Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 21:21   #81
Gelovige
Vreemdeling

Standaard

Waarom moet er toch steeds veralgemeend worden? Er is een groep moslims die extreem denken en soms ook handelen. OK

Soms vergeten bepaalde mensen dat er ook een meerderheid van deze moslims niet extreem uit de hoek komen. Maar dat is niet interessant genoeg om in de media te verschijnen hé.

En btw, hebben wij ook niet een extreem rechtse partij? Moeten allochtonen daarom schrik hebben of een afkeer hebben van de Vlamingen? Ik dacht het niet!

Wat ik ook nog even wil zeggen over het Vlaams Belang: Er is geen meerderheid van de Vlamingen die voor hen stemt! Wel een grote groep, dat geef ik toe, maar geen meerderheid! En toch hoor ik kopstukken van de partij dit zeggen. Belachelijk
Gelovige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 22:43   #82
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik heb gisteren nog op het TV nieuws gezien hoe de Iraniers religie beleven. Speciaal voor de gelegenheid was ajatollah Khamenei overgevlogen naar de plek waar tanks tijdens hun grondoefeningen doelen beschoten terwijl bommenwerpers overvlogen.

Dat is nogal eens een andere godsdienst dan de onze, de islam van de 21ste eeuw. Daar zetten de gelovigen zich tenminste volledig in voor hun geloof.
President Bush kan zich anders ook goed inzetten als hij de troepen gaat overschouwen........
Raar dat anderen nooit de wapens mogen bezitten die wij wel bezitten ?
Misschien omdat we weten welk "ravage" ze kunnen aanrichten in de rangen van de tegenstander...... We wensen ons niet hetzelfde toe als onze vijanden, nietwaar ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 22:49   #83
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
President Bush kan zich anders ook goed inzetten als hij de troepen gaat overschouwen........
Raar dat anderen nooit de wapens mogen bezitten die wij wel bezitten ?
Misschien omdat we weten welk "ravage" ze kunnen aanrichten in de rangen van de tegenstander...... We wensen ons niet hetzelfde toe als onze vijanden, nietwaar ?
Ben je nu niet Bush en Bisshop aan het verwarren?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 22:53   #84
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij past heel goed in het patroon van die studie Labyrinth:

Ouw pekes wier leven zo goed als voorbij is trekken zich niet veel meer aan van hun -korte- toekomst in dit leven.

Jongeren echter moeten nog aan hun leven beginnen en die zien de zaken wel effe anders.
Ouw peke of niet, ik zeg je dat oorlog niets oplost, Wrekertje.......
Oud 10 december 2004, 22:57   #85
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Die "Jean-Marie" is niet voor niks goeie maatjes met Dewinter
Ernesto, uw toevoegsel van FdW is pure smaad! Ik spuug op u! Shit, 't is op mijn eigen hemd gedropen...
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 22:59   #86
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De geallieerde oorlogvoering tegen Nazi-Duitsland lostte toch een paar problemen op, zoals daar waren de Duitse bezetting van West-Europa en alle daaraan verbonden onprettige gevolgen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 23:00   #87
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorlog kan wel degelijk een oplossing brengen.

Vele Irakezen en Koerden zijn bevrijd onder het juk van Saddam.

Als den Amerikaan ons niet was komen helpen, niet was komen oorlog voeren tegen den Duits, wat was er dan van ons gekomen?
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 23:07   #88
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben je nu niet Bush en Bisshop aan het verwarren?
Welke Tutu, die Tutu.......

Tutu pleit voor excuses Bush en Blair

Gepubliceerd op dinsdag 17 februari 2004LONDEN (ANP) - De Amerikaanse president George Bush en de Britse premier Tony Blair moeten zich verontschuldigen voor het voeren van ,,een immorele oorlog'' tegen het Irak van Saddam Hussein. Dat heeft de Zuid-Afrikaanse aartsbisschop Desmond Tutu maandagavond gezegd in een lezing in Londen.

,,Wat zou het fantastisch zijn als politici zich ertoe zouden kunnen zetten toe te geven dat zij slechts feilbare menselijke wezens zijn, en niet God, en dus per definitie fouten kunnen maken'', zei Tutu in de Britse hoofdstad voor het Kartel voor Gevangenishervorming. ,,Helaas lijken ze te denken dat zo'n bekentenis een teken van zwakte is. Zwakke en onzekere mensen zeggen zelden 'sorry'. Het zijn ruimhartige en dappere mensen die er niets minder van worden als ze zeggen: 'Ik heb me vergist'.''

,,President Bush en premier Blair zouden heel wat geloofwaardigheid en respect terugkrijgen als ze konden zeggen: 'Ja, we hebben ons vergist''', aldus Tutu.

Desmond Tutu heeft zich volgens de Britse omroep BBC vaak kritisch uitgelaten over de oorlog in Irak en de nasleep daarvan sinds hij gastdocent is bij de London University

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 december 2004 om 23:13.
Oud 10 december 2004, 23:12   #89
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Oorlog kan wel degelijk een oplossing brengen.

Vele Irakezen en Koerden zijn bevrijd onder het juk van Saddam.

Als den Amerikaan ons niet was komen helpen, niet was komen oorlog voeren tegen den Duits, wat was er dan van ons gekomen?
Niet dat ik "den Duits" wil verdedigen of zijn daden minimaliseren maar ...... misschien was een te machtig Europa wel een doorn in het oog van Amerika ?
Ik geloof niet in het zuivere vrijheidsideaal zonder belangenverdediging.....
Oud 11 december 2004, 14:23   #90
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Niet dat ik "den Duits" wil verdedigen of zijn daden minimaliseren maar ...... misschien was een te machtig Europa wel een doorn in het oog van Amerika ?
Ik geloof niet in het zuivere vrijheidsideaal zonder belangenverdediging.....
Pfff... de enige reden waarom den amerikaan hier is komen oorlog voeren tegen den duits, is omdat ze de schrik hadden dat europa in de handen ging komen van de Unie de sovjets, die de duits aldaar verslagen had, ende hem terugdrong tot den westkant van europa!
Oud 11 december 2004, 14:29   #91
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben alleen bang van de extremisten maar dat is bij elke godsdienst zelfs de mijne.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 15:33   #92
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik ben alleen bang van de extremisten maar dat is bij elke godsdienst zelfs de mijne.
Inderdaad, die zijn er trouwens altijd geweest, allen lijken ze nu door de media veel dichter bij... En blijkbaar zijn er nogal veel paranoïde mensen hier...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be