![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat werkstress gerelateerd aan wat je schrijft kan ik niet goed plaatsen. Als ik werkstress in combinatie met refo kan plaatsen — dan vanuit een ander blikveld. Gereformeerden zijn harde werkers. Echter raken gefrustreerd omdat het allemaal op hun rigide manier moet, dat gebeurd dus niet altijd, ervan afwijken betekent een hartbeschadiging. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 03:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien had ik twee gereformeerde collega's want die andere werkte ook zo rigide en was bovendien een antivaxxer (anti-polio- en mazelen-vaccins). Hij zag er gereformeerd uit, maar hield religie strikt buiten de werkssfeer en woonde niet in een refodorp. Die kwam misschien uit een dergelijke achtergrond of was gewoon een autist. Ik heb geen idee. Die maakte wel ruzie om de achterlijkste redenen, zoals toen ik een spatel links legde i.p.v. rechts, of een kleine administratieve taak uitvoerde vóórdat ik een grondstof ging bemonsteren i.p.v. erna. En hij liet me pas met rust toen die aspirant-leidinggevende het op dezelfde manier als ik bleek te doen, maar niet van harte. Ik ging er ook mee in discussie, maar niet te hard want we zaten 40 uur per week op een kleine ruimte samen en ik had daar echt geen zin in. Beiden (de bewezen refo en de mogelijke refo) hielden wel hun kak in jegens die carrièreman die de leidinggevende wou worden. Op den duur had ik er genoeg van en bekritiseerde ik openlijk het calvinisme in hun gezicht en maakte ik vijanden op het werk. Mijn manager had daar wel begrip voor en daarom mocht ik blijven. De sfeer was erg grimmig erna en dat gedurende maanden tot ik het afbolde wegens de slechte sfeer en hoge werkdruk. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 03:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu heb ik horen vertellen dat Urkers hierin de top zijn. Ook betreft carrière maken onder de gelijken. Punten dus die je een paar quotes eerder had opgesomd. Ik heb een keer met een Urker gewerkt en dat was een linkmiechel die er niet voor terugdeinsde om het kleinste detail aan de baas te verklikken. Ook als het om vertrouwelijke info onder een borrel betrof. Uiteindelijk is hij leidinggevende geworden en nam het gezegde: Wiens hand men eet, wiens woord men spreekt bloed serieus. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 03:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 03:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij was ook het type persoon dat fouten maakte die ik nooit maakte. Bijvoorbeeld: hij noteerde een batch die op recept is als een positieve receptuurafwijking, omdat er grondstoffen aan de batch toegevoegd werden komende een negatieve receptuurafwijking. Dat meldde ik ook beleefd aan hem en dat maakte hem dus chagrijnig. Echt iemand die werkt volgens precieze stappen als een robot en indien het algoritme fout er weinig inzicht in heeft. Mij ging het niet eens op elkaar voor te steken, maar om het werk goed te doen. En ik paste daar logica voor toe. Dat kunnen veel gereformeerden dus niet. Wat me ook opviel is hoe weinig men van cultuur afwist daar. Ik was de enige persoon die afwist van wereldse literatuur dat ik op den duur mezelf van den domme hield. In België begrijpt zowat iedereen een term als kafkaësk (dat gebruikte ik om de coronasituatie in Baarle te beschrijven, met de helft van de winkel op Belgisch grondgebied), daar begreep de grote baas me niet eens (die overigens slechter Engels praat dan ik op elfjarige leeftijd, ook een refo wss). Pas op, refo's willen doorgaans wel leven en laten leven hoor. Het is echter met het langdurig samenwerken dat het op den duur gaat botsen. Het is een soort complex door de realiteit in hun gezicht geworpen te krijgen, denk ik. De irreligieuze katholiek opgevoede Belg werkt efficiënter dan hen ondanks dat België belabberde wegen heeft. Hun overtuiging zou eens niet kunnen deugen. Dat ze niet per se intolerant zijn en geen fundamentalisten deed mij hen het voordeel van de twijfel geven. Er werkte zelfs een openlijke homoseksueel die gewoon getolereerd werd, maar die moest niet met zulke regelneven