Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2021, 14:30   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een inwijkeling kan nog altijd naar zijn eigen land terug gaan als hem daar de normen en waarden beter vindt als hier. Waar moeten wij naar toe als het ons hier niet meer aanstaat. En met aanstaan bedoel ik, wanneer die mannen het voor het zeggen hebben en ons het leven zuur maken.
Die mannen hebben het hier niet voor het zeggen, zolang mensen bijdragen, onze normen en waarden respecteren kan de kleur me totaal niet schelen van mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:30   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een inwijkeling kan nog altijd naar zijn eigen land terug gaan als hem daar de normen en waarden beter vindt als hier.
Niet echt, toch niet na 1 of 2 generaties. Dat is dan een hybride, ene die tot een nieuw volk behoort, het volk dat hier leeft, op ons territorium, maar niet tot ons volk is gaan behoren. Dat is niet echt meer het volk "van ginder", maar voor ons heeft dat geen belang he, het is een "ander" volk.

Het is dat punt dat men niet wil zien, en dat voor een hoop problemen zorgt op conceptueel vlak: die ingeweken groepen zijn een eigen volk geworden. Die zijn geen volk meer van ginder. Maar die zijn ook niet ons volk.

Dat is een beetje als de Amerikaanse kolonialisten. Dat waren ook geen Europeanen meer. Die hadden wel voor een groot stuk de Europese culturele en raciale trekken, maar zij wilden uiteraard niet meer naar Europa, en zij waren ook geen Europeanen meer na een paar generaties.

Maar je kon ZEKER niet beweren dat het Indianen waren geworden he.

De Indianen van Noord Amerika zijn het voorbeeld wat er gebeurt als je een massa immigratie over uw kop krijgt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:32   #83
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar hoe komt het dan dat die hier niet direct economisch winstgevend en aktief zijn, en wij al die sociale bijdragen moeten betalen en die allemaal werkloos zijn ?
Bv. omdat ze hun vrouwen thuis min of meer opgesloten laten etc. Het hangt ook wat van de herkomst af, heb ik de indruk. Een Turk zal al sneller een winkel hebben of zo. Maar sommigen komen ook gewoon bewust om te profiteren he: die weten ook dat men ze niet op straat gaat laten sterven. Om nog te zwijgen van maffia-toestanden etc.
Oud 31 mei 2021, 14:32   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat weet ik nu net niet..want hij heeft het over dit land. Wat etnisch gezien een blanke bevolking heeft toch?
Wanneer je zegt" Ghana hoort dominant zwart te zijn" omdat daar ineens veel Chinezen gaan wonen, ben je dan racist of kom je dat op voor rechten van etnische bevolking?
Opkomen voor de rechten van de etnische bevolking heeft een racistische kant. Vandaar dat onze vilificatie van alles wat van de verste verte op racisme gelijkt, gewoon een denkfout is.

Als je strikt niet-racistisch wil denken, dan is er geen enkel probleem met het feit dat er plots veel meer Chinezen in Ghana wonen en de zwarten daar verdrukken.
Oud 31 mei 2021, 14:33   #85
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik tracht de middenweg te bewandelen in deze zaak.

Ik vind het ongelukkig verwoord van Van Grieken, maar net als vele Vlamingen voel ik me niet goed wanneer ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel wandel, en vaststel dat wij eigenlijk een minderheid zijn geworden op sommige plekken in dit land, en dat lijken steeds meer plekken te worden.

Is dit racisme? Misschien deels wel, maar het is gewoon een gevoel, een angst, dat eigen cultuur en waarden dreigen te verdwijnen, en dat voelt -bij mij althans- niet aangenaam.
De rode draad is gewoon dat blijkbaar alleen een blanke racistisch kan zijn. Ieder ras wil zichzelf beschermen tegen anderen. Negers, bijvoorbeeld, even goed. Maar in hun geval wordt dat niet uitgelegd als racisme. Ik vraag mij af waarom zij bijvoorbeeld niet naar China emigreren of Japan of de Arabische landen.
Oud 31 mei 2021, 14:33   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Bv. omdat ze hun vrouwen thuis min of meer opgesloten laten etc. Het hangt ook wat van de herkomst af, heb ik de indruk. Een Turk zal al sneller een winkel hebben of zo. Maar sommigen komen ook gewoon bewust om te profiteren he: die weten ook dat men ze niet op straat gaat laten sterven. Om nog te zwijgen van maffia-toestanden etc.
Dat is dan toch maar een rare "middenstand" niewaar. Dat komt niet overeen met wat onze middenstand is.
Oud 31 mei 2021, 14:35   #87
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

De "weg met ons"-brigade rolt over elkaar heen van afschuw:

https://www.demorgen.be/nieuws/tot-z...eren~ba4f5cf6/

Citaat:
Wat maakt een Vlaming een Vlaming? “Ik ben ervan overtuigd dat het christelijke, het Vlaamse en als u wilt zelfs het blanke een dominante factor moeten zijn in onze samenleving”, zo zei VB-voorzitter Tom Van Grieken in een interview met De Tijd. Een zin die hem dagenlang op snoeiharde kritiek kwam te staan.

