Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2021, 16:15   #81
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het VB is gewoon laf. Elbers verwoordde wat tot zeer recent gewoon het standpunt van die partij was. Het zou er nog aan mankeren dat dat standpunt dan géén invloed zou hebben op de beslissingen, net zoals de opinies die zulke zaken willen normaliseren of haast promoten (als je rekening houdt met de beinvloedbaarheid van jonge kijkers) dat vandaag ook hebben. Ik ben geen Vlaams-nationalist, noch een fan van de fascistische achtergrond van het Vlaams Blok, maar ze vertegenwoordigden op een aantal vlakken wel een interessante zogenaamd 'conservatieve' tegenstem, tot ze er nu om 'aanvaardbaar' te worden, lafhartig afstand van nemen.
U begrijpt het niet. Naarmate een partij groter wordt, wordt haar middenveld ook groter, maw, ook steeds meer homo's stemmen voor het VB. Geen enkele partijleider die de grootste wil worden gaat moedwillig die kiezers voor het hoofd willen stoten, zeker niet als het aantal kiezers die homos pervers vindt steeds kleiner wordt en dat aan die kant niets meer te rapen valt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:15   #82
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een moedig zangeresje toen in 1991: Isabelle A.

https://www.youtube.com/watch?v=R0dWMKxc52A
Als ze het nu zingt wordt ze verweten voor racist.
Oud 15 maart 2021, 16:16   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Somers staaft tenminste zijn mening met uitspraken van de betrokkenen.Uw oordeel over anderen is anders ook vrij snel en u staaft niets.
Hopelijk gaat Somers rechtlijnig zijn en het homofoob Vaticaan veroordelen dat homo's discrimineert.

Citaat:
Vaticaan herhaalt dat homoseksualiteit een “zonde” is en dat priesters geen homohuwelijken mogen zegenen.
https://www.hln.be/buitenland/vatica...enen~aae263da/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:16   #84
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
BLM Khmer Rouge-achtige communisten i.p.v. VB'ers die haar uitjouwen dan.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:18   #85
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bart Peeters zette Isabelle A veel later wat in de bloemen met zijn korte (her)interpretatie van het liedje van Isabelle A.

Inderdaad, “zonlicht schijnt over blank en zwart”. Nooit begrepen waarom men iemand moet minachten omdat zijn huidskleur donkerder is. Niet erg menslievend. Bovendien, het is gewoon dom ook nog.

Let ook op de zachte , discrete, en wat weemoedige muzikale omlijsting van het liedje hier . Mooi.

Jef Elbers daarentegen… gewoon primitief.

https://www.youtube.com/watch?v=6WEyx9WK4Mg
Dit is veel beter
https://www.youtube.com/watch?v=kAykcoX8AtY
Oud 15 maart 2021, 16:19   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een moedig zangeresje toen in 1991: Isabelle A.

https://www.youtube.com/watch?v=R0dWMKxc52A
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:21   #87
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Onzin.

Homofobe woorden (homo's zijn abnormaal, de "strontkarren" van de gaypride,...) gaan vooraf aan homofobe daden. Ontmenselijking komt altijd voor fysieke en/of verbale aanvallen.

Echt, ik erger mij als Vlaams-nationalist blauw aan die verdoken homofobie die er spijtig genoeg bij nog altijd een veel te grote groep onder 'ons' heerst.

En dan vooral dat hypocriete gedoe van het heimelijk wel te tolereren/cultiveren, maar het officieel zogezegd af te keuren. Ik hoorde vanmorgen Hypocriet Nr 1 Van Grieken op radio 1. Zum Kotzen!

Heb dan aub de ballen om het openlijk te zeggen!
Dan staan de mestkevers van het Vlaams Belang er slecht voor als K. De Gucht tot de actie overgaat.
Oud 15 maart 2021, 16:21   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge zijt al even voorspelbaar als de panda's van deze wereld
Dat is wel een zeer zware beschuldiging. Maar aan wiens adres?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:22   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het VB is gewoon laf. Elbers verwoordde wat tot zeer recent gewoon het standpunt van die partij was. Het zou er nog aan mankeren dat dat standpunt dan géén invloed zou hebben op de beslissingen, net zoals de opinies die zulke zaken willen normaliseren of haast promoten (als je rekening houdt met de beinvloedbaarheid van jonge kijkers) dat vandaag ook hebben. Ik ben geen Vlaams-nationalist, noch een fan van de fascistische achtergrond van het Vlaams Blok, maar ze vertegenwoordigden op een aantal vlakken wel een interessante zogenaamd 'conservatieve' tegenstem, tot ze er nu om 'aanvaardbaar' te worden, lafhartig afstand van nemen.
Elbers schreef wel een huldegedicht aan het adres van Bert Eriksson. Soort zoekt soort, zeg ik altijd.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:23   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart Peeters zette Isabelle A veel later wat in de bloemen met zijn korte (her)interpretatie van het liedje van Isabelle A.

Inderdaad, “zonlicht schijnt over blank en zwart”. Nooit begrepen waarom men iemand moet minachten omdat zijn huidskleur donkerder is. Niet erg menslievend. Bovendien, het is gewoon dom ook nog.

Let ook op de zachte , discrete, en wat weemoedige muzikale omlijsting van het liedje hier . Mooi.

