Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2020, 19:45   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Juist ja, het beeld van de medemens...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:48   #82
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is nog niks (voor zover ik weet) gezegd op het forum over het tempo waarmee de overheid ons (vrijwilligers) gaat kunnen (niet willen) vaccineren.

Gaan ze de eerste spuit kunnen zetten op 6 januari?
Gaan de woonzorgcentra (personeel en residenten) gevaccineerd geraken tegen 1 mei ?
De ziekenhuizen tegen 1 juli ?
De overige 65 plussers en 45-65 jarigen met onderliggen problematiek tegen kerstmis 2021 ?
En de rest in 2022 ?

Of ben je optimistischer ?
Schneller! Schneller! VaccinaSSion muss Schneller!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:49   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om nu terug naar het onderwerp te komen, eigenlijk is het tempo niet zo slecht. Het lijkt op een heel goed experiment. Het enige wat mis gaat, is dat men het gros van de bevolking zou willen vaccineren rond de zomer, dat is te vroeg. We zullen pas weten of dat vaccin bescherming biedt, dan wel de zaken erger maakt, in oktober of zo. We zouden dat eerst moeten bekijken bij de oude mensen die als proefkonijn nu worden gevaccineerd alvorens het aan iedereen te geven. Als die beschermd blijven, of als die gewoon de bescherming kwijt zijn, maar niet speciaal erg dood vallen door de corona golf van oktober 2021, dan kunnen we de rest van het volk vaccineren.

Het zou ook wel sneu zijn mochten de dokters en verpleegsters in oktober allemaal heel zwaar ziek worden na vaccinatie, dus ik zou voorstellen van maar de helft van het geneeskundig personeel te vaccineren. Zodat, als het verkeerd gaat, we de andere helft overhouden om hoofd te bieden aan de golf die we dan zouden krijgen.
Oud 26 december 2020, 19:54   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
65 plussers pas in mei ????????????????????

titel: De volgorde van vaccins: personeel in eerstelijnszorg en ziekenhuizen vanaf maart, 65-plussers in mei
link: https://www.hln.be/binnenland/de-vol...-mei~abda2d99/
Nog lang maar het is een redelijke termijn om naar uit te kijken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:59   #85
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Het zou ook wel sneu zijn mochten de dokters en verpleegsters in oktober allemaal heel zwaar ziek worden na vaccinatie, dus ik zou voorstellen van maar de helft van het geneeskundig personeel te vaccineren. Zodat, als het verkeerd gaat, we de andere helft overhouden om hoofd te bieden aan de golf die we dan zouden krijgen.
Dat zou wel het toppunt van ironie en een wereldhistorische mop zijn. "We moeten met maatregelen de zorg overeind houden tot het vaccin er is". En dan zou net DOOR het vaccin de zorg instorten, NA alle onnodige schade door de maatregelen.

De laatste tijd vraag ik me wel eens af, als je ziet hoeveel er gelogen en verdraaid wordt, hoe vervormd ons beeld van de geschiedenis wel niet moet zijn. Hoeveel ongekende fratsen zitten niet nog verstopt achter 'de historie'.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 21:42   #86
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om nu terug naar het onderwerp te komen, eigenlijk is het tempo niet zo slecht. Het lijkt op een heel goed experiment. Het enige wat mis gaat, is dat men het gros van de bevolking zou willen vaccineren rond de zomer, dat is te vroeg. We zullen pas weten of dat vaccin bescherming biedt, dan wel de zaken erger maakt, in oktober of zo. We zouden dat eerst moeten bekijken bij de oude mensen die als proefkonijn nu worden gevaccineerd alvorens het aan iedereen te geven. Als die beschermd blijven, of als die gewoon de bescherming kwijt zijn, maar niet speciaal erg dood vallen door de corona golf van oktober 2021, dan kunnen we de rest van het volk vaccineren.

De helft van het medisch personeel is wel voldoende als alle ouderen en risicopatienten ook weg zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 05:37   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De helft van het medisch personeel is wel voldoende als alle ouderen en risicopatienten ook weg zijn.
Behalve als alle gevaccineerden "risico patienten" geworden zijn he.
Oud 27 december 2020, 05:41   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou wel het toppunt van ironie en een wereldhistorische mop zijn. "We moeten met maatregelen de zorg overeind houden tot het vaccin er is". En dan zou net DOOR het vaccin de zorg instorten, NA alle onnodige schade door de maatregelen.
Ik hoop serieus dat mijn vrees niet juist is, en dat men zwaar gokt en wint (nou ja, een deel in mij, met mijn slecht karakter, zou eigenlijk die wereldhistorische mop willen zien, maar dan denk ik "nee, ik heb liever terug een wat vrijer leven").