samenwerken dus die had het gemakkelijker. Trouwens, er zijn ook heel wat mensen die uit een reformatorische achtergrond komen en niet meer gelovig zijn. Een goede vriendin van me (uit Zeeland) is zo iemand, maar zij is wel iemand die begrijpt dat niet iedereen als zij werkt. Ooit heb ik er mee samen gestudeerd en ik had die moeten begeleiden tijdens peer tutor-sessies. Ik moest veel geduld uitoefenen voor haar meticuleuse manier van studeren, maar dat deed ik toen ook. Veel Belgen hadden daar echter weinig begrip voor en dachten dat ze dom was (niet in het minst omdat ze echt niks van basis had in wiskunde en wetenschappen, wat de meesten in het secundair geleerd hebben). Nu ja, ze is een vrouw en vrouwen zijn gemakkelijker in dat opzicht wellicht. Zeker geen dom persoon. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 december 2020 om 04:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén grote brandweerzone met hier en daar een kleine post. De kleine post treedt onmiddellijk in actie, de grotere en / of de meest nabije post springen zo snel mogelijk bij. Dit werkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kinderen krijgen dan, van de overheid, een tegemoetkoming, zodat ze de factuur kunnen betalen. Waarom? Onderwijs is een investering in de toekomst van het land. Goed onderwijs is dus ook vrij duur. Het kan niet de bedoeling zijn dat wij, infrastructuur bouwen om de toekomst van ons buurland op te bouwen. Wij hebben hier in het Maasland een vrij grote school. Neem de Nederlanders weg, en we hebben de helft van de leerlingen minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel duurder, net omdat de Nederlanders toepassen wat ik hier al zo vaak schreef.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 december 2020 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Velen stellen het hier altijd voor alsof Nederland het altijd véél beter doet dan België. Wanneer ik dan de feiten weergeef beschuldigt men mij Nederlanders te haten. En diegenen die mij dat verwijten hebben dikwijls weinig contact met Nederlanders. Terwijl ik zelf wekelijks in contact kom met Nederlanders (die daar ook effectief wonen en werken). Terwijl ik tientallen jaren op 7km van het centrum van Maastricht gewoond heb en daar dus héél veel kwam. Begrijpe wie kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De anti 'ollanders kunnen hun lol niet op.
![]() Nu Panda nog, maar die ligt er (even?) af. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn in Vlaanderen ook grote lokale verschillen, tenzij u Hasselt hetzelfde vindt als Antwerpen. Of Antwerpen hetzelfde als Gent.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de reactie op mijn "hoger onderwijs is daar duuder maar veel beter" spreekt boekdelen. Kijk anders eens naar de rankings. Verder studeren is trouwens een recht, geen plicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leest hier dat het in Nederland veel beter is dan in België, maar de Nederlanders komen voor alles massaal naar België. En ja, de Nederlanders betalen minder directe belastingen op hun inkomsten, maar ze betalen wel per kwartaal het dubbele aan wegentaks van de Belgen op jaarbasis. Ze komen hier tanken, rookwaar en drank kopen, ze komen hier op café, ze sturen hun kinderen naar Belgische scholen, ze komen naar de Belgische ziekenhuizen, naar de Belgische bakkers, de Belgische frituren, in België werken, vele komen zelfs in België wonen. In de Belgische grensgemeentes zijn er zelfs wijken waar de bevolking voor 75% uit Nederlanders bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 december 2020 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op welke manier word die ranking bepaald? Want die is vooral afhankelijk van de gepubliceerde papers, niet van de kwaliteit van de afgeleverde gediplomeerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgen in Nederland en Nederlanders in België - CBS www.cbs.nl › documents › 2008/02 › 2007-k4-b15-p47-art Dus meer dan 3 maal zoveel Nederlanders in België, dan Belgen in Nederland. Zal wel een reden hebben zeker. Laatst gewijzigd door Jantje : 31 december 2020 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |