![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om nu terug naar het onderwerp te komen, eigenlijk is het tempo niet zo slecht. Het lijkt op een heel goed experiment. Het enige wat mis gaat, is dat men het gros van de bevolking zou willen vaccineren rond de zomer, dat is te vroeg. We zullen pas weten of dat vaccin bescherming biedt, dan wel de zaken erger maakt, in oktober of zo. We zouden dat eerst moeten bekijken bij de oude mensen die als proefkonijn nu worden gevaccineerd alvorens het aan iedereen te geven. Als die beschermd blijven, of als die gewoon de bescherming kwijt zijn, maar niet speciaal erg dood vallen door de corona golf van oktober 2021, dan kunnen we de rest van het volk vaccineren.
Het zou ook wel sneu zijn mochten de dokters en verpleegsters in oktober allemaal heel zwaar ziek worden na vaccinatie, dus ik zou voorstellen van maar de helft van het geneeskundig personeel te vaccineren. Zodat, als het verkeerd gaat, we de andere helft overhouden om hoofd te bieden aan de golf die we dan zouden krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De laatste tijd vraag ik me wel eens af, als je ziet hoeveel er gelogen en verdraaid wordt, hoe vervormd ons beeld van de geschiedenis wel niet moet zijn. Hoeveel ongekende fratsen zitten niet nog verstopt achter 'de historie'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb een deja vu effect met dat vaccin. Zoals de lockdown die alles ging oplossen, gaat nu het vaccin alles oplossen. Terwijl minder simpele zielen als ik zeggen dat het "allemaal zo triviaal niet is". Ik heb zo een gevoel van heel grote naiviteit in de "plannen". We gingen eens een lockdown doen, dat ging de zaak oplossen. Nu gaan we eens vaccineren, dat gaat de zaak oplossen. Met een bijzonder naief beeld daarachter van hoe de dingen in hun werk gaan. Het grote verschil met de lockdown was dat ik toen wiskundige zekerheid had dat het niet kon helpen. Nu bestaat wel degelijk de kans dat die vaccins werken. Wat mij verontrust is dat niemand een woord rept over het evidente probleem dat zich toch stelt. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 05:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans: https://www.tijd.be/ondernemen/farma.../10271328.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tiens: de grote westerse geleerden gaan ten rade bij de roekeloze propaganda kwakzalvers, de Russen, omdat hun eigen brol niet zo goed werkt ![]() Men zal het beginnen zien als er serieuze blootstelling komt aan het virus van vandaag door mensen die 8 maanden geleden werden gevaccineerd. Maar men moet dan wel goed kijken. Het probleem is dat ik niet weet hoe de grote hoeveelheden (duizenden) gevaccineerde Russen sinds 8 maanden (dus april of zo) gevolgd worden. Ik denk dat Pfizer en Moderna bewezen hebben dat knoeien met adeno virus vectoren achterhaald is, eerlijk gezegd. Dat soort geklooi, men moet nu beseffen dat er betere technologie is. Het principe van die Amerikaanse vaccins is gewoon superieur gebleken. Maar de vraag is gewoon wat er in moet geprogrammeerd worden ! Zij kunnen erin steken wat men wenst, maar eerst moet men de immunologie van covid goed begrijpen. En voor zover ik begrepen heb, staat dat totaal in zijn kinderschoenen. Als men zegt: tegen DEZE epitoop anti lichamen hebben is GOED, en tegen DIE epitoop anti lichamen hebben is nefast, omdat men de immuun reactie kent en begrijpt, dan kan Pfizer in zijn vaccin stoppen wat goed werkt, wat het ook is. Het is een programmeerbaar vaccin. Maar het probleem is dat men daar nu gewoon het RBD in gestoken heeft zonder te weten of dat goed of slecht werkt. Maar dat heeft niks met de superieure technologie van Pfizer te maken, wel met wat men erin programmeert. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'proefkonijnen' zijn al gevonden. Wetenschappers onderzoeken hevige allergische reactie op coronavaccin: is ingrediënt uit laxeermiddelen de oorzaak? Er zijn best redelijk wat mensen die hun twijfels hebben bij het zich laten vaccineren. Doen of niet laten doen??? Krijg je straks meer vrijheid als je gevaccineerd bent?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord zal afhangen van de afname van bescherming in de tijd: nl. hoe lang is men grotendeels beschermd ? Dat kan misschien heel lang zijn, maar bij corona virussen is het gekend dat de immuniteit meestal maar 6 - 8 maanden "totaal" is. Voor dit virus weet men dat niet he. Eens men serieus infecties begint te krijgen na gevaccineerd te zijn (dus als de bescherming weggaat), moet men dan kijken naar het profiel van de infecties: hoe erg zijn die ? De eerste vraag is dus: gaat dit vaccin langer of minder lang bescherming leveren tegen infectie dan verwacht is bij normale corona virussen en normale immunisatie ? Je zou ook verwachten dat men daar een idee van heeft he. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een duistere site die 'leerde' dat:
13 proefpersonen overleden tijdens onderzoek Moderna-coronavaccin ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://twitter.com/JornLuka/status/1342807345039081473 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou dan wel betekenen dat fase 1A (WZC + personeel) herbegint. Fase 1B (65+, risicogroepen) is voorzien vanaf mei, optimistisch, afhankelijk van de leveringstermijnen. Wie geen 65 is komt volgens mij niet voor oktober aan de beurt. En ik vermoed dat die Zuid-Afrikaanse variant ook nog een belangrijke rol zal spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belooft voor volgend jaar. https://www.standaard.be/cnt/dmf20201225_97439038 |
|
![]() |
![]() |