Jef Elbers daarentegen… gewoon primitief.

https://www.youtube.com/watch?v=6WEyx9WK4Mg
K3 gaat ook in dezelfde richting als Isabelle :
https://www.youtube.com/watch?v=2hMONUl66tc
Oud 15 maart 2021, 16:23   #91
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U begrijpt het niet. Naarmate een partij groter wordt, wordt haar middenveld ook groter, maw, ook steeds meer homo's stemmen voor het VB. Geen enkele partijleider die de grootste wil worden gaat moedwillig die kiezers voor het hoofd willen stoten, zeker niet als het aantal kiezers die homos pervers vindt steeds kleiner wordt en dat aan die kant niets meer te rapen valt.
Ten eerste is dat wat ik 'lafheid' noem.

Ten tweede gaat het niet per se over pervers of niet pervers. Je kan het wel degelijk op een manier brengen waar zelfs een aanzienlijk deel van de doelgroep zich achter zou kunnen scharen en vooral een hoop anderen die nu niet bediend worden (als je het dan toch marketing-gewijs wil zien): 'wij geloven nog steeds in de meerwaarde van het klassieke gezin, vooral ook naar kinderen toe, en we gaan niet op een goedkope manier elke mogelijke schokkende manifestatie steunen terwijl de echte bedreiging voor een veilig bestaan als homo in de grootsteden overeind blijft etc.'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 maart 2021 om 16:24.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:24   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Verder bordurend op uw stelling is het VB ondertussen een echte homo-partij ?

Zowel van mandatarissen en als van kiezers ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:24   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.

Homofobe woorden (homo's zijn abnormaal, de "strontkarren" van de gaypride,...) gaan vooraf aan homofobe daden. Ontmenselijking komt altijd voor fysieke en/of verbale aanvallen.

Echt, ik erger mij als Vlaams-nationalist blauw aan die verdoken homofobie die er spijtig genoeg bij nog altijd een veel te grote groep onder 'ons' heerst.

En dan vooral dat hypocriete gedoe van het heimelijk wel te tolereren/cultiveren, maar het officieel zogezegd af te keuren. Ik hoorde vanmorgen Hypocriet Nr 1 Van Grieken op radio 1. Zum Kotzen!

Ik ook.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:41   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ze zingt het nog steeds. Ze heeft juist de tekst een beetje aangepast maar de boodschap blijft dezelfde.
https://www.youtube.com/watch?v=VtR6H0YRE4w
Oud 15 maart 2021, 16:50   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elbers schreef wel een huldegedicht aan het adres van Bert Eriksson. Soort zoekt soort, zeg ik altijd.
Ofschoon jij het hem verboden had?
Oud 15 maart 2021, 16:54   #96
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hier volg ik Het Oosten wel. Vlaanderen komt van ver. Ik vraag me af bij wat voor evennement die VB'ers Isabella A uitjouwden in 1991.

Vlaanderen was vroeger ook boerenpummeliger dan nu. We zijn op ras tempo volwassener geworden als regio. Ik denk ook dat het feit dat België zo snel is veranderd en hoe onze elite vroeger verdeeld was tussen Fransminnende en Nederlandsminnenden er een grote rol in heeft gespeeld.

In zeker opzicht zijn Vlamingen niet veel verschillend van Oost-blokkers met een dergelijk minderwaardigheidscomplex. Dat is tegenwoordig aan het verdwijnen, maar wel pas rond de huidige periode in onze geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 maart 2021 om 16:56.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:54   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Nooit begrepen waarom men iemand moet minachten omdat zijn huidskleur donkerder is. Niet erg menslievend. Bovendien, het is gewoon dom ook nog.

...]
Je moet dat eens vragen aan de Hutu's en de Tutsi's. Die maken nog steeds jacht op elkaar met machetes omdat het ene volk beter is dan het andere volk.

Ik meen nochtans dat hun huidskleur even donker is.
Oud 15 maart 2021, 16:57   #98
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.

extreem-rechts is/was dan ook een samenraapsel van vlaams-nationalisten, extreem-rechtse vreemdelingen/moslim/homohaters en dan nog eens extreem-conservatieve katholieken, alhoewel deze tak serieus is afgezwakt na het verdwijnen van Alexandra Colen en haar entourage
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2021, 16:58   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hier volg ik Het Oosten wel. Vlaanderen komt van ver. Ik vraag me af bij wat voor evennement die VB'ers Isabella A uitjouwden in 1991.

Vlaanderen was vroeger ook boerenpummeliger dan nu. We zijn op ras tempo volwassener geworden als regio. Ik denk ook dat het feit dat België zo snel is veranderd en hoe onze elite vroeger verdeeld was tussen Fransminnende en Nederlandsminnenden er een grote rol in heeft gespeeld.

In zeker opzicht zijn Vlamingen niet veel verschillend van Oost-blokkers met een dergelijk minderwaardigheidscomplex. Dat is tegenwoordig aan het verdwijnen, maar wel pas rond de huidige periode in onze geschiedenis.
Dat is het net, er was geen evenement. VB kwam protesteren tegen de BRT. Die lieten dan uitschijnen dat het VB daar was om tegen Ossebolle A te manifesteren.
Oud 15 maart 2021, 17:00   #100
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

Volwassener? Dat zien we aan de geweldige evolutie in het onderwijs... Ik zat net op de drempel tussen de oudere garde leraars bij wie je nog wel iets leerde en die een intellectuele persoonlijkheid hadden en het protocol-en-babbelbox-onderwijs dat ondertussen de norm werd.

(Overigens was dat uitjouwen vrij algemeen, in mijn geboortestad gebeurde dat ook en dat was niet het optreden dat gefilmd werd.)
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be