Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2021, 21:58   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u "transfers" in de andere richting wil, geen probleem. We moedigen massaal Franstaligen aan naar Vlaanderen te komen wonen en vooral waar Vlamingen zoals u wonen.
Maar wat is dat toch met jou??? Er gaat geen week voorbij zonder dat je het hebt over Franstaligen die jij mordicus wil in Vlaanderen laten wonen. Heb jij daar soms een commissieloontje op?
Oud 14 februari 2021, 22:07   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Voor een deel ben ik daar blij mee, dat kan ik niet ontkennen.
Ik ben niet blij dat proteststemmen naar het VB gaan. Mensen die de tradopolitiek (inclusief N-VA) kotsbeu zijn kunnen veel beter ongeldig stemmen. Of als ze toch een bolletje moeten kleuren, dan liever nog PvdA.

Maar dat bewust racisten hun stem vergooien achter het cordon op het nutteloze VB ? Daar kan ik alleen maar om juichen. Overtuigde racisten die op het VB stemmen omdat het een 1-thema (makkaken buiten) partij is, mogen hun stem uitbrengen, maar dat die niets waard is kan een moderne maatschappij alleen maar toejuichen.
Vraagt u zich nooit af waarom deze mensen racisten geworden zijn, en of waarom ze op het Belang stemmen?
Kwestie van deze mensen terug te trachten te winnen voor jouw zaak?

Of wil u ze enkel maar in (grote) gevangenissen steken? Zo groot dat het gerust concentratiekampen mogen genoemd worden. Zoals in Siberië bij andere van uw communistische vrienden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 22:10   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Neen, Vlaanderen moet van die rechtse centrumboer geen eieren meer. De volgende peiling zal De Wever wel eens ferm met de neus op de feiten drukken. Hij zal blij mogen zijn als zijn partij nog 15% haalt. En CD&V maar vooral O-VLD zijn zichzelf naar de kiesdrempel aan het fietsen in de Vivaldi regering.
U voorspelt nogal vlotjes wat de klandizie zal zijn van de eierboer.
Dat is leuk, maar met voorspellingen kan je geen omelet bakken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 februari 2021, 22:15   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je val over iets dat niets betekent,Schoof. ...
Ik denk dat jij teveel redeneert vanuit het enkele oogpunt van het VB.

Daardoor zie je zelfs niet meer wat voorzitters van andere partijen zeggen.

Oud 14 februari 2021, 22:43   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat jij teveel redeneert vanuit het enkele oogpunt van het VB.

Daardoor zie je zelfs niet meer wat voorzitters van andere partijen zeggen.
Ik weet zeker dat jij teveel, zeg maar uitsluitend, redeneert vanuit het oogpunt van de N-VA.

Wat de voorzitters van de "andere partijen" betreft waarmee jouw voorzitter de ene keer in de klinch gaat en de andere keer zoete broodjes bakt boeit mij niet.
Ik heb jouw voorzitter door. En ik ben laaaaang niet de enige. Het is afgelopen met de N-VA. de Wever wil gewoon aan de macht blijven door voor dweil te spelen van het centrumrechtse blok dat vandaag al de lakens uitdeelt.

Het ga je goed met Bart Somers en de kersverse ondervoorzitters met, toevallig, dezelfde roots als de twee partijen waarmee De Wever op centrumrechtse wijze wil doorgaan na de volgende grandioos verloren verkiezingen.
Oud 14 februari 2021, 22:49   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraagt u zich nooit af waarom deze mensen racisten geworden zijn, en of waarom ze op het Belang stemmen?
Goeie vraag Schoofzak!

Nu nog het goeie antwoord.Waarom zijn zoveel N-VA-ers racisten geworden? De enige lidkaarten die deze racist ooit had waren van de VU en de N-VA.
Oud 14 februari 2021, 23:35   #87
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een deel ben ik daar blij mee, dat kan ik niet ontkennen.
Ik ben niet blij dat proteststemmen naar het VB gaan. Mensen die de tradopolitiek (inclusief N-VA) kotsbeu zijn kunnen veel beter ongeldig stemmen. Of als ze toch een bolletje moeten kleuren, dan liever nog PvdA.

Maar dat bewust racisten hun stem vergooien achter het cordon op het nutteloze VB ? Daar kan ik alleen maar om juichen. Overtuigde racisten die op het VB stemmen omdat het een 1-thema (makkaken buiten) partij is, mogen hun stem uitbrengen, maar dat die niets waard is kan een moderne maatschappij alleen maar toejuichen.
Ik denk ook dat meer en meer proteststemmers voor PvdA kiezen. En het VB weet dat ook. De aanvallen op en het voortdurend onderbreken van Hedebouw door Chris Janssens in de Zevende Dag vandaag waren wel opvallend en staan in het teken van een gevreesde concurrentieslag om de proteststemmen.
Oud 14 februari 2021, 23:51   #88
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn te veel partijen. Dat is niet gezond.
In de Nederlandse Tweede Kamer zijn er dertien partijen. In België zijn er twaalf partijen in de Kamer. Op Vlaams niveau zeven.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 06:41   #89
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U voorspelt nogal vlotjes wat de klandizie zal zijn van de eierboer.
Dat is leuk, maar met voorspellingen kan je geen omelet bakken.
Neen maar als je vreest te weinig eieren te hebben voor een deftig ommeletje, dan kan je oproepen om alle eieren uit gans Vlaanderen bij elkaar te brengen. Dus ik vrees voor u dat ook Wever enig belang hecht aan het scenario dat u mijn voorspelling noemt.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 06:44   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen Hitler heeft schuld. Het gevolg van zijn misdaden is wel dat de slinger dramatisch de tegenovergestelde richting uit is geslagen
De politieke correctheid heeft een even misdadig effect. In de hele Westerse wereld.
Ik denk dat N-VA dat bedoelde: dat het de schuld van Hitler is, door te overdrijven in een richting, dat het nu helemaal de andere kant uitgevlogen is wat nog veel erger is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 06:46   #91
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Kwestie van deze mensen terug te trachten te winnen voor jouw zaak?
Ik vraag mij dat weldegelijk af. Maar kom nooit tot een antwoord...erger nog ik begrijp racisme helemaal niet.
En ja ook in onze stad is er een flink contigent allochtonen. Ook hier wordt de angst daarvoor tot uiting gebracht met een nutteloze VB stem.
Dat terwijl hier geen enkel probleem is met deze mensen. Integendeel mijn echtgenote en ik werken heel goed samen met die gemeenschap en hebben er zelfs zeer goede kennissen, nu ondertussen al bijna 25 jaar.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 februari 2021 om 06:46.
Oud 15 februari 2021, 06:50   #92
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij dat weldegelijk af. Maar kom nooit tot een antwoord...erger nog ik begrijp racisme helemaal niet.
En ja ook in onze stad is er een flink contigent allochtonen. Ook hier wordt de angst daarvoor tot uiting gebracht met een nutteloze VB stem.
Dat terwijl hier geen enkel probleem is met deze mensen. Integendeel mijn echtgenote en ik werken heel goed samen met die gemeenschap en hebben er zelfs zeer goede kennissen, nu ondertussen al bijna 25 jaar.
dus gij werkt op het ocmw tezamen met uw eega
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 06:51   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen het gebruik van geweld.
Ik was dat lang geleden ook. Tot het besef kwam dat het essentieel is. Het is het ankerpunt van elke vorm van "overleven". Het is de essentie van het leven zelf. Zonder willen te zeggen dat men zijn leven moet verdoen aan geweld van 's morgens tot 's avonds, want dan gaat het ook niet lang duren.

Maar geweld is essentieel, en als je als uitgangspunt hebt dat je het wil vermijden, dan gaat het slecht aflopen. Je moet zeggen dat je geweld zal gebruiken, en dan het gebruik tot het noodzakelijke beperken. Als je zegt dat je het niet zal gebruiken, dan is het al afgelopen voor het begonnen is.

De mutually assured destruction politiek van nucleaire wapens was in de grond een heel goeie. Zodanig kapabel zijn om geweld te gebruiken, dat het niet nodig blijkt in de praktijk. Maar altijd met het idee dat je ECHT bereid bent om gewelddadig te worden. DAt je je nooit laat leiden door het idee dat geweld foei is. Wel dat het duur is, wel dat het gevaarlijk is. Maar dat het nodig is, en dat er spaarzaam mee omgesprongen moet worden, maar dat men niet zal twijfelen om het te gebruiken als het voordelig is.

Wat onze westerse wereld omzeep helpt is onze diepe afkeer van geweld. Dat is iets anders dan niet in totale bewondering zijn, en alle dagen geweld willen plegen. Maar geweld is soms nodig. Het is soms nuttig. Het is soms voordelig. Het is vaak schadelijk. Het is vaak heel duur. Het is vaak gevaarlijk. Geweld is zoals ons immuunsysteem. Als het op hol slaat gaan we er dood aan, maar als we het platspuiten zijn we nog rapper dood. Door de eerste de beste bacterie.

