Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2020, 10:16   #81
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moest het waar zijn dan kan die zever vlug stoppen, iemand die geen enkele zin of stad correct kan schrijven straalt echter geen vertrouwen uit.
t'is toch vreemd dat marginalen op Facebook die alle geheimen en mysteries op een vingerknip kunnen doorgronden, toch geen normale foutloze zin kunnen schrijven.

blijkbaar vraagt dat doorgronden zoveel energie van de little grey cells dat er niks overblijft voor correct nederlands.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:04   #82
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
t'is toch vreemd dat marginalen op Facebook die alle geheimen en mysteries op een vingerknip kunnen doorgronden, toch geen normale foutloze zin kunnen schrijven.

blijkbaar vraagt dat doorgronden zoveel energie van de little grey cells dat er niks overblijft voor correct nederlands.
In uw post staan toch ook een paar flinke kemels...
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:19   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik hoop alleen dat als men plots tot de conclusie zou komen dat het vaccin de ziekte juist veel erger maakt, alle corona facisten tegen dan al zijn ingeënt.
Ik hoop dat het vaccin werkt en geen lange termijn effecten heeft en zeker niet die die Patrick hier neerzet en die niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Hopen dat het vaccin niet werkt lijkt me een weinig productief idee.
Hopen dat het tot een hoop extra doden gaat uitdraaien is ronduit degoutant, zelfs al zijn het 'corona fascisten'.

Patrick zou er beter aan doen de zaken puur wetenschappelijk te blijven argumenteren en die vooringenomenheid achterwege te laten.
Tenminste toch als hij zich wil blijven voordoen als de wetenschapper van het forum.

De enige conclusie is dat er onvoldoende gegevens zijn om de lange termijn effecten van het vaccin te kennen. Elke uitspraak over die lange termijn effecten buiten wat ik net zeg, zijn dus per definitie voorbarig en dus verkeerd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:26   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het buikgevoel van enorm veel mensen, is dat er iets niet klopt in deze pandemie.
Zo een buikgevoel, intuïtie, is altijd juist, mijn beste.

U wilt meegaan in de waanzin, hopende dat de politiekers heel deze zever eindigen?
Be my guest.

Maar ik laat mij niet vaccineren met deze rommel.
Graag een lockdown tot alles kapot is.
Eens mensen niets meer te verliezen hebben, kan het gevaarlijk worden.
Dan gaan ze geen pizzadozen meer tellen.
Ge vergist u danig. Ik ga niet mee in de waanzin.
Ik ben tegen een lockdown.
Ik ga mij ook niet laten vaccineren.
Maar ik ruil de ene vooringenomenheid niet voor een andere.
Ik verruil het slaafs volgen van de tv virologen niet voor het slaafs volgen van de forum virologen.
En al zeker niet uw buikgevoel.
Want intuitie, mijn beste, kan danig verkeerd zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2020 om 11:29.
Oud 23 december 2020, 11:32   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ge vergist u danig. Ik ga niet mee in de waanzin.
Ik ben tegen een lockdown.
Ik ga mij ook niet laten vaccineren.
Maar ik ruil de ene vooringenomenheid niet voor een andere.
Ik verruil het slaafs volgen van de tv virologen niet voor het slaafs volgen van de forum virologen.
En al zeker niet uw buikgevoel.
Want intuitie, mijn beste, kan danig verkeerd zijn.
Ik vind net in de eerste plaats dat een maatschappij - wereldwijd genomen - waar zoiets als covid-19 circuleert, waanzin.
Ik vind dat die waanzin best zo vlug als mogelijk stopt.
Dat kan met lock down achtige maatregelen en vaccinatie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:32   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het waar zijn dan kan die zever vlug stoppen, iemand die geen enkele zin of stad correct kan schrijven straalt echter geen vertrouwen uit.
Allabamba ?
De kuskesdans
Iemand die dit soort shit quote op het forum is niet goed bij zijn verstand.
Oud 23 december 2020, 11:36   #87
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het vaccin werkt en geen lange termijn effecten heeft en zeker niet die die Patrick hier neerzet en die niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Hopen dat het vaccin niet werkt lijkt me een weinig productief idee.
Hopen dat het tot een hoop extra doden gaat uitdraaien is ronduit degoutant, zelfs al zijn het 'corona fascisten'.

