alles in een notendop.
Inderdaad , zoals reservespeler het uitlegt , geheel mee eens !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 december 2020 om 13:21.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be