Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2021, 08:38   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ondergetekende het ook,lang geleden,deed..

Eerst gewoon eens bij iedere gelegenheid wat gaan kijken (er zijn regelmatig genoeg "kijk" dagen,en straks zal alles wel meer en meer open gaan)

Zelfs bij huizen/appartementen die duidelijk BOVEN je budget zullen zijn.

Gewoon maar om te "leren",en bovendien een beeld te krijgen tussen de verhouding prijs/kwaliteit.

Bovendien is Immo momenteel wat overgeprijsd....het moet nu niet op dat jaar aankomen.

Uiteindelijk zal er wel iets boven komen waarvan je zult kunnen zeggen "tsjakka! das voor mij! "

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2021 om 08:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 08:47   #82
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dit is ook een leuk rijhuisje met 2 slaapkamertjes.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...=60b281560db23
625.000euro?

Voor een rijhuisje. Groen omgeving? Omdat er een beetje gras en een paar boompjes in die omgeving staan.

Wie betaalt dat?

Een kennis heeft iets heel anders (grote villa) op het oog voor 2/3 van die prijs.

Laatst gewijzigd door pajoske : 30 mei 2021 om 08:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 13:03   #83
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
625.000euro?

Voor een rijhuisje. Groen omgeving? Omdat er een beetje gras en een paar boompjes in die omgeving staan.

Wie betaalt dat?

Een kennis heeft iets heel anders (grote villa) op het oog voor 2/3 van die prijs.
De grondprijzen in de Antwerpse Zuidrand zijn enorm hoog. (enkel brusselse rand is duurder denk ik) Dit bedrag is echter extreem, maar ik heb hier rijhuizen aan 500.000 zien verkocht geraken met 4 slaapkamers, grote tuin maar zonder garage. Een gewoon normaal huis gaat rap aan 350.000 tot 400.000... Je betaalt dan snel 250.000 op de grond, en dan nog eens 100.000 tot 200.000 voor het huis zelf... het voordeel voor nieuwbouw is dan dat je enkel BTW betaalt op het gebouw. Op de grond registratierechten, die zijn goedkoper... Maar dan nog... de grondprijzen zijn hier absurd.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 15:34   #84
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

@ bembem:
Weldra komt het huis naast mij te koop!
4slpk ( waarvan 2 kleine), keuken, woonkamer, wc, badkamer, garage, berging, zolder, voortuintje +
achtertuin van ongeveer 12x12meter carré.
We will be neighbours
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 16:28   #85
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
@ bembem:
4slpk ( waarvan 2 kleine), keuken, woonkamer, wc, badkamer, garage, berging, zolder, voortuintje +
We will be neighbours
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! ))))))))))))))))) alhoewel 4slpk is wat groot... & ik zoek eerder iets in de stad i.e. appt!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 16:31   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
bemmeke toch, naar wat voor troosteloze shit zit jij nu te zoeken?

Klaar voor een stapje in de echte wereld? https://thailand.realigro.nl/verkoop...gna/32159.html

Verkoop 1 Slaapkamer, 36 m², Bangna, Bangkok, Thailand, 555/804 The parkland lakeside srinakarin. €65,000!!

Het is een advertentie uit 2017 maar het is op dergelijke websites dat je moet zoeken. Ben je het er beu dan verkoop je het opnieuw, waarschijnlijk stijgt de waarde van vastgoed in Thailand nog sneller dan hier.
Sorry maar daar begin ik niet aan, it shall zoals ik reeds eerder zei be lease not buy.
Veel condo's zijn trouwens in prijs gedaald, de huur is er maw stukken voordeliger geworden & wie wilt nu het gezever v daar aan iets vast te zitten als het dus goedkoper zonder kan. #suispasfolle xD
Oud 30 mei 2021, 17:59   #87
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Binnenkort Bemmeke en Nieuwnoors op avontuur als hartsvriendinnen.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 18:48   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hihi
Oud 31 mei 2021, 06:35   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd: taksen, vaste kosten enz...

Ps die foto's: ge ziet toch onmiddellijk dat die niet realistisch zijn aan het uitgerokken beeld op de zijkant van die foto's.

53m²???
Dat is het niet.
Bemmeke heeft juist geërft en ziet daardoor veel mogelijkheden.
Bemmeke is lichtjes gaan zweven in wat ze allemaal kan doen met haar erfenis en moet nu voor ze ook maar iets doet, eerst wennen aan het idee over een klein vermogen te beschikken, zodat ze terug met haar voetjes op de grond staat.
En die tijd moet ze dan gebruiken, om uit te zoeken wat het verschil is tussen alleen eigenaar zijn van een rijhuis en deeleigenaar van een flatgebouw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 06:37   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
@ bembem:
We will be neighbours
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! ))))))))))))))))) alhoewel 4slpk is wat groot... & ik zoek eerder iets in de stad i.e. appt!!
Kostprijs?
En 1 slaapkamer, 1 logeerkamer, 1 hobbykamer en 1 kleerkastkamer.

