Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2021, 21:11   #81
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
waar blijft ge die spitsvondige humor toch halen ??
Het is best aannemelijk eigenlijk. Heel de Westerse beschaving is de vijand van ISIS. "The enemy of my enemy is my friend" zeggen ze wel eens. Tijdelijk bondgenoten van milities met dezelfde gedachtegang aanwerven zorgt voor een betere cel die zich tegen van ranst en de regering kan zetten.

En dankzij de steun van sommige forumleden hier kan het zelfs nog sneller gaan. Maar wees een beetje genadevol en bestel alvast kaarsen en stoepkrijt voor de linksen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 21:21   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het is best aannemelijk eigenlijk. Heel de Westerse beschaving is de vijand van ISIS. "The enemy of my enemy is my friend" zeggen ze wel eens. Tijdelijk bondgenoten van milities met dezelfde gedachtegang aanwerven zorgt voor een betere cel die zich tegen van ranst en de regering kan zetten.

En dankzij de steun van sommige forumleden hier kan het zelfs nog sneller gaan. Maar wees een beetje genadevol en bestel alvast kaarsen en stoepkrijt voor de linksen.
Ik denk inderdaad dat IS leden ook tegen Van Ranst (zouden) zijn (moesten ze hem kennen) omwille van dezelfde redenen als extreem rechts dat is.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 22:26   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat IS leden ook tegen Van Ranst (zouden) zijn (moesten ze hem kennen) omwille van dezelfde redenen als extreem rechts dat is.
Van Ranst is pro islam/moslim, extreem rechts niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 22:28   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bron?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 31 mei 2021, 13:03   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou goed nieuws zijn, die zijn efficienter
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 20:39   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Verleden jaar zei hij op tv dat het dankzij de moslims was die de corona maatregelen zo goed opvolgden dat de cijfers daalden.
Over Brussel zweeg hij wel natuurlijk.
Dit jaar wenste hij hen een vreugdevolle en fijne ramadan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 20:44   #87
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verleden jaar zei hij op tv dat het dankzij de moslims was die de corona maatregelen zo goed opvolgden dat de cijfers daalden.
Iedere vezel in zijn lichaam is ook tegen Tom Van Griekens voorliefde om zijn eigen cultuur te dominant te houden in Vlaanderen. Nochtans is bijna ieder niet-Westers land zo.

Nu ja, in de Verenigde Arabische Emiraten is de meerderheid Zuid-Aziatisch, vaak meedogenloos uitgebuit (letterlijke slavernij) en de Arabier is en blijft de baas. Andere religies promoten dan de Islam (en niet gelijk welke versie) doet je er in de cel belanden. Er is geen democratie.

Om één voorbeeld te geven.

Japan, democratie, houdt bijna alle buitenlanders uit de deur en erg zelden naturaliseert iemand er. In zeker opzicht is de cultuur er rechtser dan het Vlaams Belang.

Om een ander voorbeeld te geven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2021 om 20:50.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 20:54   #88
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zie onszelf eerder afstevenen op een nannystaat als Singapore met bijhorende censuurwetten en -handhaving, maar dan op veel grotere schaal dan een stadstaat. Je vliegt de cel in voor meningen die 'de orde zouden kunnen verstoren'. En dat onder het mom van een multiculturele samenleving stabiel te houden, maar men wil eerder die multiculturaliteit met excuus/doel van die authoriteit en controle op trachten te leggen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 mei 2021 om 20:55.
Oud 31 mei 2021, 21:04   #89
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik zie onszelf eerder afstevenen op een nannystaat als Singapore met bijhorende censuurwetten en -handhaving, maar dan op veel grotere schaal dan een stadstaat. Je vliegt de cel in voor meningen die 'de orde zouden kunnen verstoren'. En dat onder het mom van een multiculturele samenleving stabiel te houden, maar men wil eerder die multiculturaliteit met excuus/doel van die authoriteit en controle op trachten te leggen.
Een totalitaire staat, heeft nog altijd de goedkeuring van een voldoende groot deel van de bevolking nodig, en dat deel hoeft op zich nog niet zo heel groot te zijn. De kampbewakers als het ware.
Oud 31 mei 2021, 21:10   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens op Kerstmis iedereen ook een fijne kerst en ik denk dat katholieken ook wel goed de coromamaatregenen opvolgen. Dat betekent niet dat ik pro-katholiek ben maar dat ik hen beschouw als een mens zoals een ander.
Oud 31 mei 2021, 21:12   #91
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Een totalitaire staat, heeft nog altijd de goedkeuring van een voldoende groot deel van de bevolking nodig, en dat deel hoeft op zich nog niet zo heel groot te zijn. De kampbewakers als het ware.
Een regime heeft in principe enkel de steun nodig van het deel mensen dat er geen graten in ziet om geweld te gebruiken. Zolang die aan uw kant staan onderdrukken ze de anderen wel.

In de praktijk is het altijd diegene die de steun van politie en leger heeft die de echte macht in handen heeft.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 17:53   #92
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Die Willem Engel toch. Een sloeber is het .

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 18:27   #93
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het ging blijkbaar over een lening die ondertussen al lang is terugbetaald. De rechter heeft Engel in het gelijk gesteld. Daarna een artikel schrijven met een titel die het tegenovergestelde doet denken is -heel voorzichtig uitgefrukt- slechte journalistiek.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 18:33   #94
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het ging blijkbaar over een lening die ondertussen al lang is terugbetaald. De rechter heeft Engel in het gelijk gesteld. Daarna een artikel schrijven met een titel die het tegenovergestelde doet denken is -heel voorzichtig uitgefrukt- slechte journalistiek.
Die journalist heeft blijkbaar stage komen volgen in België....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 18:44   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Lol. Als Sihame geld doorsluist tussen vennootschappen is dat een halsmisdaad, ze moet direkt het gevang in.

Doet een antivaxer zoiets dan vinden onze rechtse rakkers dat heel normaal.
Flipflop, daar zijn ze goed in.
Oud 2 juni 2021, 18:48   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Een regime heeft in principe enkel de steun nodig van het deel mensen dat er geen graten in ziet om geweld te gebruiken. Zolang die aan uw kant staan onderdrukken ze de anderen wel.
Dat is dan ook de reden waarom ik voor de veralgemening van het potentieel gebruik van geweld ben. Dan wordt het democratischer he
Oud 2 juni 2021, 18:50   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom ik voor de veralgemening van het potentieel gebruik van geweld ben. Dan wordt het democratischer he
Kunnen we iets van de Islam leren? Jazeker.
Oud 2 juni 2021, 19:02   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bron ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 19:04   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie of wat is extreem rechts ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 19:05   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Kunnen we iets van de Islam leren? Jazeker.
Ik weet niet of algemeen gebruik van geweld in de islam gangbaar is. Slaan gelovigen daar geregeld eens hun imam ineen omdat ze vinden dat hij lult, bijvoorbeeld ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be