Geweld mag ook geen monopolie van "instellingen" zijn. Geweld moet afdalen op het niveau van de individuele burger. Elkeen moet geweld kunnen gebruiken als het nodig is, als het voordelig is, als het winstgevend is. Maar ook daar is het gevaarlijk, duur en schadelijk. Dat hoort erbij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2021 om 06:53.
Oud 15 februari 2021, 06:55   #94
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik was dat lang geleden ook. Tot het besef kwam dat het essentieel is. Het is het ankerpunt van elke vorm van "overleven". Het is de essentie van het leven zelf. Zonder willen te zeggen dat men zijn leven moet verdoen aan geweld van 's morgens tot 's avonds, want dan gaat het ook niet lang duren.

Maar geweld is essentieel, en als je als uitgangspunt hebt dat je het wil vermijden, dan gaat het slecht aflopen. Je moet zeggen dat je geweld zal gebruiken, en dan het gebruik tot het noodzakelijke beperken. Als je zegt dat je het niet zal gebruiken, dan is het al afgelopen voor het begonnen is.

De mutually assured destruction politiek van nucleaire wapens was in de grond een heel goeie. Zodanig kapabel zijn om geweld te gebruiken, dat het niet nodig blijkt in de praktijk. Maar altijd met het idee dat je ECHT bereid bent om gewelddadig te worden. DAt je je nooit laat leiden door het idee dat geweld foei is. Wel dat het duur is, wel dat het gevaarlijk is. Maar dat het nodig is, en dat er spaarzaam mee omgesprongen moet worden, maar dat men niet zal twijfelen om het te gebruiken als het voordelig is.

Wat onze westerse wereld omzeep helpt is onze diepe afkeer van geweld. Dat is iets anders dan niet in totale bewondering zijn, en alle dagen geweld willen plegen. Maar geweld is soms nodig. Het is soms nuttig. Het is soms voordelig. Het is vaak schadelijk. Het is vaak heel duur. Het is vaak gevaarlijk. Geweld is zoals ons immuunsysteem. Als het op hol slaat gaan we er dood aan, maar als we het platspuiten zijn we nog rapper dood. Door de eerste de beste bacterie.

Geweld mag ook geen monopolie van "instellingen" zijn. Geweld moet afdalen op het niveau van de individuele burger. Elkeen moet geweld kunnen gebruiken als het nodig is, als het voordelig is, als het winstgevend is. Maar ook daar is het gevaarlijk, duur en schadelijk. Dat hoort erbij.
ik sla al uw tanden uit uw bakkes

maar ge moogt niet terugslaan he
Oud 15 februari 2021, 06:55   #95
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
dus gij werkt op het ocmw tezamen met uw eega
U bent dus de laatste 20 jaar niet op de werkvloer van een bedrijf geweest.
U kijkt dus ook niet rondom u als u straatwerkers ziet ?
Het zijn vooroordelen zoals u ze hierboven uit die ik dus echt niet begrijp...U zou in onze stad eens aan de deuren van het OCMW moeten gaan staan en veststellen hoe blank het bedelde publiek daar is. Een publiek dat in normale tijden daar om geld komt, en het dan gaat verdrinken en verroken op café van 8 uur 's morgens af aan.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 februari 2021 om 06:56.
Oud 15 februari 2021, 06:57   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Het is dat laatste dat problematisch is he. Als gij weet dat ik ga terugslaan, dan gaat ge misschien ook niet de tanden uit mijn bakkes kloppen... Maar als ge weet dat ik niet ga slaan, dan voelt ge U een stuk sterker he
Oud 15 februari 2021, 07:23   #97
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Onze Westerse waarden zijn in goede handen.

Oud 15 februari 2021, 07:36   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal ik u daar een antwoord op proberen geven?

Er zijn er gewoon teveel. Er zijn hier al +/- 2.5 miljoen allochtonen toegekomen de laatste 30 jaar.
Stel u even voor dat er in Marokko, dat nu een kleine 40 miljoen inwoners heeft, er zo een 10 miljoen inwoners zouden bijkomen die een volledig andere cultuur hebben en daarenboven nog eens oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en het sociaal systeem( als dat daar al is) misbruiken? Zouden ze daar gelukkig mee zijn?

"Trop is teveel en teveel is trop" zei er ooit eentje.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 februari 2021 om 07:37.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 07:39   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze Westerse waarden zijn in goede handen.
Onze westerse waarden zijn die van vrijheid. Niet die van geweldloosheid. Geweldloosheid is het teken van totale dictatuur. Van volledige onderwerping.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2021 om 07:39.
Oud 15 februari 2021, 07:49   #100
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Onze westerse waarden zijn die van vrijheid. Niet die van geweldloosheid. Geweldloosheid is het teken van totale dictatuur. Van volledige onderwerping.
zo is dat

en nu heeft de staat het monopolie van geweld

en dat monopolie juichen we nu toe

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be