Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2021, 15:58   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Laten we zeggen de meerderheid.
Nee, niet de meerderheid, iedereen heeft nood aan menselijke contact.
De meerderheid geeft het toe, maar zelfs kluizenaars zoeken regelmatig contact met andere mensen.
Zonder menselijk contact word een mens gewoon knettergek.
Daarom ook dat veel eenzame een huisdier nemen en vertroetelen alsof het hun kind of partner is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 15:59   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo. Bijna alle landen zijn gerontocratien.
De grote baas van het land met de strengste maatregelen in de EU zijnde Frankrijk is amper veertig.

De presidente van Nieuw zeeland is één der jongste ter wereld (net 40)

Ziehier hoe zij het aanpakte

‘Er vroeg en hard ingaan’, zo noemde Ardern de aanpak in maart. Ze verbood als een van de eerste regeringsleiders vluchten uit China en sloot het luchtruim voor vrijwel alle buitenlanders. Ook de lockdown van eind maart gold als een van de strengste ter wereld.

En het land met de minste maatregelen zijnde de VS wordt inderdaad geleid door een hoogbejaarde

Uw uitleg is weer op niks gestoeld . Maar ik begrijp dat u een uitleg zoekt voor uw frustratie.

Maar goed we zullen maar geloven dat al die jonge leiders niks hebben te zeggen zolang ze geen 75 zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 16:06   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zonder menselijk contact word een mens gewoon knettergek.
Daarom ook dat veel eenzame een huisdier nemen en vertroetelen alsof het hun kind of partner is.
Vooreerst nemen er waarschijnlijk evenzeer veel traditionele gezinnetjes ook een huisdier binnen. Ook daar wordt dat huisdier niet zelden vertroeteld als het zoveelste lid van het gezin.....Dus dat is al weer zo een uitleg waar men alle kanten mee uit kan.
Of dat alle eenzamen hun huisdier goed verzorgen of vertroetelen kan zijn maar is niet altijd zo.

En ja ook van te veel menselijk contact wordt een mens wel eens knettergek.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:07.
Oud 3 januari 2021, 16:08   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grote baas van het land met de strengste maatregelen in de EU zijnde Frankrijk is amper veertig.
Nee, dat is Macron. De echte baas is Brigitte (67 jaar...)

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2021 om 16:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 16:09   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
70% van de jongeren heeft psychische klachten
Precies of dat is nieuw en moet men dat in de 'schoenen' schuiven van het Covid-19?
Oud 3 januari 2021, 16:10   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is Macron. De echte baas is Brigitte
Dan is dat toch waar over Melania
Oud 3 januari 2021, 16:11   #87
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

De presidente van Nieuw zeeland is één der jongste ter wereld (net 40)

Ziehier hoe zij het aanpakte

‘Er vroeg en hard ingaan’, zo noemde Ardern de aanpak in maart. Ze verbood als een van de eerste regeringsleiders vluchten uit China en sloot het luchtruim voor vrijwel alle buitenlanders. Ook de lockdown van eind maart gold als een van de strengste ter wereld.

En het land met de minste maatregelen zijnde de VS wordt inderdaad geleid door een hoogbejaarde.

Uw uitleg is weer op niks gestoeld behalve dan op (begrijpelijke) frustratie.
Je hebt niet eens door dat je mijn uitleg juist bevestigd.

Amper 40 is niet jong, dat is al over halverwege zijn leven. Amper 40 is ouder dan 60% van de bevolking.

Wat dus wil zeggen dat die bovenste 40% van de bevolking 100% van het beleid bepaalt. Aka, een gerontocratie.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 16:28   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat u niet weet waar ik het over heb. Ik ben blij dat ik ben opgegroeid in een wereld zonder internet, smartphones en video games. Dat je nog gerust kon buiten spelen zonder angstfobieen over pedofielen, druk verkeer en almaar meer beton. Ten zwarte piet nog heel gewoon was. Toen je nog naar TV kon kijken zonder al te veel opdringerige en enerverende reclame. Toen het hele gezin nog samen aan tafel kon zitten om monopoly te spelen of mens erger je niet. Toen familie en vrienden elkaar nog gingen bezoeken.

