![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn precies nog veel mensen die niet weten dat veel van die leugens en halve waarheden door de Duitsers bewust verspreid werden om verdeeldheid te zaaien bij de Belgische strijdkrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo. Maar de gekheid is wel dat de Vlaamse gemeenschap desondanks alles het Frans als tweede taal terug verplicht heeft ingevoerd. En dat ondanks de voordelen die Engels heeft op het Frans (meer economisch en praktisch nut, eenvoudiger aan de leren voor Nederlandstaligen, wat het ook geschikter maakt voor dommere leerlingen...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik reageerde hier op. Waarom dat u uw grootvader erbij sleept en daarbij nog de jaren dertig?????? Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 januari 2021 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Het interesseert me hoegenaand niet waar u op reageert. Ik was bezig over een onderwerp en ik ga daarop voort. Als u dat niet wilt, moet u niet reageren op mijn onderwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zie niet in wat slimheid met het kennen van een taal te maken heeft. Verschillende mensen hebben verschillende talenten. Overigens mijn grootvader was perfect 2 talig en toch VU er. Hij werkte voor de overheid en is daar doorgegroeid in een leidinggevende positie. In die tijd werd bij de overheid in Brussel alleen Frans gesproken. Een schande. Dat is nu anders, ieder spreekt zijn eigen taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij verandert het ene fabeltje in een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. Trouwens je moet de belevenissen van uw grootvader niet projecteren op alle mannen die in die tijd aan het werk waren. Als het zo geweldig was, dan was er geen probleem met de scholen en kregen we met zijn allen nog les in het Frans. Laten we daar naar terugkeren, want wie geen Frans kan is een oen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat mijn grootvader in zijn 4 jaar als frontsoldaat in WWI niet anders dan franstalige officieren heeft meegemaakt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne swingt zeker de 'pan' uit, de autoverzekering bedoel ik.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben nooit een frontsoldaat geweest. Desondanks heb ik wel in het Frans mogen/moeten werken in Brussel in een zogezegde Nederlandstalige Directie. En de grootste vuiligheid waren de bazen van de Nederlandstalige taalrol. Die wisten al na een paar dagen welke politieke kleur je had. En als hun dat niet aanstond viel je onder een ander regime. Daar meestendeels ons werk in de taal van Voltaire gebeurde was het beste middel om U te kloten door uw brieven minutieus na te zien en bij de minste fout te vernietigen. En dan kon je herbeginnen. Want wij werkten nog op die oude dorsmachines die men toen typmachines noemde. Maar een vernietigde vragenlijst up to date brengen met de geijkte middelen ging natuurlijk niet meer. Die vettige klootzak met kinderstreken noemde men Vande Maele. Gekend in gans Brussel en omgeving als de grootste zak die ooit door God op de wereld werd gezet. Een vent die om vijf minuten voor vijf durfde zeggen dat het nog geen vijf uur was. Zelfs al was je op het werk om 7,25 uur. Dus ruim een half uur te vroeg. Maar dat stuk verdriet vond het wel normaal dat hijzelf om 9,30 uur of nog later met slaapogen op het werk verscheen. Ken je het verhaal? Wel zo was Financiën destijds. Ik heb zelfs een truc moeten gebruiken om van hem weg te geraken. Alhoewel, toen reeds wist ik dat er onder zijn leiding veel trucjes te vinden waren. Ik heb geprobeerd want van ranzig volk moet ik niets. Maar hij behoorde tot de categorie beschermden . Dus het had geen zin. Mocht ik nog kunnen herbeginnen dan zou ik heden Financiën mijden als de pest. Er zaten veel abnormalen te niksen. Laatst gewijzigd door werkman : 8 januari 2021 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() werkman never dissapoints....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Over wat gaat dit draadje????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie het weet, die mag het zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar die zo goed gekende en nog steeds gekende onderdanigheid van onze Vlaamse eminenties... Ze zijn er zelfs in geslaagd om onze Vlaamse kulturele elite te verkankeren... Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 januari 2021 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die culturele elite zijn gewone lafbekken en hebben de hersens ter grootte van een koffieboon. Zij maken zich druk over futiliteiten zoals parkings in Brussel en nog zoveel meer. Maar als er feiten gebeuren die aantonen dat de essentie van de democratie in de vuilbak wordt gegooid dan hoor je die elite zelfs niet. Dan merk je wel dat het broeders zijn in hun eigen geschapen vuiligheid. Dan komt het negervolk te voorschijn. Dan gedragen ze zich ook als lafaarden. We weten wel dat je mensen poogt te ruineren maar wij zwijgen en hopen dat wij ooit dezelfde wapens mogen gebruiken. Maar over de daden van de islam willen ze wel praten. Dus over onze democratie die zegt dat iedereen gelijk voor de wet moet/mag zijn zwijgen ze dus liever. Dat gaat te ver. Dat er door Stedenbouw via een droplul bouwgronden vernietigd worden en die gelijkheid met de voeten wordt getreden zijn details. Het dwarsboomt misschien de eigen aspiraties voor het toekomstige. Kijk dus naar mijn woorden maar niet naar mijn daden. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er ooit niks zal veranderen . Die politiekers zijn allemaal de zelfden. En in de democratie zoals wij die kennen is privaat bezit niet gevrijwaard van de daden van onnozelaars. Nu zijn het de gronden of gebouwen en geld. Maar de opties van sommige partijen betreffen dus mogelijk de mensen zelf. Lang zal het niet meer duren dat een of andere gek aan uw deur zal komen eisen dat uw vrouw met hem de nacht moet doorbrengen. Het is een evolutie. Zullen wij deze stoppen of niet? Of gaan we terug naar de middeleeuwen? Als ik kabouters zoals Trump bezig zie dan acht ik alles mogelijk. Maar ik zou nooit voor die vent gestemd hebben. Als je de tronie en manier van doen bekeek wist je toch dat die vent abnormaal was. Die wist toch van in den beginne al dat hij naar de pussies mocht grijpen. Soit! Maar het zijn wij die onze democratie moeten vrijwaren en dat wordt door te velen onder ons vergeten . Mogelijk staan we op een kantelpunt van de geschiedenis. De huidige generatie gaat die bepalen. Laatst gewijzigd door werkman : 9 januari 2021 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |