![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet de meerderheid, iedereen heeft nood aan menselijke contact.
De meerderheid geeft het toe, maar zelfs kluizenaars zoeken regelmatig contact met andere mensen. Zonder menselijk contact word een mens gewoon knettergek. Daarom ook dat veel eenzame een huisdier nemen en vertroetelen alsof het hun kind of partner is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De presidente van Nieuw zeeland is één der jongste ter wereld (net 40) Ziehier hoe zij het aanpakte ‘Er vroeg en hard ingaan’, zo noemde Ardern de aanpak in maart. Ze verbood als een van de eerste regeringsleiders vluchten uit China en sloot het luchtruim voor vrijwel alle buitenlanders. Ook de lockdown van eind maart gold als een van de strengste ter wereld. En het land met de minste maatregelen zijnde de VS wordt inderdaad geleid door een hoogbejaarde Uw uitleg is weer op niks gestoeld . Maar ik begrijp dat u een uitleg zoekt voor uw frustratie. Maar goed we zullen maar geloven dat al die jonge leiders niks hebben te zeggen zolang ze geen 75 zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat alle eenzamen hun huisdier goed verzorgen of vertroetelen kan zijn maar is niet altijd zo. En ja ook van te veel menselijk contact wordt een mens wel eens knettergek. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2021 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amper 40 is niet jong, dat is al over halverwege zijn leven. Amper 40 is ouder dan 60% van de bevolking. Wat dus wil zeggen dat die bovenste 40% van de bevolking 100% van het beleid bepaalt. Aka, een gerontocratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds heb ik ook begrip voor het volgende ; wie zegt dat het vroeger allemaal beter was heeft altijd voor 50 % gelijk zegt men. Ik zou zeggen voor 75 % ![]() Anderzijds gebeurd het niet zelden dat jonge mensen me vertellen dat ze als ze veel van mijn verhalen horen precies toch ook liever in die tijden waren jong geweest. Er was nu eenmaal meer vrijheid er kon zo veel meer. Ook meer menselijkheid.....alles was ook stukken minder complex. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik kan ook begrijpen dat een millennial liever op zijn facebook pagina zit en de hele dag berichtjes staat te liken ipv een stom bordspel te spelen of naar Kapitein Zeppos te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die pasgeboren mus weet niet beter want die heeft en zal nooit een haag zien. Maar inderdaad ik denk dat de jaren 60 en 70 de meest fantastische decennia zijn die de mensheid heeft gekend in het Westen. En niet alleen voor wie toen jong was ook voor volwassenen en ouderen waren het heerlijke jaren. Weinig mensen zullen dat echt tegenspreken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moet kunnen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het geheugen is iets vreemds. Het heeft de neiging de slechte dingen te vergeten en de goeie juist mooier voor te stellen. Ik heb ook de indruk dat de jaren 70 en 80 beter waren dan vandaag, zeker qua persoonlijke vrijheid en toekomstperspectieven. Maar het zijn natuurlijk wel de mensen die toen zijn opgegroeid die dat veranderd hebben. Waarom zouden ze dat gedaan hebben als het toch zo goed was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij opdat iedereen of toch de meesten bezwijken voor de aantrek van geld en macht. Maar dat zal wel een heel klein gedeelte zijn van het antwoord op dit grote sociologische en maatschappelijke vraagstuk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben voor het afschaffen van stemrecht voor gepensioneerden. In lang vervlogen tijden, toen mensen maar 60 jaar werden en de gemiddelde president of koning nog geen 40 jaar oud was, was het nog opportuun om iedereen te laten stemmen. Maar vandaag is het dat niet meer, mensen hun cognitieve vaardigheden nemen te sterk af na hun 70e om nog belangrijke zaken te kunnen beslissen. De toekomst is aan de jeugd en de ouderen proberen dat meestal juist tegen te houden ipv er constructief aan bij te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wees gerust. Er is een hoop brol van vroeger dat ik niet vergeten ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Dus met een toenemende vergrijzing gaat u een heel groot deel vh kiespubliek uitsluiten vh democratisch proces?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel mishandelde kinderen heeft dat niet opgeleverd en die werden dan nog niet eens geloofd want meneer pastoor deed dat niet. Hoeveel ellende hebben ouders hun kinderen toe niet toegebracht door net als nu hun eigen gezond verstand niet te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En let op dat zal er sneller zijn dan je nu denkt. Het is maar een flits. Uiteraard op voorwaarde dat je niks engs overkomt. |
|
![]() |
![]() |