Maar ik verwacht niet dat u dit zal begrijpen. Daar ben je nu veel te pissig en zelfingenomen voor.
Ik begrijp dat en kan dat beamen. Om dat te begrijpen moet je wel oud genoeg zijn om te kunnen vergelijken.

Anderzijds heb ik ook begrip voor het volgende ; wie zegt dat het vroeger allemaal beter was heeft altijd voor 50 % gelijk zegt men.

Ik zou zeggen voor 75 %

Anderzijds gebeurd het niet zelden dat jonge mensen me vertellen dat ze als ze veel van mijn verhalen horen precies toch ook liever in die tijden waren jong geweest.
Er was nu eenmaal meer vrijheid er kon zo veel meer.
Ook meer menselijkheid.....alles was ook stukken minder complex.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:32.
Oud 3 januari 2021, 16:32   #89
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat en kan dat beamen. Maar ik kan dan ook verschillende tijdperken vergelijken.

Anderzijds heb ik ook begrip voor het volgende ; wie zegt dat het vroeger allemaal beter was heeft altijd voor 50 % gelijk zegt men.

Ik zou zeggen voor 75 %
Wel ik kan vergelijken met nu en vroeger. En als ik de keuze zou hebben om opnieuw jong te worden onder dezelfde voorwaarden of met d everworvenheden vd 21e eeuw dan zou ik nog kiezen voor de jaren '70-'80.

Maar goed, ik kan ook begrijpen dat een millennial liever op zijn facebook pagina zit en de hele dag berichtjes staat te liken ipv een stom bordspel te spelen of naar Kapitein Zeppos te kijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 16:33   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik kan vergelijken met nu en vroeger. En als ik de keuze zou hebben om opnieuw jong te worden onder dezelfde voorwaarden of met d everworvenheden vd 21e eeuw dan zou ik nog kiezen voor de jaren '70-'80.

Maar goed, ik kan ook begrijpen dat een millennial liever op zijn facebook pagina zit en de hele dag berichtjes staat te liken ipv een stom bordspel te spelen of naar Kapitein Zeppos te kijken.
Dat is zoals een mus die nu geboren wordt. Die vind het nest in een dakgoot ook normaal terwijl haar moeder vertelt dat haar nest nog in een haag was gebouwd
Die pasgeboren mus weet niet beter want die heeft en zal nooit een haag zien.

Maar inderdaad ik denk dat de jaren 60 en 70 de meest fantastische decennia zijn die de mensheid heeft gekend in het Westen. En niet alleen voor wie toen jong was ook voor volwassenen en ouderen waren het heerlijke jaren.
Weinig mensen zullen dat echt tegenspreken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:37.
Oud 3 januari 2021, 16:40   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt niet eens door dat je mijn uitleg juist bevestigd.

Amper 40 is niet jong, dat is al over halverwege zijn leven. Amper 40 is ouder dan 60% van de bevolking.

Wat dus wil zeggen dat die bovenste 40% van de bevolking 100% van het beleid bepaalt. Aka, een gerontocratie.
Dus jij bent voorstander van dit

Naam: JommekeTop_N03.jpg
Bekeken: 206
Grootte: 19,3 KB

Moet kunnen Veel pap eten kan het allemaal wat versnellen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:43.
Oud 3 januari 2021, 16:42   #92
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Als het vroeger beter was waarom heb je het dan veranderd?

Het geheugen is iets vreemds. Het heeft de neiging de slechte dingen te vergeten en de goeie juist mooier voor te stellen.

Ik heb ook de indruk dat de jaren 70 en 80 beter waren dan vandaag, zeker qua persoonlijke vrijheid en toekomstperspectieven. Maar het zijn natuurlijk wel de mensen die toen zijn opgegroeid die dat veranderd hebben. Waarom zouden ze dat gedaan hebben als het toch zo goed was?
Oud 3 januari 2021, 16:46   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het geheugen is iets vreemds. Het heeft de neiging de slechte dingen te vergeten en de goeie juist mooier voor te stellen.

Ik heb ook de indruk dat de jaren 70 en 80 beter waren dan vandaag, zeker qua persoonlijke vrijheid en toekomstperspectieven. Maar het zijn natuurlijk wel de mensen die toen zijn opgegroeid die dat veranderd hebben. Waarom zouden ze dat gedaan hebben als het toch zo goed was?
Daar heb je een punt. Heb ik me ook al afgevraagd.

