Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2021, 16:05   #81
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Is dat niet de bedoeling?
Een rusthuis heeft na vaccinatie een besmettingsgraad van 50 percent op 110 inwoners plus 14 verzorgende.
Blijkbaar werkt het vaccin alleen na de 2de spuit.

https://sputniknews.com/europe/20210...fter-vaccines/
Als dat de bedoeling zou zijn dan zouden er geen maatregelen nodig zijn. Dan kan je beter een paar goei feesten organiseren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 16:30   #82
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als dat de bedoeling zou zijn dan zouden er geen maatregelen nodig zijn. Dan kan je beter een paar goei feesten organiseren.
Daar valt niet zoveel aan te verdienen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 16:38   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hunderte Menschen nach COVID-19-Impfung in der Notaufnahme.

Grotendeelse vertaling:

Citaat:
Meer dan 1.000 gevaccineerde mensen in de VS meldden "ongunstige gebeurtenissen". De Amerikaanse autoriteiten hebben ook 17 meldingen van "levensbedreigende" gebeurtenissen en twee meldingen van "blijvende invaliditeit". Statistisch gezien maakt dit het Corona-vaccin 183 keer gevaarlijker dan andere vaccins.
Misschien was het meer iets voor de rubriek factchecking/feitencontrole, géén idee van????
Oud 9 januari 2021, 17:47   #84
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Vaccinatie dashboard voor Belgie, door vrijwilligers.

https://covid-vaccinatie.be/nl
Belgie vaccineert NIET in het weeekeinde (en niet 's avonds).

Zo urgent is het dus....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 00:33   #85
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 10 januari 2021, 12:14   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Volgens de huidige planning is elke Belg (die het wil) tegen eind september ingeent.

Maar het kan nog sneller:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201027_92826232

Citaat:
Vandenbroucke: "Vragen 10 miljoen extra doses Pfizer. Als dat lukt, kunnen we nog versnellen"
Ons land zal aan Europa en Pfizer 10 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin vragen, bovenop de 5 miljoen doses die we al besteld hebben. Dat heeft minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) gezegd in De Zevende Dag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:30   #87
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 10 januari 2021, 13:39   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens de huidige planning is elke Belg (die het wil) tegen eind september ingeent.

Maar het kan nog sneller:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201027_92826232
Dat zal nog wel een paar tientallen keren veranderen. Maar te veel illusies maak ik me niet over die vaccins. Het zou me niet verwonderen dat we met die ellende nog een paar jaren zullen zitten opgescheept.

Paar jaren voor een pandemie van die omvang is heus niet ongewoon.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:42   #89
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Sowieso kunnen we nog niet op kruissnelheid vaccineren, gezien we daartoe überhaupt nog niet genoeg vaccintoevoer hebben. In de nabije toekomst hebben we dat wel, daarover maak ik me geen zorgen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 januari 2021 om 13:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 17:09   #90
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Sowieso kunnen we nog niet op kruissnelheid vaccineren, gezien we daartoe überhaupt nog niet genoeg vaccintoevoer hebben. In de nabije toekomst hebben we dat wel, daarover maak ik me geen zorgen.
Maar waarom dan wachten en 75.000 dosissen in de frigo laten liggen. Daar gaan ze zeker niet helpen.
Er zitten ongeveer 150.000 mensen in een rusthuis, dus daarvan had al de helft zijn eerste spuit kunnen hebben.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 17:45   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eind september Wat een klucht he. Tegen dan hebben we het allemaal al twee keer opgedaan. Tenzij men nog gaat blijven lullen met dat gemaatregel om toch maar een vaccin kunnen te plaatsen, maar dan is het land totaal kapot. Nu is er al niet veel meer dat nog recht staat. Nu is het hier Noord Korea, tegen dan zal het echt Ethiopie zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 17:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 17:57   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, dat spreekt vanzelf natuurlijk. Dat is gans het idee. Vandaar dat "gelijke regels voor iedereen" oliedom is. De groepsimmuniteit moet vooral bij jongeren komen. En zeker niet bij ouderen. Op die manier vormen de jongeren een soort van bescherming tussen bubbels van ouderen. Als natuurlijk ouderen in grote groepen samenkomen gaat het niet helpen he.

Maar ouderen, geisoleerd van elkaar, badende in omgevingen van jongeren, zijn dan beschermd.
Ben je daar zeker van ?
Immuun of niet, voor zover ik weet bestaat er nog steeds besmettingsgevaar.
Zoals het nu zit loopt een oudere die niet is gevaccineerd nog steeds risico, ook al is die jongere ondertussen al vier keer besmet geweest zonder symptomen.
Als alle ouderen gevaccineerd zijn, mijn pronostiek zo tegen de zomer, dan ga ik volledige akkoord.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 17:59   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eind september Wat een klucht he. Tegen dan hebben we het allemaal al twee keer opgedaan. Tenzij men nog gaat blijven lullen met dat gemaatregel om toch maar een vaccin kunnen te plaatsen, maar dan is het land totaal kapot. Nu is er al niet veel meer dat nog recht staat. Nu is het hier Noord Korea, tegen dan zal het echt Ethiopie zijn.
De risicogroepen (fase 1 en 2) zouden al voor de zomer ingeënt zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 januari 2021 om 17:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 18:12   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De risicogroepen (fase 1 en 2) zouden al voor de zomer ingeënt zijn.
Ik hou daar wel van, de "risico groepen"

Men kan daar stoppen he. Niet-risico groepen hebben totaal geen reden om een experimenteel vaccin te nemen. Die wachten beter tot we weten hoe dat spel werkt. Binnen een jaar of zo. Dan kunnen die uitmaken of het piepkleine risico van corona opweegt tegen de tegen dan beter gekende risico's van het vaccin.
Oud 10 januari 2021, 18:17   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ben je daar zeker van ?
Immuun of niet, voor zover ik weet bestaat er nog steeds besmettingsgevaar.
Zoals het nu zit loopt een oudere die niet is gevaccineerd nog steeds risico, ook al is die jongere ondertussen al vier keer besmet geweest zonder symptomen.
Wel, het is inderdaad mogelijk dat voor corona geen besmettingsimmuniteit bestaat. Als dat zo is voor een natuurlijke besmetting, dan zal dat ZEKER het geval zijn voor een humoraal toegediend vaccin.

Het is ongelofelijk raar - maar ja, in deze is ALLES ongelofelijk raar - dat daar geen studies over gedaan werden. Moeilijk was dat niet.

Met andere woorden, de kans bestaat inderdaad dat er geen immuniteit is in de slijmvliezen (en dat zal MEER het geval zijn voor het vaccin dan voor een natuurlijke infectie die via de slijmvliezen is begonnen).

In dat geval bestaat er inderdaad niet zoiets als groepsimmuniteit, omdat een zieke die geneest wel beschermd kan zijn, maar toch nog herbesmettelijk. Dat geldt dan zowel voor het vaccin als voor een echte infectie, maar meer kans voor het vaccin gezien dat humoraal werd toegediend en niet speciaal een slijmvlies bescherming zal geven.

In dat geval is het vaccin enkel een persoonlijke bescherming, en gaat het virus vrolijk blijven rondgaan, dat kan dan met niks gestopt worden, gezien wij allemaal toch, geïmmuniseerd of niet, het blijven doorgeven. Wij worden dan allemaal geregelde corona dragers. Wij worden er dan, tijdens de werkingsduur van een vaccin, gewoon niet ziek van. Voor hen bij wie het vaccin werkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 18:37.
Oud 10 januari 2021, 19:54   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval is het vaccin enkel een persoonlijke bescherming, en gaat het virus vrolijk blijven rondgaan, dat kan dan met niks gestopt worden, gezien wij allemaal toch, geïmmuniseerd of niet, het blijven doorgeven. Wij worden dan allemaal geregelde corona dragers. Wij worden er dan, tijdens de werkingsduur van een vaccin, gewoon niet ziek van. Voor hen bij wie het vaccin werkt.
Dat is dan ook het antwoord wat ik vroeg of laat had verwacht. Dat is ook wat ik tussen de lijnen in de media lees. Een vaccin is er in de eerste plaats voor persoonlijke bescherming. Wat ook de reden is waarom de vraag naar snelle vaccinatie groot is: eigenbelang.
Een puur menselijke reflex.
Oud 10 januari 2021, 21:45   #97
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is dan ook het antwoord wat ik vroeg of laat had verwacht. Dat is ook wat ik tussen de lijnen in de media lees. Een vaccin is er in de eerste plaats voor persoonlijke bescherming. Wat ook de reden is waarom de vraag naar snelle vaccinatie groot is: eigenbelang.
Een puur menselijke reflex.
Wat op zich heel begrijpelijk is, dat zit in de natuur van de mens ingebakken. Ik hoop vooral dat men rond het vaccineren een rationeel beleid gaat voeren.

Moest blijken dat vaccinatie besmettelijkheid niet tegen gaat dan resten er weinig redenen om jonge mensen te verplichten een vaccin te nemen. Dan resten er ook weinig redenen om de maatschappij op slot te houden tot x % van de bevolking is gevaccineerd.

Ik hoop dat daar een normaal debat over gevoerd gaat kunnen worden zonder dogma's.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 21:59   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Moest blijken dat vaccinatie besmettelijkheid niet tegen gaat dan resten er weinig redenen om jonge mensen te verplichten een vaccin te nemen. Dan resten er ook weinig redenen om de maatschappij op slot te houden tot x % van de bevolking is gevaccineerd.
Je hebt gelijk. Tenminste vanaf het moment waarop alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, of toch op z'n minst de kans gekregen hebben. Wie het vertikt om zich te laten vaccineren doet dat op eigen risico.
Oud 10 januari 2021, 22:06   #99
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Moest blijken dat vaccinatie besmettelijkheid niet tegen gaat dan resten er weinig redenen om jonge mensen te verplichten een vaccin te nemen.
Er kan nooit een goede reden zijn om wie dan ook daartoe te verplichten.
Oud 10 januari 2021, 22:17   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er kan nooit een goede reden zijn om wie dan ook daartoe te verplichten.
Als uiteindelijk de kwetsbaren de kans hebben gekregen tot vaccinatie zou het probleem moeten opgelost zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be