Laatst gewijzigd door Jantje : 31 mei 2021 om 06:39.
Oud 2 juni 2021, 11:35   #91
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Bem kan anders in de Sun Wah gaan wonen. Exotisch en toch Belgisch.
Oud 19 juni 2021, 19:20   #92
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M'n oog viel ook hier op:

https://www.zimmo.be/nl/antwerpen-20...0ed3405b675147

Wat mij betreft is dit zoals ze zeggen een coup de coeur, het heeft dan wel geen fantastisch zicht op het Centraal station..... maar het ligt wel ook super centraal! xD alleen stel ik me vragen bij die balken (wat met houtworm, slijtage en zo?); het ietwat krakkemikkige badkamertje zonder bad, alsook zoals op de laatste foto te bemerken valt -> dat wit rond die schoorsteenpijp op het dak -I mean, ik zou niet graag met een lekkend dak ofzo komen te zitten if you see what I mean.

Net naast dit gegrepen.....zou al compromis voor zijn

In extremis verkoper rechtstreeks gecontacteerd & 20.000 boven prijs voorgesteld, but he's not even answering

En de makelaar zei me "dat we hier in Belgie zijn & dat niet zomaar gaat" i.e. rap rap het willen in plaats v iemand anders. (Boooooh )

Booooooooooo ben zo down door dit #ik had zo gehoopt dat het nog available zou zijn, #zal me leren van niet gefocused ermee bezig te zijn/voorrang te hebben gegeven aan andere zaken-troubles, pfffffft!

Mijn enige 'hoop' nu is dat het compromis niet doorgaat, dat lening maw wordt geweigerd of zoiets.

En dan kom ik alsnog in aanmerking..... want de dees is niet gebonden aan hypotheek.... #hehehehehehe xD!

Laatst gewijzigd door bembem : 19 juni 2021 om 19:23.
Oud 19 juni 2021, 19:50   #93
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu dit zag er veelbelovend uit:

...... until I saw (during my verkenningstocht across the neighborhood) this:

Zo pal er tegenover. Met de uitbater(s) die op deurdrempel en zo zitten, rondlopen enz.
Thx but no thx
Oud 19 juni 2021, 19:56   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin bon, een les die ik inmiddels geleerd heb is eerst de buurt wat verkennen, de sfeer & zo wat trachten op te snuiven -ih geval men dus buurt niet kent, alvorens zich blindelings op wat foto'kes te staren.
Oud 19 juni 2021, 21:58   #95
pajoske

Standaard

Citaat:
Enfin bon, een les die ik inmiddels geleerd heb is eerst de buurt wat verkennen, de sfeer & zo wat trachten op te snuiven -ih geval men dus buurt niet kent, alvorens zich blindelings op wat foto'kes te staren.
Idd

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2021 om 21:58.
Oud 20 juni 2021, 08:05   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu dit zag er veelbelovend uit:

...... until I saw (during my verkenningstocht across the neighborhood) this:

Zo pal er tegenover. Met de uitbater(s) die op deurdrempel en zo zitten, rondlopen enz.
Thx but no thx
Je bent dus weer wat wijzer geworden.
Oud 20 juni 2021, 08:27   #97
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je bent dus weer wat wijzer geworden.
Koop dat huis naast Nieuw Noors. Dan kunt ge samen met haar de Limburgse bossen verkennen. Daar komt ge misschien nog een sportief, goed getraind Conings-kind tegen.
Oud 20 juni 2021, 09:42   #98
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is het niet.
Bemmeke heeft juist geërft en ziet daardoor veel mogelijkheden.
Bemmeke is lichtjes gaan zweven in wat ze allemaal kan doen met haar erfenis en moet nu voor ze ook maar iets doet, eerst wennen aan het idee over een klein vermogen te beschikken, zodat ze terug met haar voetjes op de grond staat.
En die tijd moet ze dan gebruiken, om uit te zoeken wat het verschil is tussen alleen eigenaar zijn van een rijhuis en deeleigenaar van een flatgebouw.
Uiteraard groot verschil, maar wat wil je juist bedoelen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 15:20   #99
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ieww we zijn inmiddels een dikke week verder en ik heb al HEEL wat bijgeleerd (al zeg ik het zelf xD).

1, (Bijna) iedereen speculeert er op los. Tast af, wacht af, neemt plots op laatste moment beslissing (ik heb hier zeker ook boter op het hoofd, dus bon ik neem het hen niet eens kwalijk, as it's part of the *game*).

