Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2021, 15:01   #81
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat het er niet in staat? Het verhaal van Lot is opgemomen in Genesis.
Als Adam en Eva de eerste enige mensen op aarde waren lijkt incest mij nogal aangewezen om de wereld te bevolken.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2021 om 15:04.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:02   #82
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zie reden edit
Ik zie enkel wartaal.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:04   #83
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als Adam en Eva de eerste enige mensen op aarde waren lijkt incest mij nogal aangewezen om de wereld te bevolken.
Daarom ook dat de bijbel nogal snel problematisch wordt als leidraad. Laat staan dat het wordt gebruikt als normering voor hedendaagse fenomenen zoals homofilie.
Oud 16 maart 2021, 15:05   #84
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat de bijbel nogal snel problematisch wordt als leidraad. Laat staan dat het wordt gebruikt als normering voor hedendaagse fenomenen zoals homofilie.
Tuurlijk, heel dat flutboek hangt met haken en ogen aan elkaar.
Het lijkt me niet voor niets dat men 'bijbelstudie' nodig heeft om al het gezwets dat er in staat iet of wat toonbaar te houden voor de fantasten.

Zaken als dat ge uw slaaf moogt kloppen, maar dat hij wel niet mag sterven binnen de zoveel uur, dat kunt ge alleen gelovigen laten ombuigen naar iets anders.
Of hoeveel geld ge voor een slaaf moogt vragen.
En die zien dat niet. Hoe lomp kunt ge zijn.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2021 om 15:06.
Oud 16 maart 2021, 15:11   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie enkel wartaal.
Dat is omdat ge discussies naar uw niveau buigt en verbanden legt waar geen zijn.
Oud 16 maart 2021, 15:13   #86
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is omdat ge discussies naar uw niveau buigt en verbanden legt waar geen zijn.
Dus er is geen verband tussen seksuele geaardheid en de bijbel?
Wat zit de paus dan te lullen!
Oud 16 maart 2021, 15:15   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

https://m.youtube.com/watch?v=SpvaEHxTbeQ
Oud 16 maart 2021, 15:20   #88
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Excuseer he, het niveau was in deze discussie heel goed verborgen.
Oud 16 maart 2021, 15:22   #89
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Maar ik zit nog altijd met die uiterst verwarde these dat homofilie benoemen als zonde iets gaat doen tegen homogeweld. Of is het mss niet de bedoeling dat er iets tegen gedaan gaat worden?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 maart 2021 om 15:23.
Oud 16 maart 2021, 15:25   #90
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
https://youtu.be/lhBxAZIRqTs
Oud 16 maart 2021, 15:29   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Excuseer he, het niveau was in deze discussie heel goed verborgen.
Neen wat ik zeg is een terechte opmerking.

Ze proberen het probleem onzichtbaar te maken door er geweldloze voor te schuiven. En alzo scheppen ze het beeld dat de ene oorzaak van een gevolg is terwijl dat niet is.

Zeg me anders eens wat een tweet van 1j geleden gaat helpen aan het probleem in Beveren? Mogen we eens zien hoeveel van het 5x verhoogde budget geïnvesteerd is om moordpartijen zoals in Beveren en op Julie te voorkomen?
Follow the money, beleid faalt en de schapen mekkeren de propaganda weer na en verleggen het target om hun eigen interessanter te voelen dan ze werkelijk zijn.
Amen.
Oud 16 maart 2021, 15:53   #92
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ze proberen het probleem onzichtbaar te maken door er geweldloze voor te schuiven. En alzo scheppen ze het beeld dat de ene oorzaak van een gevolg is terwijl dat niet is.

Zeg me anders eens wat een tweet van 1j geleden gaat helpen aan het probleem in Beveren? Mogen we eens zien hoeveel van het 5x verhoogde budget geïnvesteerd is om moordpartijen zoals in Beveren en op Julie te voorkomen?
Follow the money, beleid faalt en de schapen mekkeren de propaganda weer na en verleggen het target om hun eigen interessanter te voelen dan ze werkelijk zijn.
Amen.
Oh, maar ik heb een even grote afkeer van de islam als van de christelijke leer hoor.
Schapen die hun heilig boek nablaten moeten meer met in hun heilig boek rond hun oren worden geklopt als ze domme uitspraken doen.
Daar faalt het beleid in, die zijn daar veel te braaf in.
De kerk hier stelt niks meer voor, daar zou het nu eerder het doel moeten zijn om ze in hun kot te houden, voor ze weer groeien en hun gangen gaan.
Islam moet eerst nog klein gekregen worden, maar die mannen lachen er niet mee.
Oud 16 maart 2021, 15:55   #93
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Amen.
En wat gaat homofilie bestempelen als zonde daar aan verhelpen?
Oud 16 maart 2021, 15:57   #94
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik heb een even grote afkeer van de islam als van de christelijke leer hoor.
Schapen die hun heilig boek nablaten moeten meer met in hun heilig boek rond hun oren worden geklopt als ze domme uitspraken doen.
Daar faalt het beleid in, die zijn daar veel te braaf in.
De kerk hier stelt niks meer voor, daar zou het nu eerder het doel moeten zijn om ze in hun kot te houden, voor ze weer groeien en hun gangen gaan.
Islam moet eerst nog klein gekregen worden, maar die mannen lachen er niet mee.
Is “Het Verzet” dan de aanleiding in de openingspost?
Alweer komt ge uw subjectief geleuter naast de essentie plaatsen. Wat enorm bijdraagt aan het probleem negeren.
Hoort mensen zagen op pedofilie, maar ik kroon onderzoekers niet met een alu hoedje zodat dat onderzoek in stilte achter de deuren werd geregeld, TOCH?