Maar ik heb een deja vu effect met dat vaccin. Zoals de lockdown die alles ging oplossen, gaat nu het vaccin alles oplossen. Terwijl minder simpele zielen als ik zeggen dat het "allemaal zo triviaal niet is". Ik heb zo een gevoel van heel grote naiviteit in de "plannen". We gingen eens een lockdown doen, dat ging de zaak oplossen. Nu gaan we eens vaccineren, dat gaat de zaak oplossen. Met een bijzonder naief beeld daarachter van hoe de dingen in hun werk gaan.

Het grote verschil met de lockdown was dat ik toen wiskundige zekerheid had dat het niet kon helpen. Nu bestaat wel degelijk de kans dat die vaccins werken. Wat mij verontrust is dat niemand een woord rept over het evidente probleem dat zich toch stelt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 05:43.
Oud 27 december 2020, 07:17   #89
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Klopt.
Zou een enorme besparing zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 07:47   #90
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoop serieus dat mijn vrees niet juist is, en dat men zwaar gokt en wint (nou ja, een deel in mij, met mijn slecht karakter, zou eigenlijk die wereldhistorische mop willen zien, maar dan denk ik "nee, ik heb liever terug een wat vrijer leven").

Maar ik heb een deja vu effect met dat vaccin. Zoals de lockdown die alles ging oplossen, gaat nu het vaccin alles oplossen. Terwijl minder simpele zielen als ik zeggen dat het "allemaal zo triviaal niet is". Ik heb zo een gevoel van heel grote naiviteit in de "plannen". We gingen eens een lockdown doen, dat ging de zaak oplossen. Nu gaan we eens vaccineren, dat gaat de zaak oplossen. Met een bijzonder naief beeld daarachter van hoe de dingen in hun werk gaan.

Het grote verschil met de lockdown was dat ik toen wiskundige zekerheid had dat het niet kon helpen. Nu bestaat wel degelijk de kans dat die vaccins werken. Wat mij verontrust is dat niemand een woord rept over het evidente probleem dat zich toch stelt.
In Rusland zouden we dan de eerste tekenen moeten zien, neem ik aan. Of gaan ze dan zeggen dat de Russen itt wijzelf 'roekeloos' waren.

Nochtans: https://www.tijd.be/ondernemen/farma.../10271328.html
Oud 27 december 2020, 08:24   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Rusland zouden we dan de eerste tekenen moeten zien, neem ik aan. Of gaan ze dan zeggen dat de Russen itt wijzelf 'roekeloos' waren.

Nochtans: https://www.tijd.be/ondernemen/farma.../10271328.html

Tiens: de grote westerse geleerden gaan ten rade bij de roekeloze propaganda kwakzalvers, de Russen, omdat hun eigen brol niet zo goed werkt

Men zal het beginnen zien als er serieuze blootstelling komt aan het virus van vandaag door mensen die 8 maanden geleden werden gevaccineerd. Maar men moet dan wel goed kijken. Het probleem is dat ik niet weet hoe de grote hoeveelheden (duizenden) gevaccineerde Russen sinds 8 maanden (dus april of zo) gevolgd worden.

Ik denk dat Pfizer en Moderna bewezen hebben dat knoeien met adeno virus vectoren achterhaald is, eerlijk gezegd. Dat soort geklooi, men moet nu beseffen dat er betere technologie is.

Het principe van die Amerikaanse vaccins is gewoon superieur gebleken. Maar de vraag is gewoon wat er in moet geprogrammeerd worden ! Zij kunnen erin steken wat men wenst, maar eerst moet men de immunologie van covid goed begrijpen. En voor zover ik begrepen heb, staat dat totaal in zijn kinderschoenen. Als men zegt: tegen DEZE epitoop anti lichamen hebben is GOED, en tegen DIE epitoop anti lichamen hebben is nefast, omdat men de immuun reactie kent en begrijpt, dan kan Pfizer in zijn vaccin stoppen wat goed werkt, wat het ook is. Het is een programmeerbaar vaccin.

Maar het probleem is dat men daar nu gewoon het RBD in gestoken heeft zonder te weten of dat goed of slecht werkt. Maar dat heeft niks met de superieure technologie van Pfizer te maken, wel met wat men erin programmeert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 08:29.
Oud 27 december 2020, 09:10   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoelang duurt het vooraleer negatieve effecten zichtbaar worden ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 09:51   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zal nog af te wachten zijn of er nevenverschijnselen zich zouden kunnen voordoen bij die mensen die een briefkaart op de eerste rang hadden om zich gelijk te laten vaccineren.