Patrick zou er beter aan doen de zaken puur wetenschappelijk te blijven argumenteren en die vooringenomenheid achterwege te laten.
Tenminste toch als hij zich wil blijven voordoen als de wetenschapper van het forum.

De enige conclusie is dat er onvoldoende gegevens zijn om de lange termijn effecten van het vaccin te kennen. Elke uitspraak over die lange termijn effecten buiten wat ik net zeg, zijn dus per definitie voorbarig en dus verkeerd.
Ik zou dat niet hopen.
Maar als die mensen gaan zeggen dat ik geen zorg meer mag krijgen omdat ik niet gevaccineerd ben, dan mogen er van mij wel een deel doodvallen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:40   #88
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allabamba ?
De kuskesdans
Iemand die dit soort shit quote op het forum is niet goed bij zijn verstand.
Inderdaad, hier hebben we een hoger niveau!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:55   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus bij foutloze berichten is het wel waar?
Oud 23 december 2020, 11:57   #90
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik probeer, om zelf niet zot te worden en op moordtocht te trekken, die slecht zou aflopen, nog altijd mijzelf te overtuigen dat het gewoon gekken zijn, en dat het geen "plan" is. Maar ik moet toegeven dat het dunne draadje waar ik mij aan vastklamp om dat niet moeten te zien, hoe langer hoe dunner aan het worden is.
Ik heb in 2012 na een klein jaar studie van wat centrale banken doen, mijn draadje doorgeknipt.
De rode lijn die ik toen ontdekte, daar past quasi alles wat de totalitairen beslissen.
Vandaar ook dat ik reeds van het begin dit 2020 corona verhaal op die lijn klasseerde.
Het is gek hoe zoveel op het eerste zicht ongerelateerde grote en kleine elementen bekeken vanuit die rode lijn bekeken plots in één verband passen. Al die individuele "waarom's" hebbende één "daarom".
We hebben een centraal plannende kliek, die zich er niet voor schuwt de meest verregaande praktijken wereldwijd te bedrijven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 11:57   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik zou dat niet hopen.
Maar als die mensen gaan zeggen dat ik geen zorg meer mag krijgen omdat ik niet gevaccineerd ben, dan mogen er van mij wel een deel doodvallen.
Ik heb De Croo letterlijk horen zeggen dat het niet de bedoeling kan zijn om mensen een soort attest te gaan geven omdat ze gevaccineerd zijn.
Een soort niet gevaccineerden discriminatie zie ik er nog niet onmiddelijk te komen.
In ieder geval ga ik mijn vaccinatie zo lang mogelijk proberen uit te stellen moest zulks fenomeen zich toch gaan voordoen.
Als men mij toegang tot mijn werk zou ontzeggen dan ben ik uiteraard gedwongen om het toch te ondergaan.
Langs de andere kant, aangezien de eerste vaccinaties nu lopen, en het nog een jaar gaat duren voor ze al het zorgpersoneel en bewoners van woonzorg centra hebben ingeënt, hoop ik dat de lange termijn effecten, als die er zijn, zich gaan manifesteren binnen dat jaar.
De post die Patrick hier ergens heeft aangehaald die zegt dat het virus na vaccinatie dodelijker zou kunnen zijn op lange termijn, zulke dingen moeten degelijk onderzocht worden. Aan de url kan ik helaas niet zien of dit een betrouwbare bron is. Dat probleem heb ik meer met zaken die ik op het internet vind.
Ik kan het internet binnen mijn vakgebied perfect gebruiken en daar weet ik waar ik terecht kan om mijn technisch probleem opgelost te krijgen of om vast te stellen dat ik niet de enige ben met dat probleem
Oud 23 december 2020, 11:57   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus bij foutloze berichten is het wel waar?
Nee, maar dit was wel heel erg.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 12:01   #93
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind net in de eerste plaats dat een maatschappij - wereldwijd genomen - waar zoiets als covid-19 circuleert, waanzin.
Totalitarisme circuleert, in 2020 met covid-19 als excuus.
Dat kan met massaal weigeren te gehoorzamen en desnoods massaal te staken.
Het omgekeerde.
Lock down maatregel van burgers tov overheid.

Atlas Shrugged.
Nieuwjaarswens.
2021, het jaar dat het neocommunisme viel.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 00:31   #94
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog altijd geen antwoord hierop, Schoof ?
Citaat:
Geen twee maten en twee gewichten: een even serieuze studie die aangeeft dat wat ik schrijf niet het geval is, graag.
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=29

Komaan, laat eens zien dat uw argumenten onderbouwd zijn.
Indien niet, dan zijt en blijft ge nen echte z*v*r**r.
Oud 24 december 2020, 00:39   #95
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
In uw post staan toch ook een paar flinke kemels...
Ongetwijfeld, maar zeker niet genoeg om tot de exclusieve kringen te mogen gerekend worden van marginale complotdenkers die alle wereldproblemen oplossen op Facebook met een blik Cara-pils in de hand.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 06:10   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet. Ik zeg NERGENS dat ik bewijzen heb dat dit vaccin dat zou doen. Ik schets een mogelijke manier waarop het niet ONDENKBAAR IS dat dit vaccin dat zou doen, omdat bij deze ziekte ANDERE cross immuniteit dat doet.

Ik vind het redelijk eigenaardig om een geneesmiddel op de markt te brengen WAAR NOG NIET WERD VAN NAGEGAAN dat zulke pistes UITEGESLOTEN WERDEN.

Ik zou het dan ook maar nemen - zolang dat het geval niet is - als ik van nature al een groot risico heb. Anders neem ik het risico dat ik een klein risico met mijne stomme kop omgezet heb in een groot risico.

Citaat:
Dat doe ik ook in deze. Ik geef aan hoe VERGELIJKBARE situaties wel degelijk het effect hebben (en het VOORNAAMSTE dodelijke aspect zijn van covid), om aan te geven dat die piste niet TOTAAL VAN DE POT GERUKT IS.

En ik geef aan dat men geen gegevens heeft om aan te duiden, noch (tenzij die ergens zouden zijn maar ik hoor ze niet en dat is juist wat mij verontrust) stevige ervarings- of theoretische argumenten dat die piste voor DIT vaccin niet toepasselijk zou zijn.

Met andere woorden, of dit vaccin na een tijd, op enige variant, covid erger maakt of niet is gewoon NIET GEWETEN en NIET ONDENKBAAR.

Meer zeg ik niet. Het idee zelf dat men op een grote bevolking een middel wil toepassen met druk, waarvan de mogelijkheid bestaat dat ze het probleem van een hysterie in een ECHTE sanitaire crisis verandert, lijkt mij een grof gokje dat men normaal niet met geneesmiddelen neemt op zulke schaal en met zulk gebrek aan informatie.

Vooral als men dan andere geneesmiddelen NIET toepast, waarvan er sterke suggesties zijn dat ze mensen WEL kunnen verzorgen, waarvan men weet dat er geen nefaste bijwerkingen zijn, en men WEL wil wachten op uit de lucht gevallen studies alvorens die toe te passen.

Wij hebben dus enerzijds geneesmiddelen waarvan men sinds maanden weet dat er aanduidingen zijn dat ze het aantal ziekenhuis opnames/doden kunnen verminderen met een factor 4 of 5, maar men doet dat niet omdat er geen studies dat "zeker" bevestigd hebben. We hebben anderzijds vaccins waarvan niet geweten is of ze de dodelijkheid van covid niet met 4 of 5 gaat vermenigvuldigen in het najaar, maar dat gaat men wel aan iedereen opsolferen.

Citaat:
Wel de uitspraak "dit effect is niet ondenkbaar, heeft een basis, en is niet uitgesloten" is niet zo een verkeerde uitspraak he. Dat is het enige wat ik zeg.

