![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 januari 2021 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier al veel zwaardere oproepen zien staan.
Laatst gewijzigd door daiwa : 8 januari 2021 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 januari 2021 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haar gat is inderdaad te dik in diene rok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom denk je dat ik een moslim ben? Of ik al dan niet religieus ben, is van geen belang in mijn aanwezigheid op dit forum of buiten in de maatschappij. Die obsessie van u om vooral te onpas bezig te zijn met mijn eventuele levensbeschouwing vind ik toch wel verontrustend. Dat is echt niet gezond.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren in Villa Politica zag ik trouwens niets anders dan opruiende taal van al de partijen jegens N-VA en het VB. Die helemaal niets te maken hebben met wat in Amerika gebeurde. Laatst gewijzigd door daiwa : 8 januari 2021 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is irritanter dan een heel fles ammoniak.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is nochtans zo dat het leven al 3 miljard jaar functioneert. Wat je niet ziet is dat "anderen afmaken" zelf moeite en risico meebrengt. Er komt dus een evenwicht omdat elk individu zelf ook begrensd is in zijn macht en kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En natuurlijk is permanente samenwerking mogelijk zolang er een gezamelijke externe vijand is. Vandaar dat maatschappijen altijd een vijand nodig hebben. En zolang een soort niet zodanig dominant is dat het alle andere eindelijk kan uitroeien of domestikeren (wij zijn op dat punt aan het komen), zijn er voldoende langdurige externe vijanden aan de soort om binnen de soort of kudde aan samenwerking te doen op "duurzame" wijze. Daarom baseer ik ook mijn "definitie" van een natie op de vijandelijkheid ten aanzien van de niet-natie (de rest). En dat verklaart het gros van de menselijke sociale interacties. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2021 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat dat erg is, dat niet, ge kunt daar zelf niet aan doen.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 januari 2021 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De twee grootste partijen van Vlaanderen buiten spel zetten uit persoonlijk belang. Dat is pas opruiend.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik van u was zou ik daar van wegblijven. En eens wat ethiek bestuderen (Kant, hedonisme, utilitaisme, enz...) want je bekijkt alles vanuit een zeer strikte en enge beschouwing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moest ge niet af en toe een smiley zetten, zou ik denken dat alle hoop voor u verloren is. ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump (populist eerste klas) riep op om naar het Capitool te gaan om te protesteren. Dan zie ik niet zoveel verschil tot hetgeen Trump doet en "ditisnietmijnregering" (ook populisten eerste klas). U hebt het blijkbaar allemaal niet zo goed gevolgd ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 januari 2021 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge kunt opruien met woorden maar ook met daden en ik heb de overtuiging dat sommige partijen daar niet voor terug deinzen. En als voorbeeld herhaal ik nogmaals dat men verschil van mening kan hebben over vele zaken en dat uit kan drukken in een debat. Trouwens dit forum zou een debat moeten zijn maar is het niet. Het is integendeel een bende waaronder er sommigen zitten die zich voor niets schuwen en die steeds de persoonlijke toer opgaan. Achteraf heb ik vastgesteld dat zelfs uw persoonlijke bezittingen niet veilig zijn voor wraak. Men gebruikt zelfs benoemde zeveraars uit het departement Stedenbouw om U een ferme loer af te draaien. Maar ik zal niet ontkennen dat Vlamingen zelf te laf zijn om democratische regels te verdedigen. En dan stel je vast dat je alleen staat in je strijd tegen onrecht. Dit is een land waar de democratie met de voeten wordt getreden. Stel je ook vast dat in realiteit Vlamingen bange wezels zijn. Dus hoef je niet te rekenen op Vlamingen. Zelfs als je aantoont dat er in dit land bouwgronden vernietigd worden om vermoede tegenstanders te kloten; dan nog wordt alles bedekt met de mantel der liefde. Vandaag is het de beurt aan anderen en morgen mogen wij hetzelfde doen. En als wij dat niet mogen dan staan we ergens in een hoekje te janken. En juist die mentaliteit zint mij niet meer. Ik vraag niet om onze instellingen te bestormen en alles kapot te slaan zoals in de USA. Wij leven in een democratie of denken dat toch. Wel in zulke democratie brengt men respect op voor het bezit van dezen die er voor gewerkt hebben. En dat is in dit land niet het geval meer. Voor mijn part mag dit land vervallen tot een dictatuur. Dan moeten ze ons niet meer wijsmaken dat al onze politiekers democratisch denken. En ook sommige kiezers leiden aan dezelfde ziekte. Als we ons alleen tonen wanneer ze onze eigen belangen met de voeten treden dan zal het te laat zijn. Dan zal de droom van iedereen; gelijk voor de wet; er niet meer zijn. En ik merk hier al decennia dat die droom wordt afgebroken. Hij werd vervangen door de leuze "arbeit macht frei". En voor het overige doen we allemaal ons goesting. Maar we letten wel op om niet tegen de lamp te lopen. Corona heeft dergelijke mentaliteit ten volle aangetoond. Het eindresultaat gaat dus de kant op zoals Hitler de maatschappij zag. Luisteren en uitvoeren ofwel het vuurpeloton. En het ergste is nog wel dat er na de oorlog nog een bende Duitsers was die nog liever de vuurdood ondergingen dan te overwegen dat er gelijkheid kon zijn voor allen in vrede. Laatst gewijzigd door werkman : 8 januari 2021 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de verkozenen die de bevolking vertegenwoordigen. De regering heeft een meerderheid van zetels. Demografisch, ge bedoelt het geheel van inwoners van Vlaanderen, is geen geheel met gelijklopende belangen en meningen. Daarom dat verkozenen uit verschillende partijen komen. Economisch belangrijkste staat? Ge gaat toch niet beweren dat volksvertegenwoordiging afhankelijk moet zijn van rijkdom? Dat is toch volledig in tegenspraak met democratie. |
|
![]() |
![]() |