“Je verdedigt letterlijk white supremacy”, reageerde de invloedrijke politicoloog Cas Mudde. Andrew Stroehlein, directeur media bij Human Rights Watch, noemt het een schande dat het artikel de uitspraak van Van Grieken als titel gebruikte. “Dit is een kop die white supremacy een podium geeft. De uitspraak van Van Grieken is zuiver racisme. Maar dat is geen nieuws: iedereen die een beetje opgelet heeft, weet dat dit een racistische partij is.”

“Hieruit spreekt duidelijk een op raciale kenmerken gebaseerd wereldbeeld. Indertijd zijn drie vzw’s rond het Vlaams Blok veroordeeld voor het systematisch onderscheid dat ze maakten op basis van een racistisch wereldbeeld. Dit gaat in dezelfde richting”, zegt Els Keytsman, directeur bij gelijkekansencentrum Unia.
Citaat:
“Tom Van Grieken heeft blijkbaar heimwee naar het verleden. Het etnische denken heeft het Vlaams Belang nooit verlaten”, zegt Jos Van der Velpen. Hij was als voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten nauw betrokken bij de veroordeling van de drie vzw’s rond het Vlaams Blok.
Citaat:
“Zijn uitspraken van dit weekend zijn een aanval op de fundamentele mensenrechten en de democratie,” zegt Stroehlein.
Die mensen moeten maar eens proberen - met de mensenrechten in de hand - lid te worden van een indianenstam.

Carl Devos heeft een idee:

Citaat:
“Het is ook een uitspraak die in 2024 nog wel eens op tafel gaat komen,” schat Devos.
Wel, dat vind ik een GEWELDIG idee!

Een tolerant maar niet-masochistisch volks- en cultuurbegrip versus de zieke, suïcidale cult van het cultuurmarxisme. De kiezer kiest. Op naar de kiesdrempel voor die links-liberale labbekakken!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:36   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vind jij een omvolking dan zooo leuk?
Die ‘omvolking’ is al een even groot fabeltje als een invasie door de Klingons.

Zo’n buzzword waar sommige goedgelovige bange blanke mensen op de duur nog in gaan geloven ook.
Oud 31 mei 2021, 14:36   #89
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niet echt, toch niet na 1 of 2 generaties. Dat is dan een hybride, ene die tot een nieuw volk behoort, het volk dat hier leeft, op ons territorium, maar niet tot ons volk is gaan behoren. Dat is niet echt meer het volk "van ginder", maar voor ons heeft dat geen belang he, het is een "ander" volk.

Het is dat punt dat men niet wil zien, en dat voor een hoop problemen zorgt op conceptueel vlak: die ingeweken groepen zijn een eigen volk geworden. Die zijn geen volk meer van ginder. Maar die zijn ook niet ons volk.

Dat is een beetje als de Amerikaanse kolonialisten. Dat waren ook geen Europeanen meer. Die hadden wel voor een groot stuk de Europese culturele en raciale trekken, maar zij wilden uiteraard niet meer naar Europa, en zij waren ook geen Europeanen meer na een paar generaties.

Maar je kon ZEKER niet beweren dat het Indianen waren geworden he.

De Indianen van Noord Amerika zijn het voorbeeld wat er gebeurt als je een massa immigratie over uw kop krijgt he.
Inderdaad, als je een massa immigratie krijgt van blanken dat krijg je massale uitroeiingen waar miljoenen mensen van het eigen niet blank volk het slachtoffer van zijn. Niet-blanken hebben blijkbaar meer schroom als ze immigreren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:37   #90
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De rode draad is gewoon dat blijkbaar alleen een blanke racistisch kan zijn. Ieder ras wil zichzelf beschermen tegen anderen. Negers, bijvoorbeeld, even goed. Maar in hun geval wordt dat niet uitgelegd als racisme. Ik vraag mij af waarom zij bijvoorbeeld niet naar China emigreren of Japan of de Arabische landen.
Daar haal je wel een belangrijk punt aan: het wordt inderdaad ook veel te vaak voorgesteld als racisme -wat daadwerkelijk bestaat - uitsluitend van blanken uitkomt, wat uiteraard niet het geval is.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:39   #91
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen fabeltje hoor:

Voor het eerst meer dan de helft moslims in Antwerpse scholen
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:40   #92
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben radikaal tegen staatsingerichte uitroeiingskampen. Hoe geraken we er dan anders van af ?
De grootste prioriteit wat dat betreft, moet zijn om de grenzen te sluiten (we hebben geleerd dat dat kan, dankzij corona), ook voor gezinshereniging. We moeten wat dat betreft echt buiten de internationale kaders durven stappen en desnoods dreigen met een referendum over het lidmaatschap van de EU, als ze van daaruit te lastig doen.