2. Er zijn -zolang er niet officieel getekend is, nagenoeg geen zekerheden.

3. Sommige immo's vallen reuze mee**, andere zijn dan weer erg laks wat betreft simpelweg op tijd op afspraak te zijn en er zijn er zelfs die ronduit op de laatste knip *via sms* laten weten dat "de eigenaar ineens niet meer toegang tot appt. toestaat voor rondleiding omdat hij/zij ineens beslist heeft het te huur te zetten.. ipv te verkopen dus! o_0 (Daar sta je dan lekker op een maandagochtend - 9u58 om precies te zijn, in de regen, met een natte kop te bellen naar een onprofessioneel immo ... lekker vroeg opgestaan voor niks dus. Enfin ergens wel voor 'iets', vermits ik nu weet hoe ze te werk gaan.)

Via datzelfde immokantoor had ik diezelfde week nog een andere afspraak gepland staan. Wat gebeurt er dus net iets voor 10u die ochtend: ik sta daar aan dat pand al te wachten, maar zie niemand afkomen. Dus ik druk op parlofoon... tja, wie weet is kwiet al binnen.... Maar, geen reactie.... Dus ik bel naar kwiet. Niks. Ik bel 2de maal. Niks. Hij neemt niet op ... Bon ik bel naar de bureau. Inmiddels zijn we toch al bijna 30min na het afgesproken tijdstip. Bureau zegt dat ze het niet vergeten zijn & ie net nog gepasseerd is & zal afkomen. Dus ik blij & wacht verder. 15min. gaan voorbij... 30min....enz. .... nog steeds niets. Ik sta daar intussen als een geit in de regen (ja, geen chance die week, aldoor miezerweer). Gelukkig had ik paraplu mee, maar bon het stak me goed tegen dat ze hun afspraak niet waren nagekomen. En ik dus nog steeds ah wachten was!! Dan krijg ik opeens tel v kwiet in kwestie: "de vorige afspraak was wat uitgelopen & zijn excuses voor het ongemak"... Ok dacht ik, hij gaat nu afkomen. Ik direct: "Is niet erg, ik begrijp het." Maar ipv dat ie zegt af te zullen komen vraagt ie me "of dat ik nog hele dag in Antwerpen ben?" Bon ik was zo overdonderd en antwoord dus maar van dat het geen probleem is en ik wel een rondje door de buurt doe. Daarop spreken we om 12u af.

Bon ik doe dus tourke in de buurt...... tgn 12u zak ik terug af naar betreffend pand. Dan plots vanuit het niets krijg ik bam! sms: "of 12u30 misschien zou passen?" Hier was ik echt niet mee opgezet maar ik wou dat appt. echtwel gezien hebben dus ik sms als een kalle terug dat het goed is

Om 12u30 dan toch mijn rondleiding gehad.

Nu komt het..... op papieren die ik achteraf meekreeg zie ik potverdorie toch wel niet "dat het in overstromingsgevoelig gebied ligt". Iets waar met geen woord tijdens bezoek over gerept werd. Wel mooie verkoopspraatjes in de trant van "het is een goed afgewerkt product" enz. Mja, het is idd allemaal mooi geverfd & zo, maar ik wil over x-aantal tijd toch niet met schimmelmuren ofzo komen te zitten. Dus bon, next.

** (Zo had ik als een enthousiaste domme koe laatst een super bod uitgebracht op iets waar ik achteraf gezien eigenlijk niet echt wilde wonen. Ik heb toen in allerijl makekaar laten weten dat ik het tochniet meer zag zitten en die was zo vriendelijk van het door de vingers te zien. Hij vond het gelukkig niet erg en het was een hele sympathieke. Dus wat ik eerder in een andere topic postte neem ik hierbij terug want er zitten zeker hele lieve aangename bij die niet enkel aan winst denken maar het menselijk aspect ook in acht nemen.)

...

Laatst gewijzigd door bembem : 28 juni 2021 om 15:48.
Oud 28 juni 2021, 15:55   #100
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mja om een long story short te maken, feitelijk steekt het me niet echt tegen dat ze zo functioneren -ik bedoel daarmee het zo op de rand vh sjoemelen af, want zoals ik zei "ik had ook boter op het hoofd" en moest ik naar de toekomst toe concrete stappen op de immo-markt maken weet ik hoe het er aan toe gaat. En ik moet zeggen, zo'n werkwijze bevalt me wel -als het in m'n voordeel zou vallen uiteraard, xD

Wat ik allezins geleerd heb is: de eigenaar heeft steeds het laatste woord. En het is in feite de souk. As money talks. En vooral, & dit gaat cliche klinken maar is in deze zeker waar: time is money! LOL

Laatst gewijzigd door bembem : 28 juni 2021 om 16:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be