Dus aub, laat dit topic gewoon in haar bedoeling zonder analyses van de Aldi erbij te breien als ze geen aarding met de realiteit noch onderwerp hebben.
Waarvoor dank!
Oud 16 maart 2021, 16:11   #95
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus aub, laat dit topic gewoon in haar bedoeling zonder analyses van de Aldi erbij te breien als ze geen aarding met de realiteit noch onderwerp hebben.
Waarvoor dank!
Is de stelling dat homofilie bestempelen als zonde een probaat middel is om geweld tegen homo's in te dijken dan ook geen analyse van den Aldi?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 maart 2021 om 16:11.
Oud 16 maart 2021, 16:17   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de stelling dat homofilie bestempelen als zonde een probaat middel is om geweld tegen homo's in te dijken dan ook geen analyse van den Aldi?
Wij, Bijbel gelovers, cherrypicken niet enkele citaten maar houden ons aan de Schrift van kaft tot kaft. Of proberen dat zo goed mogelijk te doen als de zondaars die we zelf zijn.
Op dit forum of in de samenleving zou ik geen haatmisdrijf plegen tegen een homoseksueel omdat het een zonde is. Het is absurd te stellen dat een andere mening dan de jouwe bedreigend is en dus bestreden zou moeten worden. Het is dictatoriaal andere geloofsovertuigingen/meningen in te dijken.

Het was niet Tom Van Grieken of het Vaticaan die aanzet tot homohaat, of wel? Omdat ze daar naar wijzen scheppen ze de illusie het probleem te erkennen en dat het beleid geen verantwoordelijkheid heeft. Terwijl het beleid meer verantwoordelijk is dan degene die ze nawijzen.
Oud 16 maart 2021, 16:25   #97
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij, Bijbel gelovers, cherrypicken niet enkele citaten maar houden ons aan de Schrift van kaft tot kaft. Of proberen dat zo goed mogelijk te doen als de zondaars die we zelf zijn.
Op dit forum of in de samenleving zou ik geen haatmisdrijf plegen tegen een homoseksueel omdat het een zonde is. Het is absurd te stellen dat een andere mening dan de jouwe bedreigend is en dus bestreden zou moeten worden. Het is dictatoriaal andere geloofsovertuigingen/meningen in te dijken.

Het was niet Tom Van Grieken of het Vaticaan die aanzet tot homohaat, of wel? Omdat ze daar naar wijzen scheppen ze de illusie het probleem te erkennen en dat het beleid geen verantwoordelijkheid heeft. Terwijl het beleid meer verantwoordelijk is dan degene die ze nawijzen.
Maar ge verheerlijkt hem wel hé.
Ge zou vb in uw god kunnen geloven en hem een klootzak vinden omdat hij eens alle mensen heeft verzopen.
Of omdat hij slavernij wel ok vindt.
Of omdat hij eerst homoseksualiteit creëert en dan gaat zeggen dat het zondig is.
Als mijn vader een klootzak is, moet ik die niet verheerlijken gewoon omdat die mijn vader is hé.
Gelovigen hebben dan ook geen moraliteit. Het zijn ja-knikkers gewoon om hun eigen plaatske naast de grote dictator te verkrijgen.
Oud 16 maart 2021, 16:28   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ge verheerlijkt hem wel hé.
Ge zou vb in uw god kunnen geloven en hem een klootzak vinden omdat hij eens alle mensen heeft verzopen.
Of omdat hij slavernij wel ok vindt.
Of omdat hij eerst homoseksualiteit creëert en dan gaat zeggen dat het zondig is.
Als mijn vader een klootzak is, moet ik die niet verheerlijken gewoon omdat die mijn vader is hé.
Gelovigen hebben dan ook geen moraliteit. Het zijn ja-knikkers gewoon om hun eigen plaatske naast de grote dictator te verkrijgen.
De man is mannelijk, de vrouw vrouwelijk; maar den Heer is heerlijk.
Zei een Nederlandse straatpredikant.
Oud 16 maart 2021, 16:34   #99
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De man is mannelijk, de vrouw vrouwelijk; maar den Heer is heerlijk.
Zei een Nederlandse straatpredikant.
Thanks for proving my point.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2021 om 16:35.
Oud 16 maart 2021, 16:38   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks for proving my point.

Lol het is niet omdat je in mijn naam punten etaleert ik in uw vitrine blink he.
Politici zijn de dictators, God is de bevrijder die alle zondes van de wereld op Zijn enig geboren Zoon stortte om de gehele mensheid vrij te kopen die in Hem zouden geloven.

Geen mens dat nog iets aan mij toe te voegen heeft p, laat staan corrigeren.
Solus Christus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be