Verder zeer sterke 'militaire' controle op bepaalde wijken met de mogelijkheid om lokale noodtoestanden uit te roepen, minder meededogen voor mensen die niet meewerken om te integreren maar anderzijds ook de kracht van de verleiding: vooral de kinderen zo vroeg mogelijk zien mee te krijgen in het comfort maar ook de geestelijke rijkdom van het Westen (al geldt dat laatste evenzeer voor 'eigen volk' ondertussen dat ook steeds meer uit een bende randdebielen bestaat: je kan op den duur haast amper nog zeggen dat die moslims per se 'dommer' zijn, afgezien dan van hun letterlijke godsgeloof). Dus ook verplichte scholing vanaf 3 jaar en opvolging van de gezinssituatie. Ook infiltratie van koranscholen etc., NIET om hen onze zogezegd juiste opvattingen over morele kwesties bij te brengen (op het huidige liberalisme valt immers zelf heel wat af te dingen...) - dat bepalen ze zelf zolang die op het eigen leven betrekking hebben - maar om antiwesters geweld in de kiem te kunnen smoren waar nodig.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 14:41.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:40   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik tracht de middenweg te bewandelen in deze zaak.

Ik vind het ongelukkig verwoord van Van Grieken, maar net als vele Vlamingen voel ik me niet goed wanneer ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel wandel, en vaststel dat wij eigenlijk een minderheid zijn geworden op sommige plekken in dit land, en dat lijken steeds meer plekken te worden.

Is dit racisme? Misschien deels wel, maar het is gewoon een gevoel, een angst, dat eigen cultuur en waarden dreigen te verdwijnen, en dat voelt -bij mij althans- niet aangenaam.
Dat is volkomen normaal voor een metropool zoals Brussel en Antwerpen. Waarom zou jij daar graag een ‘meerderheid van blanken’ willen?
Tussen die blanken gaan er ook heel veel (de meerderheid zelfs) zijn die die grapjasserij van etnische Vlaamse identiteit helemaal niet aanhangen.
Oud 31 mei 2021, 14:41   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En dan?

Zolang zij zich aan onze wetten houden geeft dat toch geen zier.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2021 om 14:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:45   #95
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan toch maar een rare "middenstand" niewaar. Dat komt niet overeen met wat onze middenstand is.
Ik had het dan ook over een deel van de middenstand daar: die zien een opportuniteit.
Oud 31 mei 2021, 14:45   #96
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zo’n buzzword waar sommige goedgelovige bange blanke mensen op de duur nog in gaan geloven ook.
Wat doe jij dan met de bronnen die ik aangeef, waaronder Peter Sutherland?
Oud 31 mei 2021, 14:47   #97
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Inderdaad, als je een massa immigratie krijgt van blanken dat krijg je massale uitroeiingen waar miljoenen mensen van het eigen niet blank volk het slachtoffer van zijn. Niet-blanken hebben blijkbaar meer schroom als ze immigreren.
Daar gaan we weer. Jongen toch, dat geldt voor elk ras. Wat voor smeerlapperij hebben de Arabieren uitgehaald, Japanners, Chinezen, negers, Mongolen, de lijst is lang. Maar natuurlijk wordt alleen 'de blanke' geviseerd.

Ik vraag mij af waarom andere rassen zo graag bij de blanken wonen, niettegenstaande deze laatsten blijkbaar gore racisten zijn. Ik persoonlijk zou nooit emigreren naar een land waar ik racistisch behandeld wordt.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 14:50.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:50   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat doe jij dan met de bronnen die ik aangeef, waaronder Peter Sutherland?
Dat de bevolking meer divers wordt is een feit, maar hebt gij daar ooit (behalve in uw hoofd) ooit al eens last van gehad?
Ik niet.
Oud 31 mei 2021, 14:51   #99
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volkomen normaal voor een metropool zoals Brussel en Antwerpen. Waarom zou jij daar graag een ‘meerderheid van blanken’ willen?
Tussen die blanken gaan er ook heel veel (de meerderheid zelfs) zijn die die grapjasserij van etnische Vlaamse identiteit helemaal niet aanhangen.
Een discussie over de "grapjasserij van de Vlaamse identiteit" zoals jij het verwoordt, zou ons hier te ver brengen, maar uiteindelijk is het toch niet meer dan menselijk dat individuen gezelschap van gelijkgestemden opzoeken, en daar vormen cultuur, een geheel van normen en waarden, zeden en tradities een belangrijke factor in.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 14:52   #100
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de bevolking meer divers wordt is een feit, maar hebt gij daar ooit (behalve in uw hoofd) ooit al eens last van gehad?
Ik niet.
Heb jij GELEZEN wat er in dat artikel staat? Het gaat daarin niet over een 'feit', maar over een wens en een ideologie (vrij verkeer van personen, het ondermijnen van etnische homogeniteit).

Dat tweede is een domme vraag: uiteraard legt de massa-immigratie een enorme druk op de eigen bevolking, van niveauverlies in het onderwijs (niet dat dat de enige oorzaak daarvan is) over criminaliteit tot druk op de sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 14:52.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be