Dat is niet hetzelfde als "men heeft niet uitgesloten dat er binnen 8 maanden uw teelballen eraf gaan vallen". Omdat er ook niet de minste indicatie is dat dat zelfs maar zou kunnen. Daar is geen mechanisme voor, dus die "vrees" is idioot. Maar op een ziekte die voornamelijk dodelijk is vanwege een verkeerde immuunreactie omdat men zekere antilichamen snel ziet stijgen bij cross immuniteit, en het dan verkeerd afloopt, zeggen dat men cross immuniteit zal veroorzaken tussen vaccin en ziekte en dat dat ongevaarlijk is, dat is wel degelijk een mogelijkheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2020 om 06:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 08:05   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou zelfs toevoegen: het is ook goed mogelijk dat deze vaccins precies VERMIJDEN van zo een dodelijke reactie te veroorzaken, juist OMDAT ze een heel mager immuungeheugen veroorzaken. Het is goed mogelijk dat wat juist heel goed werkt, is om een heel heel beperkt aantal antilichamen te hebben die heel doelgericht zijn.

Wat wij weten is dat, bij corona, "immunitair geheugen hebben" nefast en fataal kan zijn. Dat is iets dat zeldzaam is bij ziekteverschijnselen, en maar bij enkele ziekten, waaronder corona, vastgesteld is. Wat we vaststellen is ook dat immunitair geheugen hebben kan beletten van geinfecteerd te worden (wat de normale gang van zaken is bij immunitair geheugen).

Wij stellen vast dat bij dit vaccin op korte termijn, bescherming optreedt. Wij weten totaal niet in welke richting dat gaat na een zekere periode, maar de kans is wel reeel dat het goed gaat, of slecht gaat. Geen van de twee scenario's is idioot.

Wat wij ook vaststellen is dat bij natuurlijke immunisatie, er blijkbaar geen heel hevig nefast effect is. Het bestaat misschien wel, maar het is redelijk licht, anders hadden we nu veel en veel meer zware herinfecties gehad.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2020 om 08:07.
Oud 24 december 2020, 09:00   #98
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Zinnen beginnen met hoofdletters hé
worden we vh vaccin nu een krokodil of aap? ben niet meer mee met de complotten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 09:05   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
worden we vh vaccin nu een krokodil of aap? ben niet meer mee met de complotten
Wat we weten is dat de meesten onder ons alvast gedurende enkele maanden minder corona zullen opdoen met milde symptomen. Dat is het enige dat we weten, waar overtuigende data van zijn. Het Pfizer papier toont dat met heel hoge betrouwbaarheid aan.

Wat we niet weten is wat er na "enkele maanden" gebeurt ten aanzien van corona. Gaat het vaccin blijven werken, in tegenstelling tot alle gekende vormen van immunisatie bij corona virussen ?
Gaat het vaccin ervoor zorgen dat we minder gemakkelijk een sterke vorm van corona opdoen (waar geen enkele aanwijzing voor is, noch tegen) ?
Gaat het vaccin zich gedragen zoals cross immunisatie waar het meestal erger verloopt (dat laatste is ondertussen een gekend feit bij sars 1 en sars 2) ?

Dat zijn de realistische mogelijkheden. Dat uw teelballen eraf vallen, dat ge een crocodil gaat worden of dergelijke meer zijn idiote verhalen. Het bovenstaande zijn de mogelijke alternatieven waar we geen gegevens over hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2020 om 09:05.
Oud 24 december 2020, 10:02   #100
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat we weten is dat de meesten onder ons alvast gedurende enkele maanden minder corona zullen opdoen met milde symptomen.
we weten niet eens welk vaccin je zult krijgen. Of denk jij dat je bij je huisarts kunt kiezen?

Citaat:
Het bovenstaande zijn de mogelijke alternatieven waar we geen gegevens over hebben.
lange termijneffecten of heel uitzonderlijke bijwerkingen, genre 1 op miljoen, krijg je nooit te zien in studies.
maar nu die onnozele focus op mutaties. Sinds het virus gekend is zijn er al 4000 mutaties gevonden, dat is 10 per dag.

gewoon ter info
faas 3 corona zijn tienduizenden testpersonen (pfizer alleen was pakweg 40 000).
Er zijn al vaccins op de markt gekomen waar fase 3 niet eens met tienduizend patiënten werd afgerond.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be