![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() ik ken iemand die er al 30 jaar verblijft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik een WZC zijn niet alle bewoners stokoud. Bij mijn tante weet ik een man rondlopen van 68. Hij verblijft er net als zijn moeder van 92. Ik moet wel zeggen dat hij ze blijkbaar niet meer alle 5 heeft. Waarschijnlijk een geval van vroeg dementie. Niet alledaags maar niet zo uitzonderlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens: waar haal je je geloof vandaan, als alle bronnen coherent zeggen dat het 2 - 3 jaar is ? Geloof jij ook dat iedereen gemiddeld 15000 Euro verdient, omdat je iemand kent die 15000 Euro verdient ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2021 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal ouderen dat langer dan vijf jaar in een rusthuis verblijft, verdubbelde bijna tussen 2000 en 2010. Door het groeiend aantal 80-plussers zal dit aantal blijven stijgen. Zo blijkt uit een analyse van CM bij haar leden. https://www.gezondheid.be/index.cfm?...t&art_id=14696 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rusthuizen zijn tegenwoordig lucratieve sterfhuizen. Van een degelijke verzorging en menselijkheid is geen sprake meer, alleen de winst telt. Overigens was er een dreiging met een rechtszaak nodig om de onterechte factuur (al verstuurd voor haar begrafenis!) waarbij verblijf werd aangerekend ná haar overlijden, gecorrigeerd te krijgen. Aasgieren. ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sterven kost geld
arm mensen leven dus langer
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 2 jaar slaat op de mensen die de laatste jaren een rusthuis binnen gaan, niet op de oude generatie die er nog zit. Dat vervormt de cijfers misschien, ook rekening houden met woongelegenheden die zelfstandig wonen combineert met een WZC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoek eens uit hoe zo’n keten georganiseerd is?
Pak zorgbedrijf antwerpen, de grootste in vlaanderen Een pps waar niemand nog weet hoe de vork in de steel zit Corona bewijst alweer Lust voor de privé Last voor de maatschappij |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tante verblijft ook in een rusthuis. Ze is meer dan welstellend maar koos voor een simpel tehuis. Wel we zijn daar heel tevreden. Ik heb enorm respect voor de mensen die daar werken en hun uiterste best doen om het die niet zelden half demente mensen naar hun zin te maken. Het is er netjes en de mensen komen niks tekort. Het is verre van een duur rusthuis. Veel hangt natuurlijk af hoe men zichzelf daar gedraagt net als de familie. Sommige mensen hebben overal ruzie en problemen. Beleefdheid en respect is ze dan ook meestal vreemd. Het valt me trouwens op dat er in Vlaanderen heel wat meer klachten zijn over WZC. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 februari 2021 om 04:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een tijd van komen, en van gaan. Het simpelste is om er een einde aan te maken als ge niet meer deftig voor uzelf kunt zorgen op permanente wijze (ik zeg niet "als ge een gebroken been hebt"). Het probleem is dat, net zoals dit corona gedoe, het aanvankelijk "tijdelijk" lijkt, en eens men door heeft dat het permanent is, men er niet meer uit kan, want de tijd van de beslissing is voorbij. Wij zitten nu ook permanent vast in een "tijdelijke" corona nood toestand, maar velen hebben het nog niet door. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een WZC moeten toch schaalvoordelen zijn? 100 bejaarden verzorgen die geconcentreerd zitten in één gebouw moet toch goedkoper zijn dan 100 bejaarden verzorgen die verspreid zijn over een heel dorp? In de kost van een WZC zit ook uw huisvesting, uw eten, elektriciteit, gas,... De kost van een WZC zonder meer afzetten tegen de kost van thuishulp, is dus niet correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |