Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2021, 15:56   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En je durft dat zonder schaamte in de groep gooien?
Ja. Dat ziet u toch.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:07   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Die bron zal niet gevonden worden.
De laatste meeting van het partijvertrouwen onder de bevolking is de peiling van december.
Waar N-VA nog bijna het hoogste vertrouwen kreeg.
Doch vergeleken met de top van 2014 is er wel degelijk een zwaar verval in het vertrouwen in die partij waar te nemen.
Het verval van ALLE traditionele partijen "vergeet" je natuurlijk voor het gemak.Alleen het Vlaams Belang,dePTB/Pvda,Ecolo en groen gingen er op vooruit. Alle "grote" partijen verloren

De N-VA behaalde op federaal niveau iets meer dan 16% van de stemmen.
Het Vlaams Belang behaalde net geen 12%
De PS iets minder dan 9,5 %
De CD&V wat minder dan 9%
De VLD 8,54 %
De MR 7,56 %
De SP,a 6,71 %
De CDH 3,70 %
Ecolo 6,14 %
Groen 6,10 %
PTB/PVDA 8,62%
Oud 2 april 2021, 17:41   #83
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je wil argumenten?Geen probleem. Hier zijn er enkele.

Je vergeet voor het gemak dat de traditionele partijen een eeuwigheid langer aan de macht zijn dan de N-VA bestaat. Het vertrouwen in de politiek brokkelt ook al veel langer af dan sinds 2013. Het gebroken wereldrecord regeringsvormen in 2010 bewijst een en ander. Ook vergeten, zeker? Of bewijzen 541 dagen om een regering te kunnen vormen dat alles kits is?
Hoelang duurde het om Vivaldi ter wereld te brengen? Ook vergeten, zeker?
Vivaldi was vrij snel gevormd als de onproductieve De Wever zichzelf van het toneel had weggespeeld.
Dat het vertrouwen in de Belgische politiek sterk daalde rond 2013 is mede te wijten aan de afbraakcampagne die De Wever voerde. Niets was goed en hij bood HET alternatief

Citaat:
Ook vergeten dat de N-VA haar hoogste score behaalde de verkiezingen nadat ze de eerste keer uit de boot werd geduwd door Di Rupo?
Dat het dankzij dezelfde Di Rupo was dat Michel de N-VA aan boord hees?
Zonder dank
We kwamen uit een crisis, die achteraf gezien zeer goed aangepakt is door de regering Di Rupo. Het waren extreem moeilijke tijden. De negativistische afbraakcampagne van De Wever is bij een grote groep goedgelovigen aangeslagen die hoopten dat hij zijn geblageur kon waarmaken. Ondertussen weten wij jammer maar helaas dat De Wever er eigenlijk niets van gebakken heeft.

Citaat:
De vergeetachtigheden van jou stapelen zich op. ALLE traditionele partijen verloren de helft van hun kiezers. Voor de N-VA is dat nog altijd niet het geval.
Ik ben helemaal niets vergeten.
De afgang van de elfjes is vermakelijk.
Het gespartel van politieke verliezers levert altijd een prachtig theater op.

Citaat:
Als er een verband bestond tussen "de lange periodes die de N-VA aan de macht" was en haar neergang, hoe verklaar je dan de steile opgang van de twee partijen die nooit aan de macht zijn geweest?
Partijen die machts-maagdelijk zijn hebben de toets van de realiteit nog niet ondergaan en kunnen goedgelovige zoekende kiezers alle onzin van de wereld wijsmaken. Eens door het bad van de macht gehaald ziet de bevolking dat ook de beloften van die maagdelijke maar opgeblazen windzakkerij was.

Citaat:
Dat het kiesvee van ALLE machtspartijen afkalft, en voor partijen kiest die door de "democratische" partijen worden gediscrimineerd en uitgesloten, bewijst heel wat meer dan jouw eenzijdige, doorzichtig en slaafs gejengel.
Bewijst dat een deel van de bevolking hun stem willens en wetens vergooit aan de nutteloosheid.