Volgens mij opdat iedereen of toch de meesten bezwijken voor de aantrek van geld en macht.

Maar dat zal wel een heel klein gedeelte zijn van het antwoord op dit grote sociologische en maatschappelijke vraagstuk
Oud 3 januari 2021, 16:49   #94
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij bent voorstander van dit

Bijlage 113602

Moet kunnen
Nee hoor, kinderen zijn net zo onbekwaam om het beleid te bepalen als bejaarden.
Ik ben voor het afschaffen van stemrecht voor gepensioneerden.

In lang vervlogen tijden, toen mensen maar 60 jaar werden en de gemiddelde president of koning nog geen 40 jaar oud was, was het nog opportuun om iedereen te laten stemmen. Maar vandaag is het dat niet meer, mensen hun cognitieve vaardigheden nemen te sterk af na hun 70e om nog belangrijke zaken te kunnen beslissen.

De toekomst is aan de jeugd en de ouderen proberen dat meestal juist tegen te houden ipv er constructief aan bij te dragen.
Oud 3 januari 2021, 16:57   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar inderdaad ik denk dat de jaren 60 en 70 de meest fantastische decennia zijn die de mensheid heeft gekend in het Westen.
Met andere woorden: uw jonge jaren die zo weinig waard waren

En waar een ergere epidemie heeft gewoed dan corona
Oud 3 januari 2021, 16:58   #96
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb helemaal niets veranderd. Ik heb bv nog steeds geen smartphone. Internet wel anders kon ik mijn werk niet doen. Het werd ook steeds moeilijker om mensen te vinden die een bordspel willen spelen. Tegen video games kun je nu eenmaal niet op.

En wees gerust. Er is een hoop brol van vroeger dat ik niet vergeten ben.
Oud 3 januari 2021, 16:58   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In lang vervlogen tijden, toen mensen maar 60 jaar werden en de gemiddelde president of koning nog geen 40 jaar oud was, was het nog opportuun om iedereen te laten stemmen. Maar vandaag is het dat niet meer, mensen hun cognitieve vaardigheden nemen te sterk af na hun 70e om nog belangrijke zaken te kunnen beslissen.

De toekomst is aan de jeugd en de ouderen proberen dat meestal juist tegen te houden ipv er constructief aan bij te dragen.
Ik zou zeggen dat mensen mogen stemmen als ze eerst de fout kunnen vinden in een statistische analyse van een paper over een ziekte of een geneesmiddel
Oud 3 januari 2021, 17:00   #98
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, kinderen zijn net zo onbekwaam om het beleid te bepalen als bejaarden.
Dus met een toenemende vergrijzing gaat u een heel groot deel vh kiespubliek uitsluiten vh democratisch proces?
Oud 3 januari 2021, 17:03   #99
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u niet weet waar ik het over heb. Ik ben blij dat ik ben opgegroeid in een wereld zonder internet, smartphones en video games. Dat je nog gerust kon buiten spelen zonder angstfobieen over pedofielen, druk verkeer en almaar meer beton. Ten zwarte piet nog heel gewoon was. Toen je nog naar TV kon kijken zonder al te veel opdringerige en enerverende reclame. Toen het hele gezin nog samen aan tafel kon zitten om monopoly te spelen of mens erger je niet. Toen familie en vrienden elkaar nog gingen bezoeken.

Maar ik verwacht niet dat u dit zal begrijpen. Daar ben je nu veel te pissig en zelfingenomen voor.
Nou, het misbruik door pastoors paters nonnen vierde toen nochtans hoogtij.
Hoeveel mishandelde kinderen heeft dat niet opgeleverd en die werden dan nog niet eens geloofd want meneer pastoor deed dat niet. Hoeveel ellende hebben ouders hun kinderen toe niet toegebracht door net als nu hun eigen gezond verstand niet te gebruiken.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:12   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor je het wel en goed beseft zal ook uw leven grotendeels voorbij zijn

En let op dat zal er sneller zijn dan je nu denkt. Het is maar een flits.

Uiteraard op voorwaarde dat je niks engs overkomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be