De 'proefkonijnen' zijn al gevonden.

Wetenschappers onderzoeken hevige allergische reactie op coronavaccin: is ingrediënt uit laxeermiddelen de oorzaak?

Er zijn best redelijk wat mensen die hun twijfels hebben bij het zich laten vaccineren.

Doen of niet laten doen???

Krijg je straks meer vrijheid als je gevaccineerd bent?
Oud 27 december 2020, 10:17   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeie vraag he ! Je zou verwachten dat alvorens men grote delen van de bevolking zou willen vaccineren, men daar een perfect antwoord op heeft, nee ?

Het antwoord zal afhangen van de afname van bescherming in de tijd: nl. hoe lang is men grotendeels beschermd ? Dat kan misschien heel lang zijn, maar bij corona virussen is het gekend dat de immuniteit meestal maar 6 - 8 maanden "totaal" is. Voor dit virus weet men dat niet he. Eens men serieus infecties begint te krijgen na gevaccineerd te zijn (dus als de bescherming weggaat), moet men dan kijken naar het profiel van de infecties: hoe erg zijn die ?

De eerste vraag is dus: gaat dit vaccin langer of minder lang bescherming leveren tegen infectie dan verwacht is bij normale corona virussen en normale immunisatie ?

Je zou ook verwachten dat men daar een idee van heeft he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 10:19.
Oud 27 december 2020, 11:08   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Is dit een duistere site die 'leerde' dat:

13 proefpersonen overleden tijdens onderzoek Moderna-coronavaccin

Oud 27 december 2020, 11:11   #96
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goeie vraag he ! Je zou verwachten dat alvorens men grote delen van de bevolking zou willen vaccineren, men daar een perfect antwoord op heeft, nee ?

Het antwoord zal afhangen van de afname van bescherming in de tijd: nl. hoe lang is men grotendeels beschermd ? Dat kan misschien heel lang zijn, maar bij corona virussen is het gekend dat de immuniteit meestal maar 6 - 8 maanden "totaal" is. Voor dit virus weet men dat niet he. Eens men serieus infecties begint te krijgen na gevaccineerd te zijn (dus als de bescherming weggaat), moet men dan kijken naar het profiel van de infecties: hoe erg zijn die ?

De eerste vraag is dus: gaat dit vaccin langer of minder lang bescherming leveren tegen infectie dan verwacht is bij normale corona virussen en normale immunisatie ?

Volgens de bevoegde minister in Nederland is het als het eten van een frikandel.

https://twitter.com/JornLuka/status/1342807345039081473
Oud 27 december 2020, 11:27   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat een vaccin na 6 of 8 maanden geen bescherming meer biedt vind ik op zich niet zo dramatisch. Herbeginnen.
Dat zou dan wel betekenen dat fase 1A (WZC + personeel) herbegint.
Fase 1B (65+, risicogroepen) is voorzien vanaf mei, optimistisch, afhankelijk van de leveringstermijnen.
Wie geen 65 is komt volgens mij niet voor oktober aan de beurt.
En ik vermoed dat die Zuid-Afrikaanse variant ook nog een belangrijke rol zal spelen.
Oud 27 december 2020, 11:28   #98
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat een vaccin na 6 of 8 maanden geen bescherming meer biedt vind ik op zich niet zo dramatisch. Herbeginnen.
Dat zou dan wel betekenen dat fase 1A (WZC + personeel) herbegint.
Fase 1B (65+, risicogroepen) is voorzien vanaf mei, optimistisch, afhankelijk van de leveringstermijnen.
Wie geen 65 is komt volgens mij niet voor oktober aan de beurt.
En ik vermoed dat die Zuid-Afrikaanse variant ook nog een belangrijke rol zal spelen.
En ondertussen nog maatregelen wellicht? Want je kan niet simultaan inenten met dezelfde vaccinvariant? En hop, nog een jaar erbij.
Oud 27 december 2020, 11:30   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dit een duistere site die 'leerde' dat:

13 proefpersonen overleden tijdens onderzoek Moderna-coronavaccin

Met de nadruk op "tijdens het onderzoek".
Oud 27 december 2020, 11:34   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ondertussen nog maatregelen wellicht? Want je kan niet simultaan inenten met dezelfde vaccinvariant? En hop, nog een jaar erbij.
"2022 wordt een gigantisch feestjaar " dixit Erika Vlieghe.
Dat belooft voor volgend jaar.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201225_97439038
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be