Citaat:
Snap jij dan écht niet hoe oerbelachelijk het is om te beweren "dat de partij die sinds 2013 het langste aan de macht was", dat is dus maximum acht jaar, het vertrouwen van de bevolking verkloot heeft? Hoe zit dat dan met de partijen die bijna twee eeuwen de macht met mekaar deelden?
Neen, Ik heb maar in de laagvlakte van Gent gestudeerd en ben niet op hoogten opgeleid tot politiek en psychologisch meerdere. Ik ben ook geen gesjeesd internetverkopertje van projectoren.

Citaat:
Geloof jij écht dat al deze politieke vermakelijkheden geen rol hebben gespeeld in het verlies van het vertrouwen van de bevolking?
Tuurlijk heeft dat een rolletje gespeeld.
Maar veel meer speelt het falen van N-VA na zo'n hoop loze beloften een rol. Werken belonen door 2 jaar langer te mogen werken, een indexsprong en hogere belastingen en eigen bijdragen was echt wel een doffer.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 2 april 2021 om 17:43.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 17:45   #84
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wie heeft er dan ook vertrouwen in zijn regering? Dat kan niet gezond zijn.
In België zelfs zeer ongezond en vooral zeer duur.
Oud 2 april 2021, 17:49   #85
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Vivaldi was vrij snel gevormd als de onproductieve De Wever zichzelf van het toneel had weggespeeld.
Dat het vertrouwen in de Belgische politiek sterk daalde rond 2013 is mede te wijten aan de afbraakcampagne die De Wever voerde. Niets was goed en hij bood HET alternatief

We kwamen uit een crisis, die achteraf gezien zeer goed aangepakt is door de regering Di Rupo. Het waren extreem moeilijke tijden. De negativistische afbraakcampagne van De Wever is bij een grote groep goedgelovigen aangeslagen die hoopten dat hij zijn geblageur kon waarmaken. Ondertussen weten wij jammer maar helaas dat De Wever er eigenlijk niets van gebakken heeft.

Partijen die machts-maagdelijk zijn hebben de toets van de realiteit nog niet ondergaan en kunnen goedgelovige zoekende kiezers alle onzin van de wereld wijsmaken. Eens door het bad van de macht gehaald ziet de bevolking dat ook de beloften van die maagdelijke maar opgeblazen windzakkerij was.

Bewijst dat een deel van de bevolking hun stem willens en wetens vergooit aan de nutteloosheid.

Neen, Ik heb maar in de laagvlakte van Gent gestudeerd en ben niet op hoogten opgeleid tot politiek en psychologisch meerdere. Ik ben ook geen gesjeesd internetverkopertje van projectoren.

Maar veel meer speelt het falen van N-VA na zo'n hoop loze beloften een rol. Werken belonen door 2 jaar langer te mogen werken, een indexsprong en hogere belastingen en eigen bijdragen was echt wel een doffer.
De laatste 20 jaar zeker ken ik "geen enkele regering" die er wat van gebakken heeft.
Oud 2 april 2021, 18:00   #86
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De laatste 20 jaar zeker ken ik "geen enkele regering" die er wat van gebakken heeft.
Gezien de omstandigheden was de regering Di Rupo een zeer goede regering.
Voor de rest deel ik uw mening.
Met een zielig en triest dieptepunt met de N-VA zweedse rechtse.

Oud 2 april 2021, 18:45   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pffffttttt...

Het heeft bijna twee jaa rgeduurd om Vivaldi te vormen. Dat De Wever Grote Bek Bouchez wraakte volstond voor Lachaert en De Croo om hun paars-gele kar te keren.

Het is om één of andere reden bij Di Rupo I gebleven. Allicht omdat hij het zo goed deed.

De regering Michel heeft er inderdaad niets van gebakken.
Na Michel I was het ook voor Michel afgelopen.

Gelukkig bakt hij er meer van in de EU.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 april 2021 om 18:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:50   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20141007_01307667

Zoek De Wever.
Oud 2 april 2021, 18:55   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we de politiek afschaffen en het royaal regelen?
Letterlijk. De koning dan onze koning en 1 leider.
Dan weten we ineens waaraan en waaraf. Ik geloof dat we daar een goede aanwinst aan doen. Veel goedkoper wellicht.
Oud 2 april 2021, 19:52   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt, maar het toont wel aan dat de logica van Pajoske dikke zever is.
logica en pajoske in één zin ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 20:43   #91
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
logica en pajoske in één zin ?

Gij ziet enkel wat er in dat artikel geschreven staat. Ik denk een stap verder. Het probleem is de particratie. In welke partij heerst het meeste particratie? Welke partij wordt het meest gedomineerd door de voorzitter? Dat is voor mij de partij waar de voorzitter met een op dictatuur lijkende meerderheid herkozen word. Terwijl die voorzitter volgens de eigen statuten al jaren geleden had moeten plaats ruimen.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 21:18   #92
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de N-VA regering, die de langste periode sinds 2013 aan de macht is geweest, heeft het verkloot wat vertrouwen van de bevolking in de regering betreft.
Dank U N-VA !
Ik wist niet dat N-VA al sinds 2013 in de federale regering zat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 21:25   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Zegt iemand die blanco gestemd heeft en dus eigenlijk met alle regeringen akkoord gaat. Eender welke. Over een verloren stem gesproken.

En wat betreft projecteren bent u inderdaad niet gebuisd. Maar wel wat betreft argumenteren. Dan weer niet gebuisd op de cursus spreek jezelf tegen in 1 zin. cum laude daar eigenlijk.
Oud 2 april 2021, 21:28   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij ziet enkel wat er in dat artikel geschreven staat. Ik denk een stap verder. Het probleem is de particratie. In welke partij heerst het meeste particratie? Welke partij wordt het meest gedomineerd door de voorzitter? Dat is voor mij de partij waar de voorzitter met een op dictatuur lijkende meerderheid herkozen word. Terwijl die voorzitter volgens de eigen statuten al jaren geleden had moeten plaats ruimen.
Het vette heb ik gelezen, daarna kon ik niet meer van het lachen.
Oud 3 april 2021, 05:40   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt Di Rupo?
Oud 3 april 2021, 05:45   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet eerlijk toegeven, eigenlijk heb ik alle vertrouwen in onze politici.

Ik weet zeker dat ze hun zakken gaan vullen en de financiële lijken in de kast houden tot de volgende verziekingen.
Oud 3 april 2021, 05:57   #97
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat een bepaald deel van de bevolking zelfs niet leest wat er in het artikel staat. Bepaalde projectorofoben zijn zo verblind door hun psychiatrische angst voor bijtende projectoren, zijn zo geoogklept door hun hoogte opleiding dat ze niet eens voorbij de titel komen en dus blijven steken op peiloze inhoudsloze persoonlijke aanvallen.
Het artikel vermeld duidelijk wat ik hier al schreef dat de regering Di Rupo duidelijk een zeer goede regering was en dat ze het vertrouwen van de bevolking meedroeg. De loze beloften en de afbraakpropaganda door N-VA grote leider, De Wever, heeft de verwachtingen van (het politiek naïeve deel van) de bevolking buitenproportioneel opgeklopt. De enorme ontgoocheling door het hemelsbreed verschil tussen praktijk en beloften na de N-VA regering heeft een dreun aan het politieke vertrouwen van de bevolking gegeven. En we moeten het niet ontkennen, de Wilmes rompregering was idd een van de grootse rampen in de Belgische politiek.
Citaat:
Het vertrouwen in de federale politiek was het hoogst tijdens de legislatuur van de regering-Di Rupo, in 2012-2013. Dit leidde tot de forse stijging van 28% (2011) naar 55,4% (2013). Toen stonden we dus op gelijke voet met Nederland en Duitsland
Wie geen rechtse oogkleppen over zijn ogen heeft gekleefd, beseft dan dat alles wat erna kwam (N_VA regering, De glorieuze Marrakesh vlucht, De regering Wilmes….) dat door Di Rupo opgebouwde vertrouwen zwaar heeft geschaad. Ook de politiek destructieve spelletjes van N-VA en De Wever hebben het vertrouwen zwaar geschaad. Wie nu al eens onder de mensen komt merkt dat er met Vivaldi een (langzame en kleine) kentering in deze trend aan het komen is. Men mag zich dan niet beperken om vanuit zijn zelf uitgeroepen politieke en psychisch meerdere nep-ivoren toren brullend wat projectoren proberen te slijten.
Verder vermeld het artikel dat de particratie an sich niet een oorzaak hoeft te zijn voor het wantrouwen van de burger in de politiek. In Duitsland en Nederland werkt de particratie wel.
Citaat:
Slechts 17% van de Belgen denkt politieke partijen te vertrouwen. In Frankrijk ligt dit nog lager (9%) maar ook in het Verenigd Koninkrijk (16%) is er weinig geloof in de partijpolitiek. In Duitsland daarentegen noteert men 40%, in Nederland 59%.
Het is hier dus duidelijk dat de politieke partijen niet goed bezig zijn. Voorzitters voor het leven, sjoemelende exoten de hand boven het hoofd gehouden door louche partijfiguren, loze beloften, interne afrekeningen of kaltstellungen…het is allemaal geen fraai beeld dat de Vlaamse partijen ten toon spreiden. En in deze is per uitzondering Wallonië niet een keer veel beter dan Vlaamderen. Er heerst daar dezelfde muffe rotgeur rond de partijen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 april 2021 om 06:01.
Oud 3 april 2021, 06:09   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven, eigenlijk heb ik alle vertrouwen in onze politici.

Ik weet zeker dat ze hun zakken gaan vullen en de financiële lijken in de kast houden tot de volgende verziekingen.
Op die optie kan je inderdaad heel je hebben en houden inzetten. Gegarandeerd prijs.

De helft van de Vivadi-zakkenvullers hoefde zelfs niet EEN stem te behalen om aan de vetpotten te mogen zitten. Vraag maar aan Lachaert en De Croo. De N-VA buitenwinkelen mocht aardig wat miljoentjes belastinggeld kosten.

Democratie op zijn Belgisch. Niet één democratie doet het België na.

Dat het vertrouwen van de bevolking blijft zakken zal hen worst wezen.
Dat elke vivaldipartij door 90 %, of meer, van de bevolking werd weggestemd kan hen zelfs een royale vvorst verdommen.

"L'union fait la force" est un proverbe et la devise nationale de la Belgique.
Oud 3 april 2021, 06:41   #99
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

De helft van de Vivadi-zakkenvullers hoefde zelfs niet EEN stem te behalen om aan de vetpotten te mogen zitten. Vraag maar aan Lachaert en De Croo. De N-VA buitenwinkelen mocht aardig wat miljoentjes belastinggeld kosten.

Democratie op zijn Belgisch. Niet één democratie doet het België na.

Dat het vertrouwen van de bevolking blijft zakken zal hen worst wezen.
Dat elke vivaldipartij door 90 %, of meer, van de bevolking werd weggestemd kan hen zelfs een royale vvorst verdommen.
U hebt het dus over de federale regering.
Bij die verkiezingen is het Vlaams belang door 88% van de bevolking weggestemd als we uw maatstaf hanteren.
En de N-VA is dan weggestemd door 84% van de Belgische bevolking.
U gaat nu toch niet beweren dat u door twee zo zwaar weggestemde partijen de redding gaat verwachten ?
Dat zou nog steeds uw eindconclusie staande houden....Democratie op zijn Belgisch. Niet een democratie zou het België dan nog niet nadoen.

Dit maar om aan te tonen hoe krom uw redenering is. Ze kan niet worden doorgetrokken want dan komt men tot totale ongerijmdheden waarvoor men al enkele jaren naast het hogere gelegen parochieschooltje moet hebben gewoon, om er een touw aan vast te knopen.

Oud 3 april 2021, 07:51   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik. In deze regering toch.
Inderdaad. De federale regering functioneert, besturen zonder dat ellendige gekibbel dat Michel I zo lang verlamde. En ze laat zich niet jossen vanuit de regionale regeringen en/of partij hoofdkwartieren van waaruit opportunistische soloslim spelletjes opgezet worden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be