![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The difference between men and boys is the quality of their toys
![]() ![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Ik had Corona in juni. Omdat het een zestal weken had geduurd eer ik terug op mijn plooi was, kan ik het het best omschrijven als een halve klierkoorts. Ook letterlijk dan, want bij die klierkoorts duurde dat drie maanden.
Zelfs eind november had ik nog een slechte dag: stikkapot opgestaan na een erg slechte nacht, gaan werken, dan heel vroeg gaan slapen, en de morgen daarop gewoonweg niks meer weten van de dag daarvoor - de hersenen hadden gewoon een dag op pauze gestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje alsof je mensen mag dood rijden, zolang ze maar niet op een groene fiets zitten. Denk je echt dat de wetten zo in elkaar zitten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk elke dag dat het mijn laatste dag kan zijn. Dat is dan ook zo. Jij niet ? Ik ben op een leeftijd waar een hartaanval niet zo onwaarschijnlijk is. Waar het goed kan zijn dat men mij morgen zegt dat ik prostaat kanker heb. Ik kan zelfs doodgereden worden als ik met mijn fiets naar mijn werk rijd. Ik weet niet, maar ik denk daar elke dag echt aan, dat dit best mijn laatste kan zijn. Corona verandert daar niet veel aan. Dat is een extra risico factor, maar niet de grootste. Trouwens, een anekdote. Ik heb enkele dagen geleden een brief gekregen dat het staal voor mijn darmkanker preventie (dus met wat stront in ![]() Ik had nochtans alle voorzorgen genomen en dat de maandag morgen opgestuurd, men had mij gezegd van het niet op te sturen op het einde van de week omdat er dan het weekend is en de post minder snel werkt. Heb dat ergens begin november opgestuurd. Nu pas zegt men mij dat dat mislukt is. Als ik dus te laat leer dat ik uiteindelijk darmkanker heb, is dat vanwege de corona maatregelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 december 2020 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn andere tijden geweest hé. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 december 2020 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de vrouwen hebben gelijk
![]()
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk verminderen die nawerkingen spoedig en blijven ze uiteindelijk ook helemaal weg.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat was in het Ancien Regime toen men nog voor een "vrij" Vlaanderen was zogezegd. Nu het fascisme totaal is, zijn vele Vlaamsgezinden blijkbaar in hun nopjes. Ik zal al die verwijzingen naar den Oorlog nog moeten gaan geloven, behalve dan dat zij die dat het meeste stelden, zelf OOK in hun nopjes zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met wat spelen meisjes en wat doen vrouwen later ?
![]() Ik denk niet dat we hard verschillen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 22 december 2020 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd, zelfs als ze geen gelijk hebben, dan krijgen ze het.
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Kunnen we daar zeker van zijn? Dat leek me de zwakke plek in een zuivere Barrington-aanpak? Het zou kunnen dat een aantal flankerende maatregelen zoals 'geen massa-evenementen' en maskers in winkels en openbaar vervoer wel degelijk nodig zijn hiervoor totdat er groepsimmuniteit is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
groepsimmuniteit moet voldoende "gespreid" zijn over alle denkbare groepen om te werken. Het is niet gewoon een percentage. Stel dat in mijn straat 10 gezinnen wonen van elk 5 man. Dus woont daar 50 man. Stel dat 40% groepsimmuniteit voldoende zou zijn, wat wil dat zeggen ? Dat wil NIET zeggen dat als 4 van de 10 zinnen helemaal immuun zijn, dat de andere 6 gezinnen beschermd zouden zijn. Nee, natuurlijk niet. Waarschijnlijk is het dan wel zo dat als in elk gezin 2 van de 3 leden immuun is, de anderen wel beschermd zijn. Opdat groepsimmuniteit "werkt" moet in ELKE besmettingskring groepsimmuniteit aanwezig zijn, niet "globaal". Normaal gezien gebeurt dat als je de ziekte vrij laat propageren, omdat die dan wel in elke besmettingskring een aantal besmetten zal maken. Van zodra je tussenkomt met maatregelen help je dat systeem omzeep en gaat er NADIEN toch nog een propagatie zijn om in elke kring groepsimmuniteit te krijgen. Als je dus "leeftijdsgroepen" maakt heb je dat ook. Het is enkel als andere leeftijdsgroepen ONDERLING geen contact hebben, en ENKEL maar communiceren via de reeds geimmuniseerde groepen, dat ze nadien gevrijwaard zijn. Dat is ook zo voor ouderen. Die zouden enkel veilig zijn als die elkaar niet meer zien natuurlijk, en ENKEL maar geimmuniseerde jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Derk. Hoe gaat het nu met jou?
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Size. Size moet dat zijn. Volgens het spreekwoord.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/brugge/az-sint-lu...-vol~a8e1a697/ Ik heb het nog tegen jou gezegd: ik begrijp jou niet, het is net of jij een andere taal spreekt, en op een andere planeet leeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |